Nederland gaat naar de haaien
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja, meestal wel, maar dat maakt ze geen donder uit, zoals ik al zei, niet willers.
Ik zou gewoon definitief uitkering stopzetten, maar ja dat kan weer niet in dit land.
Ik zou gewoon definitief uitkering stopzetten, maar ja dat kan weer niet in dit land.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Klinkt als een mooie constructie voor de gemeente om wat op de uitkeringen te besparen. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Luco schreef:Nou die awareness is er wel degelijk, maar 9 van de 10 hebben gewoon geen zin.smiley schreef:Even los van al het gedonder forceert dit wel awareness, die bij die aannemer/opdrachtnemer zonder dit totaal ontbreekt.Luco schreef:Ik moet nu 5% van elke opdrachtsom boven de ton eisen dat de aannemer/opdrachtnemer hier iets mee doet.
melden zich te pas en te onpas ziek
komen gewoon niet opdagen
komen wel maar zijn niet in staat om te werken
komen omdat ze anders gekort worden maar doen niks
komen en gedragen zich vervelend omdat ze weggestuurd willen worden
komen maar klagen heel de dag dat werken zo zwaar is
Tja dan hebben werkgevers weinig zin meer om enthousiast mee te werken.
Soms zijn er uitzonderingen, maar die vinden 9 van de 10 keer zelf al een baan.
Dus de niet willers blijven over.
Nou die zou ik ook niet in dienst willen hebben.
Dus de bedrijven werken eraan mee omdat het moet, maar het levert weinig tot niks op, niet voor de aannemer en niet voor de opdrachtgever.
*applaus*
- GTRene
de Telegraaf heeft positief nieuws
ow wacht...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2430 ... rs___.html" onclick="window.open(this.href);return false;'Komst asielzoekers zorgt voor banen'
DEN HAAG -
De toestroom van asielzoekers is goed voor de werkgelegenheid. Sinds het voorjaar van 2014 is het aantal banen bij de opvang en afhandeling van asielprocedures met 60 procent toegenomen. Er kwamen duizend fulltime arbeidsplaatsen bij. Dat blijkt uit cijfers die de Volkskrant heeft opgevraagd bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Het gaat om functies bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA), bijvoorbeeld als beoordelaar van asielverzoeken, tolk en woonbegeleider. Ook indirect zijn er banen bijgekomen, onder meer voor toeleveranciers en advocaten maar ook bij supermarkten en snackbars in de buurt van opvanglocaties.
ow wacht...

-
Na 10(?) minuten ofzo moet ik telkens weer opnieuw op DF inloggen. Nu is m'n PC 'n beetje geupgrade donderdag dus moest ik van alle fora weer wachtwoorden invoeren. Maar ik word er altijd weer afgeknikkerd.
Instellingen?
Instellingen?
- GTRene
-
Hij zegt dus dit:
De webpagina is verlopen
Meest waarschijnlijke oorzaak:
•De lokale kopie van deze webpagina is verouderd en u dient de webpagina opnieuw te downloaden.
Mogelijke acties:
Klik op de knop Vernieuwen op de werkbalk als u de pagina opnieuw wilt laden. Na het vernieuwen moet u misschien weer naar de specifieke webpagina gaan of de informatie opnieuw opgeven.

De webpagina is verlopen
Meest waarschijnlijke oorzaak:
•De lokale kopie van deze webpagina is verouderd en u dient de webpagina opnieuw te downloaden.
Mogelijke acties:
Klik op de knop Vernieuwen op de werkbalk als u de pagina opnieuw wilt laden. Na het vernieuwen moet u misschien weer naar de specifieke webpagina gaan of de informatie opnieuw opgeven.

- Luco
Wat zegt je smartwatch Robin 

-
Siri vroeg ik net: Hoe noemt een Ier een Ierse Pub?
- GTRene
lijkt me iets niet goed met je upgrade...
magoed, ik heb verder weinig verstand van PC of Telefoon wat functies aangaat, snap alleen de basis, zeg 4 van de 100 mogelijkheden
en als ik dan eens wat lastigs oplos, weet ik een paar seconden later niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen
magoed, ik heb verder weinig verstand van PC of Telefoon wat functies aangaat, snap alleen de basis, zeg 4 van de 100 mogelijkheden

en als ik dan eens wat lastigs oplos, weet ik een paar seconden later niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen

- WJ
http://www.nu.nl/ondernemen/4098030/spy ... eance.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe is het mogelijk dat die boeventoko gewoon blijft draaien?
Hoe is het mogelijk dat die boeventoko gewoon blijft draaien?
-
Victor heeft een groot en nuttig netwerk.
- Bert ///M3
Blijkbaar. Hoe krijg je het voor elkaar dat een investeerder een paar miljoen in een bedrijf dumpt welke op het randje staat en nog nooit een stuiver winst geproduceerd heeft?
-
Nog hijsexperts in da house?:)
- 350 Z
Met omval garantie 

- JP
-
LOL inderdaad.
Nederland is allang niet meer in balans en dat was letterlijk 't geval in 2011 in Alphen en gisteren ook weer:(
Gelukkig kun je prima op de hermandad vertrouwen, dat ze er zijn wanneer nodig.....
Nederland is allang niet meer in balans en dat was letterlijk 't geval in 2011 in Alphen en gisteren ook weer:(
Gelukkig kun je prima op de hermandad vertrouwen, dat ze er zijn wanneer nodig.....
- Luco
Ik ben nieuwsgierig wie hier de schuld van gaat krijgen.
-
Neil denk ik:)

- Luco
Ja je kan er geintjes over maken, maar ik heb regelmatig ook te maken met behoorlijke opdrachten met meerdere disciplines, je kan als opdrachtgever nooit van alle onderdelen het fijne weten en je gaat dan uit van de kunde van de inschrijvende partijen.
Als later blijkt dat dit dus niet kon ben je als opdrachtgever gedeeltelijk/geheel (mede) verantwoordelijk.
Maar goed, eerst afwachten wat de werkelijke oorzaak was.
Als later blijkt dat dit dus niet kon ben je als opdrachtgever gedeeltelijk/geheel (mede) verantwoordelijk.
Maar goed, eerst afwachten wat de werkelijke oorzaak was.
- JP
Voor de thuisanalyticus zijn er "gelukkig" drone-beelden van een uur voor het ongeval. Die geven oa. een beeld van de positie van kranen, last, stempels.
- Peric
Ik weet dat je er niet om mag lachen.. Maar dat triomfantelijke muziekje er onder.. 

- Bert ///M3
Stabiliteitsprobleem.JP schreef:Voor de thuisanalyticus zijn er "gelukkig" drone-beelden van een uur voor het ongeval. Die geven oa. een beeld van de positie van kranen, last, stempels.
Als er met een kraan op een schip een zwaar stuk geladen word dan word er oa uitgerekend wat de slagzij van het schip word.
Deze kranen hebben waarschijnlijk een voorschrift over hoeveel hoek, extensie en gewicht ze mogen tillen en dat hoort ook beveiligd te zijn dmv een computer. Dwz kom je buiten die parameters dan hoort er een auto shut down op te zitten.
Alleen werkt dat systeem niet als je zo'n kraan op een barge in het water zet. Dan helt hij dus verder dan dat de computer door heeft (die meet immers de hoek tussen het frame en de boom plus extentie en het gewicht van het stuk.
- JP
Ik ben maar een leek, maar kan "genieten" van zulks mooi, groot en mobiel materiaal.....maar een kraan heeft toch op het chassis ook een waterpas/levelling systeem. Als de barge gaat hellen, levelt de kraan dan niet bij? Of gaat dit te snel ?
-
Hoe wil je balans bereiken als je twee kranen op twee verschillende pontons/barges(?)in 't water zet? Zal wel computer gestuurd zijn anno 2015 maar die rommel faalde dus.
Dit kan je als kind ook nadoen met twee Siku/Faun kraanwagens, op twee plastic broodtrommels/bootjes bij de Blokker in 'n teiltje/badkuip met water n hang er 'n stuk lood van een halve kilo(ofzo, proportioneel aan de autootjes etc) aan en begin dan de ene kraan te bewegen tov de andere en dan loslaten, massa zet door natuurlijk. Het zal wel anders zitten, maar ik zie 't wel voor me.
Wat vinden we van de politiestakingen eigenlijk. Ik wil hun wel kunnen begrijpen, maar nu pakken ze 'het volk', terwijl 'het volk' hun betaalt en ze de laatste tijd al niet in zo'n positief daglicht staan...
Dit kan je als kind ook nadoen met twee Siku/Faun kraanwagens, op twee plastic broodtrommels/bootjes bij de Blokker in 'n teiltje/badkuip met water n hang er 'n stuk lood van een halve kilo(ofzo, proportioneel aan de autootjes etc) aan en begin dan de ene kraan te bewegen tov de andere en dan loslaten, massa zet door natuurlijk. Het zal wel anders zitten, maar ik zie 't wel voor me.
Wat vinden we van de politiestakingen eigenlijk. Ik wil hun wel kunnen begrijpen, maar nu pakken ze 'het volk', terwijl 'het volk' hun betaalt en ze de laatste tijd al niet in zo'n positief daglicht staan...