Evo update en Miata
- RJay
Re: Goede dag allen!
Ben zelf van plan 's middags even te gaan rijden, kan 's ochtends dan wel met jou mee. Nog nooit mee/gereden in een Evo dus ben benieuwd!
- Joost
Mooie foto's van de Evo op Zandvoort.
Wat zijn de specs van de Evo? Ziet er uit alsof ie niet helemaal meer standaard is.
Wat zijn de specs van de Evo? Ziet er uit alsof ie niet helemaal meer standaard is.
- Joopieboy
Gave evo zeg! Maar die T4 is ook echt niet mis. 

-
Motorisch is hij behoorlijk aangepakt, niet door mezelf maar door de vorige eigenaar.
Tijdje terug is hij op de bank in Harskamp geweest, daar kwam hij bij 1,5 bar druk op 477 pk en 600 nm uit.
Verder is het onderstel zo hier en daar ook aangepast met o.a. K-sport schroefset met verzwaarde veren en hij staat op semi's.
Tijdje terug is hij op de bank in Harskamp geweest, daar kwam hij bij 1,5 bar druk op 477 pk en 600 nm uit.
Verder is het onderstel zo hier en daar ook aangepast met o.a. K-sport schroefset met verzwaarde veren en hij staat op semi's.
- RJay
Dan neem ik aan dat de remmen ook wel redelijk aangepakt zullen zijn, no?
Wat weegt ie?

Wat weegt ie?
- lykel
Hij ging er lekker overheen broer, blijven oefenen dan gaat het op een gegeven moment echt hard. Houd hem wel heel he 

-
Massa leeg voertuig: 1.440 kg, volgens RDW.RJay schreef:Dan neem ik aan dat de remmen ook wel redelijk aangepakt zullen zijn, no?
![]()
Wat weegt ie?
Remmen zijn nog origineel Brembo. Zitten nu ds2500 blokken voor en nieuwe originele schijven, maar die ogen al ietsje blauw en gaan gegarandeerd trillen.
Er zit een kitje van AP in de planning voor zeer binnenkort

@ broertre: 'k ga wel oefenen, maar echt hard, dat blijft maar de vraag

- RJay
AP, doe maar duur, zou ik ook wel willen voor m'n bmw maar ik denk dat de portemonnee toch "wilwood" gaat zeggen. 

-
Tijd voor een update zie ik, de Volvo is inmiddels overleden en heeft plaats gemaakt voor een kleiner formaat van Renault
en nog een goede ook

Het is wel een lekker scheurijzer overigens!

Het is wel een lekker scheurijzer overigens!
- martll
Lekker RS'je! 

- Robin Hartog
Wat een gave kleur. Gefeliciteerd! 

-
Dank jullie wel, ik vond zelf de kleur ook wel geinig.
Ik heb hem al weer bijna een maand en hij houd het goed, dus zojuist een setje Pilot sport rubber aangeschaft. Dat is geen luxe als je de uitgedroogde achterbanden ziet... Verder maar eens uitlijnen en lekker
voorlopig!
Ik heb hem al weer bijna een maand en hij houd het goed, dus zojuist een setje Pilot sport rubber aangeschaft. Dat is geen luxe als je de uitgedroogde achterbanden ziet... Verder maar eens uitlijnen en lekker

-
Evo update en Miata
Tijd voor groot onderhoud aan de Evo, de koppakking heeft het begeven en de versnellingsbak maakte geluiden / begon minder fijn te schakelen.
Tijd voor een tussen update, sinds 2 weken wat moed en geld verzameld en wat vrije uurtjes besteed aan de Evo.
Het monteren in de auto kan bijna beginnen, want alles aan de motor zit bijna op zn plaats.
Oud:

De cilinderkop is gevlakt en gecontroleerd. Verder is er een vracht aan onderdelen gemonteerd.

Van de versnellingsbak is de prise as en het tandwiel van de 5e versnelling. Ook zijn alle lagers en de synchromes ringen vervangen.
Verder was de tussenschijf van de koppeling zo krom, dat hij niet meer goed vrij kwam.

Hopelijk kan ik weer even vooruit en achteruit nu
Daarnaast is m'n Clio vervangen voor een Mazda MX-5, dus lekker het dak eraf straks als het nog zomer word!

Tijd voor een tussen update, sinds 2 weken wat moed en geld verzameld en wat vrije uurtjes besteed aan de Evo.
Het monteren in de auto kan bijna beginnen, want alles aan de motor zit bijna op zn plaats.
Oud:
De cilinderkop is gevlakt en gecontroleerd. Verder is er een vracht aan onderdelen gemonteerd.
Van de versnellingsbak is de prise as en het tandwiel van de 5e versnelling. Ook zijn alle lagers en de synchromes ringen vervangen.
Verder was de tussenschijf van de koppeling zo krom, dat hij niet meer goed vrij kwam.
Hopelijk kan ik weer even vooruit en achteruit nu

Daarnaast is m'n Clio vervangen voor een Mazda MX-5, dus lekker het dak eraf straks als het nog zomer word!