Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Tim N
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Edit geen Df auto duitse brief.
Meende dat er zo'n combi hier ook aanwezig was (volgens mij toen met carbon wrap op het hout? Nette wagen, belachelijke prijs natuurlijk
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Meende dat er zo'n combi hier ook aanwezig was (volgens mij toen met carbon wrap op het hout? Nette wagen, belachelijke prijs natuurlijk
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tim N op 27 jun 2015, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
Evenals deze voor bijna 40K
Wel erg lage km stand, en magma leder extended zie je ook niet dagelijks
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel erg lage km stand, en magma leder extended zie je ook niet dagelijks
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Magma is een heel aparte optie. Zit ook een soort van marmer structuur.
Erweiterte Lederausstattung is nog extra lekker.
Erweiterte Lederausstattung is nog extra lekker.
- GTRene
zijn wel mooi strakke auto's, prijzen ook wel 

-
Deze auto staat al een aantal weken te koop. Ik had direct al gebeld, prijs is redelijk onderhandelbaar. 

- Vlokmans
Zal voor een groot deel ook staan of vallen met de daadwerkelijke staat van de auto. Genoeg brandhout gezien dat als "in topstaat" wordt geadverteerd, en zelfs fatsoenlijke exemplaren behoeven nogal eens een inhaalslag qua onderhoud.
Maar ik vind het alleen maar mooi, prijzen kunnen me niet ver genoeg omhoog
Maar ik vind het alleen maar mooi, prijzen kunnen me niet ver genoeg omhoog

- Arthur
- Auto: Nr.51
En dan?
Verkopen? Of stallen?
Weet niet of het wel goed is dat de prijzen niet hoog genoeg kunnen worden... Alleen als je er geld van wilt maken natuurlijk
Verkopen? Of stallen?
Weet niet of het wel goed is dat de prijzen niet hoog genoeg kunnen worden... Alleen als je er geld van wilt maken natuurlijk

-
Hey mannen,
iemand van jullie bekend met deze? : http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
iemand van jullie bekend met deze? : http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Het is in ieder geval geen echte M3. Lijkt me een omgebouwde 320i / 325i.
-
Wat vinden we hier van:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =209866075" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het een gaaf ding, koplampen vervangen door origineel is geen probleem. M3 embleem lijkt scheef geplakt te zijn?
groet,
Adwo
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =209866075" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het een gaaf ding, koplampen vervangen door origineel is geen probleem. M3 embleem lijkt scheef geplakt te zijn?
groet,
Adwo
- GTRene
voor het geld en kmst lijkt het niet gek, idd scheef dat embleem, kan duiden op maar hoeft niet.
dat interieur is ff
maar zie ook dat de foto wat te veel kleur heeft, dus in het eggie kan het beter over komen.
dat interieur is ff

- Milka
Bij Premium is de M3 inmiddels weg.
De prijs was verlaagd van 23k naar 19k , dat was blijkbaar voldoende om em vervolgens snel te kunnen verkopen.
Ik begin serieus te overwegen de M3 maar te stallen.
Eigenlijk zonde want ik beleef er veel plezier aan, maar de prijzen lijken flink toe te nemen.
De prijs was verlaagd van 23k naar 19k , dat was blijkbaar voldoende om em vervolgens snel te kunnen verkopen.

Eigenlijk zonde want ik beleef er veel plezier aan, maar de prijzen lijken flink toe te nemen.
-
Was dat die cabrio?Milka schreef:Bij Premium is de M3 inmiddels weg.
De prijs was verlaagd van 23k naar 19k , dat was blijkbaar voldoende om em vervolgens snel te kunnen verkopen.![]()
Die sedan kost 30K toch?
- Milka
Jep de cabrio, 148km gelopen, orig nl en een goede poetsbeurt
Zo te zien nette auto, maar verder weinig bijzonders ook niet de km stand
De sedan wordt idd 30k gevraagd, heeft nog maar 91k gelopen
-
OnlineMParallel
Idd zonde. Gewoon lekker in rijden. Wat is je km-stand?Milka schreef:Bij Premium is de M3 inmiddels weg.
De prijs was verlaagd van 23k naar 19k , dat was blijkbaar voldoende om em vervolgens snel te kunnen verkopen.![]()
Vraag me af voor wat voor bedrag een bedrijf als dat een auto zoals de mijne te koop zou zetten.
84k km, in fabrieks nieuwstaat en zo ongeveer elke optie die je maar kan krijgen. Even los van SMG.
Maar ik ga de auto echt niet stallen. Ik wilde altijd een M3 hebben en ding rijdt gewoon echt super fijn. Nou rijd ik sowieso maar een paar duizend per jaar max in de M3. Dus voordat die 100k km grens in zicht komt, ben ik ook nog jaren verder.
- Milka
Vorige week door de 120k gegaan, dus nog redelijk laag.
Het is alleen mijn dagelijkse auto, hoewel het wat rustiger is geworden vliegen de km's er bij mij wel op:
op dit moment 400-500 km per week. In drukke periodes kan dat oplopen naar 1k per week.
Dus blijven rijden en de km stand beperkt houden, werkt bij mij niet echt.
Mss deze stallen en eentje terugkopen met >200k km
Het is alleen mijn dagelijkse auto, hoewel het wat rustiger is geworden vliegen de km's er bij mij wel op:
op dit moment 400-500 km per week. In drukke periodes kan dat oplopen naar 1k per week.
Dus blijven rijden en de km stand beperkt houden, werkt bij mij niet echt.
Mss deze stallen en eentje terugkopen met >200k km
-
OnlineMParallel
Ah juist ja. Dat is hele andere koek.
Dan zou ik zelf een of ander klein koekblikje desnoods halen als boodschappen/woon-werk verkeer auto en deze lekker alleen in het weekend rijden.
Ik ben achteraf blij dat ik de 328i nog niet de deur uit heb gedaan. Dat is me DD. Heeft nu 262k km op de teller, maar snort nog net zo als toen ik hem kocht met 165k km op de teller.
Dan zou ik zelf een of ander klein koekblikje desnoods halen als boodschappen/woon-werk verkeer auto en deze lekker alleen in het weekend rijden.
Ik ben achteraf blij dat ik de 328i nog niet de deur uit heb gedaan. Dat is me DD. Heeft nu 262k km op de teller, maar snort nog net zo als toen ik hem kocht met 165k km op de teller.
-
Gezien al die prijzen wordt ik ook nieuwsgierig
De mijne heeft nu 144k gelopen. Minder dan die zwarte.
Op de schroefset en uitlaat na volledig orgineel en nog individuel uitgevoerd ook en standaard heel veel opties
Niet dat ik hem gekocht heb als investering. Maar alleen nieuwsgierig wat de waarde zou zijn
Rij er maar hoog uit 2-3k per jaar mee. Puur voor de fun en ga ook blijven rijden.
Zelf in de winter een keer in de 2-3 weken.
De mijne heeft nu 144k gelopen. Minder dan die zwarte.
Op de schroefset en uitlaat na volledig orgineel en nog individuel uitgevoerd ook en standaard heel veel opties
Niet dat ik hem gekocht heb als investering. Maar alleen nieuwsgierig wat de waarde zou zijn
Rij er maar hoog uit 2-3k per jaar mee. Puur voor de fun en ga ook blijven rijden.
Zelf in de winter een keer in de 2-3 weken.
- Henk Jan
Als het dezelfde richting opgaat als met e30 M3 is de kilometerstand uiteindelijk ook niet meer van heel groot belang.
Voor een e30 M3 sloper wordt momenteel ook grof geld betaald (had ik de mijne nog maar....
).
Voor een e30 M3 sloper wordt momenteel ook grof geld betaald (had ik de mijne nog maar....

- Henk Jan
Er staat er weer 1 op Marktplaats. Nette km-stand en prijs, maar die automaat??
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
- Milka
zie ook het motorblok, is een usa versie M3
In basis een 2.8 motor als ik het goed heb en rond de 280pk
en geen smg maar een conventionele automaat
In basis een 2.8 motor als ik het goed heb en rond de 280pk
en geen smg maar een conventionele automaat
- Milka
even google aangeslingerd, correctie 240pk
wel een 3 liter, maar niet de throttle bodies
How did the U.S.-spec version of the E36 M3 come about?
When the E36 M3 made its European debut in 1992 there were no plans to produce a North American version. Sales of the previous M3, the E30 of 1988-91, had amounted to just under 5,000 units and BMW’s only other North American-spec M car at the time, the E34 M5, was not selling in large enough quantities to justify the addition of another M model in the American market. However, a letter-writing campaign initiated by the BMW Car Club of America sparked such an overwhelming response by the enthusiast BMW community that BMW of North America decided to reconsider. The main issue was price: BMW NA was determined to keep the MSRP down to around $35,000, about the same as the last of the E30 M3s. The only way to meet this price point was to develop a specific version of the S50 engine without the costly individual throttle bodies and continuously variable VANOS valve timing system of the European-spec motor. Just such a car entered production in February, 1994 (as a 1995 model) and went on to be produced in almost equal numbers to the European version despite a production run of only half as many years. (Note: This model was not available in Canada see question below)
wel een 3 liter, maar niet de throttle bodies
How did the U.S.-spec version of the E36 M3 come about?
When the E36 M3 made its European debut in 1992 there were no plans to produce a North American version. Sales of the previous M3, the E30 of 1988-91, had amounted to just under 5,000 units and BMW’s only other North American-spec M car at the time, the E34 M5, was not selling in large enough quantities to justify the addition of another M model in the American market. However, a letter-writing campaign initiated by the BMW Car Club of America sparked such an overwhelming response by the enthusiast BMW community that BMW of North America decided to reconsider. The main issue was price: BMW NA was determined to keep the MSRP down to around $35,000, about the same as the last of the E30 M3s. The only way to meet this price point was to develop a specific version of the S50 engine without the costly individual throttle bodies and continuously variable VANOS valve timing system of the European-spec motor. Just such a car entered production in February, 1994 (as a 1995 model) and went on to be produced in almost equal numbers to the European version despite a production run of only half as many years. (Note: This model was not available in Canada see question below)
- Milka
How do the U.S. and European versions of the S50 engine differ?
The European and U.S. versions of the S50 B30 powerplant share similar cast iron engine blocks and have an identical capacity of 2990cc. However, the U.S. version (known as the S50 B30 USA) retains the less complex head design and two-stage (non-stepless)VANOS valve timing system of the normal M50 engine upon which it is based. It also does without the European-spec model's individual throttle plates for each cylinder. Compression is slightly lower at 10.5:1. One benefit of the U.S. version is that it retains hydraulic lifters, thus periodic valve adjustments are not needed.
The S50 B30 USA is rated at 240 hp (SAE) at 6,000 rpm and 225 lb/ft of torque at 4,250 rpm.
The European and U.S. versions of the S50 B30 powerplant share similar cast iron engine blocks and have an identical capacity of 2990cc. However, the U.S. version (known as the S50 B30 USA) retains the less complex head design and two-stage (non-stepless)VANOS valve timing system of the normal M50 engine upon which it is based. It also does without the European-spec model's individual throttle plates for each cylinder. Compression is slightly lower at 10.5:1. One benefit of the U.S. version is that it retains hydraulic lifters, thus periodic valve adjustments are not needed.
The S50 B30 USA is rated at 240 hp (SAE) at 6,000 rpm and 225 lb/ft of torque at 4,250 rpm.
- Knot
Je ziet het al aan de kleppendeksel he, een M52 blokje.
- Milka
In die veronderstelling was ik ook altijd, maar vlgs wiki wordt het toch als een S50B30 blok aangeduid omdathet onderblok wel gelijk is maar er 'alleen' een andere kleppendeksel op is gezet