Nieuwe tracktool na twee jaar op kenteken met minder BPM?
-
Nieuwe tracktool na twee jaar op kenteken met minder BPM?
Beste DF-ers,
Na verkoop van de Subaru STI, gaat het toch weer kriebelen om een andere tracktool te kopen. Nu de prijzen van tweedehands leuke modellen richting verzamelaarsprijzen gaan, zit ik er over te denken of het misschien mogelijk is om bijvoorbeeld een nieuwe M2 te kopen (wanneer hij op de markt is). Twee jaar trackdays er mee te rijden en dan pas op kenteken te zetten. Is dat mogelijk en betaal je dan minder BPM (zelfde als je hem bijvoorbeeld uit Duitsland haalt)? Het is maar een hersenspinsel, maar ik vraag me wel af of het mogelijk is. Voordeel is dan dat ik precies weet wat er mee gebeurd is en daarna tegen een redelijke prijs op kenteken zou kunnen zetten.
Na verkoop van de Subaru STI, gaat het toch weer kriebelen om een andere tracktool te kopen. Nu de prijzen van tweedehands leuke modellen richting verzamelaarsprijzen gaan, zit ik er over te denken of het misschien mogelijk is om bijvoorbeeld een nieuwe M2 te kopen (wanneer hij op de markt is). Twee jaar trackdays er mee te rijden en dan pas op kenteken te zetten. Is dat mogelijk en betaal je dan minder BPM (zelfde als je hem bijvoorbeeld uit Duitsland haalt)? Het is maar een hersenspinsel, maar ik vraag me wel af of het mogelijk is. Voordeel is dan dat ik precies weet wat er mee gebeurd is en daarna tegen een redelijke prijs op kenteken zou kunnen zetten.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nieuwe tracktool na twee jaar op kenteken met minder BPM
Meer dan 6000km rijden en ouder dan 6maande anders beschouwen ze het als nieuw. Verder opletten met de btw, moet op de factuur staan als je in het buitenland koopt.
http://www.autobelastingen.nl/informati ... buitenland
http://www.autobelastingen.nl/informati ... buitenland
- Martin van der Zwaard
Duitse demo kopen. Dan paar jaar trackdays rijden en vervolgens op kenteken zetten.
Bespaar je BPM en als je particulier koopt in DLD dan is de btw niet van belang. Die is al afgedragen dus koop je gewoon een marge auto.
Bespaar je BPM en als je particulier koopt in DLD dan is de btw niet van belang. Die is al afgedragen dus koop je gewoon een marge auto.
-
OnlineFabian
Precies. Je kunt geen nieuwe auto in NL kopen en hem dan 2 jaar later op kenteken zetten. Kan wel, maar dan betaal je alsnog de gehele BPM. Schiet je dus niets mee op. En als je pech hebt krijg je geen kenteken meer als hij niet meer aan de juiste mileunormen voldoet.Martin van der Zwaard schreef:Duitse demo kopen. Dan paar jaar trackdays rijden en vervolgens op kenteken zetten.
Dus gebruikte buitenlandse auto kopen waar al een kenteken op zit. Als je een nieuwe koopt in het buitenland moet je hem registeren, heeft hij geen eerste registratie gekregen heb je hetzelfde probleem weer ...
- GTRene
welk land is het gunstigste om een zo goed als nwe auto te kopen incl kenteken?
is dat nog steeds DLD of ook Belgie en of de UK?
der zit dacht ik ook nog steeds wat btw verschil in omringende landen?
ah, Belgie net zoveel btw als NL, DLD 19% en Luxemburg vanaf 1 jan 2015 17%
http://www.cijfernieuws.nl/btw-in-eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
en idd
is dat nog steeds DLD of ook Belgie en of de UK?
der zit dacht ik ook nog steeds wat btw verschil in omringende landen?
ah, Belgie net zoveel btw als NL, DLD 19% en Luxemburg vanaf 1 jan 2015 17%
http://www.cijfernieuws.nl/btw-in-eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
en idd
ouder dan 6 maanden en heeft meer dan 6.000KM op de teller
- Roy RS
ik had aan net zoiets gedacht, maar dan met een cayman GT4, excl bpm valt zoiets best mee
ga ik verder helemaal niet doen, maar als je het gaat doen is zoiets misschien leuker nog dan een M2 en meteen trackklaar?
ik vraag me overigens af of het inderdaad klopt, dat het niet zou kunnen, volgens mij namelijk wel...als je maar aan kunt tonen dat de auto echt van dat jaartal is, wat niet moeilijk is met een rekening. (zet je hem daarna 24 uur op een rollenbank met 250km/u en je hebt 6000km op de klok
)

ga ik verder helemaal niet doen, maar als je het gaat doen is zoiets misschien leuker nog dan een M2 en meteen trackklaar?
ik vraag me overigens af of het inderdaad klopt, dat het niet zou kunnen, volgens mij namelijk wel...als je maar aan kunt tonen dat de auto echt van dat jaartal is, wat niet moeilijk is met een rekening. (zet je hem daarna 24 uur op een rollenbank met 250km/u en je hebt 6000km op de klok

- Robin Hartog
Ook in Duitsland scheelt een GT4 nog best wel wat met een M2 hoor.Roy RS schreef:ik had aan net zoiets gedacht, maar dan met een cayman GT4, excl bpm valt zoiets best mee![]()
ik vraag me overigens af of het inderdaad klopt, dat het niet zou kunnen, volgens mij namelijk wel...als je maar aan kunt tonen dat de auto echt van dat jaartal is, wat niet moeilijk is met een rekening. (zet je hem daarna 24 uur op een rollenbank met 250km/u en je hebt 6000km op de klok)

-
Bedankt voor de antwoorden. Eerdere registratie is dus noodzakelijk om minder BPM te betalen. Ik was daar al een beetje bang voor. GT4 is in Duitsland geloof ik vanaf 85k en de M2 zal wel iets van 65k zijn. 65k tot 70k voor een auto is voor mij de grens.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Je kan die auto toch in Duitsland kopen en laten leveren op exportplaten? En vervolgens na 2 jaar importeren in Nederland. Zolang je niet in Nederland rijdt met die auto is dat geen probleem.
- Martin van der Zwaard
Er moet een eerste registratiedatum zijn anders ga je geen BPM afschrijven.
Ik denk dat als ie meteen op exportplaten komt dat ie dan die eerste registratie niet heeft.
Ik denk dat als ie meteen op exportplaten komt dat ie dan die eerste registratie niet heeft.
- GTRene
lijkt mij ook, al lees je wel eens zoiets dat het lijkt alsof ze het zo hebben gedaan?
misschien dat je het bv via een garage zo kan afspreken dat zei die auto op naam zetten ala test/klanten voertuig, maar er verder niet mee rijden, behalve garage rol km, gewoon nieuw dus.
Jij dan de auto overneemt en er bv die dag al vele km op zet in DLD op die platen en of op groene platen of circuit km ondertussen die 6.000km op rijd en bv na 2 of 3 jaar wanneer je denkt van, nu wil ik er mee op straat en bpm nu wat lager, zet je hem op papier?
misschien dat je het bv via een garage zo kan afspreken dat zei die auto op naam zetten ala test/klanten voertuig, maar er verder niet mee rijden, behalve garage rol km, gewoon nieuw dus.
Jij dan de auto overneemt en er bv die dag al vele km op zet in DLD op die platen en of op groene platen of circuit km ondertussen die 6.000km op rijd en bv na 2 of 3 jaar wanneer je denkt van, nu wil ik er mee op straat en bpm nu wat lager, zet je hem op papier?
- JP
Misschien kunnen sommige DF'ers je helpen die dit traject al eens doorlopen hebben. Had Andre niet een 1M op tijdelijke witte platen ?
-
Ik heb nog even de tijd. M2 is nog niet eens leverbaar. Misschien valt de NL-prijs wel mee...denk het niet, maar goed.
Dit lijkt ook een leuke optie (M135i met 900 km):
http://link.marktplaats.nl/m943280417
Dit lijkt ook een leuke optie (M135i met 900 km):
http://link.marktplaats.nl/m943280417