BMW Z4 sDrive23i Introduction [Fijne Roadster was het...]
- MartijnGizmo
Re: BMW Z4 sDrive23i Introduction [stoelen behandeld]
Netjes gefixt! 

- FreudeamFahren
Netjes inderdaad. Wat was je kwijt?
- dvh
- Martin van der Zwaard
Netjes weer! Werkt ie ook op locatie dat je weet?
- Knot
Volgens mij wel, komt ie met de V70 voorrijden. Je kan m zelf even een mail sturen voor info. Hij komt op mij over als een betrouwbare en eerlijke vent (en dat is niet omdat we hetzelfde kapsel hebbenMartin van der Zwaard schreef:Netjes weer! Werkt ie ook op locatie dat je weet?

http://www.picacarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin van der Zwaard
Ga hem in gedachte houden.
Wil de wangen van de 1 nog een keer laten doen.
Wil de wangen van de 1 nog een keer laten doen.
- Will F.
Mooie draad geworden Rody! Wat jij één fotootje noemt was natuurlijk een regelrechte teaser, ik dacht wat ze in Munchen kunnen met hun nieuwe modellen, kan ik ook vanuit de polder et voila
. Slechte verkopert hè?
. Om eerlijk te zijn: ik mis haar wel af en toe, voor de df-ers: de kar stond hier teveel stil, leverde in die zin te weinig rendement dus zocht ik nieuwe baas voor haar. Welk een betere stek dan het door Rody gerunde tehuis voor bmweesjes........, hij moest alleen nogeven van zijn beige leer aversie afgeholpen worden. Aangezien ik er ook aan moest wennen voordat ik hem van een vriend overnam, wist ik hem na wat mail en fotowerk te overtuigen. Na een grondige en secure inspectie van een duidelijk geoefend oog was de deal dan snel beklonken.
Wat betreft je onderstelbevindingen, die zijn heel herkenbaar en goed weergegeven. Ik vraag me af of het slaan op de richels en de daaruitvolgende tijdelijke onrust, niet sterk verbeterd kan worden door over te stappen op non-RFT. Dat is eigenlijk wat ik vanaf het begin uit heb willen proberen maar niet aan toegekomen ben. Ik zou eens kijken of je van iemand een 18inch setje kan lenen, tankje leeg rijden en je weet het.
Wel een stunt die leerschrobberij van jou, had mij ook overkomen en is precies de reden waarom ik me er niet meer aan waag. Ieder zijn vak.
Klepje zat trouwens opeens los nadat de auto een paar dagen ervoor een halfuurtje open had gestaan op een parkeerplaats bij het strand. Ik doe de kap eigenlijk altijd dicht, maar liet hem nu even open. Ik gaf er al rijdende een tik tegen en vergat het maar jij zag het tegelijk.
Weet je zeker dat het een ssd is? ik dacht eigenlijk een normale hdd, maar 32gb zou best eens 'n ssd kunnen zijn.
Leuk om te lezen dat je ervan geniet!

Wat betreft je onderstelbevindingen, die zijn heel herkenbaar en goed weergegeven. Ik vraag me af of het slaan op de richels en de daaruitvolgende tijdelijke onrust, niet sterk verbeterd kan worden door over te stappen op non-RFT. Dat is eigenlijk wat ik vanaf het begin uit heb willen proberen maar niet aan toegekomen ben. Ik zou eens kijken of je van iemand een 18inch setje kan lenen, tankje leeg rijden en je weet het.
Wel een stunt die leerschrobberij van jou, had mij ook overkomen en is precies de reden waarom ik me er niet meer aan waag. Ieder zijn vak.

Klepje zat trouwens opeens los nadat de auto een paar dagen ervoor een halfuurtje open had gestaan op een parkeerplaats bij het strand. Ik doe de kap eigenlijk altijd dicht, maar liet hem nu even open. Ik gaf er al rijdende een tik tegen en vergat het maar jij zag het tegelijk.
Weet je zeker dat het een ssd is? ik dacht eigenlijk een normale hdd, maar 32gb zou best eens 'n ssd kunnen zijn.
Leuk om te lezen dat je ervan geniet!

- Knot
Ga er vanmiddag weer mee sturen, heb nog niet op de stoel gezeten (alleen met stoelhoes naar huis), denk laat die handel maar even drogen/uitharden/whatever.
Wat in het RFT topic is genoemd neem ik wel in gedachten mee, een onderstel is afgestemd op RFT banden maar het is idd het proberen waard een keer (of met de winterset proberen oid).
In de Golf heb ik ook iets van 12GB vrij voor muziek en de rest voor navi en daar zit een 64GB SSD in dus komt wel ongeveer overeen (geen 2,5inch SSD zoals in een laptop maar een chipformaat neem ik aan, als een compactflash).
Straks eens een tankje BP Ultimate (98) erin gooien en kijken als ie zich na een paar kilometers geregeld heeft of ie beter doorloopt tussen 6 en 7000 en daarna meteen wat filmpjes schieten met de gopro.
Teller staat bijna op 90k... op naar de ton!
Wat in het RFT topic is genoemd neem ik wel in gedachten mee, een onderstel is afgestemd op RFT banden maar het is idd het proberen waard een keer (of met de winterset proberen oid).
In de Golf heb ik ook iets van 12GB vrij voor muziek en de rest voor navi en daar zit een 64GB SSD in dus komt wel ongeveer overeen (geen 2,5inch SSD zoals in een laptop maar een chipformaat neem ik aan, als een compactflash).
Straks eens een tankje BP Ultimate (98) erin gooien en kijken als ie zich na een paar kilometers geregeld heeft of ie beter doorloopt tussen 6 en 7000 en daarna meteen wat filmpjes schieten met de gopro.
Teller staat bijna op 90k... op naar de ton!
-
Re: BMW Z4 sDrive23i Introduction
Dat is toch wel bizar. Is de gebruikte kwaliteit van het leer tegenwoordig zo dun& slecht of denk je dat dit exemplarisch is?Knot schreef:Het leer was al bijna door onderaan de rug en op de zitting!
Dat moet nog wat worden als men over een paar jaar exemplaren met 180.000 km op de teller wil kopen!
En het slaan van de RFT op dwarsrichels. Op mijn E85 (M onderstel) waren de zomerbanden Bridgestone Potenza RFT 18`, en de winter soepele 17` Uniroyal MS 66 non RFT. Opde winterbanden was het merkbaar minder maar nog steeds aanwezig. Misschien is het slaan typisch voor een stugge roadster?
Laatst gewijzigd door Bombadil op 20 jun 2015, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Naja, de scheuren zaten er niet in maar je ziet gewoon dat de kleur weg is en het glad aanvoelt.
Geen vergelijk met het leer wat in mijn E38 zat, dat was 3x zo dik!
Geen vergelijk met het leer wat in mijn E38 zat, dat was 3x zo dik!
- Niels
- Auto: Prius+
Niet door het leer heen maar door de kleur laag lijkt me?
Weer super netjes
Weer super netjes

- Will F.
Niet door het leer idd, maar door de kleurlaag. Wat het gevolg was van verwoede pogingen de (door gebruik ve riem door eerste eigenaar) ontstane donkere aftekening te verwijderen met die door Knot aangeschafte middelen.
E38 leer is van een geheel andere orde maar ook de gebruikte kunstoffen en verf daarop zijn tegenwoordig v.e. een andere orde helaas.
Wat betreft de RFT discussie, ik krijg de indruk dat de nieuwe generatie (F30 etc.) veel maar dan ook veel beter samenwerkt met de rft's dan de oudere modellen waar ik de e89 dan ook maar even onder schaar. Een 4 serie op 19" raakt absoluut niet zo unsettled door die riggels dan een e89 op 18".
E38 leer is van een geheel andere orde maar ook de gebruikte kunstoffen en verf daarop zijn tegenwoordig v.e. een andere orde helaas.
Wat betreft de RFT discussie, ik krijg de indruk dat de nieuwe generatie (F30 etc.) veel maar dan ook veel beter samenwerkt met de rft's dan de oudere modellen waar ik de e89 dan ook maar even onder schaar. Een 4 serie op 19" raakt absoluut niet zo unsettled door die riggels dan een e89 op 18".
- Knot
Ik zal die A4 oprit eens filmen met gopro op een voorwiel
-
Zou het ook kunnen zijn dat de RFT banden ook beter zijn geworden? Wellicht als je gloednieuwe banden monteert dat het ook weg is en wel optreedt als je oude banden onder een 4serie legt?Will F. schreef: Wat betreft de RFT discussie, ik krijg de indruk dat de nieuwe generatie (F30 etc.) veel maar dan ook veel beter samenwerkt met de rft's dan de oudere modellen waar ik de e89 dan ook maar even onder schaar. Een 4 serie op 19" raakt absoluut niet zo unsettled door die riggels dan een e89 op 18".
- Macboy
Mooi dat opgelost is 

- Pica
- Auto: Ford Focus CC Titanium
Graag gedaan Rody! Prachtige combinatie dat blauw en ivoor witte leder. Genot om naar te kijken.
Veel plezier en veilige km's ermee.
Veel plezier en veilige km's ermee.
- Knot
Heb er vanmiddag voor het eerst weer in gereden zonder stoelhoes/zak, heb m 2 dagen laten staan uit angst dat het nog niet goed droog zou zijn oid.... 
Vanavond zelf nog even op pad geweest, beetje miezer etc dus niet ideaal voor de 0-200 filmpjes etc maar heb wel even de A4 oprit Hoogmade richting Amsterdam gedaan, zie je goed wat het standaard (sport)onderstel doet met de Bridgestone RE050A RFT banden.
Trouwens opmerkelijk als je een gat laat vallen om een paar mooie bochten te nemen (vast te leggen) hoe snel je toch alweer op iemands bumper zit, en dan rij ik nota bene in het instapmodel!

Vanavond zelf nog even op pad geweest, beetje miezer etc dus niet ideaal voor de 0-200 filmpjes etc maar heb wel even de A4 oprit Hoogmade richting Amsterdam gedaan, zie je goed wat het standaard (sport)onderstel doet met de Bridgestone RE050A RFT banden.
Trouwens opmerkelijk als je een gat laat vallen om een paar mooie bochten te nemen (vast te leggen) hoe snel je toch alweer op iemands bumper zit, en dan rij ik nota bene in het instapmodel!
- GTRene
mooi vastgelegd, het onderstel moet nog redelijk wat verwerken daar.
- Knot
Je ziet wel duidelijk dat de band weinig meegeeft en de demper het zwaar heeft om de boel af te remmen.
- GTRene
wellicht is de wang te laag (grote velgen) voor 'comfy' RFT banden?
dan ist dubbel stug zeg maar

- Will F.
Ik zou de 17inch rft winterset eens op de vooras leggen, ik heb ze er niet onder gehad maar wat ik me van het meerijden met de eerste eigenaar herinner is dat ze ook op de snelweg duidelijk comfortabeler aanvoelden. Dat merkte hij ook. Worden de dempers dan minder op de proef gesteld, dan zou ik ten eerste aan voorzijde overgaan op non-rft, die 225ers achter kan je evt ook nog gebruikt op mp zetten, leveren ook nog wel wat op.Knot schreef:Je ziet wel duidelijk dat de band weinig meegeeft en de demper het zwaar heeft om de boel af te remmen.
Ik denk dat overstappen op non rft behoorlijk verschil zal maken.
Leuk zo'n filmpje!
Laatst gewijzigd door Will F. op 21 jun 2015, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Will F.
Valt wel mee hoor, ik denk dat bmw de demping inmiddels beter voor elkaar heeft dan een jaar of 5/6 geleden.GTRene schreef:wellicht is de wang te laag (grote velgen) voor 'comfy' RFT banden?
- Will F.
Ja in 3 en 4 rij je alles zo weer dicht, dat is wat ik je voor de verkoop ook probeerde te vertellen, eenmaal in beweging kom je weinig tekort.Knot schreef:
- Knot
Wat filmpjes geschoten vandaag.... hier even kort het dakje via de sleutel (comfort mode).
- Knot
Heerlijk stukje gereden vanavond, inclusief gesprekje met motoragent 

Laatst gewijzigd door Knot op 24 jun 2015, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.