Tijd voor wat nieuws

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1996
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Joost » 09 jul 2015, 09:23

Mooie wagen.

Gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Macboy » 09 jul 2015, 10:00

Mooi verhaal leest lekker weg. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Zou mooi zijn meer updates en ook meer fotos altijd welkom want blijft toch een echte droom dit !

Wat ik alleen niet begrijp: was een 991 Carrera 4S niet een veel betere en logischere keuze voor je geweest gelet op je wensen ? Van de Turbo is toch redelijk bekend dat ze helemaal niet zo gaaf klinken als de atmosferische en ook ongehoord hard gaan ? Zeker als je vrouw er ook veel in moet rijden is de 4S juist lekker veilig, ook bij regen. Bovendien leek je zo gek op je 997 S dat een 991 S een mooie opstap zou zijn of verdere groei binnen de Porsche range ?

JoostSchouten schreef:Hier nog paar plaatjes
Ja die buitenkant geloof ik wel, even nieuw draadje voor maken en binnenkant fotos aub :)

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1392
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door JoostSchouten » 09 jul 2015, 10:25

Macboy schreef:
JoostSchouten schreef:Hier nog paar plaatjes
Ja die buitenkant geloof ik wel, even nieuw draadje voor maken en binnenkant fotos aub :)
Haha, heb helaas niet meer dan dit: http://oi61.tinypic.com/zumic0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; en http://oi62.tinypic.com/se6s9f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtige tellerbak en toch nog paar rode stiksels ;)
Rest van de dag stond de auto helaas niet in het middelpunt van de belangstelling :D

@cooldragon, mooi verhaal!
Het geluid schijnt van buiten ook een stuk bruter te zijn dan dat het van binnen klinkt.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Tristan » 09 jul 2015, 22:36

Robert rijdt net weg maar niet normaal. Meer een raket dan een auto. Morgen meer....

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door frank de jonge » 09 jul 2015, 23:05

GAaf hoor. Gefeliciteerd met die mooie aankoop :)

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door cooldragon » 09 jul 2015, 23:18

morgen inderdaad meer! ff bijkomen van een ritje op de bijrijder stoel met tristan aan het stuur :df:
meteen even de launch control uitgeprobeerd (nog niet gedaan afgelopen week) man, man,man ...absurd....

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door e30touring1990 » 09 jul 2015, 23:41

Prachtige wagen! Ben benieuwd naar de verhalen. Misselijk gereden? :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door GTRene » 09 jul 2015, 23:59

klinkt als een leuke attractie :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Macboy » 10 jul 2015, 00:17

:hosanna:

Gebruikersavatar
Poseidon
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Poseidon » 10 jul 2015, 02:37

Gefeliciteerd! Wat een prachtig auto!

Gaat goed met de Turbo S verkoop in Heteren ;-) Gekocht bij Bas zo te zien.

Heb 3 weken geleden ook effe een 991 Turbo S mogen ervaren, bij alles in sport plus schraapt hij gewoon weg op alle 4 wielen bizar gewoon... Vind het uitlaad geluid wel beter klinken in sport plus modus.

Je kan altijd nog overwegen de uitlaat kleppen volledig open te zetten.

Echt hele mooie auto, veel plezier er mee!

PS je zegt de launch controle al te hebben gebruikt, maar mag dit wel ?
Neem aan dat je de auto eerst moet inrijden aangezien dit een nieuwe auto is?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Roy RS » 10 jul 2015, 07:41

Sneller dan m GT3 op de ring...dat is wel cool en ha ik niet verwacht! Echt een enorm dikke machine! Mooi ook om je ervaringen te lezen, de meeste mensen in jouw budgetklasse nemen die moeite niet volgens mij...

Gebruikersavatar
Poseidon
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Poseidon » 10 jul 2015, 08:07

Denk niet dat je het verschil merkt :wink:

Has the Nurburgring lap time soap opera reached the point where a single second - Porsche quotes 7min 24secs for the Turbo S, versus 7min 25secs for the GT3 on the same tyres - counts for something? Achleitner isn't concerned. "The 'ring times are almost the same. If you look at the past these cars have always been quite similar in terms of lap time, but the character of course is completely different."

991 GT3 is sneller dan de 991 Turbo S

Link: http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Tristan » 10 jul 2015, 09:37

Gisteren kreeg ik een app van Robert om 21:30 of ik nog wakker was. Tuurlijk, kom maar langs. En dan staat er een 991 Turbo S voor je neus en wat een indrukwekkend apparaat. De kleur (GT silber) staat geweldig goed, mooi ingetogen maar wel sportief. Ook de centrelock wielen zien er zeer fraai uit. Het valt idd op hoe breed hij achter is, volgens Robert 15 cm breder dan zijn 997. :shock:

Stationair draait hij heel braaf en tijdens wegrijden ook geen idee dat je met 560pk onderweg gaat. Zitpositie is gewoon goed, stoel laag en stuur naar je toe. Alles wat je ziet of aanraakt is puur kwaliteit, een mooie plek om uren in te spenderen als je onderweg bent. Tijdens het rijden door de straat met vele drempels heeft de auto daar geen moment last van. Auto is laag maar ik heb meer moeite met mijn BMW 3-serie over de drempels dan de 991. PDK in automaat stand en het rijdt op lage snelheid als een mak schaapje. Hier kun je makkelijk je vrouw in wegsturen.

Eenmaal op de N-weg en wat een rust en comfort in de auto. Dit is net zo comfortabel als een 3-serie met M-onderstel dus de dagelijkse inzetbaarheid is uitstekend, echt heel knap hoe comfortabel ze een sportwagen kunnen maken. Maar goed, eens kijken wat hij op een afrit doet dus alles in Sport+ en PDK in handmatig. Goed dat de PDK nu echte flippers heeft ipv drukknoppen, werkt veel fijner en intuïtiever (recht opschakelen, links terugschakelen). Geluid wordt heftiger, gasrespons feller en dempers snaarstrak. Bij de 1e scherpe bocht merkte ik meteen hoe makkelijk hij de bocht omgaat door de achterwielbesturing. Je hebt het gevoel dat de auto ineens gekrompen is. Daarna een lange doordraaier met hoge snelheid door en weer het gemak aan grip. Maar ook de precisie van insturen had ik niet verwacht. Bij de 996 en 997 was juist het moment van insturen het minpunt (iets onderstuur) dus ging je vaker iets minder hard in maar vroeg op het gas. Met de 991 kun je zowel hard de bocht in (trailbrake) en vroeg op het gas zonder onderstuur en een toefje overstuur. Maar het gripniveau is bizar goed en snap dat dit niet veel onderdoet voor een GT3.

Daarna een rotonde en weer merk je het gemak waarmee de auto de bocht omgaat. Zoals Robert al zei, lijkt net of er iemand even een klein duwtje tegen de kont aangeeft om de auto in de juiste richting te zetten. Daarna de oprit op en durf meteen nog harder te remmen en bocht in te gaan, auto geeft meteen veel vertrouwen, vooral de remmen waar je echt op kunt leunen. En weer een belachelijke bochtensnelheid en zodra we de N-weg op accelereren zitten we binnen no-time op 2x 85 km/u.

En ja, dan heb ik het nog niet over het blok gehad, noem het eerder een kerncentrale. Het lijkt wel of er altijd vermogen beschikbaar is. En het gemak van accelereren icm AWD maakt dit een sprintkanon nr.1. Ik durft bijna te wedden dat geen enkele auto tot ca. 160 km/u sneller is dan deze auto. En het klinkt nog gaaf ook, niet verwacht. Zeker in Sport+ komen er echt klappen uit de uitlaten. Vroeg aan Robert of hij de LC al had geprobeerd en nee was zijn antwoord. Dus bij stoplicht linkervoet op rem en recht volgas en bij groen rem los en wat er dan gebeurd.....afschieten. Wat een attractie. Rond de 5 sec op 150 km/u is echt bizar. En al dit zonder drama en kan de LC keer op keer gebruiken en blijft gewoon heel. Echt heel knap en voelt ook niet of de auto mishandeld wordt.

Daarna nog maar bochtige stukken gepakt en keer op keer verbaasd over de precisie van sturen en gripniveau. Een 991 Turbo S een klinische auto? Misschien als je uit een GT3 komt maar het mooie vind ik dat je alle 560pk volledig kunt gebruiken, ook als je een wat mindere bestuurder bent. De systemen van Porsche helpen je ipv tegen te werken. Maar ik heb geen moment gehad dat ik de auto klinisch vond. Ik vond juist dat de auto genoeg communicatie gaf en vertrouwen om hard te gaan en een lach op je gezicht te toveren en daar gaat het om. Robert en ik zaten contant te lachen over hoe bizar hard het gaat en goed deze auto is. Kortom, een verschrikkelijk goede auto maar misschien iets te snel voor je RBW.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door GTRene » 10 jul 2015, 11:27

goed verhaal, powerkar :df:

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door e30touring1990 » 10 jul 2015, 12:10

Leuk verhaal, leest goed weg :D
Klinkt als een echte ervaring om eens een rondje te sturen in zo'n machine!

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5096
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Fernando » 10 jul 2015, 12:12

Leuk stukje Tristan, lijkt me alleen lastig om me elke dag in te moeten houden qua rbw... :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Tristan » 10 jul 2015, 12:39

Fernando schreef:Leuk stukje Tristan, lijkt me alleen lastig om me elke dag in te moeten houden qua rbw... :)
Is ook lastig want je wil elke keer die 'rush' van de acceleratie voelen. Normaal gesproken ben ik niet zo van rechtuitbranden maar met zulk vermogen en tractie is echt gaaf.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door cooldragon » 10 jul 2015, 12:43

In navolging van Tristan even mijn ervaringen van gisteravond gedeeld. Ik heb gemerkt dat je als bijrijder nog meer de snelheid ervaart dan als je zelf achter het stuur zit, al zal in dit geval wel meegeteld hebben dat Tristan de bochten denk ik een flink stuk sneller en scherper neemt dan ik.

Eigenlijk kan ik het hele verhaal beamen, op sommige momenten had ik zelfs het gevoel: 'gaat dit goedkomen'? bv de 90 graden bocht vanaf de oprit de N weg op. Deze enterden wij zo hard dat een klein stemmetje in me zei: zie je dat weiland daar recht voor je?Die gaan we zo van nog dichterbij zien (met alle respect voor je driver's kunsten, tristan! :df: ) Ik denk dat dit soort snelheden met de 997s nooit mogelijk waren geweest. Even een tikje op de remmen (wat een verschil met de vorige generatie PCCB's die op mn 997 s zaten. deze hoef je bij wijze van spreken alleen even aan te kijken en je staat stil) en met absurde snelheid de 90 graden bocht in duiken. Met zo'n remactie in de 997s was de achterkant zo licht geworden dat we of dwars zouden zijn gegaan of wellicht door de lichte neus rechtdoor het weiland in. De Turbo S gaf geen krimp. Als op rails en na de bocht met een minimaal kwispeltje van de kont door en meteen de 90graden bocht naar rechts de N weg op waar je inderdaad in een seconde of 3, tweemaal je rbw kwijt zou zijn geweest.

Daarna de rotonde, absurd snel ingestuurd, waarbij ik even licht in mn hoofd werd en hoppa in 1 keer snelheid aangepast aan de voorligger.

Daarna nog even de launch control (deze mocht gewoon gebruikt worden. Olie goed op temperatuur laten komen en hij mocht full throttle was me bezworen door iedereen van PCG. Overigens staat er alweer 1100 km op de teller na een weekje. Moet me gaan beheersen anders gaan dit diesel achtige jaar-km's worden). Ook hier weer lachwekkend hoe je wordt gekatapulteerd. alsof de auto wordt weggeschoten met een elastiek.

Heb gisteren als bijrijder even het raam opengezet bij het rijden en het valt me op hoeveel geluid er van de buitenkant uit komt. Nogmaals, het is wat zwaarder, meer ge-blip bij terugschakelen en gas-los(lekker racy) en de 6 cylinder boxer roffel hoor je pas vanaf zo'n 3000rpm met een fel fluitende turbo erdoorheen. Zeker anders dan een atmo porsche blok, maar lelijk/klinisch? nee zeker niet. Wat ik met mn oude 997s merkte is dat ik in de auto de motor wel beter hoorde, maar dat er aan de buitenkant vrij weinig uitlaatgeluid en motorgeluid te horen was. Ook met het originele porsche PSE uitlaatsysteem was dit niet heel veel beter (bij de MKII). Nu hoor je bij constante snelheden vooral de donkere brom van de uitlaat in het ineterieur

Op de vraag of ik niet beter een 4S had kunnen nemen? Sowieso na het ritje van gisteren is mij eens en te meer bevestigd dat ik de goede keuze heb gemaakt. Ik heb een 991 S gereden en ik vond die eigenlijk niet veel sneller dan mn oude 997S, hooguit comfortabeler en 'volwassener' aanvoelen. Heb nog lang naar de GTS gekeken, maar toen ik deze in de showroom zag voelde ik me weer die kleine jongen in de speelgoed winkel en dit MOEST m worden. Waarschijnlijk klink ik ook een beetje verwend nu, maar als ik een nieuwe sportauto kocht, wou ik er wel een die sneller was dan m'n daily plug-in scootmobiel (jaja ik weet het, gewoon iets tussen de oren). Bovendien zou een GTS, als ik die zou aankleden op het niveau van de Turbo S los van de motor, niet eens zo heel veel schelen qua aanschafprijs met deze auto. Qua veiligheid kan ik zelfs claimen dat deze Turbo S met standaard PTV(torque vectoring), 4 wielbesturing een stuk veiliger zal zijn dan een standaard 4S en de grens ligt vele malen verder.(wel uitkijken voor zelf overschatting).

Dan waren er maar 2 opties: de GT3 of de Turbo S. Voor hoe ik hem gebruik: af en toe als daily, zo nu en dan een tourrit/rallye met autobahn/bergpassen/binnenwegen en in mindere mate op het circuit, denk ik dat ik de goede keuze heb gemaakt.
Een 'gewone'Turbo aankleden met de opties die ik erop zou willen hebben, zou al vrijwel even duur zijn als een Turbo S.

Binnenkort toch maar eens die rijvaardigheidstraining van PCG gaan benutten(voor t vrouwtje) en aankomend jaar wellicht na de pre level training ook de racelicentie gaan halen.

Vind het leuk dat Tristan als ervaren coureur onder woorden kan brengen wat ik niet kon uitleggen.
En dat bedoelde ik dus met: je moet het ervaren om het te kunnen begrijpen

Online
Richardt.
Berichten: 6769
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Richardt. » 10 jul 2015, 13:07

Man man man, klinkt echt alsof je een stukje uit een filmpje dan Chris Harris zit te kijken.
Onvoorstelbare wagen qua prestaties voor de meesten van ons, geniet er van :thumbup:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3534
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Booooh » 10 jul 2015, 14:03

Lekkere verhalen, ik word een beetje nieuwsgierig zo op deze manier :thumbup: ...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door GTRene » 10 jul 2015, 14:12

Robert, als we elkaar een keer tegen komen onderweg oid, hoef ik geen sprintje tegen dat geweld te trekken, doe dan net of ik je te laat zie :lol:

wat doet zo'n kanon van 100 naar 200, die van mij kan dat in zo'n 8.2 sec (video tijd), die van jou zal het wel redelijk wat rapper kunnen :D

ah, hier een voorbeeld van een andere turbo s



zo das rap...6.7 sec gps
Full data from AutoZeitung 21/2013:
Weight: 1605 kg
0-40 kph: 0,9 s
0-80 kph: 2,1 s
0-100 kph(0-62mph): 2,9 s
0-160 kph: 6,2 s
0-180 kph: 7,8 s
0-200 kph: 9,6 s

100-200km/h is 6.7s
Here is other cars 100-200km/h full list
100-200 km/h times: Stock_vs_Modified

4.2 - Bugatti Veyron 16.4 Super Sport - 1183hp
4.6 - Koenigsegg Agera R - 1130hp
4.8 – Bugatti Veyron - 1001hp
5.0 - Koenigsegg Agera - 953hp
5.5 – Koenigsegg CCX - 806hp
5.7 – Koenigsegg CCR - 806hp
5.8 – Mosler MT900 GTR - 600hp
5.8 - Ferrari F12 - 740hp
5.9 - McLaren 12c - 625hp
6.0 - Porsche 918 - 795hp
6.1 - Mclaren F1 - 635hp
6.1 - Porsche RUF RT12 R - 750hp
6.2 - Pagani Zonda F - 602hp
6.3 - Lamborghini Aventador LP-700 - 700hp
6.3 - Porsche 911 GT2 RS - 620hp
6.4 - Porsche RUF RT12 S - 685hp
6.4 - Porsche Carrera GT - 612hp
6.5 – Pagani Zonda R - 750hp
6.7 - Ferrari Enzo - 651hp
6.8 - Ferrari GTB 599 - 612hp
7.0 - Mercedes SLR 722 - 650hp
7.1 - Corvette ZR1 - 638hp
7.2 - Porsche 991 turbo S 2013 - 552hp
7.2 - Lamborghini Murcielago LP 670 - 670hp
7.2 - Mercedes SLR Stirling Moss - 650hp
7.2 - Mercedes SLS - 563hp
7.2 - Mercedes SLR - 626hp
7.2 - Audi R8 V10 Plus (2013) - 550hp
7.3 - Porsche 911 997 GT2 - 530hp
7.4 - Ferrari 458 spider - 562hp
7.4 - BMW M6 (2012) - 560hp
7.4 - Ferrari FF - 660hp
7.5 - Porsche 911 Turbo S (2011) - 530hp
7.6 - Ferrari F430 Scuderia - 510hp
7.7 - Lexus LFA - 560hp
7.8 - Lamborghini Murcielago - 580hp
7.8 - Nissan GT-R (2012) - 550hp
7.8 - BMW M5 (2012) - 560hp
7.9 - Corvette C6 Z06 - 513hp
7.9 - Porsche 911 GT3 RS 4.0 - 500hp
7.9 - Porsche 911 Turbo PDK (2010) - 500hp
7.9 - Porsche 991 GT3 - 476hp
8.0 - Ferrari F50 - 520hp
8.0 - Ford GT - 550hp
hier weg gehaald>

http://www.6speedonline.com/forums/991- ... -9-6s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10894
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door tomgtr » 10 jul 2015, 14:46

Mijn baas heft er ook 1. Als hij in de pakeer arage beneden start voel je de donkere brom op kantoor. Dat had voorheel alleen m'n GTR. En net zoals de GTR gaat dan regelmatig alarm af bij collega's. En kan beamen, ding is absurd snel met een comfort waar m'n GTR een puntje aan kon zuigen. Hele hele mooie en fantastische auto.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Macboy » 11 jul 2015, 04:40

Heerlijke verhalen heren woow :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Niels » 11 jul 2015, 15:29

:clap: mooie verhalen idd. Wat een pracht kar!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door DF-user-278 » 11 jul 2015, 16:45

Bruut apparaat, veel plezier ermee maar dat gaat je wel lukken zo te lezen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Fedmas, L5S1, Sidney, TurboClouseau en 6 gasten