Afgelopen zaterdag met 8 man, in 3 auto's en 3 motoren, gestart met de rit naar Lloret.
Eerste stuk ging gewoon over de snelweg tot aan Namen. Vanaf daar de Maas gevolgd tot in Frankrijk.
Net voor Dinant kus ik met mijn voorbumpet de achter bumper van een Dacia. Al met al het invullen van schadeformulier, blijkt de motor van Sikke olie te lekken.
Na onderzoek zien we dat het zijn achter schokbreker lek is. Toch maar doorrijden, wat moet je anders.
De dag eindigde in Saint Dizier.
Bij het hotel gaan we bij de ingang zitten drinken en zoeken op wat de vertaling is van schokbreker.
De zin die dan ontstaat:
Mon amortisseur is not stif and leaking. I need a fresh phoque

- Bordje?
- image.jpg (73.39 KiB) 2464 keer bekeken
Zondag, Saint Dizier-Thiers.
Sikke blijft rijden met zijn lekke demper, maar de olie is er nu dusdanig uit dat ie ook echt niet meer dempt. Daar moet dus een oplossing voor gevonden worden.
Net na het middag uur, begint het tijdens de rit hevig te regenen. We rijden in de bossen en nergens plek om te schuilen. Gelukkig komen we een restaurant tegen waar we in ieder geval droog zitten en kunnen eten.

- regen
- image.jpg (97.92 KiB) 2464 keer bekeken
Last in de middag zien we elkaar allemaal weer op een terrasje en gaan we naar het hotel.
Na het eten gaan we opzoek naar een schokbreker op levoncoin.fr en vinden die op een 45 km afstand.
We laten de receptioniste bellen, mast de verkoper neemt niet op.
Maandag, Thiers - Millau.
Ik laat een bekende die de Franse taal goed machtig is naar de verkoper bellen. De verkoper kan pas om 12.00 uur ons helpen. Wij met zijn allen eerst naar Clermont Ferrand gereden. Daar om 12.00 uur de schokbreker gekocht en gelijk onder de motor gezet

- Amortisseur.
- image.jpg (332.33 KiB) 2464 keer bekeken
We moeten nu nog een 420 km binnen door rijden en besluiten om een snelle lunch en het avond eten onderweg te doen.
De route gaat nu echt door bergachtig gebied.
Sikke zit er een beetje doorheen op de motor en Han neemt het stuur over. Sikke rijdt met Kees mee in de Sebring. Na het avond eten gast Sikke met de MX5 verder. Wat heeft ie spijt dat hij met de lompe BMW K100 aan de rit is begonnen. MJ merkt tijdens het roden dat de MX5 waar Sikke mee voor hem rijdt een los achterwiel heeft. Net daarvoor werd er nog 170 gereden. Mooi mazzeltje.
Tegen 22.00 uur is iedereen in het hotel.