Auto's mooi of lelijk
- RVV
Auto's mooi of lelijk
Wat maakt een auto mooi ? en wat lelijk ?
En waarom zijn er zoveel lelijke auto's op de markt ? Het kost toch niks meer om een mooie auto te ontwikkelen ?
Waarom is een EVO X mooi en een nieuwe Subaru impreza hatch lelijk ?
Waarom is een 1 serie zo'n auto die de ene helft mooi vind en de andere helft ronduit lelijk ?
Waarom zijn exoten zoals Ferrari en Maserati bijna altijd mooi ? En waarom is een 6 serie geen natural beauty ?
Zo even wat voorbeelden die me te binnen schieten. Maar stof tot nadenken ?
beetje vreemde materie, mooi en lelijk, omdat er over smaak niet te twisten valt. Maar niemand vind een Dacia Logan mooi. Waarom niet ?
Absurde verhoudingen maken die een auto mooie of juist lelijk ?
Mensen met verstand van design brand maar los !
En waarom zijn er zoveel lelijke auto's op de markt ? Het kost toch niks meer om een mooie auto te ontwikkelen ?
Waarom is een 1 serie zo'n auto die de ene helft mooi vind en de andere helft ronduit lelijk ?
Waarom zijn exoten zoals Ferrari en Maserati bijna altijd mooi ? En waarom is een 6 serie geen natural beauty ?
beetje vreemde materie, mooi en lelijk, omdat er over smaak niet te twisten valt. Maar niemand vind een Dacia Logan mooi. Waarom niet ?
- Bert ///M3
Het is gewoon net als vrouwen Rico.
De 1 valt op 1 met grote tieten
De ander op 1 met een mooie kont
De ander op 1 met mooie benen.
Neem dan een fotomodel die zijn bijna altijd knap. Waarom, omdat ze alles redelijk voor elkaar hebben.
Net zo met Ferrari's en Maserati's die hebben het gewoon als geheel plaatje leuk voor elkaar
Neem dan een fotomodel die zijn bijna altijd knap. Waarom, omdat ze alles redelijk voor elkaar hebben.
Net zo met Ferrari's en Maserati's die hebben het gewoon als geheel plaatje leuk voor elkaar

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Omdat designers EGOTRIPPERS zijn, ze willen zich onsterfelijk maken, een plekje in de geschiedenis boeken verwerven, links om dan wel rechts om, ja ook politici vallen in die categorie, die zitten er ook niet voor volk en vaderland, maar alleen om hun eigen pluche warm te houden...............( onder het motto; veel gedoe, weinig wol)
-
Slecht geslapen?romo schreef:Omdat designers EGOTRIPPERS zijn, ze willen zich onsterfelijk maken, een plekje in de geschiedenis boeken verwerven, links om dan wel rechts om, ja ook politici vallen in die categorie, die zitten er ook niet voor volk en vaderland, maar alleen om hun eigen pluche warm te houden...............( onder het motto; veel gedoe, weinig wol)
Misschien moeten ze de designers maar ontslaan he.. kijken wat er dan op de weg komt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Auto's mooi of lelijk
EVO X is lelijk , Subaru is aardig, die nieuweRico v Velzen schreef:Wat maakt een auto mooi ? en wat lelijk ?
1 serie is niet lelijk, maar 'gewoon redelijk', net zoals elke hatch dat eigenlijk is(ja ook een A3)
Nieuwe Ferrari's en Maserati's zijn de laatste 10 jaar bijna allemaal even niet mooi(lelijk dus) , muv een QP(maar die kon ook mooier) en een F430, die ook 'mooier'kon.
6 serie is juist wel mooi. Maar kon NOG mooier. Nieuwe SL vond ik in begin MOOI, nu minder.
Zijn toch verschillende 'mooie'bakjes op de markt vinnik:Suzuki Swift, 207(juist aangekleed, maar basis goed), Audi A5,A8, 3serie/coupe9(

Maar dat is imho.
En 't draait ook om IMHO.

- Dennis Cavallino
Voor sommige auto's worden teveel compromissen gesloten, of te weinig ontwerptalent gebruikt, of wannabe talenten die té graag willen en niet meer kunnen stoppen met lijnen trekken. Dat maakt auto's nooit mooi.
Mooi is voor mij:
- pure lijnen
- fraaie vormen (rond of hoekig maakt me niet eens zoveel uit).
- subtiele details
- juiste kleur(stelling) en materiaalkeuze
Te rond is niet mooi (wordt vrouwenauto of gewoon debiel)
Te hoekig is vaak niet mooi.
Proporties kloppen vaak niet meer bij lelijke auto's, neem die klonen uit China, voor 75% lijken ze op hun 'voorbeeld', maar ze weten geen maat te houden, waardoor ze lelijk worden.
Vaak maakt de techniek achter een auto ook veel goed.
Mooi is voor mij:
- pure lijnen
- fraaie vormen (rond of hoekig maakt me niet eens zoveel uit).
- subtiele details
- juiste kleur(stelling) en materiaalkeuze
Te rond is niet mooi (wordt vrouwenauto of gewoon debiel)
Te hoekig is vaak niet mooi.
Proporties kloppen vaak niet meer bij lelijke auto's, neem die klonen uit China, voor 75% lijken ze op hun 'voorbeeld', maar ze weten geen maat te houden, waardoor ze lelijk worden.
Vaak maakt de techniek achter een auto ook veel goed.
-
[img:800:520]http://www.stefanopasini.it/images/Lamb ... llardo.jpg[/img]Dennis Cavallino schreef: Te hoekig is vaak niet mooi.
Hoekig maar wel een natural beauty!
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
auto's hoeven niet altijd mooi te zijn om mooi gevonden te worden. Uiteindelijk gaat het erom wat ze uitstralen, degene die zich daarmee kunnen identificeren vinden de auto mooi en andersom.
Begerenswaardige merken als ferrari en porsche worden daarom vaker mooi gevonden omdat veel mensen zo'n auto wel willen hebben.
Wie zuiver naar design (wie kan dat nog) kijkt kom je op hele andere dingen uit.
Begerenswaardige merken als ferrari en porsche worden daarom vaker mooi gevonden omdat veel mensen zo'n auto wel willen hebben.
Wie zuiver naar design (wie kan dat nog) kijkt kom je op hele andere dingen uit.
- Roman
- Dennis Cavallino
-
Ik val op grote tieten ENBert ///M3 schreef:Het is gewoon net als vrouwen Rico.
een mooie kont EN
Mooie benen......

Mag dat ook?
- Roman
[img:500:295]http://www.madcc.kctcs.net/html/pdougla ... 1_left.jpg[/img]Robin schreef:Ik de basisversie juist wel:Glad/stoer/eenvoudig.Dennis Cavallino schreef:@Roman: Qua ontwerp vind ik het niet supermooi.
Peter Stevens kan er wat van.
8)
Vind persoonlijk dit een supermooie auto. Maar ken ook veel mensen die em oerlelijk vinden.
[img:800:600]http://www.automotoportal.com/media/ima ... 010.11.jpg[/img]
Zoals iemand al zei, smaken verschillen. Voor iedereen die iets mooi vind, vind je vaak ook altijd wel mensen die het niet mooi vinden.
- Tom V
Dat mag, daarom rij je een RS4Marc RS4 schreef:Ik val op grote tieten ENBert ///M3 schreef:Het is gewoon net als vrouwen Rico.
een mooie kont EN
Mooie benen......![]()
![]()
Mag dat ook?

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Roman, de basis van de Zonda is goed. Koplampen/achterkant moet aan gewerkt worden en de zijkant mag minder druk. Verder vind ik het cab forward design 1985 aandoen, de cockpit/voorruit mag wel 20 of 30 cm naar achteren in 't geheel.
Murcielago is hoekig, maar heeft een mooi profiel vind ik.
Corvette Z06/C6 heeft ook een bijzonder profiel.
Murcielago is hoekig, maar heeft een mooi profiel vind ik.
Corvette Z06/C6 heeft ook een bijzonder profiel.
- Roman
En dit bijvoorbeeld?
[img:791:456]http://www.planetmustang.com/pmimages/r ... 07.jpg.jpg[/img]
Ik vind em wel mooi. Alleen zou ik er andere velgen onder monteren. Maar ja.
[img:791:456]http://www.planetmustang.com/pmimages/r ... 07.jpg.jpg[/img]
Ik vind em wel mooi. Alleen zou ik er andere velgen onder monteren. Maar ja.
-
IMO zijn er twee verschillende soorten mooi...
Esthetische schoonheid, de ''natural beauties'', zoals;
Ferrari 250 GTO, Maserati A6, Merc 300 SL Gullwing, Maser 3500 Gt ook in zekere mate.
Maar ook auto's die door hun imago mooi zijn. Door bijv herinneringen, gave filmpjes etc.
Vooral hierdoor vind ik (over uiterlijk gesproken) vooral de E30 M3, Sierra Cosworth, Lancia Integrale etc. mooi. Gewoon omdat ze indrukwekkend zijn, en dit ook uitstralen!
Joep
Esthetische schoonheid, de ''natural beauties'', zoals;
Ferrari 250 GTO, Maserati A6, Merc 300 SL Gullwing, Maser 3500 Gt ook in zekere mate.
Maar ook auto's die door hun imago mooi zijn. Door bijv herinneringen, gave filmpjes etc.
Vooral hierdoor vind ik (over uiterlijk gesproken) vooral de E30 M3, Sierra Cosworth, Lancia Integrale etc. mooi. Gewoon omdat ze indrukwekkend zijn, en dit ook uitstralen!
Joep