Mazda MX-5 Niseko

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Reind

Re: Mazda MX-5 Niseko

Bericht door Reind » 25 jun 2015, 10:01

Ach, je koopt een auto voor jezelf, en niet voor een ander.

TNThomas

Bericht door TNThomas » 25 jun 2015, 14:10

Zeker waar, anders reed ik ook geen "vrouwenauto". :tong:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2015, 11:19

Eric Z schreef:Ach ik rij een 3serie touring en krijg regelmatig de vraag of ik al kinderstoeltjes erin heb staan en dergelijke, omdat ik blijkbaar te jong ben voor een station.
Ik zie het meer als jalozie van hen, dus eigenlijk alleen maar een compliment dat je een mooie kar hebt.
Zo herkenbaar. :tooth:

Blijft een leuke auto Thomas!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 jun 2015, 11:32

Robin Hartog schreef:
Eric Z schreef:Ach ik rij een 3serie touring en krijg regelmatig de vraag of ik al kinderstoeltjes erin heb staan en dergelijke, omdat ik blijkbaar te jong ben voor een station.
Ik zie het meer als jalozie van hen, dus eigenlijk alleen maar een compliment dat je een mooie kar hebt.

Komt me ook bekend voor toen ik nog een e46 touring had. Zelfs een kinderstoel gekregen van een vriend van me. :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2015, 11:38

Riceaux schreef:
Robin Hartog schreef:

Komt me ook bekend voor toen ik nog een e46 touring had. Zelfs een kinderstoel gekregen van een vriend van me. :tooth:
Meen je niet! Dat vind ik wel echt humor. :tooth:

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 26 jun 2015, 22:14

Haha de stakkers!
Dakje naar beneden en genieten. :thumbup:

TNThomas

Bericht door TNThomas » 27 jun 2015, 22:09

Nu net terug van een stuk rijden door Zuid-Limburg. Wat is dat genieten met dit weer en met het dak naar beneden. Ik word steeds blijer met m'n auto naarmate ik er meer mee rijd.

Zeker op bochtige veld- en boswegen zijn fantastisch. Daar merk je pas echt hoe heerlijk zo een MX-5 stuurt. Hij voelt enorm strak en lichtvoetig aan. De auto voelt zo veel beter in balans dan een gewone hatchback. Ik ben echter niet veel gewend.

Ook nog een stuk achter een groepje MX-5's (twee NA's en een NB) aan gereden en nog even mee staan praten. Aardige mannen die al lange tijd MX-5 reden en met veel plezier hun ervaringen deelden. Dat voegt toch wel iets toe zo een leuke gesprekken met andere liefhebbers! :D

Ik kan niet wachten totdat ik komende week mijn laatste tentamens heb gehad en ik volop kan genieten van het mooie weer. Ik hoop in de vakantie regelmatig naar de Ring te rijden en veel te gaan rijden in de Eifel, Ardennen en natuurlijk het altijd mooie Zuid-Limburg.

Kortom, ik krijg steeds meer door wat "Driving Fun" werkelijk betekent! :df:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 28 jun 2015, 00:29

Tip: Rij eens naar Simmerath en verken het gebied rondom de Rursee (zoek maar eens op bij Google maps). Tussen Simmerrath, Hürtgenwald, Nideggen, Heimbach, Gemünd,Schleiden en Monschau is het heerlijk sturen. Vooral de wegnummers L106, L128, L166, L218, L249 etc. zijn fantastisch om "bochtjes te draaien" tot je er duizelig van bent... :df:

Ik ga minimaal eens per jaar daar mezelf even uitlaten om daarna terug thuis te balen hoe saai het hier is om te rijden. En om een Bockwurst mit Senf zu essen bei: http://www.biker-treff.de/treff/Imbiss+ ... ursee.html

TNThomas

Bericht door TNThomas » 28 jun 2015, 08:30

Bedankt voor de tip!
Ik heb even gekeken op Google Maps en dat ziet er inderdaad leuk uit. Binnenkort rijd ik binnendoor naar de Ring met een vriend van me en dan rijden we daar vlak in de buurt. Als we dus over een paar dagen de exacte route gaan bepalen dan zal ik dit in mijn achterhoofd houden. :D

Het zal er ook nog van komen dat ik daar deze vakantie een dagje alleen maar ga rijden (zonder Ring bezoek), dus dan is het handig om de mooie wegen alvast te weten. :df:

TNThomas

Bericht door TNThomas » 01 jul 2015, 20:34

Gisae schreef:Tip, vervang de 2 bekerhouders middenin door een bakje met 12v. Veel handiger.

Afbeelding
Ik kom toch terug oo wat ik eerder zei, want ik wil toch de bekerhouders vervangen voor een bakje. 12V hoeft niet, want dat lijkt me lastig te maken (ik ben onhandig) en er zit al een 12V in de auto. Waar kun je dit soort bakjes kopen en is het makkelijk zelf te doen?

TNThomas

Bericht door TNThomas » 03 jul 2015, 09:33

Ik heb gemerkt dat open rijden als het 37 graden is niet prettig is. Zelfs met de airco aan vond ik dat te warm. :hot:

Sinds gister heb ik vakantie, dus ben ik meteen de puntjes op de i gaan zetten. Er waren namelijk nog een paar hele kleine dingen die ik moest doen om te zorgen dat de auto is zoals ik wil. Ik ben een perfectionist, dus zelfs kleine dingen storen me. Nu is mijn checklist helemaal af, maar het waren vooral kleine details die nog gedaan moesten worden. De grotere dingen waren al gedaan. Dit is de checklist:

- Nieuwe originele achterlampen (vorige eigenaar had ze zwart gespoten)
- Nieuwe banden rondom (Dunlop Sportmaxx)
- Nieuwe remblokken voor
- Verlagen met Mazda verlagingsveren (30mm)
- Logo's op achterklep verwijderen
- Kortere antenne (Cravenspeed Stubby)
- Nieuwe matten (kreeg ik gratis van de dealer)
- Er miste een "dopje" in de kofferbak, dus nieuwe gekocht
- Dak behandelen met AutoGlym
- Leer behandelen
- Accu laten meten (bleek nog perfect te zijn)

Al deze dingen zijn nu gedaan en ik heb besloten niks meer te wijzigen aan de auto. Ik prefereer namelijk een volledig standaard auto en als student heb je ook niet veel geld voor dure modificaties... Ik wil de auto zo standaard mogelijk houden, daarom heb ik originele achterlampen laten plaatsen en ben ik blij dat er verlagingsveren onder zitten van Mazda zelf. Alleen de antenne is niet van Mazda, maar die lange toverstaf stoorde me enorm. De meeste punten op de checklist waren onderhoud, dus die wilde ik wel zo snel mogelijk gedaan hebben.

Nu dus gewoon goed blijven onderhouden en veel genieten! :df:
Laatst gewijzigd door TNThomas op 07 jul 2015, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gisae

Bericht door Gisae » 03 jul 2015, 13:17

ThomasNürburgring schreef:
Gisae schreef:Tip, vervang de 2 bekerhouders middenin door een bakje met 12v. Veel handiger.

Afbeelding
Ik kom toch terug oo wat ik eerder zei, want ik wil toch de bekerhouders vervangen voor een bakje. 12V hoeft niet, want dat lijkt me lastig te maken (ik ben onhandig) en er zit al een 12V in de auto. Waar kun je dit soort bakjes kopen en is het makkelijk zelf te doen?
Ik heb deze: http://www.mx5parts.co.uk/centre-consol ... -1538.html" onclick="window.open(this.href);return false; met http://www.mx5parts.co.uk/centre-consol ... -1676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De 12v connectie zit er standaard in, maar kan je altijd dicht maken. Ik vind het wel prettig om daar onzichtbaar de lader te hebben.

TNThomas

Bericht door TNThomas » 03 jul 2015, 14:01

Bedankt voor de link! Het is echter duurder dan ik hoopte, zeker met verzending etc... Dat zal vast komen door de 12V die er nog bij zit, dus ik denk dat ik de bekerhouders maar laat zitten.

TNThomas

Bericht door TNThomas » 07 jul 2015, 10:13

Gister had ik niks te doen, dus besloten de Mergellandroute te gaan rijden door Zuid-Limburg. Uiteindelijk nog wat extra kilometers gemaakt omdat de Mergellandroute slechts 110km is. Onderweg nog even twee foto's gemaakt met mijn telefoon bij een verlaten tankstation. :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TNThomas op 17 jul 2015, 11:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Tim N

Bericht door Tim N » 08 jul 2015, 01:20

Mooie kar thomas

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 jul 2015, 11:53

Blijft een mooi ding!

TNThomas

Bericht door TNThomas » 08 jul 2015, 12:45

Bedankt heren! :D

Vrijdag ga ik waarschijnlijk met een vriendin goede foto's maken. Zelf weet ik niks van fotografie en ik heb geen goede camera. Zij heeft fotografie als hobby, dus ben benieuwd of het mooie platen worden. Ik zal de mooiste hier posten.

TNThomas

Bericht door TNThomas » 09 jul 2015, 10:06

De foto's in dit topic die ik met Gyazo heb geupload zijn niet meer zichtbaar... Weet iemand hoe dat kan en weet iemand een beter programma dan Gyazo?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 jul 2015, 15:20

Ik gebruik al jaren Flickr, prima service, makkelijk te delen en ook als je de kleinere versie post in goede kwaliteit. Imgur is wel handig om losse foto's te dumpen.

TNThomas

Bericht door TNThomas » 09 jul 2015, 15:54

Oke, bedankt voor de tip! Ik zal als ik tijd heb alle foto's vervangen in dit topic.

EDIT: Gelukt via Imgur.com!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 09 jul 2015, 23:10

Mooie MX5 Thomas!

TNThomas

Bericht door TNThomas » 17 jul 2015, 11:40

Nu ik vakantie heb ga ik (bijna) dagelijks rijden. Ik wil namelijk zo veel mogelijk genieten van de auto en ik vind het heerlijk om zonder tijdsdruk een stuk te rijden! :)

Deze week ben ik een keer met een vriendin van me gaan rijden en die wilde graag wat foto's maken. Ze had nog nooit foto's van een auto gemaakt, maar wilde het graag eens proberen. Dit is het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TNThomas op 18 jul 2015, 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jul 2015, 11:54

nice :D

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 17 jul 2015, 12:03

Prachtwagen Thomas. Zuinig op zijn! :thumbup:

TNThomas

Bericht door TNThomas » 17 jul 2015, 16:19