120dA Macboy: overnameprijs bekend !

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie

Wat heb ik gekozen ?

BMW 120dA
24
35%
Golf GTD DSG
44
65%

Totaal aantal stemmen: 68

Macboy

Re: De nieuwe leasebak van Macboy

Bericht door Macboy » 01 aug 2015, 00:09

Bizarre dag vandaag. De M135i inleveren om een 320d EDE touring handbak op te halen om ermee naar Italië te rijden met 163pk en actieradius van 15.000km. Kom ik daar aan blijkt gistermiddag toevallig de 120d binnengekomen te zijn ! Natuurlijk niet rijklaar en ik hoef die nu ook niet mee want kost me weer 4000km. Maar wat een leuke verrassing om hem te zien staan. De door mij gekozen combo heeft echt geweldig uitgepakt, precies naar wens en echt uniek want geen exemplaar verkocht in NL en in Duitsland vermoedelijk ook niet. In elk geval onvindbaar sinds mijn bestelling in mei. Wat een parel !

Het leuke is ook dat ik nu bijna 10 dagen in een 320d ga rondtuffen net weinig opties. Heerlijk comfortabel en heerlijk zuinig. Man bizar dat verbruik vergeleken met wat ik gewend ben (duh!). Rij zo in een stuk door naar Italië bijna. En na terugkomst is de overstap van die 320d naar mijn 120d natuurlijk een geweldige stap. Zowel qua looks, qua uitrusting en vooral qua vermogen.

Ik kan niet wachten :hungry:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (130.37 KiB) 2525 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (121.58 KiB) 2525 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (129.98 KiB) 2525 keer bekeken

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2015, 00:20

nice :df:

Knot

Bericht door Knot » 01 aug 2015, 06:42

Mooi ding hoor, lekker met die 320d die 4k afleggen eerst, dan kan je je hierop verheugen!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 aug 2015, 08:48

Uhm gefeliciteerd hoor maar van een 320d naar een 120d een geweldige stap en een 120d een parel? Gaat het wel goed met je? Zo'n M135i is voor het geld een geweldig bommetje maar de 1 serie is nou nooit echt een nekkendraaier geweest toch? Snap de financiële logica om de 120d te kiezen en je hebt hem mooi geconfigureerd. Maar je slaat nu iets door. Neem ff goed rust in Italië en vooral veel in het zwembad zitten om af te koelen! :duck:

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 01 aug 2015, 11:09

tomgtr schreef:Uhm gefeliciteerd hoor maar van een 320d naar een 120d een geweldige stap en een 120d een parel? Gaat het wel goed met je? Zo'n M135i is voor het geld een geweldig bommetje maar de 1 serie is nou nooit echt een nekkendraaier geweest toch? Snap de financiële logica om de 120d te kiezen en je hebt hem mooi geconfigureerd. Maar je slaat nu iets door. Neem ff goed rust in Italië en vooral veel in het zwembad zitten om af te koelen! :duck:
Hahaha goeie! :tooth:

Al moet ik zeggen dat de nieuwe 1 serie echt een goed smoelend karretje is geworden. Maatje van me heeft er laatst ook een geleverd gekregen.

Afbeelding

Veel plezier met jouw rode kar straks Macboy!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 aug 2015, 20:19

tomgtr schreef:Uhm gefeliciteerd hoor maar van een 320d naar een 120d een geweldige stap en een 120d een parel? Gaat het wel goed met je? Zo'n M135i is voor het geld een geweldig bommetje maar de 1 serie is nou nooit echt een nekkendraaier geweest toch? Snap de financiële logica om de 120d te kiezen en je hebt hem mooi geconfigureerd. Maar je slaat nu iets door. Neem ff goed rust in Italië en vooral veel in het zwembad zitten om af te koelen! :duck:

De moraal van het verhaal; eerst 320 paarden benzine, dan terug met 50%naar 160 pk diesel en vervolgens een upgrade naar 190 PK, dan doet het minder zeer, strategisch mooi gedaan, precies zoals ik het van Ilija zou verwachten :lol:

Die zwarte hierboven, Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een bruut, stoer en zeer volwassen ding vind !! Oneindig beter dan pre LCI

Macboy

Bericht door Macboy » 03 aug 2015, 07:35

Dag Tom. Hoewel ik je woorden begrijp denk ik dat je me niet zo goed kent.

Allereerst wat Romo zegt: rij nu een 320d met (irritant) geknepen op zuinigheid gefocuste 163pk motor. Zonder sportstoelen. Zonder leer. Geen open dak. Geen navi pro, maar langzamere variant en minder mogelijkheden. Verder geen zwart hemeltje. Geen verwarmbare stoelen. Irritant verstelbare stoelen als je steeds wisselt op vakantie. Heel erg zwabber dik als je M pakket gewend bent. En geen M stuur. Handbak met diesel (nooit liefhebber van geweest). Als je hier dan 4000km in maakt en gewend aan raakt en ook heel erg van geniet - want vind het een geweldig ding ! - en bij terugkomst overstapt in mijn 190pk automaat dan ga ik er echt wel heel erg op vooruit.

Maar buiten dat (het punt waar je me niet kent) is dat ik er totaal geen moeite mee zou hebben om van de M135i over te stappen op de 120d. Sterker nog: heb het contract eerder laten beëindigen om de diesel te rijden (en geloof me: niet omdat ik hem niet meer kan betalen) omdat ik niet kon wachten. Ook mocht ik de M135i meenemen naar Italië maar ook dat wilde ik niet.

Juist als je waardeert wat je hebt bereikt in het leven en je weet hoe anders het kan zijn, en je bent in je hart een echte auto liefhebber zoals ik, dan is elke nieuwe auto weer een droom. En zon grote droom dat je daar intens van geniet omdat het iets nieuws is. Zo werkt het bij mij. Heb zelfs een Polo overwogen na de M135i. Ook daar had ik van genoten maar leek me toch iets te gortig.

Maar voor mij heeft het hebben en genieten van 320pk geen waarde als ik niet ook net zoveel kan genieten van 163pk of van een Polo. Anders zou ik ook een echte materialist zijn en dat ben ik toch echt niet. Niet voor niets ruil ik mijn auto's ook in na anderhalf tot twee jaar. Dat kost echt onnodig veel geld.

Kortom: voor mij begint echt het aftellen :hangloose:

ErikS

Bericht door ErikS » 03 aug 2015, 08:37

Maar voor mij heeft het hebben en genieten van 320pk geen waarde als ik niet ook net zoveel kan genieten van 163pk of van een Polo. Anders zou ik ook een echte materialist zijn en dat ben ik toch echt niet. Niet voor niets ruil ik mijn auto's ook in na anderhalf tot twee jaar. Dat kost echt onnodig veel geld.
DF komt niet alleen door vermogen + 1.

Ik heb echt 2,5 jaar schik gehad in een Up!. Geloof 't of niet, maar t was gewoon een lekker scheur bakkie.
Een Eins stuurt gewoon lekker + de luxe, is wat mij betreft helemaal DF.

Alle waar naar z'n geld. :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 aug 2015, 09:18

Mee eens. En ik ben bv wel tevreden over de "irritant" geknepen op zuinigheid gefocuste" 163pk versie :wink: Nu heb ik de automaat en de Ecopro modus eruit laten coderen, misschien dat dat scheelt. Ik laat zelfs de BoxsterS staan als het een keer mooi weer is om naar m'n werk te gaan. Liever in alle rust en luxe dan dat geblêr aan de kop in de ochtend :tooth:
En een Up of Panda vind ik ook prima rijden hoor. Ik kan ook overal wel DF in vinden. Maar ik wissel ook wel geregeld, dus misschien ook wel niet? :shock:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2015, 10:01

ook voor mij heel herkenbaar! DF zit niet alleen in vermogen maar gewoon genieten van een goed samengestelde auto en een auto waarderen om zijn dingen waar die goed in is.

Ik kan er ook van genieten om in een Seat Mii te rijden maar net zo goed weer van mijn 325i of daarna weer wat anders.

heel veel plezier straks met de 120d :df: echt een mooi samengestelde auto :thumbup:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 03 aug 2015, 10:51

Ik kan wel begrijpen wat Tom zegt. Er wordt altijd wel een draai aan gegeven dat een instapmodel of middenmodel opeens de parel van het jaar is.

Maar even terug naar de realiteit. :) Denk dat je nooit hetzelfde DF gevoel gaat krijgen met een 120d als met de M135. Daarvoor mist de auto power en beleving.

Ik vind de nieuwe 1 serie er wel op vooruit gegaan. Maar een natural beauty is het nog steeds niet.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 aug 2015, 11:09

Denk dat je nooit hetzelfde DF gevoel gaat krijgen met een 120d als met de M135. Daarvoor mist de auto power en beleving.
En dat is dan ook weer zeer zeker een feit. Ik verkies de M135i altijd boven de 120D.
Maar, Robin heeft daar 'n mooi woord voor.... :tooth:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 aug 2015, 11:19

Verschilt het vermogen zo erg tussen een 320ede en een 120d? Dacht dat die 163pk blokken veel meer vermogen leveren dan de opgegeven 163 pk?
Ben benieuwd naar het interieur van de 120d, exterieur word ik niet echt warm van afgaande op de foto's.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2015, 11:34

ErikS schreef:
Denk dat je nooit hetzelfde DF gevoel gaat krijgen met een 120d als met de M135. Daarvoor mist de auto power en beleving.
En dat is dan ook weer zeer zeker een feit. Ik verkies de M135i altijd boven de 120D.
Maar, Robin heeft daar 'n mooi woord voor.... :tooth:
Yep dat is het uiteindelijk altijd... centenkwestie :tooth:

anders had ik wel de nieuwste dikste X5 voor standaard woon-werk / familie bezoek staan, een Z8 voor lekker toeren met mooi weer en een Ferrari F430 Scuderia om mee te knallen :kikker:

Maar dat neemt niet weg dat je met minder centen geen df kan hebben...

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 03 aug 2015, 11:56

Ik kan ook erg genieten van onze tweede auto een 208 1.6VTI handbak, hiermee is het leuk elke PK eruit te persen door hoog in de toeren te rijden en dan vlot bochtjes maken. Echter, na een paar dagen is het dan weer superlekker om in de 328i te stappen. Als daily 120km woon-werk zou die Peugeot me niet kunnen bekoren.

Een 120D qua motor lijkt me zeker geen straf, maar wat ik van een benzine zo leuk vind is de lange adem voordat je naar het volgende verzet moet. Ook vanwege het aanwezige koppel onderin van de 328i doet dit me eerlijk gezegd niet meer verlangen naar een diesel voor het normale woon werkverkeer.

S-J

Bericht door S-J » 03 aug 2015, 13:00

Macboy schreef:Dag Tom. Hoewel ik je woorden begrijp denk ik dat je me niet zo goed kent.

Allereerst wat Romo zegt: rij nu een 320d met (irritant) geknepen op zuinigheid gefocuste 163pk motor. Zonder sportstoelen. Zonder leer. Geen open dak. Geen navi pro, maar langzamere variant en minder mogelijkheden. Verder geen zwart hemeltje. Geen verwarmbare stoelen. Irritant verstelbare stoelen als je steeds wisselt op vakantie. Heel erg zwabber dik als je M pakket gewend bent. En geen M stuur. Handbak met diesel (nooit liefhebber van geweest). Als je hier dan 4000km in maakt en gewend aan raakt en ook heel erg van geniet - want vind het een geweldig ding ! - en bij terugkomst overstapt in mijn 190pk automaat dan ga ik er echt wel heel erg op vooruit.

Maar buiten dat (het punt waar je me niet kent) is dat ik er totaal geen moeite mee zou hebben om van de M135i over te stappen op de 120d. Sterker nog: heb het contract eerder laten beëindigen om de diesel te rijden (en geloof me: niet omdat ik hem niet meer kan betalen) omdat ik niet kon wachten. Ook mocht ik de M135i meenemen naar Italië maar ook dat wilde ik niet.

Juist als je waardeert wat je hebt bereikt in het leven en je weet hoe anders het kan zijn, en je bent in je hart een echte auto liefhebber zoals ik, dan is elke nieuwe auto weer een droom. En zon grote droom dat je daar intens van geniet omdat het iets nieuws is. Zo werkt het bij mij. Heb zelfs een Polo overwogen na de M135i. Ook daar had ik van genoten maar leek me toch iets te gortig.

Kortom: voor mij begint echt het aftellen :hangloose:

Dit kan ik erg goed begrijpen!

Kon van mijn Sierra van wel 700 hele euro's net zo goed, danwel meer, genieten dan van m'n 850i V12 die bijna 20x zo duur was.

Ik kan geniet nog steeds elke dag van m'n simpele Civic, elke keer weer een lach op m'n gezicht.

Natuurlijk zijn er zat auto's die het m gewoon écht niet doen. Maar het genieten van een auto heeft niks met vermogen, handling of prijskaartje te maken in mijn ogen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 aug 2015, 13:33

Ik snap jullie allemaal. En toch snappen jullie mij ook allemaal. :blink:

Ik ben van vorige auto naar huidige 200 PK achteruit gegaan. Maar geniet van iets nieuws, wat meer comfort vs brute kracht. Echter, ik heb wel relativeringsvermogen. :tooth:

Ik ben blij dat veel mensen hun huidige keuze de beste keuze vinden en daar 100 pct blij mee zijn. Zo zit ik ook wel een beetje in elkaar. Maar ik kan ook wel een beetje van de zijkant naar mezelf kijken en niet volledig over de top gaan wetend dat (terecht) niet iedereen mijn keuze zal begrijpen.

S-J

Bericht door S-J » 03 aug 2015, 13:37

Daar zit je wel verkeerd, ik ben het nooit 100% eens met m'n eigen keuzes. :mrgreen:

Maar ik snap ook wel wat je bedoelt.

Wimo

Bericht door Wimo » 03 aug 2015, 14:53

Ik ben benieuwd of de HK upgrade bevalt. Je had toch voorheen de hifi PRO? Ik moet nog 2.5 maand wachten tot de mijne arriveert... Wel gaaf dat je gewoon een rode neemt , fuck it. Ik dacht precies hetzelfde toen ik het rode leder koos ...

Heb je PDC voor/achter met auto inpakeren genomen? Ik heb het gewoon aangevinkt.. was spotgoedkoop.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 aug 2015, 14:56

Ik had de afgelopen weken zelfs Driving Fun in een camper met nog geen 90 dieselpk's. :) Zo traag als wat maar in Wales 30 km vette DF gehad op een bochtige weg, om een Scania met oplegger (die aardig doorpookte) voor te blijven en dan op zo'n manier dat de keukenkastjes niet vol scherven lagen naderhand. :mrgreen:

Vond het serieus leuk en kan Macboy wel begrijpen, je kunt met alles DF hebben. Een 190 PK 1-serie is niet behelpen nee, da's een auto die 90% van de bevolking nooit kan en zal rijden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 aug 2015, 19:53

Volgens mij zit er gewoon een addertje onder het gras..........en tweedeurs zijn ze nog steeds minder lelijk dan vierdeurs....... :mrgreen:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 03 aug 2015, 20:00

Nieuwe M2 in bestelling Macboy, gewoon omdat het kan? :)

Macboy

Bericht door Macboy » 05 aug 2015, 04:31

Binnenkort spectaculair online met de M2 ;)

Tom je hebt ook wel gelijk hoor. Die M135i was in alle opzichten uniek en een droom. In zoverre komt een 120d daar natuurlijk nooit bij in de buurt. De uitvoering en kleur en opties zoals ik hem heb samengesteld maken echter heel veel goed. Had de M135i ook het liefst in het rood (was helaas niet te bestellen) en sowieso wilde ik altijd al een rode auto hebben. Ook de automaat gaat met mijn kilometers echt pure verwennerij worden. En na 12 jaar eindelijk lederen bekleding voor een interieur leer fetisjist is toch wel iets om naar uit te kijken. Je moet ook weten dat ik altijd diesel liefhebber ben geweest. Dus ook dat speelt natuurlijk een grote (subjectieve) rol.

Maar even lekker doortrekken in zijn 2, 3 en 4 zit er niet meer bij. Die belachelijke constante duw in de rug. Vanaf 120 in zijn 5 gewoon vol knallen. Bij 180 in zijn 6 4000 toeren maken en dan pas echt in je element zitten. De trekkracht tussen 200-250. Het autobahn blazen. Auto's voorbij knallen als ze naar rechts zijn gegaan. Wat een auto was het ook. Dat is wat je noemt echt driving-fun. En dat voor €53.000 vanaf prijs. Bizar. Die 120d kost ook €53.000 (vol uitgerust). Knettergek moet je dan zijn om niet te kunnen wachten om die M135i in te leveren voor een 120d en dat ben ik dan gelukkig ook.

Maar aan de andere kant herinner ik mij de tijd nog heel goed dat de dikke Mercedessen en BMW's bovenin het gamma met V8 en +300pk 0-100 in rond 6,5 seconden aflegden. En dat haal ik nu met die 4-cilinder diesel ook. Het is dus echt geen stakker qua vermogen. Met 400nm heb je toch al bijna de 450nm van de M135i en dat merk je ook. Gevoelsmatig voelde de auto (direct uit de M135i komende) absoluut niet veel minder snel tot 160. Een waanzinnig verschil was het gevoelsmatig absoluut niet. En dat leek mij toch veel overtuigender dan cijfermatig borrelpraat geneuzel. In de praktijk betekent dit nog steeds dat je al het overige verkeer eruit rijdt bij stoplichten. Met speels gemak met die bak.

Misschien dat je de 120d dus een beetje onderschat ? Weet nog heel goed toen op Gummen.org en DF de 120d toch echt als dé verrassende rijdersauto werd neergezet. Zeker Robin en Dennis Cav kunnen dat beamen en dat was nog met 163pk. Maar 42 pagina's gaan we idd niet halen met de 120d en dat verdiende de M135i wel. Ik moet de discussie hier ook niet gaan omdraaien. De 120d wint het namelijk nooit en op geen enkel vlak behalve het verbruik van de M135i (en dat was ook mijn insteek natuurlijk). Laat dat duidelijk zijn. Maar zoals Romo het zo treffend formuleerde zo ervaar ik het ook écht:

De Koning is dood, lang leve de Koning !

Arthur: als de 320d een automaat had gehad en eco pro modus standaard uit stond bij het starten dan was het voor mij ook niet irritant geweest. Vermogen is absoluut meer dan genoeg ! Kan me goed voorstellen dat ze alleen cijfermatig geknepen zijn. Maar elke keer na paar kilometer realiseren wat een raar blok voordat je hem weer in comfort stand zet is gewoon irritant. Maar verder niets dan lof. Zoveel vermogen en dan gemiddeld 1:18,8 halen over 1300km met veel snelweg km 160-180km/h is gewoon insane. Je ziet wat een stappen de techniek heeft gemaakt. Des te leuker maakt dit voor mij als liefhebber straks die overstap.

Wimo: HK is aangepast en nu veel beter dus daarom heb ik het genomen. Heb zelf niet de PDC vóór genomen want is niet nodig. Inschatten voorkant nooit last mee gehad en die inparkeer functie zal nooit vrijwillig in mijn auto komen :)

Luco

Bericht door Luco » 05 aug 2015, 08:25

Heerlijk om te lezen hoe Macboy over zijn auto(s) kan schrijven :thumbup:
En of het dan een m135i is een peugeot 106 of een 120 diesel maakt geen ruk uit. :thnx:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 aug 2015, 08:51

Wat een geld zeg, 53,000. Nou ben benieuwd hoe hij bevalt, horen we vast op korte termijn.

Tot voor kort nog nooit een diesel gehad, was lid van de religie die het duivelsvocht vindt (ondanks dat ik er mijn brood mee verdien). Nieuwe auto van vrouw is diesel en vind het heerlijk rijden. Dus ben wel redelijk om wat diesel betreft.

Ben benieuwd wat je van HK vindt. Ik ben er niet zo super kapot van maar zit eerlijk gezegd meer naar nieuws of naar motor te luisteren dus fancy hifi niet zo aan me bested mischien.

Plaats reactie