Cayman GT4 of Boxster Spyder ?
-
Re: Cayman GT4 of Boxster Spyder ?
Spyder. Hoop wel dat het interieur een beetje tegen de regen kan.
- MartijnGizmo
In allebei meegereden nu, allebei enorm gaaf, maar met open dakje toch nog net wat leuker... 

- dvh
Spider...
Leuk zo'n GT4.. Maar ik hoef niet op 't circuit te rijden.. Zo'n cabrio is veel leuker als cruiser.. En ik vind 'm veel mooier.
Leuk zo'n GT4.. Maar ik hoef niet op 't circuit te rijden.. Zo'n cabrio is veel leuker als cruiser.. En ik vind 'm veel mooier.
- martll
Ik zou ze beiden als daily kunnen rijden.
Alhoewel ik niet van het open rijden ben vind ik die Spyder toch wel erg stoer. Ik stem wel op de Spyder, een keertje open rijden proberen.
Alhoewel ik niet van het open rijden ben vind ik die Spyder toch wel erg stoer. Ik stem wel op de Spyder, een keertje open rijden proberen.

-
Spyder.
Omdat ik gek ben op roadsters.
Omdat ik gek ben op roadsters.
- Roy RS
mijn god, ik schrik me een hoedje van de uitslag van deze poll en de reacties....om eea een beetje in balans te brengen...ik zou echt 200% voor de GT4 gaan en daar hoef ik geen nanoseconde over na te denken, de Spyder zou nog niet in me opkomen als kanshebber tussen deze 2!
Ik dacht bij het openen, wat een dooddoener, gelopen race, oneerlijk voor de Spyder etc...
de rijders zullen wel te druk zijn op de baan,ipv typen op het forum
Ik dacht bij het openen, wat een dooddoener, gelopen race, oneerlijk voor de Spyder etc...

- Robin Hartog
100% de GT4, maar da's omdat ik de Spyder niet echt mooi vind.
-
De Spyder, om de aangegeven redenen. Bruikbaarder, cabrio en een beauty (al vind ik de GT4 ook onwijs gaaf).
- Riceaux
Spyder! Vind die spoiler op de gt4 te ver naar voren zitten. Op de openbare weg zou ik met beide even hard/langzaam gaan. En cabrio/roadster is gewoon een extra beleving. Het is toch een auto 'voor erbij'.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb het te druk om überhaupt een circuit dag te plannen. Ik heb dit jaar gewoon 0 km in de Z3-Mqpe gereden.... Daarom moet een auto "toegankelijk" zijn voor mij en dat is een meer extreme auto natuurlijk minder. Overigens is mijn keuze vanzelfsprekend fictief en zou het bij het zien, rijden en proeven wel helemaal anders kunnen zijn.Roy RS schreef:mijn god, ik schrik me een hoedje van de uitslag van deze poll en de reacties....om eea een beetje in balans te brengen...ik zou echt 200% voor de GT4 gaan en daar hoef ik geen nanoseconde over na te denken, de Spyder zou nog niet in me opkomen als kanshebber tussen deze 2!
- MartijnGizmo
Daarnaast lijkt de Boxster Spyder me ook geen stakker op een circuit... een GTS doet het al heel aardig, en deze is nog weer aangepast qua remmen, onderstel en heeft een 10% directer stuurhuis. Los van de GT3-vooras op de GT4 verschillen ze onderling niet extreem veel.
-
Wat moet jij met een viper cabrio dan?!Roy RS schreef:mijn god, ik schrik me een hoedje van de uitslag van deze poll en de reacties....om eea een beetje in balans te brengen...ik zou echt 200% voor de GT4 gaan en daar hoef ik geen nanoseconde over na te denken, de Spyder zou nog niet in me opkomen als kanshebber tussen deze 2!
Cabrio blijft voor mij het ultieme autorijden.
- Niels
- Auto: Prius+
Van zo'n Viper had ik dan wel weer absoluut een coupe willen hebben he
Maar ik dacht ook bij aanvang dat het al een uitgemaakte zaak was voor de GT4

Maar ik dacht ook bij aanvang dat het al een uitgemaakte zaak was voor de GT4

- dvh
Fuck de GT4
Pussymobile all the way

Pussymobile all the way
- WJ
Zo'n GT4 is alleen maar interessant voor rechtuit branden, lekker sturen op de dijkjes en andere binnendoor paden gaat het leukst met het dak open in de Spyder natuurlijk.

Heb ook de Spyder gekozen.

Heb ook de Spyder gekozen.
- Roderik_
Ooit de video gezien hoe je dat dak bij een spider dicht doet?
Natuurlijk van ondergeschikt belang bij een auto voor 'erbij'. Maar een bui kan ook plotseling komen.
Kan me herinneren dat dat nogal een gekut was. En daarbij mag je ook weer niet harder dan een bepaalde snelheid met gesloten dak.
Nee, mijn vote gaat naar de GT4. Ook omdat ik hem zoveel malen mooer vind dan de spider. Alles klopt gewoon aan die auto.
Staat hoog op het lijstje meest begeerlijke, (misschien ooit te kunnen kopen
) porsches, samen met de 911 GTS
Natuurlijk van ondergeschikt belang bij een auto voor 'erbij'. Maar een bui kan ook plotseling komen.
Kan me herinneren dat dat nogal een gekut was. En daarbij mag je ook weer niet harder dan een bepaalde snelheid met gesloten dak.
Nee, mijn vote gaat naar de GT4. Ook omdat ik hem zoveel malen mooer vind dan de spider. Alles klopt gewoon aan die auto.
Staat hoog op het lijstje meest begeerlijke, (misschien ooit te kunnen kopen

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Huidige Spyder heeft volgens mij een normaal dak die ook waterdicht is. Dit itt tot de vorige die een tentzeil had.
- GTRene
klopt, al moet je nog steeds een paar maatregelingen nemen, zie video
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd! Roy@

Roy RS schreef:de rijders zullen wel te druk zijn op de baan,ipv typen op het forum
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat Roy constateerde viel mij ook al op. Ik heb in een aantal open auto's gereden waarvan de Alfa RZ de bijzonderste was, maar geef mij maar 'n vast dak! De 1990(?) 2.0 Alfa Spyder rwd (The Graduate uitvoering maar dan nieuwere zegmaar) hoop fun mee gehad met André 20 jaar terug maar dat was meer vanwege donuts draaien en dwars gaan:) Op de heen en terugweg over de snelweg met dak eraf was het open rijden toch niet aan mij besteed, ik hoorde Whitesnake en the Doors niet eens op m'n nagelnieuwe TDK cassettebandje, maar dat begrijpen alleen oudere generaties 

-
In het geval van de oude versie een minuutje of 2 werk als je het dak daadwerkelijk dicht wil hebben? Zou me niet lukken met de Caterham. Maar waarom zou het dak überhaupt dicht moeten. Gewoon door blijven rijden, dan blijf je vast wel droog. Zo niet doet een outdoorjack al wonderen.Roderik_ schreef:Ooit de video gezien hoe je dat dak bij een spider dicht doet?
Even op voorwaarde dat alle tellers en knoppen tegen een buitje kunnen en het interieur snel genoeg opdroogt na de regen.
Persoonlijk vind ik het zelfs een beetje jammer dat de nieuwste Spyder een volledig waterdichte kap heeft.
- MartijnGizmo
Klopt, de nieuwe mag je ook gewoon gesloten topsnelheid mee rijden... in je eentje wel binnen een minuut te openen of sluiten.Joël D. schreef:Huidige Spyder heeft volgens mij een normaal dak die ook waterdicht is. Dit itt tot de vorige die een tentzeil had.
- Roy RS
ik wilde de meeste bang for the bucks die ik beschikbaar had....coupes zijn nogal wat duurderErikS schreef:Wat moet jij met een viper cabrio dan?!Roy RS schreef:mijn god, ik schrik me een hoedje van de uitslag van deze poll en de reacties....om eea een beetje in balans te brengen...ik zou echt 200% voor de GT4 gaan en daar hoef ik geen nanoseconde over na te denken, de Spyder zou nog niet in me opkomen als kanshebber tussen deze 2!
Cabrio blijft voor mij het ultieme autorijden.
daarnaast is de viper ontwikkeld als een Cabrio, de coupe is zwaarder dan de cabrio en stuurt niks strakker, ACR daarentegen...
Ik vind zelfs mijn eigen Viper met het dak dicht mooi, open not so much...en cabrio rijden vind ik helemaal niks, als het warm is heb ik liever een airco als het koud is...ook.
Maak maar een poll tussen een Viper Cabrio en een coupe ACR (dat is wat hier bij Porsche ook gebeurd) en je zult zien dat ik daar ook de ACR kies...in real life kost dat alleen echt meer geld.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik kijk gewoon welke ik mooier vind... En ik vind de Boxster/Spyder mooier dan de Cayman (GT4). Ik vind open rijden wel leuk maar ik zou, bij bv de 911, de dichte versie verkiezen boven de open. Misschien de targa maar die zou ik eerst moeten zien.
Zo vind ik een stationcar ook, bijna, altijd mooier dan een sedan/coupe. Kan een sedan/coupe nog zoveel sportiever zijn...
Zo vind ik een stationcar ook, bijna, altijd mooier dan een sedan/coupe. Kan een sedan/coupe nog zoveel sportiever zijn...
- Tristan
Trackday auto zoek ik niet, dus daarom ook Spyder voor mij.