New MINI III (2013), Clubman (p.2)
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: New MINI III (2013)
Best geslaagd imho. Die opplakset van de Cooper S is niet zo fraai (zowel voor als achter) maar verder is de auto goed in balans. Chroompakket zal een optie zijn en zonder al die randjes oogt de auto al heel anders.
Motorisch ook een mooi aanbod. Die 2.0 is een forse motor voor zo een kleine auto. Daar gaat de tuningbranche nog gekke dingen mee uithalen.
De Cooper is ook al vlot zat. Volgens mij als totaalpakket weer een schot in de roos.
Motorisch ook een mooi aanbod. Die 2.0 is een forse motor voor zo een kleine auto. Daar gaat de tuningbranche nog gekke dingen mee uithalen.
De Cooper is ook al vlot zat. Volgens mij als totaalpakket weer een schot in de roos.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: New MINI III (2013)
Net even de foto's gezien met 2-tone interieur, stuk beter dan alles zwart. Voorkantje schreeuwt om aftermarket opties qua front spoilertje, die komen er geheid. De achterkant kan met iets simpels als een zwart gelakt "diffusor deel" al netjes klaar zijn. Tis alleen weer een stap dichterbij BMW dan Mini. Dat zie je helaas wel erg goed in het interieur. Kilometer teller voor je neus is erg on-mini maar wel weer een goede stap vooruit, heb al tig boetes binnen doordat die km teller zo onoverzichtelijk is in de R58.
De techniek zal ongetwijfeld goed zijn, die 2 liter helemaal. Als je bedenkt dat een JB4 op een 320i al 260 pk doet en 290 pk op een 328i. Dat wordt idd wat met tuning.
De techniek zal ongetwijfeld goed zijn, die 2 liter helemaal. Als je bedenkt dat een JB4 op een 320i al 260 pk doet en 290 pk op een 328i. Dat wordt idd wat met tuning.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: New MINI III (2013)
Btw, die 3 cyl ipv de Up voor je ma Joy 

- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: New MINI III (2013)
Kan iemand mij vertellen waarom zo'n auto (maar ook ieder willekeurig stuk blik in de straat) nou iedere keer groter moet bij een nieuwe generatie?
Er is hier inmiddels weinig mini Mini meer aan in ieder geval.

Er is hier inmiddels weinig mini Mini meer aan in ieder geval.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: New MINI III (2013)
Tja ook weer dat elke keer de koplampen en de kont groter worden...
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: New MINI III (2013)
Zit de foto's nog even te bekijken, maar de normale Cooper ziet er nog best netjes uit; de tierlantijntjes op de Cooper S zijn toch iets te gezocht als je het mij vraagt.
Echter de invulling van de grille van de Cooper S spreekt me dan wel weer meer aan; hierdoor lijkt de grille wel goed/beter in verhouding; nu alleen nog dat gekke S'je van de grille af peuteren.
Echter de invulling van de grille van de Cooper S spreekt me dan wel weer meer aan; hierdoor lijkt de grille wel goed/beter in verhouding; nu alleen nog dat gekke S'je van de grille af peuteren.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: New MINI III (2013)
Tja dat groter worden is zo goed als bij elk merk gaande. Echt kleine auto's zoals vroeger de Alto, Wagon R+ zijn onderhand aan het uitsterven. Mensen willen toch graag een beetje ruimer zitten ook in de kleine klasse. Als je ziet dat een Mini straks 4 cm breder is dan mijn E36 M3 dan is daar wel wat aan de hand ja.
Eens met Joop over de Cooper. Die oogt het meest naturel.


Eens met Joop over de Cooper. Die oogt het meest naturel.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: New MINI III (2013)
Ja wat dat betreft lijkt me dat een prima taak voor een tuner om er een leuk grilletje en onderspoiler voor te bakken. Verder wel benieuwd hoe die in real life is natuurlijk, dus zal tzt ook wel even bij m'n dealer langs hobbelen om te kijken en even stukje de sturen.
- Luco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: New MINI III (2013)
De volgende stap is een 7 zitterJoop schreef:Kan iemand mij vertellen waarom zo'n auto (maar ook ieder willekeurig stuk blik in de straat) nou iedere keer groter moet bij een nieuwe generatie?
Er is hier inmiddels weinig mini Mini meer aan in ieder geval.
- Luco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: New MINI III (2013)
In de oermini zit je anders ruim zat.Joy schreef:Tja dat groter worden is zo goed als bij elk merk gaande. Echt kleine auto's zoals vroeger de Alto, Wagon R+ zijn onderhand aan het uitsterven. Mensen willen toch graag een beetje ruimer zitten ook in de kleine klasse.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: New MINI III (2013)
Ja als je in ogenschouw neemt dat er 5 cm dikke deuren gebruikt worden inderdaad wel. Een stukje veiligheid is tegenwoordig ook nog een vereiste. 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: New MINI III (2013)
Het steeds groter worden van de auto heeft helemaal niet zoveel te maken met het feit dat mensen meer ruimte willen maar dat mensen hun wagen niet omruilen als de opvolger niet meer ruimte biedt.
Wat is de oude Mini uit vroeger tijden toch een schoonheid vergeleken met z'n modernere broers. Die zou ik er eigenlijk toch nog wel een keertje bij willen hebben.
Wat is de oude Mini uit vroeger tijden toch een schoonheid vergeleken met z'n modernere broers. Die zou ik er eigenlijk toch nog wel een keertje bij willen hebben.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: New MINI III (2013)
Voordeel is dat je hem dan achterin je LaRo kunt vervoeren.
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: New MINI III (2013)
De eerste beelden zijn blijkbaar al doorgedrongen tot de internet-news-sites van de nieuwe MINI Cooper John Cooper Works versie...
...als je het mij vraagt ziet hij er meer uitgebalanceerd uit dan zijn normale Cooper S broeder. Performance lijkt me met een 231PK/320Nm gewoon erg lekker, al is de standaard 192PK ook al genoeg om leuk mee te spelen.
Genoeg Driving-Fun?





Bron: CarScoops
...als je het mij vraagt ziet hij er meer uitgebalanceerd uit dan zijn normale Cooper S broeder. Performance lijkt me met een 231PK/320Nm gewoon erg lekker, al is de standaard 192PK ook al genoeg om leuk mee te spelen.
Genoeg Driving-Fun?
CarScoops schreef:If you’re familiar with Mini’s John Cooper Works concept revealed earlier this year at the Detroit Auto Show, the production version will not surprise you at all.
Scheduled to debut at the 2015 Detroit Auto Show, the new Mini Hatch John Cooper Works carries over the design upgrades seen on the concept including the unique grille, more aggressive front and rear bumpers with additional air intakes and outlets, LED headlights, new exhaust pipes, and John Cooper Works badges on the grille and tailgate. Inside, the new JCW features leather wrapped steering wheel and gearshifter, stainless steel pedals, as well as red accents on the seats and center console.
But what’s beneath the skin is more important for a performance model, and the Mini JCW will likely not disappoint. Just like the concept, it is powered by a 2.0-liter four-cylinder turbo petrol engine producing 228hp (231PS) between 5,200 rpm and 6,000 rpm and 320Nm (236lb-ft) of torque from 1,250 rpm to 4,800 rpm. These numbers make it the most powerful production model in Mini’s history, outgunning the previous generation’s 208hp (211PS) and 260Nm (192lb-ft) of torque.
Mated with the optional six-speed automatic transmission, the engine allows the new Mini JCW hatch to sprint from 0 to 100 km/h in 6.1 seconds, 0.6 seconds quicker than its predecessor. With the standard six-speed manual, the car needs 6.3 seconds to hit 100 km/h from standstill. Despite the added performance, fuel economy is improved by 23 percent to 5.7 l/100 km (41.2 mpg US) with the automatic, while the manual improves 4 percent to 6.7 l/100 km (35.1 mpg US).
The JCW features a similar suspension setup to the Cooper S, but is further honed for added performance. Adaptive dampers with sport and comfort settings are optional. The Brembo brakes and 17-inch (18-inch optional) alloys are exclusive to the JCW.
Bron: CarScoops
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: New MINI III (2013)
Ben vandaag nog ingehaald door een Maxi Cooper S. Wat rommeltje die achterzijde met al die plakletters en veel te grote achterlichten.
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: New MINI III (2013)
Jammer van die stoelen in bovenstaande Mini. De oude Recaro's Sportster zijn veel mooier.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: New MINI III (2013)
+1allen schreef:Ben vandaag nog ingehaald door een Maxi Cooper S. Wat rommeltje die achterzijde met al die plakletters en veel te grote achterlichten.
Doe mij nog steeds maar de R53. Die was qua rijgevoel een stuk leuker. Mijn broertje had de GP versie en dat is veruit de leukste FWD die ik ooit gereden heb. Die kunnen nog wel eens een klassieker worden.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: New MINI III (2013)
Nieuwe Clubman;

















Bron: Autoweek.nlVolgens Autocar wordt de Clubman meer dan 4,20 meter lang, zo'n 26 centimeter langer dan de huidige Clubman. De auto wordt ook 161 mm breder en 24 mm hoger. Daarmee hebben we hier te maken met de grootste Mini ooit.
De nieuwe generatie heeft conventionele achterportieren: Mini wil ongetwijfeld de praktische bruikbaarheid vergroten en daar helpen grotere achterdeuren natuurlijk bij.
De Clubman krijgt dezelfde drie- en viercilinders onder de kap als de Mini-hatchbacks. Later komt wellicht ook een plug-inhybride.
-
- Berichten: 9421
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: New MINI III (2013), Clubman (p.2)
Er zal wel markt voor zijn maar ik vind het een verschrikkelijk ding.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: New MINI III (2013), Clubman (p.2)
Ziet dit:

En dit:

Lelijker wordt het niet.
En dit:
Lelijker wordt het niet.

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: New MINI III (2013), Clubman (p.2)
mijn smaak is het ook zekers niet.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: New MINI III (2013), Clubman (p.2)
Ik dacht het probleem gevonden te hebben, maar er is wel meer mis:

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: New MINI III (2013), Clubman (p.2)
Mooi van binnen, lelijk van buiten 

- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: New MINI III (2013), Clubman (p.2)
Mini Cabrio














http://www.autoweek.nl/nieuws/34790/min ... r-van-2016" onclick="window.open(this.href);return false;Mini Cabrio klaar voor de zomer van 2016
Open Mini komt exclusief uit Born. Mini heeft zojuist het doek van de nieuwe Cabrio getrokken, een zonaanbidder met een Nederlands tintje. De Mini Cabrio groeit flink bij de generatiewisseling. De auto wordt 98 mm langer, 44 mm breder en 7 mm hoger. Ook neemt de bagageruimte met 25 procent toe naar 215 liter. De cabriokap kan in 18 seconden elektrisch openen. Dit kan bij snelheden tot 30 km/h ook in een rijdende Mini Cabrio. Bij de introductie zijn er drie versies beschikbaar. De eerste is de Cooper Cabrio, die een 1,5-liter driecilinder met een vermogen van 136 pk onder de kap heeft. De Cooper D heeft ook een driecilinder tot z'n beschikking, maar dan een dieselmotor. Het vermogen is 116 pk. Wie per sé een viercilinder wil, kan kiezen voor een Mini Cooper S Cabrio met 192 pk. Alle versies bieden de keuze uit een handgeschakelde zesbak of (tegen meerprijs) een zestrapsautomaat. De productie vindt exclusief bij Nedcar in Born plaats, niet in Engeland. In november gaat deze van start. De eerste exemplaren vinden in maart een eigenaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo, matthyssie, sitechris en 14 gasten