Cayman GT4 of Boxster Spyder ?
- Macboy
Re: Cayman GT4 of Boxster Spyder ?
De GTS is de ultieme Boxster, terwijl de Boxster S dat misschien ook al is. Zelfs de gewone al wel. De GT4 is natuurlijk top maar met een Spyder kan je al zoveel. Zal op circuit op tienden van een seconde neerkomen.
Mij verbaast de uitslag totaal niet. De Spyder is ook geen gewone Boxster natuurlijk.
Mij verbaast de uitslag totaal niet. De Spyder is ook geen gewone Boxster natuurlijk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja, het is maar hoe je 't interpreteert Ilija, maar een wonderschone Boxster Spyder(meen ikserieus ) moet ik nog zien aan te blijven haken aan 'n GT4 op 'n circuit. Is ook niet 'belangrijk', maar Ringtijden/Hockenheimtijden etc zijn er niet voor niks.

- MartijnGizmo
0-200 scheelt het iig maar 0,3s (14,5 vs 14,8), Boxster Spyder heeft tov de GTS ook ander onderstel, remmen, stuurhuis... Kon wel eens minder schelen dan je zou willen! 

- Hielke
GT4. No contest. Pimpelpaars, geel, groen, irrelevant.
-
Zo werkt 't dus niet he, alleen 0-200 tijden lol, pak even 'n M4 en doei:)MartijnGizmo schreef:0-200 scheelt het iig maar 0,3s (14,5 vs 14,8), Boxster Spyder heeft tov de GTS ook ander onderstel, remmen, stuurhuis... Kon wel eens minder schelen dan je zou willen!
Carrosseriestijfheid/type band etc jeweetwel.
- MartijnGizmo
LOL, ja, ik bedoelde idd dat het in voorwaartse snelheid weinig scheelt.
Spyder is trouwens 25kg lichter dan de Cayman. Verschil zit hem dan in die vooras, banden (Michelin Pilot Sport Cup 2 vs Pirelli P-Zero), en stijfheid. Ik vraag me af hoeveel dat scheelt op een rondje Hockenheim, lijkt me geen 10 seconde schelen...

-
Nee en als 't 'tienden' zou schelen aldus Macboy valt de GT4 eigenlijk door de mand.MartijnGizmo schreef:LOL, ja, ik bedoelde idd dat het in voorwaartse snelheid weinig scheelt.Spyder is trouwens 25kg lichter dan de Cayman. Verschil zit hem dan in die vooras, banden (Michelin Pilot Sport Cup 2 vs Pirelli P-Zero), en stijfheid. Ik vraag me af hoeveel dat scheelt op een rondje Hockenheim, lijkt me geen 10 seconde schelen...
Of de NS. Wat doet 'n GT4 op de NS tov GTS/Boxster Spyder , dat verschil is 'n verkoopargument voor sommigen zo niet velen:)
- Macboy
Je moet dan wel begrijpen dat de Spyder dus boven de GTS zal staan. Meer een soort open GT4 dus. Redelijk ver verwijderd van de reguliere Boxster. Dus die tijden zullen echt niet heel veel schelen.
En dat hoeft ook helemaal niet maar laten we hier niet gaan doen alsof de Spyder een stakker en boulevard cruiser is
En dat hoeft ook helemaal niet maar laten we hier niet gaan doen alsof de Spyder een stakker en boulevard cruiser is

- dvh
Waarvoor zijn deze dan wel ?Robin schreef:Ringtijden/Hockenheimtijden etc zijn er niet voor niks.
Als je toch een auto voor niet-circuit gebruik koopt, zijn deze cijfers toch totaal irrelevant ?
Hooguit voor de borrelpraat/pats.
Voor een GT4 tov ... ( vul maar in ) snap ik het wel. Maar voor een Spider.. Dat is toch geen circuitauto. Circuitcijfers zijn dan ook gewoon niet belangrijk.
Rijplezier. Sensatie. Beleving. Uiterlijk en luxe zijn belangrijkere zaken.
Las laatst Andre op dit forum ergens schrijven dat een GT4 een mooi ding is.. Voor het circuit. Maar als (dagelijkse)straatauto een beetje overdone tov de GTS. Een 'niet nodig'-auto. Leuk voor wat het is, snel zijn op het circuit, maar voor op straat heeft het weinig meerwaarde. Eerder meer irritatie door zwaardere koppeling ect.
Neem aan dat als je een polderweggetje wil pakken de gemiddelde DF'er zweet tussen z'n bilnaad krijgt wanneer deze de volledige potentie zou gebruiken van zo'n Spider..
- tomgtr
Change of subject please. Ben helemaal verliefd geworden op die spyder. Geloof niet dat de CFO een 2e cabrio op de oprit gaat fiatteren. Toen ik een plaatje liet zien was enige commentaar: Ja, heel mooi. Voor anderen....

-
Dat laatste zeg ik ook nietMacboy schreef:Je moet dan wel begrijpen dat de Spyder dus boven de GTS zal staan. Meer een soort open GT4 dus. Redelijk ver verwijderd van de reguliere Boxster. Dus die tijden zullen echt niet heel veel schelen.
Soms zijn de bestuurders dat dan weer wél.

Mijn punt was als dat op 'n circuit of in de praktijk 'niet zoveel zal schelen' (GT4 vs Boxster Spyder) ik de 'meerwaarde' van de GT4 als circuitracer ofzo dan niet helemaal zie tov die Spyder.
En wat is in tijden niet zoveel? 0.5 seconden of 1 seconde. Of 2? (Hockenheim)
En op de NS. Wat is 5 seconden? Veel of weinig? In jullie ogen. Niet dat ik 't antwoord heb, maar als 'n GT4 1:10 doet en 'n Boxster Spyder 1:12(ik zeg maar wat) vind ik dat nogal wat schelen. Nu zijn dit gefingeerde rondetijden door mij.
-
Terwijl dvh zegt dat de Spyder niet voor 't circuit bedoeld is en Macboy suggereert dat ze (daar) ongeveer even snel zouden zijn.
Dan klopt er iets niet aan de GT4:)
Dan klopt er iets niet aan de GT4:)
-
Ben je nu een vent of niet?!tomgtr schreef:Change of subject please. Ben helemaal verliefd geworden op die spyder. Geloof niet dat de CFO een 2e cabrio op de oprit gaat fiatteren. Toen ik een plaatje liet zien was enige commentaar: Ja, heel mooi. Voor anderen....
Alhoewel anderen je waarschijnlijk diezelfde vraag gaan stellen als zo'n ding daadwerkelijk bij je op de oprit staat...

- tomgtr

- Hielke
Een dikke, snelle, of circuit-geschikte auto is grotendeels voor de status gekocht. En daar mankeert niets aan.dvh schreef:Waarvoor zijn deze dan wel ?Robin schreef:Ringtijden/Hockenheimtijden etc zijn er niet voor niks.
Als je toch een auto voor niet-circuit gebruik koopt, zijn deze cijfers toch totaal irrelevant ?
Als iedereen de auto kocht die exact bij zijn gebruikswensen als voertuig zouden aansluiten, dan kon 90% van het Nederlandse wagenpark direct ingeruild worden.
- dvh
Eens.Hielke schreef:Een dikke, snelle, of circuit-geschikte auto is grotendeels voor de status gekocht. En daar mankeert niets aan.dvh schreef:Waarvoor zijn deze dan wel ?Robin schreef:Ringtijden/Hockenheimtijden etc zijn er niet voor niks.
Maar waar zijn die circuitcijfers dan goed voor ? Marketing ?
- Hielke
Natuurlijk.
Maar ook los daarvan, als je een beetje verstand van sportieve auto's hebt, en je hebt er de centen voor, dan altijd Porsche. En kijk eens hoe goed de GT3 z'n waarde houdt. Dat zie ik voor de GT4 ook gebeuren.
Maar ook los daarvan, als je een beetje verstand van sportieve auto's hebt, en je hebt er de centen voor, dan altijd Porsche. En kijk eens hoe goed de GT3 z'n waarde houdt. Dat zie ik voor de GT4 ook gebeuren.
- JP
Wat doet de GT4 voor 'n tijd op een rondje..............boulevard ?

-
Jajajaja ja!:)
Mee eens. Met hierboven.
Maar Macboy suggereerde dat de Spyder ongeveer even snel op 't circuit is als 'n GT4.
Status/pats zal allemaal wel, dat klopt, maar buiten dat moet/zal een GT4 toch wel 'rondjes' om 'n Spyder moeten rijden toch? Dat is ie aan z'n naam/typeaanduiding verplicht.
En mijn vraag is dus: Wat zijn de verschillen in rondetijden dan?
Mee eens. Met hierboven.
Maar Macboy suggereerde dat de Spyder ongeveer even snel op 't circuit is als 'n GT4.
Status/pats zal allemaal wel, dat klopt, maar buiten dat moet/zal een GT4 toch wel 'rondjes' om 'n Spyder moeten rijden toch? Dat is ie aan z'n naam/typeaanduiding verplicht.
En mijn vraag is dus: Wat zijn de verschillen in rondetijden dan?
-
Bijna Derde Wereldoorlogen zijn op fora wereldwijd ontstaan met als thema Ringtijden.dvh schreef:Eens.
Maar waar zijn die circuitcijfers dan goed voor ? Marketing ?
Als Sportauto dat al 20(?) jaar doet en die zijn niet regelrecht gelinked aan 'n autofabrikant(alhoewel ze Duits prefereren doh) en dus redelijk ' onafhankelijk', moet je je afvragen waarom die dat doen?
-7:52 M3 CSL, 7:42 GT3(?) 7:32 merk xx
-918 vs McLaren P1 op de Ring. Wie is er sneller. De wereld hang er bijna vanaf.
-Vipers en Vettes die sneller blijken te zijn met fabrieksrijders dan GT3. Porsche in paniek.
-Nissan GTR zie boven:)
-Megane/Civic onder de 8 minuten op de Ring. BMW kamp gaat aan de antidepressiva.
En gazomaardoor.
Dit is zo 'groot', net als (WK) Voetbal, het gaat eigenlijk nergens over, maar toch is 't mooi dat 't er is en lijkt 't erg belangrijk.

- MartijnGizmo
Dat inderdaad!Macboy schreef:En dat hoeft ook helemaal niet maar laten we hier niet gaan doen alsof de Spyder een stakker en boulevard cruiser is

Speciaal voor jullie heb ik het geluid even vastgelegd!

-
Rondetijden zijn handig om te vergelijken maar vooral boeiend bij auto’s die ervoor gemaakt zijn. R26R’s, CSL’s, GT3’s, supercars etc. Die auto’s worden vaak ook gekocht om te rijden op het circuit. Het spul wat je dus veel op de parkplatz van de Ring ziet staan.
Zo’n GT4 ga je op de Ring ook veel zien. Wat een auto op de Ring kan zegt dan erg veel (al zijn er ook altijd kopers van een GT3/4 die gewoon de dikste uitvoering willen en niets geven om rondetijden, is ook niets mis mee..).
Dat is natuurlijk anders bij een Spyder. Die ga je minder vaak op de Ring tegenkomen. Eerder in de omgeving van de Ring om met een omweg via bergwegen naar huis te knallen. Mensen die gek zijn op autorijden en wat speciaals willen (dus een Boxster te normaal vinden of ontgroeit zijn).
Rondetijd van een Boxster Spyder en GT4 zullen niet ver van elkaar liggen, het zijn bijna dezelfde auto’s. Het maakt toch geen zak uit als ze even snel zijn? Ook qua naam en typeaanduiding niet, 'Spyder' plakt Porsche zelfs op hun topmodel (918 Spyder)!
Zo’n GT4 ga je op de Ring ook veel zien. Wat een auto op de Ring kan zegt dan erg veel (al zijn er ook altijd kopers van een GT3/4 die gewoon de dikste uitvoering willen en niets geven om rondetijden, is ook niets mis mee..).
Dat is natuurlijk anders bij een Spyder. Die ga je minder vaak op de Ring tegenkomen. Eerder in de omgeving van de Ring om met een omweg via bergwegen naar huis te knallen. Mensen die gek zijn op autorijden en wat speciaals willen (dus een Boxster te normaal vinden of ontgroeit zijn).
Rondetijd van een Boxster Spyder en GT4 zullen niet ver van elkaar liggen, het zijn bijna dezelfde auto’s. Het maakt toch geen zak uit als ze even snel zijn? Ook qua naam en typeaanduiding niet, 'Spyder' plakt Porsche zelfs op hun topmodel (918 Spyder)!
-
OK ik snap 'm. Ik wist niet dat de auto's 'bijna gelijk' zijn. De een mist 'n dak en 'n achterspoiler voor de downforce plus die semis(?) . Maar het is me duidelijk.
Nu afwachten of ze tegen mekaar worden getest, of dat we iig de laptimes weten onderling, gewoon voor de leuk/weet.
Nu afwachten of ze tegen mekaar worden getest, of dat we iig de laptimes weten onderling, gewoon voor de leuk/weet.
- MartijnGizmo
Ja, en de GT4 heeft dus de complete vooras van de 911 GT3, de Spyder moet het stellen met wat extra verlaging en het 10% kortere stuurhuis uit de 911 turbo.Robin schreef:OK ik snap 'm. Ik wist niet dat de auto's 'bijna gelijk' zijn. De een mist 'n dak en 'n achterspoiler voor de downforce plus die semis(?) . Maar het is me duidelijk.
- GTRene
klinkt wel lekker