
Audi RS3 2015
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Audi RS3 2015
Ok, nou enige wat beetje hielp was hard de bocht inremmen, kont wordt licht en dan vol op gas. Maar na een klein stapje opzij trok de auto meteen weer recht. Had alles uitstaan maar weet idd niet het echt alles uit was. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi RS3 2015
die auto's zijn dus aardig 'fool' proof zo te lezen.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Audi RS3 2015
Andre schreef:Extra setje wielen gekocht daar kunnen in december de winters op. Nu eerst even el cheapo s erop:)
Serieus mooie velgen trouwens!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34
Re: Audi RS3 2015
Erg mooie velgen! Ze lijken een beetje op de RS4 velgen vind ik.
- matthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Audi RS3 2015
Ziet er gaaf uit Dré! 

-
OnlineWJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Audi RS3 2015
Nou, hang die gopro aan de auto en vlammen met dat ding. Ik wil hem wel eens horen als dat rondglijd. 

-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Audi RS3 2015
Ik heb er nu 2600km op staan.
Ik heb er inmiddels al wat dingen getest. Ik snap nu volledig het Haldex systeem. Ik heb hier en daar zekeringen eruit getrokken om te kijken hoe het systeem reageert. Mid corner snelheden vergeleken met de 1M zelfde banden maat en merk.
Wil een RS3 met het haldex V systeem driften op het gaspedaal. Jazeker en dat doet ie perfect. Echter niet met de orginele pirellis op droog of nat asfalt. Veel te veel grip. Dan moet je hem op de rem erin gooien maar ja dan gaat bijna alles dwars.
Ik heb nu achilles banden en die hebben al weinig natte grip maar eigenlijk nog te veel. Hoe slechter de grip hoe meer plezier de RS3 geeft.
Hoe werkt het systeem.
Hij kijkt naar je stuurhoek and wielspin. Stuur grof in voor een 2e versnelling bocht ga vol op het gas staan en je drift als een volwaardige rally coureur in een 4 wiel drift door de bocht en dat zonder mechanische sper diffs. Je voelt soms dat hij het Electronisch remsper gebruikt als er op de vooras extreem veel wielspin op 1 wiel is. Je voelt hier heel weinig van.
Ik dacht laat ik de ABS zekering er eens uithalen. Geen ABS das mooi motor vermogen blijft in orde. Wel wat storing lampjes natuurlijk so far so good. 2 keer een 4wd drift schakelt hij het haldex systeem uit en heb je dus FWD drive. Dit komt omdat het haldex systeem de abs sensoren gebruikt om te kijken hoeveel wielspin elk wiel heeft en waar het vermogen heen moet. Dus de ABS zekering er maar weer in. Is geen ramp, want de ABS is perfect afgesteld. Je kan zelfs de auto zetten met ABS aan.
Dan links remmen. Bij VW Audi halen ze dan het vermogen eraf. Als je de zekering van de brake light sensor eruit haalt dan kan je ook links remmen. Er zit achter het rempedaal een sensor die kijkt of je remt alleen je remlichten blijven continu branden:) Maar dat was evt wel op te lossen. Eerst testen. Het werkt. Maar er is ook een andere mogelijkheid. Bij elke VW Audi kijkt de ecu naar wat je als laatste hebt ingedrukt.
Dus als je heel lichtjes op je rempedaal drukt met links and gaat heel kort van je gas af en weer op kan je zoveel links remmen als je wilt daar hoef je dus geen zekering voor los te trekken.
Dus ik zat in een 4wd drift vol op gas mooie lange slide dus met links remmen om snelheid eruit te halen. Dat gaat dus niet. Haldex kijkt naar wiel rotatie snelheden. Dus je remt de voorwielen af, omdat je ca. 70% remvermogen op de vooras hebt. Dan denkt de haldex dat je dus weer meer vermogen op de voorwielen nodig nodig hebt en je dan dus snel uit je drift weg bent en trekt ie meer aan de vooras. Ook dit is niet erg, want als je beetje van je gas afgaat pakt de auto zo weer grip.
Leuke tests allemaal en weet nu precies hoe het systeem werkt. Is het dan een henkie haldex onderstuur systeem. Nee absoluut niet.
Klein filmpje uit Denemarken op een strand. Het ging niet te gek de kinderen zaten achterin en riepen achterin driften pappa.
Maar dan heb je een idee hoe hij reageert.
Je kan hier wel zien dat hij de kont er lekker ingooit.
https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=55B6D57D" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een subaru 555 gehad en die ging absoluut niet op het gas dwars zoals de RS3 dat doet en daar zat een permanent 50-50 4wd systeem op.
De RS3 heeft zelfs minder onderstuur dan een Evo RS. Alleen een Evo heeft mechanische diffs en een permanent 50 50 systeem en heeft geen probleem met links remmen.
Op glad wegdek drift de RS3 net zo mooi als een Evo RS en dat met alle comfort en lekkere sport stoelen Navi, Bang Olufsen geluid etc.
Het is geen ultieme rally auto nee dat is het niet. Maar zonder helm en overal aan zoek ik dat ook niet meer. De RS3 is de perfecte daily waar je ook heerlijk even paar bochtjes mee kan aanvallen en een 4wd drift kan maken. In de sneeuw gaat ie mega fun geven.
Ik heb er inmiddels al wat dingen getest. Ik snap nu volledig het Haldex systeem. Ik heb hier en daar zekeringen eruit getrokken om te kijken hoe het systeem reageert. Mid corner snelheden vergeleken met de 1M zelfde banden maat en merk.
Wil een RS3 met het haldex V systeem driften op het gaspedaal. Jazeker en dat doet ie perfect. Echter niet met de orginele pirellis op droog of nat asfalt. Veel te veel grip. Dan moet je hem op de rem erin gooien maar ja dan gaat bijna alles dwars.
Ik heb nu achilles banden en die hebben al weinig natte grip maar eigenlijk nog te veel. Hoe slechter de grip hoe meer plezier de RS3 geeft.
Hoe werkt het systeem.
Hij kijkt naar je stuurhoek and wielspin. Stuur grof in voor een 2e versnelling bocht ga vol op het gas staan en je drift als een volwaardige rally coureur in een 4 wiel drift door de bocht en dat zonder mechanische sper diffs. Je voelt soms dat hij het Electronisch remsper gebruikt als er op de vooras extreem veel wielspin op 1 wiel is. Je voelt hier heel weinig van.
Ik dacht laat ik de ABS zekering er eens uithalen. Geen ABS das mooi motor vermogen blijft in orde. Wel wat storing lampjes natuurlijk so far so good. 2 keer een 4wd drift schakelt hij het haldex systeem uit en heb je dus FWD drive. Dit komt omdat het haldex systeem de abs sensoren gebruikt om te kijken hoeveel wielspin elk wiel heeft en waar het vermogen heen moet. Dus de ABS zekering er maar weer in. Is geen ramp, want de ABS is perfect afgesteld. Je kan zelfs de auto zetten met ABS aan.
Dan links remmen. Bij VW Audi halen ze dan het vermogen eraf. Als je de zekering van de brake light sensor eruit haalt dan kan je ook links remmen. Er zit achter het rempedaal een sensor die kijkt of je remt alleen je remlichten blijven continu branden:) Maar dat was evt wel op te lossen. Eerst testen. Het werkt. Maar er is ook een andere mogelijkheid. Bij elke VW Audi kijkt de ecu naar wat je als laatste hebt ingedrukt.
Dus als je heel lichtjes op je rempedaal drukt met links and gaat heel kort van je gas af en weer op kan je zoveel links remmen als je wilt daar hoef je dus geen zekering voor los te trekken.
Dus ik zat in een 4wd drift vol op gas mooie lange slide dus met links remmen om snelheid eruit te halen. Dat gaat dus niet. Haldex kijkt naar wiel rotatie snelheden. Dus je remt de voorwielen af, omdat je ca. 70% remvermogen op de vooras hebt. Dan denkt de haldex dat je dus weer meer vermogen op de voorwielen nodig nodig hebt en je dan dus snel uit je drift weg bent en trekt ie meer aan de vooras. Ook dit is niet erg, want als je beetje van je gas afgaat pakt de auto zo weer grip.
Leuke tests allemaal en weet nu precies hoe het systeem werkt. Is het dan een henkie haldex onderstuur systeem. Nee absoluut niet.
Klein filmpje uit Denemarken op een strand. Het ging niet te gek de kinderen zaten achterin en riepen achterin driften pappa.

Je kan hier wel zien dat hij de kont er lekker ingooit.
https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=55B6D57D" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een subaru 555 gehad en die ging absoluut niet op het gas dwars zoals de RS3 dat doet en daar zat een permanent 50-50 4wd systeem op.
De RS3 heeft zelfs minder onderstuur dan een Evo RS. Alleen een Evo heeft mechanische diffs en een permanent 50 50 systeem en heeft geen probleem met links remmen.
Op glad wegdek drift de RS3 net zo mooi als een Evo RS en dat met alle comfort en lekkere sport stoelen Navi, Bang Olufsen geluid etc.
Het is geen ultieme rally auto nee dat is het niet. Maar zonder helm en overal aan zoek ik dat ook niet meer. De RS3 is de perfecte daily waar je ook heerlijk even paar bochtjes mee kan aanvallen en een 4wd drift kan maken. In de sneeuw gaat ie mega fun geven.
Laatst gewijzigd door Andre op 28 jul 2015, 00:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi RS3 2015
klinkt verrassend goed in de basis, natuurlijk met een 100pk oid meer zal het op meer plekken lukken, maar denk dat de gemiddelde bestuurder zoiets niet echt opzoekt
mooie cirkel op dat strand, mooi breed strand overigens, leuk dat je daar met de auto mag komen

mooie cirkel op dat strand, mooi breed strand overigens, leuk dat je daar met de auto mag komen

- 350 Z
- Berichten: 2178
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: Audi RS3 2015
Waarom koop je een RS3 als je wilt driften ? Een BMW M is daar toch veel geschikter voor.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Audi RS3 2015
Interessant verhaal.
Ja op nat en sneeuw is 't toch altijd 't leukste wat scheef te gaan. Ook met rwd.
De fun(..) die ik had met de S3 met zomerbanden in de sneeuw op 'n parkeerterrein ergens rond de eeuwwisseling, was ook prima, eerst vol onderstuurd pompen totdat snok die kont als 'n rwd uitbrak en door gas te geven trok ie 'm ook weer recht. Was mooi.
Ja op nat en sneeuw is 't toch altijd 't leukste wat scheef te gaan. Ook met rwd.
De fun(..) die ik had met de S3 met zomerbanden in de sneeuw op 'n parkeerterrein ergens rond de eeuwwisseling, was ook prima, eerst vol onderstuurd pompen totdat snok die kont als 'n rwd uitbrak en door gas te geven trok ie 'm ook weer recht. Was mooi.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Audi RS3 2015
Je kan met rwd driften maar het is ook leuk om met een 4wd te glijden.
Het is heel verschillend daarom is het leuk om beide te beheersen.
Met een 4wd stuur je bijna niet tegen en kan je heel ruig met je gaspedaal zijn. Bij een rwd moet je veel tegensturen en moet je voorzichtiger met het gaspedaal zijn.
Robin waar je vroeger met audi en vw sneeuw nodig had kan je het nu op nat doen de haldex systemen zijn een stuk beter geworden!
Het is heel verschillend daarom is het leuk om beide te beheersen.
Met een 4wd stuur je bijna niet tegen en kan je heel ruig met je gaspedaal zijn. Bij een rwd moet je veel tegensturen en moet je voorzichtiger met het gaspedaal zijn.
Robin waar je vroeger met audi en vw sneeuw nodig had kan je het nu op nat doen de haldex systemen zijn een stuk beter geworden!
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Audi RS3 2015
Ja, de techniek schrijdt voort natuurlijk, mooi.
Vanavond tijd voor 'n bakje trouwens?:)
Vanavond tijd voor 'n bakje trouwens?:)
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Audi RS3 2015
Leuk om je verhaal te lezen Andre! Hoe je alles uitzoekt en probeert.
Volgens mij is de RS3 voornamelijk voor je vrouw (met kinderen achterin)? Stuur je die dan op pad met slechte banden?
Volgens mij is de RS3 voornamelijk voor je vrouw (met kinderen achterin)? Stuur je die dan op pad met slechte banden?
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Audi RS3 2015
Ja ik ben er wel leuk!
Met TC aan gebeurt niks flieger!
Met TC aan gebeurt niks flieger!
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Audi RS3 2015
TC uit bij 0:19, TC erbij vanaf :34
(voor de veteranen onder ons)

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Audi RS3 2015
You did WHAT with the FEWAAWI Thomazz?? 

-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Audi RS3 2015
Zijwaarts misschien niet zo snel, maar bijvoorbeeld de remweg zal wel langer zijn met de Achilles banden dan de Pirelli's.Andre schreef:Met TC aan gebeurt niks flieger!
-
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Audi RS3 2015
Is er softwarematig niks mogelijk om links remmen mogelijk te maken, en zelfs het haldex systeem aan te passen?
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Audi RS3 2015
Misschien wel maar alles wat je aan de ecu doet is garantie weg!
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Audi RS3 2015
Beetje bangmakerij dat altijd. Toen ik een nieuwe bak kwam halen bij Nissan waar auto van 485 naar 620 pk was getuned en software van bak ook aangepast zeiden ze bij Nissan : de oorzaak dat de bak kapot is heeft niks te maken met tunen dus volgens Europees recht moeten we de bak gewoon vervangen. (maar laten we wel even de originele software terugzetten.) Maar zal wel beetje dealer afhankelijk zijn.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Audi RS3 2015
Tegenwoordig kunnen ze meteen zien als je in de ecu bent geweest.
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Audi RS3 2015
Tuurlijk, toen ook al. Maar dan moeten ze nog steeds aan kunnen tonen dat het defect is ontstaan door aanpassen ecu.
- frankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Audi RS3 2015
Formeel heb je waarschijnlijk wel gelijk maar bij VAG of BMW komt er meteen een uitroepteken in beeld als er aanpassingen in de ECU gedaan zijn. En die zeggen vervolgens: garantie vervalt. En dan moet je zelf maar aantonen dat een defect níet door de aanpassing van de ECU is gekomen. Succes daarmee Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een heel groot verschil.
Bij Nissan zijn ze blijkbaar wat coulanter daarin.
On-topic, gaaf ding die RS3.
Bij Nissan zijn ze blijkbaar wat coulanter daarin.
On-topic, gaaf ding die RS3.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Audi RS3 2015
Ter vergelijk;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Majestic-12 [Bot], MarcH, Mark 320iS, sitechris en 5 gasten