Hi Mannen,
Ik ben de Ford ka uit 2007 (maar nog oud model) aan het servicen, nu is het koelvloeistof reservoir leeg, nu wil ik checken waar die vloeistof dan wel gebleven is door hem eerst eens gewoon aan te vullen. Wat kan ik hierbij doen?
Motocraft superplus antivries (WSS-M97B44-D) is factoryfill. Ik wil wat bijhalen dus, wat mengt er goed met die motocraft?
Bedankt
Wat voor anitvries/koelvloeistof voor een oud type Ford Ka
- Roy RS
- Martin van der Zwaard
Re: Wat voor anitvries/koelvloeistof voor een oud type Ford
Je moet de rode variant hebben, G12 is dat. Dan zit je goed.
Maar laat hem even onder druk zetten. Dan zie je snel genoeg waar het blijft.
Maar laat hem even onder druk zetten. Dan zie je snel genoeg waar het blijft.
- Roy RS
G12 is koelvloeistof, die heb ik nog staan, maar ik had ergens gelezen op n ford forum dat antivries en koelvloeistof niet gemixed mag worden, hoewel ik altijd dacht dat t hetzelfde was.
Ik heb met een lauwe motor het reservoir opengetrokken en dan zit ie net onder de MIN, dus het zal wel meevallen, volgens mij geen probleem als je een half litertje verliest in 7 jaar
Ik heb met een lauwe motor het reservoir opengetrokken en dan zit ie net onder de MIN, dus het zal wel meevallen, volgens mij geen probleem als je een half litertje verliest in 7 jaar
-
Waarom niet gewoon even langs de Ford dealer rijden. Zal er vast eentje in de buurt zitten?
Voor de Caterham (Duratec) ook gedaan. Wordt verkocht in literflessen die je 1 op 1 aanlengt met water.
Geen idee meer wat ik ervoor had betaald, maar schrikken deed ik er niet van.
Voor de Caterham (Duratec) ook gedaan. Wordt verkocht in literflessen die je 1 op 1 aanlengt met water.
Geen idee meer wat ik ervoor had betaald, maar schrikken deed ik er niet van.
- Roy RS
Ja dat zal t wel worden, probleem was dat de ford dealer in helmond en eindhoven beide failliet zijn, dus ik moet een heel eind rijden voor n drupje water wat waarschijnlijk bij elke automaterialenzaak te koop is, ik ken echter alleen de g11/12/12+ verschillen dus ben niet zeker wat dit nu moet zijn...maar ik stap straks wel ff in de auto
- Martin van der Zwaard
Als je die specificatie van Ford op Google zoekt dan kom je gewoon op G12 uit. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
- Roy RS
nu zie ik het inderdaad! De G12+ die ik heb staat deze spec ook op, dan zal het wel loslopen...gooien we dat er gewoon bij.Martin van der Zwaard schreef:Als je die specificatie van Ford op Google zoekt dan kom je gewoon op G12 uit. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
bedankt weer
-
Roy RS schreef:Ja dat zal t wel worden, probleem was dat de ford dealer in helmond en eindhoven beide failliet zijn, dus ik moet een heel eind rijden.........................................
Hellmond is rijker dan je dacht, zelfs een Ford dealer binnen de gemeente grenzen!!!

http://van-mossel.nl/van-mossel-groep-s ... d-helmond/" onclick="window.open(this.href);return false;