
Downsizen met Emiel; C30 2.0
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het verhaal van de rode S60...
Vorige week gespot op de ring. Ging mooi rond! 

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ha, thanks beide.
Ging inderdaad erg lekker. Was alweer 2 jaar geleden dat ik er voor het laatst rondjes had gereden.
Auto deed het prima, geen slag verkeerd gedaan. Eerste halve ronde was beetje raar met remmen, maar die grote remblokken doen op straat alleen maar lafjes remmen itt hoe je op de Ring remt. Bij Bergwerk kwam weer het bijterige terug, anders had ik het bij 1 ronde gelaten.
Alle rondjes staan op YouTube; https://www.youtube.com/watch?v=oly0O9aYZnw" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb een halve ronde de rode 850R van Emiel (nee, geen dubbele splitsbare persoonlijk maar een andere Emiel), achter op de bumper gehad maar die heb ik maar voorbij gelaten, die heeft een iets ander tempo zeg maar.
De oude wielen zijn wel weer terug;

Ik heb een paar dagen voordat ik naar de Ring zou gaan even proefgedraaid met een paar bochtjes en ze liepen teveel aan. Spacers staan backorder dus snel de Capella's er weer onder geschroeft. Geen straf...blijft een geweldig mooi wiel.

Ging inderdaad erg lekker. Was alweer 2 jaar geleden dat ik er voor het laatst rondjes had gereden.
Auto deed het prima, geen slag verkeerd gedaan. Eerste halve ronde was beetje raar met remmen, maar die grote remblokken doen op straat alleen maar lafjes remmen itt hoe je op de Ring remt. Bij Bergwerk kwam weer het bijterige terug, anders had ik het bij 1 ronde gelaten.
Alle rondjes staan op YouTube; https://www.youtube.com/watch?v=oly0O9aYZnw" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb een halve ronde de rode 850R van Emiel (nee, geen dubbele splitsbare persoonlijk maar een andere Emiel), achter op de bumper gehad maar die heb ik maar voorbij gelaten, die heeft een iets ander tempo zeg maar.

De oude wielen zijn wel weer terug;
Ik heb een paar dagen voordat ik naar de Ring zou gaan even proefgedraaid met een paar bochtjes en ze liepen teveel aan. Spacers staan backorder dus snel de Capella's er weer onder geschroeft. Geen straf...blijft een geweldig mooi wiel.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
S60 is daar sowieso erg gevoelig mee. Kennis heeft een AWD en de 17 inch blokken erop zitten en die zit zelfs te denken om nog een paar extra ringen ertussen te doen...
Maar gave pic ook, leuk dat het beviel!
Maar gave pic ook, leuk dat het beviel!
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Wij hebben het niet over hetzelfde aanlopen denk ik.. 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
Haha jouwne vallen te ver naar binnen zeker. 

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Zo, nou...ze zitten erop.

5mm spacers, weinig aanlopen nu.
Met het wisselen een vettige verrassing;

Alles ligt klaar maar ik mis de laatste tijd een 8ste dag in de week. Hopelijk vrijdag of zaterdag even tijd.
Tot overmaat van ramp moest ik ook nog ff een trouwauto voor een vriend en Df-er ophalen...
....gelukkig maakte die wel wat goed..

Wat een ding...ik heb 's ochtends voor wekker gespeeld in de wijk. Sport stand is echt oorgasmisch.
Fraai onderstel zit eronder, ik durf (en wil) met een geleende auto niet 'vol' te gaan maar de balans is mooi. Geeft veel vertrouwen en voelt solide aan. Er zitten instelbare Öhlins onder, icm met Michelins Supersports. De inmiddels oude TF80 bak (oa ook in de hybride maar dan niet aangepast) schakelt in de S hard maar wel goed, maar het is geen powershift of dsg, laat dat duidelijk zijn.
Remmen zijn ook wel redelijk fors...371mm met zespots Brembo's.
Foto van het setje;

5mm spacers, weinig aanlopen nu.
Met het wisselen een vettige verrassing;
Alles ligt klaar maar ik mis de laatste tijd een 8ste dag in de week. Hopelijk vrijdag of zaterdag even tijd.
Tot overmaat van ramp moest ik ook nog ff een trouwauto voor een vriend en Df-er ophalen...

....gelukkig maakte die wel wat goed..

Wat een ding...ik heb 's ochtends voor wekker gespeeld in de wijk. Sport stand is echt oorgasmisch.
Fraai onderstel zit eronder, ik durf (en wil) met een geleende auto niet 'vol' te gaan maar de balans is mooi. Geeft veel vertrouwen en voelt solide aan. Er zitten instelbare Öhlins onder, icm met Michelins Supersports. De inmiddels oude TF80 bak (oa ook in de hybride maar dan niet aangepast) schakelt in de S hard maar wel goed, maar het is geen powershift of dsg, laat dat duidelijk zijn.
Remmen zijn ook wel redelijk fors...371mm met zespots Brembo's.

Foto van het setje;

-
- Berichten: 18929
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het verhaal van de rode S60...
Is dat de Polestar van Mudde Kok?
Van de week in gezeten. Wat een mooi ding zeg, vooral de velgen!
Van de week in gezeten. Wat een mooi ding zeg, vooral de velgen!
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Deze is van een vriend. 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Het verhaal van de rode S60...
Jammie, dat ziet er goed uit 

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
De rooie, ashoezen zijn inmiddels vervangen aan de rechterzijde...verder nog dit;

Vulslang van de brandstoftank lek;

En..euh..dit;




Schade; voorscherm, 2 deuren, achterscherm, R bumper, velg, stuurkogels...en nog wat klein grut.
Wanneer; afgelopen zondag...
Hoe; na rechterknikje voor Hatzenbach, aquaplaning...het was zeiknat. met de achterbumper de linkerzijde van de achterbumper geschaafd (zie laatste foto), doorgegleden naar de andere kant en daar met niet al te hoge snelheid de vangrail geraakt...heel 'netjes' met alleen de zijkant.
Geheel mijn eigen fout. Ik weet niet of er iets op de baan lag wat glad zou zijn maar er was niet tegen aan te sturen. En misschien had ik niet moeten rijden met zoveel wielvucht of toch langzamer moeten rijden. Achteraf is het makkelijk lullen. Auto is stuk en wij zijn heel. En dat is het belangrijkste. Het is maar blik! Ben nog rijdend thuis gekomen (naja, naar de opslag in Haaksbergen), en dat konden niet veel mensen vertellen die in die ronde gecrashed zijn.
Auto staat nu droog en veilig, te wachten op reparatie. Ik wil meteen de andere zijkant strak laten maken. Dat heeft geen haast, want...er stond al iets in de planning. Dat is nu noodgedwongen een paar maanden naar voren getrokken, en dat is best een gestress....zit nog wel wat werk aan.



Oplettende kijker..Gas, heel hoog op de poten en een uitlaat links en rechts. Dit is misschien we de zeldzaamste moderne Volvo in Nederland. Dat gas is niet zeldzaam...maar origineel een uitlaat rechts is bijzonder. Een S70 2.4T AWD. Twee van geleverd in Nederland. Die andere schijnt een ontploft diff te hebben en niet meer rond te rijden.
Alles onder de motorruimte moet nagekeken worden, blok is ok, maar het slangenspul hangt er los bij. Dit was een mooi project van een vriend maar door tijdgebrek heeft ie het nooit af kunnen maken. AWD werkt. Open dak, mooie achteras....oja...ik zou haast de handbak vergeten.
Vrijdag en zaterdag vol aan de bak. Aan de onderzijde zoveel mogelijk doen aangezien ik de komende drie weken geen beschikking heb over een brug. En ik wil hem dat wel rijdend en omgekeurd hebben. De gasinstallatie staat wel op kenteken maar is niet meer aanwezig.
Ik heb geen extreme plannen met deze auto, het moet gewoon z'n werk doen voor een half jaartje. Eigenlijk eerst zo origineel mogelijk maken...wel een ander setje wielen (BBS voor nu), maar het interieur word weer origineel half leer/half stof en de spatlappen achter komen er ook weer op. DF...spatlappen.
Vulslang van de brandstoftank lek;
En..euh..dit;
Schade; voorscherm, 2 deuren, achterscherm, R bumper, velg, stuurkogels...en nog wat klein grut.
Wanneer; afgelopen zondag...
Hoe; na rechterknikje voor Hatzenbach, aquaplaning...het was zeiknat. met de achterbumper de linkerzijde van de achterbumper geschaafd (zie laatste foto), doorgegleden naar de andere kant en daar met niet al te hoge snelheid de vangrail geraakt...heel 'netjes' met alleen de zijkant.
Geheel mijn eigen fout. Ik weet niet of er iets op de baan lag wat glad zou zijn maar er was niet tegen aan te sturen. En misschien had ik niet moeten rijden met zoveel wielvucht of toch langzamer moeten rijden. Achteraf is het makkelijk lullen. Auto is stuk en wij zijn heel. En dat is het belangrijkste. Het is maar blik! Ben nog rijdend thuis gekomen (naja, naar de opslag in Haaksbergen), en dat konden niet veel mensen vertellen die in die ronde gecrashed zijn.
Auto staat nu droog en veilig, te wachten op reparatie. Ik wil meteen de andere zijkant strak laten maken. Dat heeft geen haast, want...er stond al iets in de planning. Dat is nu noodgedwongen een paar maanden naar voren getrokken, en dat is best een gestress....zit nog wel wat werk aan.
Oplettende kijker..Gas, heel hoog op de poten en een uitlaat links en rechts. Dit is misschien we de zeldzaamste moderne Volvo in Nederland. Dat gas is niet zeldzaam...maar origineel een uitlaat rechts is bijzonder. Een S70 2.4T AWD. Twee van geleverd in Nederland. Die andere schijnt een ontploft diff te hebben en niet meer rond te rijden.
Alles onder de motorruimte moet nagekeken worden, blok is ok, maar het slangenspul hangt er los bij. Dit was een mooi project van een vriend maar door tijdgebrek heeft ie het nooit af kunnen maken. AWD werkt. Open dak, mooie achteras....oja...ik zou haast de handbak vergeten.

Vrijdag en zaterdag vol aan de bak. Aan de onderzijde zoveel mogelijk doen aangezien ik de komende drie weken geen beschikking heb over een brug. En ik wil hem dat wel rijdend en omgekeurd hebben. De gasinstallatie staat wel op kenteken maar is niet meer aanwezig.
Ik heb geen extreme plannen met deze auto, het moet gewoon z'n werk doen voor een half jaartje. Eigenlijk eerst zo origineel mogelijk maken...wel een ander setje wielen (BBS voor nu), maar het interieur word weer origineel half leer/half stof en de spatlappen achter komen er ook weer op. DF...spatlappen.

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het verhaal van de rode S60...
Komt er ook KLPD-striping op? 

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Het verhaal van de rode S60...
Dat was een van de eerdere met AWD systemen, soort van test auto toch?
Maar daar kun je zeker wat leuks van maken!
En bagger van je S60 joh, mja been there done that. De ring met regen is gewoon tyfes link, of je nu 40 of 400 rondjes gereden hebt... Succes met opknappen, zal wel weer netjes worden! Nu door iemand anders laten spuiten denk ik, gezien dat je de vorige keer met het spuitwerk niet zo tevreden was?
Maar daar kun je zeker wat leuks van maken!
En bagger van je S60 joh, mja been there done that. De ring met regen is gewoon tyfes link, of je nu 40 of 400 rondjes gereden hebt... Succes met opknappen, zal wel weer netjes worden! Nu door iemand anders laten spuiten denk ik, gezien dat je de vorige keer met het spuitwerk niet zo tevreden was?

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Het verhaal van de rode S60...
Ja, dit was de eerste generatie AWD's. Je had eerst de V70 Cross Country, meestal in het twotone en die rare sticker op de achterruit. Daarna kwam de S70 AWD.
Het AWD systeem is wel gevoelig, en hangt een dikke visco koppeling voor de achteras en als je met te groot profielverschil rijdt dan sloop je de aandrijving. Wat wel mooi is dat het heel goed werkt. Er zit nauwelijks vertraging in de aandrijving wat je bij de nieuwe Haldex systemen in de Volvo's wel merkt. Het inschakelen van de achterwielen voel je duidelijk. Met het visco systeem niet. Achterdiff heeft een sper btw.
Deze S70 heeft overigens zijn cardanas er niet onder zitten, het duwde te zwaar. Die moet er dus nog onder.
Net als nog veel meer. Vanavond na het werk even 5 uur eraan kunnen werken. Veel klein spul, remmen schoonmaken, slangen vastzetten. Nog een dik voltageprobleem in een + kabel wat nog even gefixxed moet worden. De motor heeft het dan ook nog niet gedaan. Maar ik heb goede hoop dat het morgen wel gaat lukken.
Het is een redelijk nette auto voor zijn leeftijd. Hier en daar wat roestplekjes, paar butsen...maar heb hem dan ook niet voor de mooi gekocht, misschien komt dat later nog wel. Nu is het gewoon zo goedkoop mogelijk rijden en zorgen dat de S60 straks weer snaarstrak staan te glimmen op de parking van de Ring.

Moet ook nog een setje wielen regelen. De BBS'en lopen achter aan als een malle.
Het AWD systeem is wel gevoelig, en hangt een dikke visco koppeling voor de achteras en als je met te groot profielverschil rijdt dan sloop je de aandrijving. Wat wel mooi is dat het heel goed werkt. Er zit nauwelijks vertraging in de aandrijving wat je bij de nieuwe Haldex systemen in de Volvo's wel merkt. Het inschakelen van de achterwielen voel je duidelijk. Met het visco systeem niet. Achterdiff heeft een sper btw.
Deze S70 heeft overigens zijn cardanas er niet onder zitten, het duwde te zwaar. Die moet er dus nog onder.
Net als nog veel meer. Vanavond na het werk even 5 uur eraan kunnen werken. Veel klein spul, remmen schoonmaken, slangen vastzetten. Nog een dik voltageprobleem in een + kabel wat nog even gefixxed moet worden. De motor heeft het dan ook nog niet gedaan. Maar ik heb goede hoop dat het morgen wel gaat lukken.
Het is een redelijk nette auto voor zijn leeftijd. Hier en daar wat roestplekjes, paar butsen...maar heb hem dan ook niet voor de mooi gekocht, misschien komt dat later nog wel. Nu is het gewoon zo goedkoop mogelijk rijden en zorgen dat de S60 straks weer snaarstrak staan te glimmen op de parking van de Ring.
Moet ook nog een setje wielen regelen. De BBS'en lopen achter aan als een malle.
Ja! Ik heb nu een goede gevonden!Joopieboy schreef: Nu door iemand anders laten spuiten denk ik, gezien dat je de vorige keer met het spuitwerk niet zo tevreden was?
-
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Het verhaal van de rode S60...
Leuk dat je een redelijk bijzondere tijdelijke vervanger hebt gevonden. Project om vervolgens te gaan bewaren? Of met winst verkopen?
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Het is eigenlijk de winterbeater, en ik denk dat hij wat winters mee kan.Geertmans schreef:Leuk dat je een redelijk bijzondere tijdelijke vervanger hebt gevonden. Project om vervolgens te gaan bewaren? Of met winst verkopen?

Vanmorgen vroeg naar de zaak gegaan. Voltageprobleem opgelost...er zat een kabel niet aangesloten. Gisteren helemaal gemist, het was laat.

Alle vloeistoffen gecontroleerd en met 2 keer ronddraaien startte ie direct. Beetje tikken bovenin maar dat was weg zodra er voor het eerst in 3 jaar weer olie in de kop kwam. Veel hulp gehad van een vriend, die is helemaal los gegaan op de achterremmen. Remmentest was dikke prima naderhand. CO meting uitgevoerd. Verder nog wat losse spullen vastgezet....gordels, uitlaten, kabels, wielen. Het is allemaal APK goedkeur nu, maar dat laat ik aan de RDW over.

Het begint nu iig ergens op te lijken. De auto is nu nog heel erg vies van het stilstaan.
De Dakar mobiel

Rijhoogte is apart, hij is voor zelfs nog verder verhoogd tov standaard. Ben benieuwd hoe dat straks rijd.
Spatlappen zijn standaard AWD en omdat ze er 2 dikke uitlaten onder knopen zit er een uitsparing in, grappig om te zien.
Morgen gaat ie even naar de opslag in Haaksbergen om later door te gaan naar de RDW in Almelo voor de schouwing van het afwezige gassysteem en eventueel ontschorsen, op naam zetten en APK.
De rooie is vandaag geschorst.

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Mooi dat het toch zo vlot gelukt is! 

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Was wel even diep gaan hoor, veel espresso nodig gehad.
M'n werk is nu voor drie weken dicht dus het moest allemaal snel gebeuren. Rdw is nu heel erg druk, dus ik hoop voor het einde van m'n vakantie de auto goed op kenteken te hebben.

M'n werk is nu voor drie weken dicht dus het moest allemaal snel gebeuren. Rdw is nu heel erg druk, dus ik hoop voor het einde van m'n vakantie de auto goed op kenteken te hebben.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Daar heb je flink op staan buffelen ja! Maar roest ja? En ik wist niet dat dat systeem zo gevoelig was.
Maar leuk ding, wordt wat. En waarom zo hoog trouwens?
Maar leuk ding, wordt wat. En waarom zo hoog trouwens?
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Ai, zonde man van die mooie S60! Maar een Volvo awd, weet je het zeker? 

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Ik heb geen idee. Ergens heeft er iemand een kronkel gehad, dus nu staat ie ongeveer 3 centimeter hoger dan normaal. Wel beter voor mij, over de vangrail ipv er tegen aan.Joopieboy schreef:Daar heb je flink op staan buffelen ja! Maar roest ja? En ik wist niet dat dat systeem zo gevoelig was.
Maar leuk ding, wordt wat. En waarom zo hoog trouwens?
Er zitten wat kleine roestpitjes in de lak, iets wat ik zeker bij zo'n laat model nog niet eerder gezien heb.
Ik kan er prima mee leven overigens. De S60 is 2 jaar jonger en die heeft 1 klein plekje, op het dak van steenslag. Zal foto's van de witte maken als ik er weer bij in de buurt ben.
Yup, living on the edge.hendri schreef:Maar een Volvo awd, weet je het zeker?

Gebroederlijk te wachten op de dingen die komen gaan. De schouwing van het LPG systeem...of het ontbreken daarvan kan heel misschien eerder plaatsvinden, dat zou mooi zijn...eerder rijden dan.
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Weekje verder...


Ik wil toch niet stranden met een radiateur onder de auto...dus een nieuwe van Hella gemonteerd.

Bijna met de ogen dicht, al was ik passende M8 bouten vergeten mee te nemen en een bevestiging van het koelerpakket (radiateur, IC en condensor zitten aan elkaar vast) zat vastgerot.
Auto na het afvullen met water (eerst kijken of ie 2 weken lekvrij blijft) goed op temperatuur laten komen. Daarna voorzichtig een paar meters gemaakt.
As. dinsdag;

Ik wil toch niet stranden met een radiateur onder de auto...dus een nieuwe van Hella gemonteerd.
Bijna met de ogen dicht, al was ik passende M8 bouten vergeten mee te nemen en een bevestiging van het koelerpakket (radiateur, IC en condensor zitten aan elkaar vast) zat vastgerot.
Auto na het afvullen met water (eerst kijken of ie 2 weken lekvrij blijft) goed op temperatuur laten komen. Daarna voorzichtig een paar meters gemaakt.
As. dinsdag;
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
EVZ '15
Zet hem op, dinsdag taart!! (wel ff bakkie komen doen dan, en als je tijd hebt fietsje mee)

- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Damanie!Tim N schreef:EVZ '15Zet hem op, dinsdag taart!! (wel ff bakkie komen doen dan, en als je tijd hebt fietsje mee)

Mag alleen met de witte platen van en naar een keuring rijden, dat word morgen dus vanuit Haaksbergen naar Almelo en van Almelo naar Amersfoort, van keuring naar keuring. Als het dan een beetje meezit dan kan ik hem dezelfde dag nog afmelden voor de APK. Dat ging wegens de grote drukte niet lukken bij de RDW.
Zal ongetwijfeld een steekproef worden, ding is drie jaar niet gekeurd.
Vandaag de verzekering in laten gaan, tevens een mooi stapeltje onderdelen uit een stoffige opslag gehaald...
Een tunnelconsole, schroefjes, boutjes, paar kapjes en misschien nog wel het belangrijkste...de houder van de aircodroger, die kan ik nergens vinden in de S70.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De rode S60 & de witte S70 AWD
Leuke classic Emiel
Wat voor scan tool/software adviseer je? Mijn 99' T5 heb ik vandaag uit laten lezen maar dat soort dingen mag ik zelf ook graag doen (alhoewel Kiers er niets voor hoefde te hebben
). Ik vermoed dat mijn LMM er aan zit te komen en Pierburg heeft voor 100,- een nieuw element dus dat is te doen. Voor de rest is het echt een heel goede auto gebleken
Dus die investering die je doet zal een perfecte winter mobiel opleveren!

Wat voor scan tool/software adviseer je? Mijn 99' T5 heb ik vandaag uit laten lezen maar dat soort dingen mag ik zelf ook graag doen (alhoewel Kiers er niets voor hoefde te hebben


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten