Binnendoor route naar de Nürburgring?
-
Binnendoor route naar de Nürburgring?
Zoals mijn naam misschien verklapt ga ik regelmatig naar de Ring. Altijd rij ik dan de snelste weg met een hele boel Autobahn. Is er van Zuid-Limburg naar de Ring ook een leuke binnendoor route zonder snelweg?
- Tristan
Re: Binnendoor route naar de Nürburgring?
Ik ben ooit van Maastricht via Ardennen (Spa-Franchorchamps - Viesalm) via de Eiffel naar de Ring gereden. Weet exacte route niet meer (deels via navi gereden) maar was een leuke rit met mooie wegen.ThomasNürburgring schreef:Zoals mijn naam misschien verklapt ga ik regelmatig naar de Ring. Altijd rij ik dan de snelste weg met een hele boel Autobahn. Is er van Zuid-Limburg naar de Ring ook een leuke binnendoor route zonder snelweg?
- Eric-328
Bij Margraten naar de Planck, Eupen en dan richting de B258 Schleiden. erg mooie route.
tocht van 2,5-3 uur. Welk opletten in de dorpen, onderweg kom je 3 flitsers tegen. (plus een op de b258)
tocht van 2,5-3 uur. Welk opletten in de dorpen, onderweg kom je 3 flitsers tegen. (plus een op de b258)
Laatst gewijzigd door Eric-328 op 25 jun 2015, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Via Maastricht/Monschau? Als je in NL nog af wilt/moet tanken met een zakelijke auto.
https://www.google.nl/maps/dir/50.82173 ... !3e0?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.nl/maps/dir/50.82173 ... !3e0?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bedankt heren! Zo te zien is de B258 de weg om te rijden als je leuk naar de Ring wil. Dan ga ik dat binnenkort eens doen.
- Knot
Alle wegen in de buurt zijn wel oke hoor. Ik overnacht(te) ook wel eens in/rond Cochem, heb je 's ochtens meteen een lekkere warming up richting de Nordschleife.
-
De 258 is inderdaad een prachtige weg met vanalles er in. Van haarspeldbochten tot lange rechte(re) stukken door dorpjes en prachtige natuur. Een heerlijke route om alvast even "warm" te rijden... 

-
Het is inderdaad overal leuk rijden rond de Ring. We hebbem besloten jullie advies op te volgen en via de B258 te gaan. Dit is dus de route:
- Sittard, Nederland
- De Plank, België
- Eupen, België
- Schleiden, Duitsland
- Nürburgring, Duitsland
Bedankt voor de hulp en ik heb er nu al zin in!
- Sittard, Nederland
- De Plank, België
- Eupen, België
- Schleiden, Duitsland
- Nürburgring, Duitsland
Bedankt voor de hulp en ik heb er nu al zin in!

- Eric-328
Veel plezier!