Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Joy

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Joy » 02 aug 2015, 11:58

Dat is een disclaimer om te voorkomen dat DF'ers langs de baan de tijd opnemen en daarna zeggen 'jeetje die is traag'. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 aug 2015, 12:11

:mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 02 aug 2015, 14:37

Z4 doet het prima op de ring. Heerlijk autootje. Alleen al die sluitingen wordt ik echt simpel van...

Will F.

Bericht door Will F. » 02 aug 2015, 20:55

Klinkt goed, nog filmpje geschoten?

witje

Bericht door witje » 02 aug 2015, 21:00

Vanochtend 8:00 lekker rustig voor m'n vriendin, vanaf 9:00 zelf gereden.

Reed bij Flugplatz met zo'n 140km/u met het rechter voorwiel over een grote gebogen alumumium / ijzeren stang, ontwijken was onmogelijk. Er leek eerst iets mis met de auto, heb het daarom effe rustig aan gedaan maar bij nader inzien bleek er godzijdank toch geen schade.

Later kwam de drukte, afsluitingen en de gebruikelijke leaseauto's die links blijven rijden.

Tegen 13:30 kwamen we Knot nog tegen in de Nordschleifenstau :mrgreen:

Foto van zaterdagavond:

Afbeelding

Zaterdagavond @11:28. Vriendin rijdt. Kijkt netjes in de spiegels, rijdt een goede lijn en laat zich niet gekmaken

Zondagochtend vroeg @ 1:06. Weer vrouwlief achter het stuur bij Aremberg

Zondagmiddag @ 1:58. Fuchsrohre
Laatst gewijzigd door witje op 03 aug 2015, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 02 aug 2015, 23:46

Was optijd terug, zal morgen ff wat posten over de Z4 ervaringen... maar voortaan liever een doordeweekse avond hoor, die zondag drama's was ik even vergeten maar ben er meteen weer goed klaar mee. Niet alleen als ie 2 of 3 lange dagen open is, ook gewoon een enkel zondagje met mooi weer staat garant voor 45 min sluiting op 15 min rijtijd..... maar ik was 1x als eerste door de boom met 20 tot 30sec vrij achter me, dat is uniek en zeker op zo een dag!! Morgen meer.

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 08:42

Zaterdagmiddag op ons gemak zonder kids met de Z4 via Monschau binnendoor over de B258 naar de ring gereden, was echt heerlijk cabrio weertje zeg! Hadden een kamer/suite geboekt bij Ring- Residenz, pas verbouwd begin dit jaar en is prima bevallen! Aardig personeel, heerlijke kamer met valstroomdouche, hemelbed en bubbelbad in de kamer. Kost met ontbijt 145 euro maar dan heb je wel wat en die rondjes van zondag hebben ook het nodige gekost dus waarom op een paar tientjes besparen.

Met wat bekenden gegeten in Adenau, lekker buiten natuurlijk, paar wijntjes getikt en genieten van de sfeer en dikke auto's die voorbij komen, was de eerste keer dit jaar dus was er weer een beetje uit inmiddels.

Zondagochtend op ons gemak ontbeten en uurtje of 10 een kaartje gehaald, begon goed met een baansluiting.... werd nog lastig om mn 4 ronden op te maken bleek later. Rond 11 uur ging ie weer open en toen kwam de drukte pas echt op gang, lange rijen beide kanten van de rontonde... daar moeten ze toch echt eens wat aan doen, een aparte op en afrit en niet alles van 1 rotonde af laten hangen! Eerste rondje mak aan gemaakt, wel een ervaring zo dakloos, zeker als je door een GT3 met sportuitlaat verschalkt wordt.... acceptabele rij om eraf te gaan, ongeveer 200 meter, minuutje of 8. Passagier bij een bekende in de auto gestapt en ik toch maar rechtdoor voor mn 2e rondje, was er 10 sec doorheen en toen ging de sirene alweer... net optijd erdoor. Uitkomen karoussel een motorrijder (volgens mij met duo) eraf getikt door een auto die binnendoor kwam.... zag er niet goed uit, 1 in de ambu en de ander met nekbrace tegen de vangrail..... wanneer gaan ze dat eens uit elkaar halen auto's en motoren??

In de middag echt veel vervelende sluitingen, meer regel dan uitzondering, 15 min open en 45 min gesloten daar kwam het op neer..... voor mij geen zondagen in de zomermaanden meer, was even vergeten hoe erg het 2 jaar geleden met de Z4 coupe was maar mn geheugen is goed opgefrist wat dat betreft (helaas). Als grapje gemaakt dat ik nog 1 sluiting ging wachten en daarna mn 2 resterende rondjes op ging maken.

Op t gemak wat gegeten en naar de auto gewandeld. Dacht gaat nog wel ff duren, dakje dicht omdat langdurig stilstaan met 28gr toch wat warm was, gopro doe ik straks wel als ik in de rij sta om erop te gaan richting rotonde dacht ik..... was het ineens vrij stil. Normaal gaat een ringtaxi aanstalten maken en is dat voor iedereen een teken om ook in de rij te gaan staan, was deze keer niks van te zien als signaal. Draai een rondje om de rotonde, denk ga weer even bergop en weer terug, moment van rotonde verlaten gaat de sirene.... heb nog nooit zo snel een auto zonder hydraulische handrem omgekeerd. Bord werd voor mn neus weggehaald en daar sta je dan als eerste en helemaal alleen voor de slagboom, die ronde is voor je uitgekozen van bovenaf :) Opmerkelijke is ook dat er een seconde of 30 na mij niemand erop kwam. Dakje dicht, airco aan, geen gorpo, geen handschoenen maar gewoon GAAN... rijden voor wat je waard bent op een complete lege nordschleife. Denk dat het een van de lekkerste rondjes ooit was, jammer dat ik m niet op video heb vast kunnen leggen, rondje 233. Pas vlak voor steilstreckenkurve werd ik door een witte duitse 1M ingehaald (die ook een prachtig lang rookgordijn trok richting karoussel), vervolgens voor brunnchen een Golf V GTI en een rode Leon SC TDI laten passeren, heb nog nooit zo lekker een rondje gereden zeg, ideaal!

De Z4 heeft zich prima gedragen, vermogen kan je precies mee uit de voeten, stuurgevoel is goed, remmen houden het goed uit voor een standaard auto. Geeft netjes aan waar de grenzen liggen, soms stapje opzij achter maar pakt automatisch weer grip zonder dat er een DSC ingreep nodig is, ik vind het een van de betere standaard auto's waar je met weinig kunde toch hard mee kunt gaan.

Meteen rechtdoor achter een megane aan, die ging op zn gemak richting de slagboom , stokje met zn pas uit het lexaan raampje.... schiet op aub..... ik pasje ervoor en bij doorrijden weer de sirene... komt dus echt op de seconde of je kan rijden of niet :( Ook weer een mooi rondje omdat er niemand achter me aan kwam dus paar mensen ingehaald maar niet veel hoeven spiegelen. Schwedenkreuz was een Rent Racecar, dacht 2 serie eraf gegaan en rechtdoor in het grint tegen de vangrail tot stilstand gekomen, had nog een E39 meegenomen in zn actie. Zag later nog een ambu en doktersauto door adenau komen met blauw/blauw aan dus was niet goed.

Uitendelijk wel lol gehad en 4 rondjes kunnen maken maar van mij hoeft het niet meer zo in die drukte, rij liever op een doordeweekse avond die paar uurtjes die ze dan open zijn.

martll

Bericht door martll » 03 aug 2015, 09:22

Gisteren heerlijk een dagje langs de Ring gezeten, gereden, goed vermaakt. Qua baansluitingen vond ik het nog meevallen vergeleken met een paar voorgaande ervaringen waarbij het vaak 2 uur dicht, 5 minuten open was. Maar baansluitingen zijn sowieso :kotsen: .

De meningen zijn bij mij wat verdeeld. Om te rijden vind ik een doordeweekse avond perfect, maar om te kijken is de 2 uur dat hij open is veel te kort.

Al met al weer prachtige auto's gespot, waar je toch wel hebberig van wordt. :df:

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 09:30

Wie vind de beste/mooiste foto van de Z4 in ruil voor een krat bier? :)

witje

Bericht door witje » 03 aug 2015, 09:39

Tourifotos.de heeft samen met Highspeedfotos.de altijd de beste pics

Bij de eerste zal je zeker gesnapt zijn!

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 09:52

Zal eens kijken.

Richting Wippermann staan ze ook altijd mooi op 2 plekken.

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 09:54

Afbeelding

Fabian

Bericht door Fabian » 03 aug 2015, 10:01

Even met de motor met zn tweeen openneer gereden om te kijken, waren tegen 2 uur in Breidscheid, baan dicht natuurlijk. Even bijkomen met Curryworst en pommes van de lange rit. Toch wel zwaar 300km in 1x. Iedereen herkende me natuurlijk aan mn pak, laarzen en helm, ik kon geen stap zetten zonder een gezellig babbeltje :D

Daarna naar AF gereden, 5 min gekeken en baan weer dicht natuurlijk....

ROndje rondom de Ring gedaan, even naar de zufahrt gereden, kwam Rody tegemoet maar die is blind :tong: met zn dakje dicht (schaam je!).

Daarna meteen via B258 naar Aachen binnendoor terug, paar bochtjes nemen.

Erg vermoeiend 600km op en neer, nu weet ik weer waarom ik dat met de aanhanger achter de auto was gaan doen :blink:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 03 aug 2015, 10:08

Mooie verhalen heren :thumbup:

De zondagen in combinatie met de wachtrijen zijn inderdaad regelmatig rampzalig Rody. Met een jaarkaart heb je daar gelukkig wat minder last van, maar dan nog blijft het verre van prettig.
Lucky you dat je toch nog wat rustige rondjes hebt kunnen doen :df:

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 10:12

Motor is idd zwaar en stukken snelweg in NL zijn dan niks, heb ik geen fun aan, Eiffel dan weer heerlijk sturen!

Wel zoiets gevonden maar een foto zoals die E36 van Witje hierboven vind ik veel mooier voor aan de muur.

Afbeelding

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2015, 10:16

Hmm Fabian heb jullie helemaal gemist; ik heb ook lange tijd daar op het terras gezeten. Vaag nou ja volgende keer beter.

Fabian

Bericht door Fabian » 03 aug 2015, 11:43

Balen Marius, zag wel afentoe een witte 1M over de baan glijden maar kon de platen niet zien....... :(

witje

Bericht door witje » 03 aug 2015, 11:49

Nadeel bij de drukte naar de rotonde is het bergop rijden. Meestal rij ik via Meuspath naar Nurburg, dan kun je tenminste bergaf richting de ingang rollen. Via de andere kant sloop je ook nog eens de koppeling. Het is alleen flink trappen met de motor uit, geen rembekrachtiging.

De motor blijft bij alle opstoppingen netjes op temperatuur, echter vanwege het gebrek aan rijwind werd de boel onder de kap dusdanig opgewarmd dat bij het laatste rondje zeker 20 pk's verloren waren gegaan. Kon het luchtfilter bijna niet aanraken. Had zoiets nog niet eerder meegemaakt! Pas op de terugweg bij Viersen was de boel genoeg afgekoeld dat het blok weer lekker aan het gas hing.

De happertje achter de nieren ga ik maar eens aanpassen.

Bii Schuld kun je eten met uitzicht. Foto vanaf het terras:

Afbeelding

4 oude Duitse fietsers met een partij fietskaarten en knipsels letterlijk een uur lang elk hotel af te bellen of er nog plek was. Wij lagen in een deuk, zoiets doe je in 5 minuten met booking.com. Maar ja dat kennen die oudjes natuurlijk niet. Dus ik zeg tegen die serveerster dat ze een beetje slecht voorbereid zijn. Krijg als antwoord: "dat klopt, als ze nou effe aan mij hadden gevraagd... wij hebben nog diverse gästezimmer beschikbaar!" :lollerdelol:

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 12:03

Ik hou m in gedachten voor eten na afloop.

Die oudjes is natuurlijk prachtig om aan te zien/horen onder genot van een biertje.

Fabian, zal die duitser geweest zijn die mij ook uitgerookt heeft denkik.

Erminio

Bericht door Erminio » 03 aug 2015, 12:17

Knot schreef:Denk dat het een van de lekkerste rondjes ooit was, jammer dat ik m niet op video heb vast kunnen leggen, rondje 233. Pas vlak voor steilstreckenkurve werd ik door een witte duitse 1M ingehaald (die ook een prachtig lang rookgordijn trok richting karoussel), vervolgens voor brunnchen een Golf V GTI en een rode Leon SC TDI laten passeren, heb nog nooit zo lekker een rondje gereden zeg, ideaal!
Was jij dat Knot, mooie bak :thumbup:..., enne ik was idd aan het stoeie met de Golf GTI :mrgreen:
Was idd erg druk met veel ongelukken en dus lange wachttijden, heb 4 rondjes kunnen rijden op een voor mijn gevoel rustig tijdstip, maar er rijden mensen rond, levensgevaarlijk :roll:

Belangrijkste wat ik op die dag nodig had was ik vergeten..., zonnebrand :blink:

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2015, 12:42

hey hey Knot ondanks mijn belgische platen moet je me geen duitser gaan noemen he ;) ;) :)

martll

Bericht door martll » 03 aug 2015, 12:45

Marius schreef:hey hey Knot ondanks mijn belgische platen moet je me geen duitser gaan noemen he ;) ;) :)
Je ging prachtig glijdend door AF elke keer. :headbang:

Marius

Bericht door Marius » 03 aug 2015, 12:49

Dankje :) Maarrr, is de auto he. Een 1M hoef je eigenlijk niets voor te doen om dwars te gaan, ff met je tenen het gaspedaal aantikken en hij gaat ;)

witje

Bericht door witje » 03 aug 2015, 12:50

Sommige barrels waar die Engelsen mee aankomen, daar lusten de honden geen brood van.

En dan hun rijstijl... twee Audi's RS6 reden 6 auto's voor ons het circuit op, stonden 10 minuten later weer bij de rij richting uitgang met 8 rokende remblokken. Hoe krijg je het voor elkaar? Dan is er echt als een mongool gereden.

Knot

Bericht door Knot » 03 aug 2015, 12:52

Erminio schreef:[
Was jij dat Knot, mooie bak :thumbup:..., enne ik was idd aan het stoeie met de Golf GTI :mrgreen:
Dan moet jij met die GTI toch ook een prachtig rondje gehad hebben samen als jullie als enige 2 achterop kwamen rijden bij mij na Marius....?

En idd, sorry, ging zo hard voorbij dat ik niet kon zien of het duits of belgisch was, dacht al die rook in de steilstrecken, dan moet jij eigenlijk wel zijn :D

Plaats reactie