Tijd voor wat nieuws
- cooldragon
Tijd voor wat nieuws
begin 2009 was het zover! Ik had de mogelijkheid om een van mn jongensdromen waar te maken en kocht mijn allereerste Porsche 911, een Arctic Silber 997MKII Carrera S, een van de eerste in NL geleverde PDK bakken. Vorige eigenaar ruilde haar na 3 maanden weer in omdat hij een GT3 wilde hebben. Ik was spekkoper, er was nog geen enkele jong gebruikte 997MKII op de markt toen, deze stond bij Mark Wegh in de stille verkoop. Auto was best compleet aangekleed, o.a. met PCCB keramische remmen, bicolor natuurleder etc etc.
Heb veel met haar meegemaakt, inclusief 2 jaar geleden het gigantische vermogensverlies en blijven hangen in de 3e versnelling, wat als resultaat had dat de gehele PDK bak vervangen moest worden. Gelukkig hebben Porsche zelf, PON en PCG dit financieel erg goed opgelost zodat het voor mij geen gigantische kostenpost werd.
Maart 2013 kreeg ik bij onderhoud een 991 Carrera S te leen en in December 2013 kreeg ik de kans om een dagje met een 991 Turbo S te gaan rijden. Tijdens beide momenten heeft het in mijn hoofd gespookt om mijn eerste Porsche liefde in te ruilen, maar vond het financieel op dat moment niet te verantwoorden (wanneer eigenlijk wel?) en ik kon nog geen afscheid nemen van mijn eerste Porsche.
Ik heb bij PCG al wel een paar maanden laten rondkijken voor jong gebruikte 991 Turbo's en Turbo S-en en evt de mogelijkheid om fabriekswagens naar Nederland te halen. Tot nog toe 2 geschikte wagens voor mn neus weggekaapt en de wagens die bij Porsche dealers in Duitsland stonden waren financieel niet aantrekkelijk om naar NL te halen. Dus ik had eigenlijk voorlopig al de hoop opgegeven en dacht gewoon weer wat langer met mijn eigen 997tje door te gaan rijden.
Totdat begin deze maand er een lampje in het dashboard ging branden dat er voor diagnose naar de werkplaats gebeld moest worden. De auto reed verder gewoon goed, geen stotter, geen vermogensverlies. Helaas kreeg ik na 2dagen het telefoontje dat mijn beide kats vervangen moesten worden en dat de melding kwam door afwijkende uitstoot. Kon ermee doorrijden tot aan de APK, met een kleine kans dat de storing het vermogen zou terugregelen wat zou resulteren in een pingelende auto. Na 6,5 jaar met heel veel plezier in mijn eerste elfje te hebben gereden; woon-werk, weekendjes, rally's, tourtochtjes met Cars&Business, soms ook gewoon lekker even uitwaaien, was dan toch het moment van afscheid gekomen. NA 6,5 jaar en 88.000km liet ik haar bij PCG achter. Voelde toch raar dat ik echt een dikke brok in mn keel kreeg. Had het afscheid toch anders voorgesteld, bv direct naar een andere liefhebber die haar net zo goed zou behandelen als dat ik de afgelopen 6 jaar deed.
Wat komt ervoor in de plaats? Na anderhalf jaar twijfelen, wikken en wegen heb ik het dan toch maar gedaan en de knoop doorgehakt. Ik haal zaterdag mn 991 Turbo S coupe op in Heteren. Een hele goede deal gekregen op mn oude 997 en dit is dan een showroomauto, begin feb al op kenteken gezet vanwege nog lage BPM(en de nog mooie kenteken combinatie), maar nog 0 km gereden.
Op schuifdak na, helemaal zoals ik m wil hebben:
o.a.
-GT silver
-Center lock Turbo S wielen
-Natuurleder volleder Espresso interieur
-18 voudige verstelbare adaptive sport seats
-Online services
-full LED headlights
- het goede sportstuur met de schakel paddles
Zie ernaaruit om haar zaterdag op te halen, maar met een weemoedig gevoel neem ik afscheid van mn eerste elfje die ik daar achterlaat.....
Heb veel met haar meegemaakt, inclusief 2 jaar geleden het gigantische vermogensverlies en blijven hangen in de 3e versnelling, wat als resultaat had dat de gehele PDK bak vervangen moest worden. Gelukkig hebben Porsche zelf, PON en PCG dit financieel erg goed opgelost zodat het voor mij geen gigantische kostenpost werd.
Maart 2013 kreeg ik bij onderhoud een 991 Carrera S te leen en in December 2013 kreeg ik de kans om een dagje met een 991 Turbo S te gaan rijden. Tijdens beide momenten heeft het in mijn hoofd gespookt om mijn eerste Porsche liefde in te ruilen, maar vond het financieel op dat moment niet te verantwoorden (wanneer eigenlijk wel?) en ik kon nog geen afscheid nemen van mijn eerste Porsche.
Ik heb bij PCG al wel een paar maanden laten rondkijken voor jong gebruikte 991 Turbo's en Turbo S-en en evt de mogelijkheid om fabriekswagens naar Nederland te halen. Tot nog toe 2 geschikte wagens voor mn neus weggekaapt en de wagens die bij Porsche dealers in Duitsland stonden waren financieel niet aantrekkelijk om naar NL te halen. Dus ik had eigenlijk voorlopig al de hoop opgegeven en dacht gewoon weer wat langer met mijn eigen 997tje door te gaan rijden.
Totdat begin deze maand er een lampje in het dashboard ging branden dat er voor diagnose naar de werkplaats gebeld moest worden. De auto reed verder gewoon goed, geen stotter, geen vermogensverlies. Helaas kreeg ik na 2dagen het telefoontje dat mijn beide kats vervangen moesten worden en dat de melding kwam door afwijkende uitstoot. Kon ermee doorrijden tot aan de APK, met een kleine kans dat de storing het vermogen zou terugregelen wat zou resulteren in een pingelende auto. Na 6,5 jaar met heel veel plezier in mijn eerste elfje te hebben gereden; woon-werk, weekendjes, rally's, tourtochtjes met Cars&Business, soms ook gewoon lekker even uitwaaien, was dan toch het moment van afscheid gekomen. NA 6,5 jaar en 88.000km liet ik haar bij PCG achter. Voelde toch raar dat ik echt een dikke brok in mn keel kreeg. Had het afscheid toch anders voorgesteld, bv direct naar een andere liefhebber die haar net zo goed zou behandelen als dat ik de afgelopen 6 jaar deed.
Wat komt ervoor in de plaats? Na anderhalf jaar twijfelen, wikken en wegen heb ik het dan toch maar gedaan en de knoop doorgehakt. Ik haal zaterdag mn 991 Turbo S coupe op in Heteren. Een hele goede deal gekregen op mn oude 997 en dit is dan een showroomauto, begin feb al op kenteken gezet vanwege nog lage BPM(en de nog mooie kenteken combinatie), maar nog 0 km gereden.
Op schuifdak na, helemaal zoals ik m wil hebben:
o.a.
-GT silver
-Center lock Turbo S wielen
-Natuurleder volleder Espresso interieur
-18 voudige verstelbare adaptive sport seats
-Online services
-full LED headlights
- het goede sportstuur met de schakel paddles
Zie ernaaruit om haar zaterdag op te halen, maar met een weemoedig gevoel neem ik afscheid van mn eerste elfje die ik daar achterlaat.....
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Tijd voor wat nieuws
Ben benieuwd naar de foto's! Veel rijplezier.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kijk, met zo'n ding ga je lekker lunchcontrol sprintjes trekken tegenover zo'n 700pk transformatorhuisje op wielen.
Wat 'n kar. Gefeliciteerd!
Alles kén kapot, maar bij deze duurt 't net even wat langer.

Wat 'n kar. Gefeliciteerd!
Alles kén kapot, maar bij deze duurt 't net even wat langer.
- Sjoerd
Ik heb onlangs op het Porsche circuit in Leipzig in een Turbo S mogen rijden en was (ben het eigenlijk nog steeds) zwaar onder de indruk van deze auto. Bizar snel.
Veel plezier ermee. GT silver is de über kleur!
Veel plezier ermee. GT silver is de über kleur!
- Tristan
Wanneer gaan we een rondje? 

- Niels
- Auto: Prius+
Woeha, lekker hoor

- Riceaux
Ontzettend gaaf! 

- Robin Hartog
Heel gaaf, gefeliciteerd! Bloedsnel die dingen... 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Geweldig en GT zilver is idd de kleur 

- JoostSchouten
Wat gaaf zeg! Heb een 991 Turbo S Cabrio als trouwauto gehad:

Best wat kilometers mee gemaakt doordat ik hem 2 uur verderop op moest halen, maar dat was geen straf.
Ding loopt prachtig door zijn toeren met een mooie diepe grom.
Maar het meest geniale is nog die Launch Control!
De avond van te voren getest hoe het werkte en de volgende dag bij aankomst bij het gemeentehuis midden op het plein nog een sprintje gedaan met de LC. Prachtig al die reacties.
Geniet van de kilometers die je er mee gaat maken!
Best wat kilometers mee gemaakt doordat ik hem 2 uur verderop op moest halen, maar dat was geen straf.
Ding loopt prachtig door zijn toeren met een mooie diepe grom.
Maar het meest geniale is nog die Launch Control!

De avond van te voren getest hoe het werkte en de volgende dag bij aankomst bij het gemeentehuis midden op het plein nog een sprintje gedaan met de LC. Prachtig al die reacties.

Geniet van de kilometers die je er mee gaat maken!
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 26 jun 2015, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Leuke foto! 

-
- Auto: M3P, 130i
Proficiat ! Geweldig kar! Jongensdroom 2.0! 

-
Wat gaaf Cooldragon. New beginnings. 
@ Joost -

@ Joost -

- tomgtr
Heel gaaf'! Gefeli!
Briljante trouwfoto trouwens
Briljante trouwfoto trouwens

- Roy RS
lekker hoor, zag hem pas in het wild en dan maakt ie toch wel meer indruk dan op de foto! Doet porsche toch altijd wel goed.
- JoostSchouten
In het echt zie je pas hoe breed hij eigenlijk is, zeker van achteren maakt dat echt indruk!Roy RS schreef:lekker hoor, zag hem pas in het wild en dan maakt ie toch wel meer indruk dan op de foto! Doet porsche toch altijd wel goed.
Dit is een van de weinige hoeken waarbij je het op een foto een beetje ziet:
- JoostSchouten
Nog filmpje van launch control.
-
Hey Robert,
Wij hebben al jaren een "afspraak" staan, natuurlijk is deze afspraak nu dringender dan ooit!

Wij hebben al jaren een "afspraak" staan, natuurlijk is deze afspraak nu dringender dan ooit!

- GTRene
damn, dat klinkt goed, gefeliciteerd alvast.
@Joost, prachtige trouwfoto en setup zo
@Joost, prachtige trouwfoto en setup zo

- cooldragon
hierbij alvast wat snapshots van 'de ruil' .....verslagje volgt nog!

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Prachtig!! Van harte.. 

- Fernando
Wat een fantastische wagen zeg! 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Dikke bak. Leuke upgrade zo. 

- Arthur