Als de S60 eruit gaat komt er zeker een voor in de plek, begint steeds erger te jeuken om er een te kopen
Caterham Roadsport / Defender 130
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Moest mezelf van de week nog ernstig inhouden om niet bij een Defender 90 TD5 te gaan kijken...had een knap exemplaar zien staan.
Als de S60 eruit gaat komt er zeker een voor in de plek, begint steeds erger te jeuken om er een te kopen
-
allen
Er spelen wat dingen waardoor ik sowieso niet mee kon naar Frankrijk dit jaar. Caterham had dan ook geen haast. Voor 2015 sta ik iig alweer ingeschreven voor French Frolic. Af zal ze dus nog wel moeten, maar Greta had voorrang nu.
Ferdi, gewoon doen. Heeft bij mij een eeuw geduurd voor ik de stap durfde te nemen, maar ik kan me geen dag meer zonder voorstellen.
Ferdi, gewoon doen. Heeft bij mij een eeuw geduurd voor ik de stap durfde te nemen, maar ik kan me geen dag meer zonder voorstellen.
- Ferdi
Heb net het nodige aan de S60 gedaan aan groot onderhoud en wat fijne aanpassingen, wil daar eerst nog even plezier van hebben.
De Defender hier gaat er met max 2 jaar ook echt wel komen
De Defender hier gaat er met max 2 jaar ook echt wel komen
- Roy RS
He Allen, zou die caterham niet juni 2012 al klaar zijn zo'n beetje?
ik wil het ding inmiddels wel eens zien...
- dvh
Je maakt behoorlijk wat kilometers met dat ding 
-
allen
Ik ben blij dat het gelukkig wat minder is tegenwoordig. Vroeger was het 60-65k in een jaar wat met het verbruik van Greta financieel wat pijnlijk zou zijn.
@Roy, gezien een aantal privé zaken heb ik niet zo'n haast met de Caterham. Veel kan ik er straks overigens ook niet in rijden. Maar ze komt wel af hoor.
@Roy, gezien een aantal privé zaken heb ik niet zo'n haast met de Caterham. Veel kan ik er straks overigens ook niet in rijden. Maar ze komt wel af hoor.
-
allen
Gisteren de auto gebracht en gedacht zelf wel even in de ochtend de achterbank en seatbase eruit te schroeven zodat daarna de nieuwe erin kon.
Uiteindelijk bijna de hele dag daar doorgebracht om aan de auto te werken.
Een Defender is uiteraard op z'n Engels gebouwd en alles is onder spanning vastgezet of niet.
Alles schots en scheef en er heeft voor de nieuwe seatbase nog aardig in de gaten van de bodem geveild mogen worden.
De vloerplaat op onderstaande foto zat aan de voorzijde gewoon los. 6 van de 7 schroeven zaten naast de bevestigingsclip geschroefd.

IMG_8279.jpg by Tookaphotoof, on Flickr
Aan het einde van de dag was dit het resultaat.
In het midden komt nog een afneembare verlengplaat zodat de koelbox er op kan staan. De plaat kan eraf en omgeruild worden door een stoel wanneer ik een extra zitplaats nodig heb. Ik gok 1 keer in de 10 jaar...
Misschien wel tot ergernis van Landreiziger, mocht de seatbase van mij niet mooi afgelakt worden. Zodra de hele binnenzijde klaar is wordt alles pas afgewerkt.

IMG_8282.jpg by Tookaphotoof, on Flickr
We hebben ook nog even 1 stoel erop gehad en de toegenomen ruimte in de cabine is enorm. Zelfs groot gebouwde mensen passen nu achterin de wagen.
Vandaag wordt door Landreiziger de bedrading gelegd en worden daarna de stoelen weer gemonteerd.
Het is wachten op het verlossende telefoontje dat Greta weer naar huis kan.
Uiteindelijk bijna de hele dag daar doorgebracht om aan de auto te werken.
Een Defender is uiteraard op z'n Engels gebouwd en alles is onder spanning vastgezet of niet.
Alles schots en scheef en er heeft voor de nieuwe seatbase nog aardig in de gaten van de bodem geveild mogen worden.
De vloerplaat op onderstaande foto zat aan de voorzijde gewoon los. 6 van de 7 schroeven zaten naast de bevestigingsclip geschroefd.

IMG_8279.jpg by Tookaphotoof, on Flickr
Aan het einde van de dag was dit het resultaat.
In het midden komt nog een afneembare verlengplaat zodat de koelbox er op kan staan. De plaat kan eraf en omgeruild worden door een stoel wanneer ik een extra zitplaats nodig heb. Ik gok 1 keer in de 10 jaar...
Misschien wel tot ergernis van Landreiziger, mocht de seatbase van mij niet mooi afgelakt worden. Zodra de hele binnenzijde klaar is wordt alles pas afgewerkt.

IMG_8282.jpg by Tookaphotoof, on Flickr
We hebben ook nog even 1 stoel erop gehad en de toegenomen ruimte in de cabine is enorm. Zelfs groot gebouwde mensen passen nu achterin de wagen.
Vandaag wordt door Landreiziger de bedrading gelegd en worden daarna de stoelen weer gemonteerd.
Het is wachten op het verlossende telefoontje dat Greta weer naar huis kan.
- Ferdi
Lang leve de Engelse bouwkwaliteit
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat
- GTRene
ziet er goed uit zo 
- Tim N
Ik mis even waardoor je nu meer ruimte hebt achterin?
Omdat de stoel hoger zit en je benen een meer natuurlijke houding naar beneden hebben of omdat de base de stoel meer ruimte naar achter geeft?
Omdat de stoel hoger zit en je benen een meer natuurlijke houding naar beneden hebben of omdat de base de stoel meer ruimte naar achter geeft?
-
allen
Omdat Land Rover zonder nadenken gewoon de achterbank van een 110 met de ruglening uiterst rechtop op een willekeurig gemaakte seatbase moest plaatsen.
De zitting stond horizontaal en de leuning was in een hoek van 90 graden gezet. Het gaf een wat rare zithouding. Nu is de zithoek ook ongeveer 90 graden, alleen staan de stoelen in dezelfde hoek als die van voor en iets hoger dan standaard.
Het geheel kon ook een stuk naar achteren omdat de hoofdsteunen van de voorstoelen dunner zijn.
De zitting stond horizontaal en de leuning was in een hoek van 90 graden gezet. Het gaf een wat rare zithouding. Nu is de zithoek ook ongeveer 90 graden, alleen staan de stoelen in dezelfde hoek als die van voor en iets hoger dan standaard.
Het geheel kon ook een stuk naar achteren omdat de hoofdsteunen van de voorstoelen dunner zijn.
-
allen
De wagen is inmiddels terug. De kleine trapt z'n moeder niet meer in de rug en heeft z'n eigen minibar. Vanuit m'n stoel zou ik voor het stoplicht zelfs nog uit het voorvak m'n drinken kunnen pakken.
Door het ontbreken van gigantische beugels van de bank, kan ik in het voetenruim nu ook makkelijker dozen in en uitschuiven.

De hoek waar de stoelen op staan is gelijk aan die ik bij de voorstoelen heb.

En de aansluiting waar we de koelbox thuis aan het stroom kunnen prikken.

Even financieel op adem komen, kunnen we na de winter het interieur laten bekleden. Wellicht gelijk de dakhemel antraciet alcantara laten doen. Staat net weer wat mooier.
Door het ontbreken van gigantische beugels van de bank, kan ik in het voetenruim nu ook makkelijker dozen in en uitschuiven.

De hoek waar de stoelen op staan is gelijk aan die ik bij de voorstoelen heb.

En de aansluiting waar we de koelbox thuis aan het stroom kunnen prikken.

Even financieel op adem komen, kunnen we na de winter het interieur laten bekleden. Wellicht gelijk de dakhemel antraciet alcantara laten doen. Staat net weer wat mooier.
- dvh
Leuke mod:)
-
hanske
Inderdaad een leuke mod maar een connector onder de auto tegen het chassis bouwen???
Er zijn betere plaatsen te bedenken lijkt me, denk aan water, modder en niet te vergeten zout!
Er zijn betere plaatsen te bedenken lijkt me, denk aan water, modder en niet te vergeten zout!
-
allen
Met een combinatie van de hoogte, plaatsing vlak onder de laadbak en IP65 moet het wel heel gek lopen wil ik daar last van krijgen. 
- Niels
- Auto: Prius+
Je bent wel lekker aan het personaliseren 
-
allen
Zou MdV weten dat ik. Nog lang niet klaar ben? 
-
hanske
Klopt, heb zelf een vrij intensieve 4X4 achtergrond maar elektrische aansluitingen tbv lieren enz. monteerden wij het liefst zo hoog mogelijk ivm doorwading van plassen en riviertjes. Dat zal met jouw auto niet dagelijks het geval zijn als ik het goed begrepen heb.allen schreef:Met een combinatie van de hoogte, plaatsing vlak onder de laadbak en IP65 moet het wel heel gek lopen wil ik daar last van krijgen.
Super "minibar" heb je aan boord, the best a man can get!!!
- Joopieboy
Dat is wel weer echt prachtig gedaan zo, top!
- Robin Hartog
Gaaf Allen!
Wat voor mods heb je nog meer op de planning staan?
-
allen
De wagen wordt niet gebruikt om expres de diepste modderpoelen op te zoeken.
Moest dat wel gebeuren vind ik ik dat overigens geen probleem. Stekkerdoos is volledig waterdicht, net als de verdeelkast in het interieur.
Cubbybox wordt nog opnieuw ontworpen en het slaapgedeelte moet uitgewerkt worden.
Moest dat wel gebeuren vind ik ik dat overigens geen probleem. Stekkerdoos is volledig waterdicht, net als de verdeelkast in het interieur.
Cubbybox wordt nog opnieuw ontworpen en het slaapgedeelte moet uitgewerkt worden.
- Ferdi
Ben nu al benieuwd naar de volgende stappen! 
Interieur is hier al een heel stuk beter en praktischer van geworden
Interieur is hier al een heel stuk beter en praktischer van geworden
-
allen
Laatste update.
De standaard HD velgen die onder Greta zaten blijven in mijn ogen het mooiste staan. Echter laat de afwerking af fabriek te wensen over. Maar goed, wat wil je met velgen die helemaal niet gemaakt zijn om mooi te zijn.
Er is een nieuwe set naar huis gehaald. Ipv wit zijn deze zwart.
Het is nog even de vraag of ik deze velgen nu gelijk beter ga afwerken, wit laat spuiten en de banden om ga gooien zodat ik daarna hetzelfde kan herhalen voor de oude set velgen, die her en der last van oppervlakteroest hebben.
Andere optie is dat er winterbanden op de zwarte komen en ik de oude velgen in de winter laat opknappen.
Verder is er nog niet veel gebeurd aan de wagen. Te weinig tijd gehad om een en ander goed uit te werken.
En dan blijft dat verdomde Lewinsky project nog dwars zitten. Paar weken terug de knoop doorgehakt dat ik dat maar moet laten uitbesteden. Ik besteed m'n schaarse vrije tijd gewoon liever in het gezin dan het lezen van handleidingen, of half afmaken van dingen omdat ik op een zondagavond weer net 2 of 3 onderdeeltjes mis.
Vanochtend met 2 Engelse wagens op pad gegaan en met eentje thuisgekomen.
Nu maar hopen op een niet al te spectaculaire afrekening van m'n banksaldo...
M'n laatste project: garage opruimen.
De standaard HD velgen die onder Greta zaten blijven in mijn ogen het mooiste staan. Echter laat de afwerking af fabriek te wensen over. Maar goed, wat wil je met velgen die helemaal niet gemaakt zijn om mooi te zijn.
Er is een nieuwe set naar huis gehaald. Ipv wit zijn deze zwart.
Het is nog even de vraag of ik deze velgen nu gelijk beter ga afwerken, wit laat spuiten en de banden om ga gooien zodat ik daarna hetzelfde kan herhalen voor de oude set velgen, die her en der last van oppervlakteroest hebben.
Andere optie is dat er winterbanden op de zwarte komen en ik de oude velgen in de winter laat opknappen.
Verder is er nog niet veel gebeurd aan de wagen. Te weinig tijd gehad om een en ander goed uit te werken.
En dan blijft dat verdomde Lewinsky project nog dwars zitten. Paar weken terug de knoop doorgehakt dat ik dat maar moet laten uitbesteden. Ik besteed m'n schaarse vrije tijd gewoon liever in het gezin dan het lezen van handleidingen, of half afmaken van dingen omdat ik op een zondagavond weer net 2 of 3 onderdeeltjes mis.
Vanochtend met 2 Engelse wagens op pad gegaan en met eentje thuisgekomen.
Nu maar hopen op een niet al te spectaculaire afrekening van m'n banksaldo...
M'n laatste project: garage opruimen.
-
allen
Och en ja...
Niet al te lange tijd rondom nieuwe banden onder de Forester en rondom nieuwe blokken en schijven.
De vrouw wil ineens een Fiat 500.
Niet al te lange tijd rondom nieuwe banden onder de Forester en rondom nieuwe blokken en schijven.
De vrouw wil ineens een Fiat 500.
- dvh
Neem een Abarth...
Heb je zelf ook nog wat leuks...
Heb je zelf ook nog wat leuks...