Metchu's Eurotrip part II: Summer is coming! *Finished

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Metchu

Metchu's Eurotrip part II: Summer is coming! *Finished

Bericht door Metchu » 09 jun 2015, 09:50

Omdat ik groot fan ben van op vakantie met de auto te gaan, komt er een vervolg op mijn Eurotrip van twee jaar geleden

Het is alweer twee jaar geleden dat ik met dit geniale plan kwam. Uiteindelijk leidde dat tot deze reis. Ik geniet er nog steeds van na en het wordt tijd dat er een tweede Eurotrip komt...

Lang nagedacht over Scandinavië of richting Schotland of iets dergelijks. Maar ik heb het gevoel dat er in de Balkan nog echt een hoop te ontdekken is, bovendien zijn de frau en ik groot fan van Game of Thrones en wat is dan mooier dan die steden ook echt te bezoekn... In Kroatië!

dus dit is nu globaal/grofweg het plan

Afbeelding

Het idee is nog in de broedfase... uiteraard gaat dit weer gepaard met snelwegen vermijden, echte df-wegen en een df kar (welke weet ik nog niet...)

Ben benieuwd of er ervaringen zijn met deze route, rijderswegen of landen... Of moet ik toch richting scandinavie of schotland gaan? zegt het maar...
Laatst gewijzigd door Metchu op 06 aug 2015, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Re: Metchu's Eurotrip part II: Summer is coming!

Bericht door allen » 09 jun 2015, 10:22

Neem aan dat het niet je laatste toerrit gaat worden. Dus gewoon op je gevoel de richting kiezen. Schotland is prachtig, maar dat kan ook een jaar later. :thumbup:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 09 jun 2015, 10:28

Wij hebben vorig jaar Schotland gedaan maar jou trip lijkt me leuker. En dan vooral om het weer ;)

Ik zou voor de Balkan gaan. Vooral omdat je eigenlijk niet weet of het daar weer gaat ontploffen.
Laatst gewijzigd door EvdP op 09 jun 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2015, 10:30

thanks Allen, ik heb echt wel zin om naar Kroatië te gaan, alleen de terugweg ligt nog best wel open... Kan ook ervoor kiezen om de route te verlengen. Niet via Italië terug, maar via Roemenië...

ik wil in ieder geval in Kroatië Split, Dubrovnik en Korluca aan doen en in Bosnië Mostar.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2015, 10:36

Van iemand op dit forum zul je wel door moeten rijden naar Macedonië. Kun je vanuit Albanië oversteken naar Italië.

En dan zeg ik: deze trip is de moeite waard!

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2015, 10:39

Snipe schreef:Van iemand op dit forum zul je wel door moeten rijden naar Macedonië. Kun je vanuit Albanië oversteken naar Italië.

En dan zeg ik: deze trip is de moeite waard!
Albanië is een optie ik kan inderdaad vanaf daar ook naar Bari, Macedonië ben ik al geweest... Skopje e.d. en daar ga ik alleen nog een keer naar toe als ik een advocaat bij me heb :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 09 jun 2015, 11:00

Overigens, vakantie ideetjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In alle gevallen kan er gewoon een matras en slaapzakken in. Dubbele bodem op de vloer voor bagage. Rijden op de kaart met de plaatsen ertussen die je sowieso wilt aandoen.
Niets vooruit boeken en dan kun je gewoon je wagen als slaapplek gebruiken.
Degelijke compressor-koelbox, een brander, wat schoon water en het enige wat je dan onderweg nog eens tegen moet komen is om de zoveel dagen een markt / supermarkt voor wat vlees, vlees, vlees en een biertje.
:ken ik jou:

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2015, 11:06

geniaal!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jun 2015, 11:46

Haha, die laatste is de kar natuurlijk voor zo'n trip. Ook de kleur :tooth: Alhoewel dat doffe groen van vroeger kan ook, net zoals oude Mercedessen dat wel hadden

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 jun 2015, 11:53

Als je naar Napels gaat zeker een dagje de tijd nemen voor Capri, schitterend. Mocht je via Slovenie terug rijden is Postojna Jama (grotten) ook een aanrader.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2015, 12:34

Thanks voor de tips Tom!

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2015, 14:06

No problem

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2015, 14:42

:mrgreen:

optie van Allen is helemaal geen gek idee... is even kijken of er leuke wagens te koop staan... Op zich is zo'n Suzuki vitara volgens mij ook wel geinig?

allen

Bericht door allen » 09 jun 2015, 15:22

Een Vitara die ik in m'n hoofd heb en best leuk vind is dat eerste model met dat cabriodakje. Als je die bedoelt, dan is deze zelfs in noodgevallen te klein om comfortabel in te overnachten.
Mooie van een stationcar, busje of pickup is dat je per dag zelf kunt bepalen of je in een hotel, camping of een plekje in the middle of nowhere blijft hangen.
Zo zaten wij vorig jaar na wat tips van mensen bij een verlaten meer. Net aangekochte sirloins opbakken, goed glas whisky erbij. In de avond muskietennet in de bak opgehangen en dan maar genieten van de ondergaande zon. In ochtend vroeg wakker en in complete stilte wachten tot de eerste zonnestralen de bergen over komen zetten. Verschilt per persoon, maar voor mij is dat tien keer gaver dan een luxe hotel. Douchen zonder warm water kan overigens verdomd koud zijn! :tooth:

Volgens mij verkoop jij je wagens na de vakantie ook weer? Lijkt me dan lig verstandig dat je wat huiswerk doet naar makkelijk verkoopbare wagens.

---
edit: als je een wagen op camperkenteken kunt vinden (sommige zijn gewoon cheapass omgebouwde busjes) betaal je kwarttarief mrb.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 09 jun 2015, 16:03

Vorige week met de motor heen en weer naar Bosnie geweest. Prachtig land, maar van de taal kan je weinig maken en s-avonds rijden werd ons afgeraden. Verder wel hele vriendelijk/gastvrije mensen in dat land.
Wij hebben ivm tijd alleen snelweg gereden en dan heb je vanaf oostenrijk al mooie uitzichten imo.

Let bij bosnie even op met je verzekering, bij ons vroegen ze bij de grensovergang specifiek om de groene kaart. Maar die heb je vast wel bij je gezien de trip.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 09 jun 2015, 18:44

Voor slovenie moet je trouwens net als in oostenrijk een vignet hebben. Verder uiteraard op tijd tanken ivm onbekendheid. Wij hebben onderweg gehad dat we dachten we halen de volgende wel alleen was die dus nergens te bekennen. Uiteindelijk nog wel een tankstation gehaald maar op de motor waren we snel door de reserve heen.

allen

Bericht door allen » 09 jun 2015, 18:48

Dus geen te kleine wagen, en gewoon twee jerrycans van 20 liter meebrengen. :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 09 jun 2015, 22:23

Weet je nog die 5-serie die m'n oom gebruikte voor de Carbage-run 2 jaar geleden?
Die is ook te koop.. :)

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 10 jun 2015, 00:33

Ik zou een E39 523i of 528i touring halen. Kun je ook wel achterin slapen ;-).

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jun 2015, 07:55

Het heeft ff geduurd :P Ik zeg E36 M3, 130i :ongeveer als: :wink:

allen

Bericht door allen » 10 jun 2015, 08:35

Sjonnyhokken geven niet dezelfde vakantie ervaring! :bag:
Roadtrips moeten in stijl gereden worden:

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jun 2015, 09:51

Nu al geweldig draadje :thumbup:

Ik zou inderdaad doorrijden tot Macedonie en dan Bulgarije Hongarije en Praag meepakken en via Berlijn weer terug. Dan is het echt Balkan. Roadtrip Italie zou ik combineren met Frankrijk en/of Spanje.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 jun 2015, 11:35

allen schreef:Sjonnyhokken geven niet dezelfde vakantie ervaring! :bag:
Roadtrips moeten in stijl gereden worden:

Afbeelding

Ja, met zo'n auto kom je tenminste echt in contact met de locale bevolking. De wegenwacht met name.....

De wegenwacht in Bosnie... aardige gedachte

allen

Bericht door allen » 10 jun 2015, 12:58

Zijn de stationsversies heel verschillend dan de normale dan? die schijnen dat namelijk wel te zijn. En de ANWB komt je in het uiterste geval inderdaad helpen. Ook in Bosnië. :mrgreen:

Zonder gekheid, je kunt natuurlijk de meest betrouwbare, vaak karakterloze, auto's gaan zoeken als je deze gebruikt om zo snel mogelijk op je voorgeboekte vakantiebestemming te geraken.
Als het idee achter je vakantie niet de bestemming is maar de gehele reis, vanaf de eerste minuut dat je de voordeur van je huis dichttrekt, dan moet je natuurlijk op zoek naar een apartere wagen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 jun 2015, 13:39

Wij hebben hopelijk een hele betrouwbare en ruime auto gekozen om nu toch eens lekker met de auto Europa in te gaan dit jaar. Gaan dus 3 keer met vliegtuig op vakantie :tooth:

Plaats reactie