123d, 125i, X5 3.0sd en powerupgrade M5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

123d, 125i, X5 3.0sd en powerupgrade M5

Bericht door 330d » 01 jun 2007, 19:37

Officieuze bevestiging X6, 123d, 125i, powerupgrade M5
Gepost op Friday, 1 June 2007 om 11:39 door wouter in BMW |

De Duitse autofabrikanten zijn allen met een groots modellenoffensief bezig, iedere niche in de markt lijkt te moeten worden opgevuld. Zo ook bij BMW, die nog wat troefkaarten in de mouw heeft verstopt. Voor het einde van het jaar zal BMW nog een drietal nieuwe modellen onthullen.

Na de recente komst van de driedeurs 1-serie Sportshatch, wachten we op de 1-serie coupe (E82) en 1-serie cabriolet (E88). Voor beide varianten zal een wat meer upmarket motorenaanbod beschikbaar komen. Voor de dieselaars is er straks de 204 pk sterke 2.0d twinturbo in de 123d. Benzine-verslaafden kunnen genieten van de zescylinder roffel in de 125i.

SUV-liefhebbers kunnen straks ook hun slag slaan: de X5 komt er als 286pk X5 3.0sd en nog spannender: voor het eind van het jaar zal BMW het doek van de X6 (E71) af trekken!

Goed nieuws is er ook voor de fans van BMW’s ubersedan, de M5. Deze zal een upgrade krijgen van de standaarduitrusting, bijvoorbeeld de heads-up-display zal daar aan worden toegevoegd. De BMW engineers zijn bovendien hard bezig meer pk’s uit het V10 blok te peuren. Het zal een bescheiden upgrade worden naar 520-530 pk, maar iedere pk telt in de race tegen aartsrivalen E63 en (R)S6. Wanneer de M5 een upgrade krijgt, is overigens nog onbekend.
Bron: autoblog



Als het zo doorgaat raken mensen helemaal in de war wat voor motor in wat zit. 2liter biturbodiesel wordt 123d. X5 3.0sd ipv 3.5d. Je wordt er gek van...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40008
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 jun 2007, 20:17

Beter de 123d een 120sd noemen inderdaad. Maarja, de 320ci was ook een 2.2 en de huidige 318i is ook een 2 liter...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 01 jun 2007, 20:19

Hehehe, een standaard Head Up Display. Heeft de Z06 ook, zou BMW last hebben van die auto........?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2007, 20:21

Hmz opvallend dat BMW aan hun eigen V10 vlooien gaat om een paar PK extra te krijgen vlak nadat de RS6 aangekondigd is :lol:

Gebruikersavatar
MoNkToNk
Berichten: 159
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32

Bericht door MoNkToNk » 01 jun 2007, 20:32

De 125i is ook een mooie uitbreiding op het programma. Het gat tussen de 120i en 130i was eigenlijk te groot :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 01 jun 2007, 20:38

Inderdaad, 218 pk in je Einser is ook niet voor joker 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 jun 2007, 22:15

dat de 120i met 150pk een bagger aanbieding was is natuurlijk al 3 jaar duidelijk. tussen 150pk en 265pk zitten natuurlijk twee modellen. daartussen hoort nog een 185pk versie en 220pk versie.

en na drie jaar is de 120i naar 170pk gegaan en komt er eindelijk een 218pk zescilinder.

De 125i maakt de 130i eigenlijk overbodig.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 jun 2007, 22:34

125i lijkt me ook een zeer welkome aanvulling op het programma. 218PK moet ook genoeg zijn voor een 1er.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 01 jun 2007, 22:39

Macboy schreef: De 125i maakt de 130i eigenlijk overbodig.
Nou.......misschien vervangt de 135i de 130i wel, dat verklaart de komst van de 125i beter iig. who knows........mag het zegge

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 jun 2007, 22:42

272PK 3.0L versie zit wel erg dicht op de 306PK van de 3.0L twinturbo dus wellicht is dat de reden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 jun 2007, 23:38

Macboy schreef:dat de 120i met 150pk een bagger aanbieding was is natuurlijk al 3 jaar duidelijk. tussen 150pk en 265pk zitten natuurlijk twee modellen. daartussen hoort nog een 185pk versie en 220pk versie.

en na drie jaar is de 120i naar 170pk gegaan en komt er eindelijk een 218pk zescilinder.

De 125i maakt de 130i eigenlijk overbodig.

Huh ? overbodig ? sinds wanneer is een teruggang van 265pk naar 218pk een vooruitgang ?

BMW vult gewoon een gaatje op. Maar ik zou nooit een 125i nemen voor pak em beet 38K Als je voor 42K een 130i kan kopen. Die tussenmodelletjes zijn het altijd net niet, en dat kan ik beamen na 4 jaar 325i touring rijden.

Robin
Berichten: 54897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 jun 2007, 08:35

130i mist her en der ook wat pk's Ilija. pk's zijn NOOIT overbodig. Je went er alleen aan.

BMW maakt Audi overbodig. Dat dan weer wel. :twisted: :P

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 02 jun 2007, 09:03

Audi houdt BMW juist scherp :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 jun 2007, 10:34

haha ik bedoelde natuurlijk dat als je een 120i te tam vindt en niet van een 4-cilinder houdt, je meteen 115 pk erbij moet kopen terwijl er ook mindere 6-cilinders in het gamma beschikbaar waren.

In zoverre maakt een 125i een 130i overbodig.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 02 jun 2007, 10:49

Een 535dA is bijna 7 mille duurder dan een 530dA...zoiets zal het prijsverschil tussen de X5 3.0d en 3.0sd dan ook wel worden. Dan wordt de basisversie 78 mille :shock: hmm..'k vond de standaard diesel wel vlot zat eigenlijk :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42891
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 02 jun 2007, 11:02

Ben meer benieuwd naar wat 204 diesel pk's doen in een 1-serie.
Praat ik nog niet over het koppel... :wink:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 02 jun 2007, 11:34

http://www.motorauthority.com/cars/bmw/ ... -from-bmw/

Diesel, common rail direct injection, variable turbine geometry turbocharger, 198 g/kWh minimum specific fuel consumption, 16:1 compression ratio, aluminium crankcase:

150 kW (204 PS) at 4400 rpm, 400 Nm (295 lb-ft) at 2000 rpm, 5200 rpm max, 2000 bar fuel injection, 2 bar relative boost, 25.3 bar MEP, combustion chamber 180 bar max, two sequential turbochargers, 161 kg, 204 g/kWh minimum specific fuel consumption

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 02 jun 2007, 11:52

Weet iemand in welke modellen deze bi-turbo .23d geleverd gaat worden naast de (alreeds aangekondigde) 1 serie Coupe?

Komt ie ook in de 3 serie? Ik neem aan dat in dat geval de 325d komt te vervallen aangezien deze 2 motoren vergelijkbare pk/Nm waarden laten zien, ook al is de 1 een 6-in-lijn en de ander een 4-pits-bi-turbo (wat natuurlijk verschillende motorkarakters veroorzaakt). Argumenten voor de .20d zijn lager verbruik en lager gewicht van de motor (blok is gedeeltelijk van aluminium), tevens kan het blok iets verder naar achteren wat het stuurgedrag evt nog minimaal upgrade.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 02 jun 2007, 11:58

Robin schreef:130i mist her en der ook wat pk's Ilija. pk's zijn NOOIT overbodig. Je went er alleen aan.

BMW maakt Audi overbodig. Dat dan weer wel. :twisted: :P

AUDI is voor de bescheiden mensen :wink: :P :P

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 02 jun 2007, 12:04

Die kans is best groot, het is een beetje loos om een 6-in-lijn diesel te willen leveren als je een viercilinder hebt die sterker is. De 525d zal ook wel vervangen worden dan.

Dit zou wel een logisch trapje zijn:

.18d: 143 pk, 300 Nm: 1- en 3-serie
.20d: 177 pk, 350 Nm: 1-, 3- en 5-serie, X3
.23d: 204 pk, 400 Nm: 1-, 3- en 5-serie, X3
.30d: 235 pk, 500 Nm: 3-, 5- en 7-serie, X3, X5
.35d: 286 pk, 580 Nm: 3-, 5- en 6-serie, X5
.45d: 300 pk, 700 Nm: 7-serie

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 02 jun 2007, 13:37

En toch kan ik me goed voorstellen dat juist in een 5 niet voor de bi-turbo 4 cil gekozen wordt: 6 cil + automaat werkt gewoon beter voor de Laufkultur. Aangezien de 4-cilinders in de 1/3/X3 voor het grootste deel met handbak besteld zullen worden past dat beter, naast het "sportievere" karakter van die modellen itt de 5 serie.

EDIT: Bovendien is de net gefacelifte 5 serie leverbaar met een nieuwe 2993 cc 6 cilinder als 525d (is een gedowntunede 530d; gelijke cilinderinhoud) Lijkt me heel sterk dat ze die laten vallen na zo'n korte periode. 325d laten vervallen ten gunste van de nieuwe 323d zie ik wel gebeuren (ook in verband met EfficientDynamics verhaal: 325d scoort een D label, denk de 323d een B of C label)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 02 jun 2007, 13:47

Ik ga uit van dit rijtje:

.18d: 143 pk, 300 Nm: 1- en 3-serie
.20d: 177 pk, 350 Nm: 1-, 3- en 5-serie, X3
.23d: 204 pk, 400 Nm: 1- en 3-serie, X3
.25d: 197 pk, 400 Nm: 5-serie
.30d: 235 pk, 500 Nm: 3-, 5- en 7-serie, X3, X5
.35d: 286 pk, 580 Nm: 3-, 5- en 6-serie, X5
.45d: 300 pk, 700 Nm: 7-serie

Die .25d alleen in de 5 zou kunnen, was bij de vorige 525d motor (177pk 2,5l) ook zo. Daarnaast is het feitelijk hetzelfde blok als de 530d, dus ook qua kosten is het niet een aparte motor die voor 1 modelreeks gebouwd hoeft te blijven worden.

Wouter81
Berichten: 9407
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2007, 14:27

Met al die extra dieselbelasting in Nederland en de standaard hoge prijzen van BMW's wil ik niet weten wat die 123d met wat opties wel niet moet kosten...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jun 2007, 14:31

leonard schreef:
Robin schreef:130i mist her en der ook wat pk's Ilija. pk's zijn NOOIT overbodig. Je went er alleen aan.

BMW maakt Audi overbodig. Dat dan weer wel. :twisted: :P

AUDI is voor de bescheiden mensen :wink: :P :P
Wat doet Rebel dan met een Audi :twisted:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 jun 2007, 14:42

De .45d motor levert nu toch al 330pk/750Nm?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], ErikS, Haantje, Majestic-12 [Bot], MartijnGizmo, Mil0, sitechris en 35 gasten