F1 2015
- Eric-328
Re: F1 2015
Is het niet zo dat als hij de volgende race de 5e motor gebruikt, hij ook 5 strafplekken aan zijn broek heeft?
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Aah okay dat wist ik niet. Klinkt alsof ze er over nagedacht hebben in ieder geval.Luco schreef:Menrik schreef:Pff lekker begin van de race later vanmiddag.Verstappen of course has two grid penalties hanging over him - a five-place drop for his collision with Grosjean in Monaco, and a further 10 for using his fifth engine of the season this weekend. With the Dutch rookie qualifying too low to take the full 15-place drop, he also picks up a compensatory 10-second stop-go penalty for the race, and will thus start right at the rear of the field.
Tactische keuze he, dit is een vermogen circuit en dat komen ze te kort.
De komende circuits liggende de toro rosso's beter, dus kan je beter deze race je 5e motor pakken en de straf nemen.
Hij had ook met zijn 4e kunnen blijven rijden, maar dan werd het risico in de volgende races groter.
Dus nu straf pakken en de volgende races niet was de beste keuze.

Hopelijk dat Max nog wat leuke inhaalacties laten zien, qua tijd zat ie op P12!
- Luco
Ja ze moesten dat beslissen voor fp3 dacht ik, dus ze hebben er over nagedacht, tenminste dat hoop ik 

- Luco
nee 10 plekken per teveel gebruikte unit, 1 maligEric-328 schreef:Is het niet zo dat als hij de volgende race de 5e motor gebruikt, hij ook 5 strafplekken aan zijn broek heeft?
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Qua topspeed zat Verstappen in Q1 en Q2 wel in de top 10. Is dit seizoen nog niet gebeurd dacht ik. De nieuwe motor is dan wel een stapje vooruit!
Zet je wel aan het denken: Sainz met oude motor toch nog sneller....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De nieuwe motor heeft alleen betrouwbaarheidsupdates, hij is niet sneller. Toro Rosso rijdt met erg weinig vleugel, vandaar de goede topsnelheid. Dat gaat uiteraard wel ten koste van de bochten.
- Luco
Wie zegt dat Sainz ook niet met een nieuwe rijdt?Wout309t schreef:Qua topspeed zat Verstappen in Q1 en Q2 wel in de top 10. Is dit seizoen nog niet gebeurd dacht ik. De nieuwe motor is dan wel een stapje vooruit!
zolang je binnen de 4 zit mag je gewoon een nieuwe steken wanneer je wil.
Max zal misschien ook wat rustiger aan gedaan hebben?
Hij wist dat die achteraan moest starten plus een tijdstraf.
Waarom zou je dan alle risicos nemen voor 1 plekkie?
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Zou inderdaad kunnen hoor dat Sainz ook de nieuwe heeft, niet aan gedacht.Luco schreef:Wie zegt dat Sainz ook niet met een nieuwe rijdt?Wout309t schreef:Qua topspeed zat Verstappen in Q1 en Q2 wel in de top 10. Is dit seizoen nog niet gebeurd dacht ik. De nieuwe motor is dan wel een stapje vooruit!
zolang je binnen de 4 zit mag je gewoon een nieuwe steken wanneer je wil.
Max zal misschien ook wat rustiger aan gedaan hebben?
Hij wist dat die achteraan moest starten plus een tijdstraf.
Waarom zou je dan alle risicos nemen voor 1 plekkie?
Maar ik denk niet dat Verstappen omdat hij toch als laatste start, rustig aan zou doen, die wil echt wel sneller zijn dan Sainz.
- Eric-328
Max heeft de kwalificatie in racemodus gereden, niet in kwalificatiemodus.
-
Gaap... 

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ook in slaap gevallen
?

- GTRene
ging idd niet zoals gehoopt...
heeft wel wat inhaal acties ondernomen, but thats it.
schijnbaar te moeilijk om verder de voorhoede in te komen, nu waren die ook goed aan elkaar gewaagt.
heeft wel wat inhaal acties ondernomen, but thats it.
schijnbaar te moeilijk om verder de voorhoede in te komen, nu waren die ook goed aan elkaar gewaagt.
- Robin Hartog
Wat een saaie wedstrijd inderdaad.. GP van Canada heeft gewoon regen nodig om leuk te zijn..Wouter81 schreef:Gaap...
Iemand hier trouwens de race gekeken op Veronica? Irritant dat de wedstrijd gewoon random werd onderbroken voor reclame zodat Olav Mol constant werd half afgekapt.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
BBC!Robin Hartog schreef:Wat een saaie wedstrijd inderdaad.. GP van Canada heeft gewoon regen nodig om leuk te zijn..Wouter81 schreef:Gaap...
Iemand hier trouwens de race gekeken op Veronica? Irritant dat de wedstrijd gewoon random werd onderbroken voor reclame zodat Olav Mol constant werd half afgekapt.
- PD power
Begint wel een groot drama te worden die renault motor pffff
- JP
Ligt het niet ook aan de rijstijl van Verstappen? Wou zeggen, die Sainz heeft nog geen 5 motoren verbruikt toch ?
-
Nee, als coureur heb je tegenwoordig amper invloed meer op de slijtage. Bij Red Bull Racing hebben ze hetzelfde probleem, bij de volgende race volgende week in Oostenrijk gaat daar ook de 5e motor in. Dat betekent daar dus ook 10 plekken terug. Een redelijk PR drama op hun eigen Red Bull Ring.JP schreef:Ligt het niet ook aan de rijstijl van Verstappen? Wou zeggen, die Sainz heeft nog geen 5 motoren verbruikt toch ?
De betrouwbaarheid lijkt de laatste tijd nu in ieder geval redelijk goed te zijn, nu nog prestaties. Ze liggen gauw een PK'tje of 80 achter op Ferrari en Mercedes, als het niet meer is...
Gelukkig is Max weer even verlost van alle straffen nu, hoop op een goed weekend ook al is dit ook een baan waar je wel wat pk's kunt gebruiken.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Kimi en Alonso gingen 'm al voor. Weg met de knopjescultuur. Er moeten echt de top der toprijders in de F1 zitten, volgens mij vinden we die nu in de WRC:)
http://www.nu.nl/formule-1/4069169/merc ... ule-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/formule-1/4069169/merc ... ule-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Naar de knoppen gaan
Waar komt de uitdrukking naar de knoppen gaan vandaan en wat wordt ermee bedoeld?
Naar de knoppen gaan betekent 'ten onder gaan, kapot gaan'.
Volgens het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) is knoppen in deze uitdrukking een eufemisme voor kloten: men vond kloten wat grof en maakte er daarom knoppen van. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) vermeldt de zegswijze onder knop in de betekenis "knoop aan een kleedingstuk of een gebruiksvoorwerp, dienende om het te sluiten of als versiering". Een knop kon ook iets van weinig waarde aanduiden. Het WNT vervolgt: "In sommige verbindingen, waarin bal(len) of kloot(en) gewoner is, zal knop een euphemisme voor een dezer woorden zijn."
Er zijn veel vaste combinaties met naar (en ook wel met andere voorzetsels) die de betekenis 'kapot' hebben, zoals deze:
• naar de barbiesjes (een verbastering van Berbice in Brits-Guyana);
• naar de bliksem;
• naar de duivel;
• naar de gallemiezen;
• naar z'n grootje;
• naar de maan;
• naar z'n mallemoer (mallemoer is een verkorting van malle moeder en betekende eigenlijk zoiets als 'een al te bezorgde moeder', mogelijk met verwijzing naar de moeder van de duivel);
• naar z'n moer (moer is een verkorting van moeder: dit verwijst naar de moeder van de duivel, als verpersoonlijking van het kwade);
• naar de haaien;
• naar de vaantjes (wellicht met de bijgedachte aan een zeeman die overboord valt; met vaantjes worden dan de vlaggetjes bedoeld waarmee in het water de ligging van bepaalde soorten vistuig wordt gemarkeerd);
• naar de sodemieter;
• naar de verdommenis;
• naar de verfloddering;
• om zeep.
-
Gerucht:
Ik zeg: laat maar komen die Ferrari motor voor Max.Red Bull eyeing shock Ferrari switch?
Red Bull is considering a shock switch to Ferrari power, according to a media report on Wednesday.
Germany's Sport Bild claims that, fed up with works partner Renault's poor reliability and performance in the new 'power unit' era, Red Bull has been in talks with its arch-rival Ferrari.
While a switch to Ferrari would be sensational, Red Bull has actually been powered by Maranello-built engines before, in 2006.
A year later, junior team Toro Rosso also began to use customer Ferrari power.
At the end of last year, Red Bull's quadruple world champion Sebastian Vettel moved to Ferrari, but he said recently he retains a good relationship with the energy drink company.
In its latest edition, Sport Bild claims that Ferrari is indeed willing to facilitate Red Bull and Toro Rosso's return to Italian power for 2016.
However, the Red Bull-owned teams would reportedly have clear 'B' status, including a specification of engine 20-30 horse power behind the works Ferrari team.
But Red Bull's Dr Helmut Marko said: "Even a B-version of the Ferrari would be better than the A-version of the Renault."
Currently, both Red Bull teams are under contract to Renault for 2016, but it is believed a split could be facilitated by the French marque's desire to return to full works team status, for instance by buying Lotus.
- GTRene
nouja, dat klinkt goed, moet hij alleen de 20<>30pk goed zien te maken door later te remmen e.d. 

- Luco
Yeah right, heel dat chassis is gebouwd op de renault motor, denk je dat een switch dan wat opleverd?
Ik denk van niet, misschien als ze nu de auto voor volgend jaar ontwikkelen met een ferrari motor, maar halverwege een seizoen switchen gaat echt niet werken.
Ik denk van niet, misschien als ze nu de auto voor volgend jaar ontwikkelen met een ferrari motor, maar halverwege een seizoen switchen gaat echt niet werken.
- Mari Oh Oh!
Inderdaad, praktisch onmogelijk, maar er staat toch ook 2016?Luco schreef: maar halverwege een seizoen switchen gaat echt niet werken.
- Eric-328
Volgens mij rijdt max volgend jaar met een Mercedes-motor 

- GTRene
gaat idd per 2016 gelden als het doorgaat.
Mercedes motor? zou ook niet verkeerd zijn
Mercedes motor? zou ook niet verkeerd zijn

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Nou kijk ik al tijden geen F1 meer, de laatste keer was augustus 2013 op Spa omdat ik daarbij live moest zijn tegen wil en dank .Was mooi. Nog last van m'n oren:)
Op welk kanaal kijken jullie de GP van vandaag? Of is er op de PC /laptop 'n livestream ofzo?
Ben 't spoor bijster bij de reguliere NL zenders. Sportnet nu? Heb ik dat in m'n Ziggo pakket? Dacht van niet?

Op welk kanaal kijken jullie de GP van vandaag? Of is er op de PC /laptop 'n livestream ofzo?
Ben 't spoor bijster bij de reguliere NL zenders. Sportnet nu? Heb ik dat in m'n Ziggo pakket? Dacht van niet?