1970 "parnelli Jones" Mustang
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Dat valt wel mee, die koop je al kant en klaar gecoat.
Het voordeel is dat dit veel gebruikte stukken zijn in amerika dus daar is het vrij standaard spul.
Simple voorbeeldje: http://www.ebay.com/itm/New-High-Veloci ... ac&vxp=mtr
Het voordeel is dat dit veel gebruikte stukken zijn in amerika dus daar is het vrij standaard spul.
Simple voorbeeldje: http://www.ebay.com/itm/New-High-Veloci ... ac&vxp=mtr
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
ow, das wel vrij 'cheap' eigenlijk voor zoiets
dat is idd wel een groot voordeel.

dat is idd wel een groot voordeel.
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Vanmorgen maar eens gaan kijken wat de tik in het blok was. Mijn eerste gedachte was eigenlijk 1 van de krukas lagers. Maar nu blijken het de drijfstang lagers te zijn.
Zat ik er toch niet heel ver naast.
zo begon ik:

Na wat montage:


De zuigers:

En het probleem:
De linkse lager is nog een goede, de rechter is helemaal de vernieling in gedraaid:

Zat ik er toch niet heel ver naast.
zo begon ik:
Na wat montage:
De zuigers:
En het probleem:
De linkse lager is nog een goede, de rechter is helemaal de vernieling in gedraaid:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
oh, das wel duidelijk zo
wel handig dat je dat zelf kan, anders ben je zo weer een duizendje of meer lichter.

wel handig dat je dat zelf kan, anders ben je zo weer een duizendje of meer lichter.
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Ik vraag me ook ooit af wie dit niet zelf kan 
Zelf ben ik ook maar een simpele IT-er, alleen moet je wel de ruimte hebben.
Boekje of laptop erbij en gewoon beginnen met boutjes loshalen.

Zelf ben ik ook maar een simpele IT-er, alleen moet je wel de ruimte hebben.
Boekje of laptop erbij en gewoon beginnen met boutjes loshalen.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Die is inderdaad goed stuk, krukas zal dan ook wel flink beschadigd zijn...
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Ja de krukas is ook een stuk oud ijzer geworden. Maar ik kreeg deze hellas niet los omdat ik mijn grote poulie trekker niet kan vinden.
Vanmiddag of morgen eens kijken of hij er onderuit wil en dan zal ik eens een goede foto maken
Vanmiddag of morgen eens kijken of hij er onderuit wil en dan zal ik eens een goede foto maken

- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Zo, de onderdelen zijn binnen, inclusief een donor blok met een goede krukas.
Ik kan weer even aan de gang:


Ik kan weer even aan de gang:
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang

Keep up the good work
- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Goed bezig! 

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Toch wel een Stage-III nokkenas erin straks hèh.. 

- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Nee dit wordt een standaard rebuild. Het echte pk monster komt later.
Helaas wat drukke weekenden gehad, maar ik heb nog wat tijd in het blok kunnen stoppen.
Ondertussen loopt hij weer als nieuw
En er was wat extra werk bij gekomen want de zuigers zaten met pers-pinnen vast. Dit betekende de oude drijfstangen los maken met een pers en de nieuwe erin stoppen door de drijfstang heet te stoken. Dit was aardig spannend voor de eerste keer, maar het is me gelukt. (je hebt maar 1 kans als het mislukt dan kan je in de meeste gevallen de nieuwe zuiger weggooien....)
Nieuwe lagers erin:

Blok terug op de bok met de nieuwe krukas:

Timing goed gezet:

Drijfstangen overzetten:

Allemaal klaar:

Daarna ben ik helaas gestopt met foto's maken....
Filmpje:
Helaas wat drukke weekenden gehad, maar ik heb nog wat tijd in het blok kunnen stoppen.
Ondertussen loopt hij weer als nieuw

En er was wat extra werk bij gekomen want de zuigers zaten met pers-pinnen vast. Dit betekende de oude drijfstangen los maken met een pers en de nieuwe erin stoppen door de drijfstang heet te stoken. Dit was aardig spannend voor de eerste keer, maar het is me gelukt. (je hebt maar 1 kans als het mislukt dan kan je in de meeste gevallen de nieuwe zuiger weggooien....)
Nieuwe lagers erin:
Blok terug op de bok met de nieuwe krukas:
Timing goed gezet:
Drijfstangen overzetten:
Allemaal klaar:
Daarna ben ik helaas gestopt met foto's maken....
Filmpje:
Laatst gewijzigd door peer op 26 feb 2015, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Filmpje staat nog op prive!!!

- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
kleine update:
Gisteren het 450pk blok uit de andere mustang gehaald om te gebruiken voor dit project:





Volgende stap:
In de andere mustang het stuurhuis vervangen, engine bay opnieuw spuiten en het andere blok er in hangen.
Dan het snelle blok uit elkaar, alles nameten, opnieuw balanceren en kijken of we toch boven de 500 pk uit kunnen komen.
Gisteren het 450pk blok uit de andere mustang gehaald om te gebruiken voor dit project:
Volgende stap:
In de andere mustang het stuurhuis vervangen, engine bay opnieuw spuiten en het andere blok er in hangen.
Dan het snelle blok uit elkaar, alles nameten, opnieuw balanceren en kijken of we toch boven de 500 pk uit kunnen komen.
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Dit weekend weer eens tijd gehad en mijn lasapparaten zijn ook weer terug.
Dus gestart met het lassen en verstevigen van de bodem


Helaas ben ik vergeten foto's te maken van de extra verstevigingen, maar dat mag de pret niet drukken.
Toen nog een kleurtje erop:
Eerst grondlak, daarna gewone lak en dan nog een laag extra bescherming tegen steenslag.


Nu staat dit te drogen voor een paar dagen en ga ik beginnen aan de achteras:
Het wordt een 9" met detroit locker

Dus gestart met het lassen en verstevigen van de bodem

Helaas ben ik vergeten foto's te maken van de extra verstevigingen, maar dat mag de pret niet drukken.
Toen nog een kleurtje erop:
Eerst grondlak, daarna gewone lak en dan nog een laag extra bescherming tegen steenslag.
Nu staat dit te drogen voor een paar dagen en ga ik beginnen aan de achteras:
Het wordt een 9" met detroit locker

- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Jij bent goed bezig
Mooi blok ook 


- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Ondertussen ben ik alweer een stukje verder, met als doel aan het einde van deze week de wagen weer terug op zijn wielen te krijgen.
Helaas 3 problemen:
1 De pakking van het differentieel zit niet bij het pakket
deze heb ik maar besteld.
2 Ik ben mijn wielmoeren kwijt......
3 Tijdens het klussen ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen, helaas heb ik last van nierstenen en lig ik nu plat....
Toch nog een update met foto's tot zo ver:
Achteras terug onder de auto, de beugels steken wel verder uit dan ik verwacht had, misschien dat ik die nog even op maat moet maken, of de auto nog verder verlagen:

De voorste assen in elkaar gezet:

De hubs erop gezet zodat ik makkelijk van schijven kan verwisselen. (Normaal bestaan de schijven en hubs uit 1 stuk. waardoor je bij het vervangen van de schijven ook de lagers moet demonteren enz):

En de schijven natuurlijk zelf nog:

Helaas 3 problemen:
1 De pakking van het differentieel zit niet bij het pakket

2 Ik ben mijn wielmoeren kwijt......
3 Tijdens het klussen ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen, helaas heb ik last van nierstenen en lig ik nu plat....
Toch nog een update met foto's tot zo ver:
Achteras terug onder de auto, de beugels steken wel verder uit dan ik verwacht had, misschien dat ik die nog even op maat moet maken, of de auto nog verder verlagen:
De voorste assen in elkaar gezet:
De hubs erop gezet zodat ik makkelijk van schijven kan verwisselen. (Normaal bestaan de schijven en hubs uit 1 stuk. waardoor je bij het vervangen van de schijven ook de lagers moet demonteren enz):
En de schijven natuurlijk zelf nog:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
sterkte met de nierstenen, hopelijk ben je er snel van verlost.
balen van de pakking
zul je net zien.
slijp je die lange draadstangen nog wat af van die veerpakhouders?
balen van de pakking

slijp je die lange draadstangen nog wat af van die veerpakhouders?
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Nierstenen, dat klinkt niet relax... Sterkte!
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Beterschap!
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Beterschap! En erg mooi project van een gave kar
Mooi dat je het zo grondig aanpakt allemaal

Mooi dat je het zo grondig aanpakt allemaal
- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Dankje, voorlopig laat ik de beugels zo. Eerst een kijken hoe alles uitkomt. Er is veel gewicht uit de auto, dus misschienmoet ik hem nog verder verlagen. Dat doe je achter door er nog een blok bij te zetten tussen de as en de bladveren. En dan heb je de langere beugels nodig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
owja, nu zie ik het nu je het zegt, nooit aan gedacht dat het zo werkt, maar nu ik er nog eens naar kijk idd vrij 'simpel' en vandaar de lange draadeinden, dan mooi nog zo latenpeer schreef:Dankje, voorlopig laat ik de beugels zo. Eerst een kijken hoe alles uitkomt. Er is veel gewicht uit de auto, dus misschienmoet ik hem nog verder verlagen. Dat doe je achter door er nog een blok bij te zetten tussen de as en de bladveren. En dan heb je de langere beugels nodig.

voor de rest zijn dat soort zaken namelijk niet zo fijn als je onder de kar werkt en met je hoofd er tegen aan komt...auw

denk dat zo'n systeem met die stalen bladveren e.d. aardig wat meer weegt dan bv moderne coilovers

- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Dit weekend gelukkig weer wat kunnen doen. De lang verwachte onderdelen zijn binnen dus meteen weer aan de slag:
Een beetje slechte foto's maar toch:
De detroid locker voor een 9":

De locker en steekassen gemonteerd:

De schijfremmen achter, dit was een 'easy conversion set' en zou zo moeten passen. nou... het paste voor geen meter.

En na jaren staat de wagen eindelijk weer op zijn eigen wielen

Volgende klussen:
Motor terug in elkaar, ik heb de krukas opnieuw laten balanceren, dit was neit voor niets! er zat 100 gram onbelans in!!!
Dan rem leiding afmaken (zodra de onderdelen binnen zijn)
En motor plaatsen
Ik heb nu als doel, in Juli de eerste meter rijden!
Een beetje slechte foto's maar toch:
De detroid locker voor een 9":
De locker en steekassen gemonteerd:
De schijfremmen achter, dit was een 'easy conversion set' en zou zo moeten passen. nou... het paste voor geen meter.
En na jaren staat de wagen eindelijk weer op zijn eigen wielen

Volgende klussen:
Motor terug in elkaar, ik heb de krukas opnieuw laten balanceren, dit was neit voor niets! er zat 100 gram onbelans in!!!
Dan rem leiding afmaken (zodra de onderdelen binnen zijn)
En motor plaatsen

Ik heb nu als doel, in Juli de eerste meter rijden!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1970 "parnelli Jones" Mustang
Juli al...zou mooi zijn, keep up the good work.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten