Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 30 mei 2015, 20:59

Luco schreef:Vind het allemaal erg dubbel.
We zoeken met zijn allen de koopjes op internet.
Verwachten dat het gratis gebracht wordt, want betalen voor bezorgen willen we niet.
Dan wordt de bezorger door de postleverancier helemaal uitgeknepen.
Vervolgens roepen we dan nog even dat de werkmentaliteit nul is.
Wordt ook nog ff genoemd dat ze getint zijn.

Misschien moeten we gewoon de werkelijke kosten voor het bezorgen betalen, dan heb je dat gezeik niet.
Of gewoon naar de winkel gaan en het zelf meenemen.
Dit!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 mei 2015, 11:38

Tja, ik verzend m'n pakketjes minimaal aangetekend(8 euro nogwat ofzo) tot aan track & trace /verzekerd buitenland. 20-30 euro hangt van 't land af.
Binnen Nederland heb ik gelukkig niet vaak problemen, maar zodra het pakket in handen komt van een buitenlandse partner van TNT is het track en trace systeem opeens vaag/wordt niet geupdate of je komt er niet achter waar 't pakket nou werkelijk is. Het enige wat bezorgd is is m'n Engelse klant...

Zal wel goed komen, maar weer bellen/onderzoek starten, de klant wil z'n geld al withdrawen bijna, klant geruststellen.
Had 't ergens begin december vorig jaar . Track/trace verzekerd pakket van hier naar Amsterdam.
Gaat de ontvanger 5 uur 's middags dicht ook ivm veiligheid. Blijft dat pakket met waardevolle inhoud(ook van 'n klant van mij) gewoon 4 dagen in depot. Welk depot, hoe/wat/waar wist de onderzoekende tak van TNT ook dus even niet. Wordt ook niet even gekeken of het dan voor 17.00 bezorgd kan worden. Wij dus onderzoek starten, met in de basis zijnde 'gestolen' of 'ontvreemd'. Lichtte ik de klant ook al in dat we in die status waren, want wisten wij veel, waar dat pakket was...?
Komt ie dus in totaal na een week ofzo boven water. Duur verzekerd pakket binnen Nederland.
En ja dan gaat Luco's verhaal eventjes niet op naar mijn idee...

:coffee:

allen

Bericht door allen » 31 mei 2015, 11:56

Ik heb half april een brief verzekerd naar Spanje gestuurd. Brief NL uit, Track & Trace stopt. Daar kwam ik achter nadat ik 2 weken later een bezorgd figuur aan de lijn had.
Vandaag de dag zijn de documenten nog altijd zoek. Het onderzoek kan tot drie maanden duren volgens PostNL.
Op internationalparceltracking staat het pakket nu op 'in transit'. Dat klopt als een bus. :mrgreen:

---
Overigens weet ik wel dat ik maar 11 euro heb betaald, maar dat zijn toch ook maar de tarieven die PostNL van mij vraagt? Die 11 euro is toch al beduidend meer dan €2,30, die me anders gerekend wordt.

Robin

Bericht door Robin » 31 mei 2015, 12:14

Inderdaad Allen. Lekker is dat. Kant betaalt, verantwoording is voor TNT/partner en 't wordt één bureaucratische bende als 't stuk zoek is.
Ik zie het als 'n groot intern probleem bij die maatschappijen, daar kun je 'een klant' niet mee opzadelen.
We willen niet weten hoeveel stukken 'zoek raken' (zie de aanhalingstekens) dagelijks bij die clubs.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 31 mei 2015, 12:15

Ik heb ooit voor m'n werk originele bills of lading op laten sturen door onze agent in Rotterdam naar de eigenaar van de tanker. Om te kunnen lossen in Argentinie moesten nieuwe bills of lading uitgemaakt worden wat geen tanker eigenaar toestaat zonder de oude in handen te hebben. Onze agent had UPS gebruikt. Zouden vrijdag in Noorwegen aankomen waar de eiegenaars kanttor zit. Boot zou zaterdag aankomen dus zou precies goed moeten gaan. Totdat we er achter kwamen dat de lokale agennt van UPS in Noorwegen dus de Noorse staatspostmaatschapij is. Niks meer te tracken en tracen. En Noorse mabtenaren : 4 uur is het klaar en tot volgende week! Brief werd uiteindelijk dinsdqg afgeleverd en boot heeft dUs voor z'on 80K USD liggen wachten. Als het echt belangrijk is gebruik ik dus nu world courier, kost iets van 1000 Euro maar dan weet je ook zeker dat als ze morgen zeggen het ook morgen is. Voor de rest, TNT, DHL, UPS, allemaal incompetente oplichters.

Robin

Bericht door Robin » 31 mei 2015, 12:29

@TomGTR, deze post van jou laat ik morgen m'n pa even lezen:)

Die zweert bij UPS (we krijgen hier in/bij Heerenveen een groot depot ofzo van hun) en we doen wel eens wat met hun. Maar toen ik vorige week een pakketje naar Zweden wilde versturen ook T&T verzekerd kwam ik bij de UPS verstuurwinkel(in dit geval Halfords bij ons in de straat) en die zegt 'je moet zelf even 'n account aanmaken en 'n barcode uitprinten, is zo gepiept'zegt ie...

Kom ik op hun site, één wirwar van verhalen/kolommen/bomen en bos...:(
Ik alles invullen, de ontvanger. Gedoe.
Toen nog wat weegt 't pakket en wat zijn de maten in cm. Daarna hoe ik 't wilde versturen(met afkortingen waar niet bijstaat wat die afkorting inhoudt...)
Dan klik je 'accoord' en zegt 't scherm dat hij niet van die postcode kan verzenden en nog 3 manco's in 't rood schrift.
Niet-mee-te-werken!

Ik pak 't pakket, 'ren' naar de Ako hier ook om de hoek(TNT dus maar weer met m'n slechter ervaringen, maar de Ako mensen zijn prima hoor) . 20,50 betaald en hup de groeten in Zweden. Was in 'n paar tellen klaar.

Ik mailde de ontvanger al dat 't wel minimaal 'n week gaat duren:)

Maar wat 'n godsgeklaag toch hé...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 31 mei 2015, 12:58

TNT binnen Nederland heeft tenminste het voordeel dat er een nette bus komt voorrijden die je kan herkennen als TNT en een bezorger in uniform vriendelijk het pakketje komt afleveren. En altijd zelfde bezorger. We hebben verteld dat als we niet thuis zijn hij het pakketje bij buren kan geven of in tuin kan zetten. Veel andere bedrijven bezorgen pakketjes door een oude sjofele pensionado te sturen in een oude opel ascona of zo. Durf je nauwelijks de deur voor open te doen.

Luco

Bericht door Luco » 31 mei 2015, 15:15

Robin schreef:Tja, ik verzend m'n pakketjes minimaal aangetekend(8 euro nogwat ofzo) tot aan track & trace /verzekerd buitenland. 20-30 euro hangt van 't land af.
Binnen Nederland heb ik gelukkig niet vaak problemen, maar zodra het pakket in handen komt van een buitenlandse partner van TNT is het track en trace systeem opeens vaag/wordt niet geupdate of je komt er niet achter waar 't pakket nou werkelijk is. Het enige wat bezorgd is is m'n Engelse klant...

Zal wel goed komen, maar weer bellen/onderzoek starten, de klant wil z'n geld al withdrawen bijna, klant geruststellen.
Had 't ergens begin december vorig jaar . Track/trace verzekerd pakket van hier naar Amsterdam.
Gaat de ontvanger 5 uur 's middags dicht ook ivm veiligheid. Blijft dat pakket met waardevolle inhoud(ook van 'n klant van mij) gewoon 4 dagen in depot. Welk depot, hoe/wat/waar wist de onderzoekende tak van TNT ook dus even niet. Wordt ook niet even gekeken of het dan voor 17.00 bezorgd kan worden. Wij dus onderzoek starten, met in de basis zijnde 'gestolen' of 'ontvreemd'. Lichtte ik de klant ook al in dat we in die status waren, want wisten wij veel, waar dat pakket was...?
Komt ie dus in totaal na een week ofzo boven water. Duur verzekerd pakket binnen Nederland.
En ja dan gaat Luco's verhaal eventjes niet op naar mijn idee...

Uitzonderingen heb je altijd, of gaat bij jouw alles foutloos?

Heb een paar jaar flink wat besteld uit Spanje, was er altijd binnen twee dagen, nooit geen problemen.
Kleine pakketjes, hele grote pakketjes.
Als je kijkt wat zulke bedrijven aan pakketjes verstouwen zal het procentueel wel meevallen wat er fout gaat.
Alleen vervelend als het net bij jouw gebeurd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 mei 2015, 21:25

tomgtr schreef:Ik heb ooit voor m'n werk originele bills of lading op laten sturen door onze agent in Rotterdam naar de eigenaar van de tanker. Om te kunnen lossen in Argentinie moesten nieuwe bills of lading uitgemaakt worden wat geen tanker eigenaar toestaat zonder de oude in handen te hebben. Onze agent had UPS gebruikt. Zouden vrijdag in Noorwegen aankomen waar de eiegenaars kanttor zit. Boot zou zaterdag aankomen dus zou precies goed moeten gaan. Totdat we er achter kwamen dat de lokale agennt van UPS in Noorwegen dus de Noorse staatspostmaatschapij is. Niks meer te tracken en tracen. En Noorse mabtenaren : 4 uur is het klaar en tot volgende week! Brief werd uiteindelijk dinsdqg afgeleverd en boot heeft dUs voor z'on 80K USD liggen wachten. Als het echt belangrijk is gebruik ik dus nu world courier, kost iets van 1000 Euro maar dan weet je ook zeker dat als ze morgen zeggen het ook morgen is. Voor de rest, TNT, DHL, UPS, allemaal incompetente oplichters.
Is dat ook niet wat laks van de port agent? Oversteek naar Argentinië doen ze ook niet in een week. Tenzij er onder de reis van eigenaar gewisseld is natuurlijk. Maar de nieuwe zouden dan ook in Argentinië moeten zijn?

allen

Bericht door allen » 31 mei 2015, 22:33

Het wordt leuker. Naar aanleiding van m'n vorig mailtje toch nog maar snel een controle gedaan. Pakket 21 mei richting Singapore gisteren afgeleverd. Pakket 13 mei verstuurd naar China nog niet aangekomen... Adresgegevens gewijzigd naar X?
Verder heb ik dit jaar al twee keer gehad dat ik een klant donderdag iets aangetekend liet versturen naar me. Briefje netjes naar me gewhatsapped. Mooi, kunnen we het weekend alles regelen. Niet dus... Dinsdag afgeleverd. :bag:
Tegenwoordig stap ik er zelf voor in de auto, maar naar het buitenland wordt wat kostbaar en tijdrovend.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2015, 18:00

Naheffingsgate: Rutte vroeg Europese Commissie om geheimhouding
Minister Dijsselbloem van Financiën en premier Rutte hebben wel toegegeven dat zij een brief geschreven hebben aan de Europese Commissie waarin zij tegen de Europese Commissie gezegd hebben dat de relatie, inclusief de samenwerking, tussen de NL regering en de EC verslechtert, als de Europese Commissie de correspondentie over de naheffing openbaar maakt. De Europese Commissie wilde dat doen naar aanleiding van een euro-wob verzoek van De Telegraaf en webstek Geenstijl.
http://langleveeuropa.nl/2015/06/naheff ... imhouding/" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 jun 2015, 21:36

Bert ///M3 schreef:
tomgtr schreef:Ik heb ooit voor m'n werk originele bills of lading op laten sturen door onze agent in Rotterdam naar de eigenaar van de tanker. Om te kunnen lossen in Argentinie moesten nieuwe bills of lading uitgemaakt worden wat geen tanker eigenaar toestaat zonder de oude in handen te hebben. Onze agent had UPS gebruikt. Zouden vrijdag in Noorwegen aankomen waar de eiegenaars kanttor zit. Boot zou zaterdag aankomen dus zou precies goed moeten gaan. Totdat we er achter kwamen dat de lokale agennt van UPS in Noorwegen dus de Noorse staatspostmaatschapij is. Niks meer te tracken en tracen. En Noorse mabtenaren : 4 uur is het klaar en tot volgende week! Brief werd uiteindelijk dinsdqg afgeleverd en boot heeft dUs voor z'on 80K USD liggen wachten. Als het echt belangrijk is gebruik ik dus nu world courier, kost iets van 1000 Euro maar dan weet je ook zeker dat als ze morgen zeggen het ook morgen is. Voor de rest, TNT, DHL, UPS, allemaal incompetente oplichters.
Is dat ook niet wat laks van de port agent? Oversteek naar Argentinië doen ze ook niet in een week. Tenzij er onder de reis van eigenaar gewisseld is natuurlijk. Maar de nieuwe zouden dan ook in Argentinië moeten zijn?
Is een lange reis ja van Ventspils naar Zarate, maar met Russische oliie heb je meestal een hele lijst van leveranciers die allemaal eigen b/l uitmaken. Die b/'s passeren vaak van verkoper naar koper via bankkanalen. Dus dat houd de boel nogal op. Als een of meerdere partijen dan zoals te doen gebruikelijk een ketting van kopers en verkopers heeft met verschillende banken ertussen houdt het heel erg op en is het ondanks de reis duwen, trekken en dikke stress om al je bl's op tijd binnen te hebben voor de charterer. Sorry voor saaie technische verhaal.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2015, 22:28

romo schreef:Goed, wat is de stand van zaken voor de BV Nederland?

Staatsschuld loop op met €400,-- per sec;

http://www.z24.nl/economie/412-euro-per ... ast-497884" onclick="window.open(this.href);return false;

Het Fyra project is €11 miljard door de plee
De ABN gaat naar de beurs, gekocht voor dik €30 miljard, geschatte opbrengst 15 miljard; verlies €15 miljard

Hiermee worden de bezuinigen van de laatste jaren volstrekt ten niet gedaan, maar och wacht;

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/30/top ... uchtvaart/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ooit een trots vliegende Zwaan, maar nu de Zwanenzang...........

Komt bij dat Quatar topman Akbar AL Baker gewoon openlijk dreigt met minder opdrachten voor NL bedrijfsleven als ie niet meer landingsrechten krijgt;

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/26/qat ... en-voelen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, het gaat goed in NL, de vlag kan uit, 3 * hoeraa

oh ja, Post nl sluit een deal met de fiscus en laat zijn pakket bezorgers al ZZP`r werken, scheelt weer wat knaken.....

Ik vul even aan, we wisten het al lang natuurlijk, maar nu is het ook toegegeven door Kees Vendrik, lid Algemene Rekenkamer;

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/01/rek ... eer-terug/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland gaat voor een kleine €12 miljard het schip in.

Bij elkaar zitten we dan op krap € 40 miljard wat afgeschreven moet worden, het totale bezuinigings beleid van Rutte beslaat een totaal bedrag van € 52 miljard in 2017.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... xtra.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt bij dat de gaskraan in Groningen, nu nog goed voor €12 miljard per jaar voor de staatskas, afgeknepen, mogelijk geheel dicht moet.

Kortom; er mag opnieuw gerekend worden

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2015, 22:40

Marktwerking, the mother of all fuck-ups;

http://www.z24.nl/columnisten/gijs-van- ... aan-564704" onclick="window.open(this.href);return false;

In het openbaar vervoer
In het onderwijs
In de zorg
Bij de Nuts voorzieningen

Ik zie nog wel wat Parlementaire Enquêtes, op korte termijn, in het verschiet..................

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2015, 22:48

romo schreef:Marktwerking, the mother of all fuck-ups;

http://www.z24.nl/columnisten/gijs-van- ... aan-564704" onclick="window.open(this.href);return false;

In het openbaar vervoer
In het onderwijs
In de zorg
Bij de Nuts voorzieningen

Ik zie nog wel wat Parlementaire Enquêtes, op korte termijn, in het verschiet..................
mee eens, je zag het destijds al aankomen, maar nee dat was goed en zelfs goed voor de burgers immers goedkoper blablabla...oftewel met veel zaken, nog meer tussenhandelaren/personen die bv bij dezelfde handel/staat inkopen en
natuurlijk wel wat winst willen draaien e.d. en al die mensen moeten natuurlijk ook goed betaald worden, sommige vinden zelfs dat ze zo goed zijn dat ze riante bonussen kunnen nemen uit en dat bovenop hun toch al goed salaris.

Ja allemaal heel logisch dat alles dan goedkoper gaat worden...euh not.
en daar (om daarachter te komen dat het zo'n goed plan was) hebben ze waarschijnlijk nog dure mensen van buitenaf voor in moeten huren voor absurde bedragen.
Als je het maar vaak genoeg herhaalt hoe goed iets is, gaan velen (en hun zelf?) het nog geloven ook.

TLRS

Bericht door TLRS » 03 jun 2015, 01:12

Soms vraag ik me wel eens af hoe effectief de manage achtige lagen in bedrijven zijn. Kan onbegrip zijn, maar wat daar af en toe bedacht wordt kan ik niet bij.

Soms heb ik ook het idee dat er mensen zitten die ervoor gestudeerd hebben ergo: te weinig ervaring op de werkvloer en praktijk.

Robin

Bericht door Robin » 05 jun 2015, 12:11

De reactie van die sportsters....uiterlijk al niet bijzonder aantrekkelijk, maar van binnen dus ook?

http://www.nu.nl/media/4062639/vogue-ke ... as-af.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jun 2015, 12:37

Och, die voetbalster kan er wel mee door :wink: Maar of we hiervan naar de haaien gaan? Snap best dat je verbolgen bent over een (halve) dag tijdverspilling. Boycot gaat dan wel weer wat ver :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 jun 2015, 12:57

Je schrijft zoals zo vaak wat ik denk Art!

Robin

Bericht door Robin » 05 jun 2015, 13:03

Publieke/beroemde personen die 'zeuren' over 'n halve dag onbetaald werk ja. Om dat soort zaken op twitter te gooien vind ik 'not done'. Vind ik 'n slechte mentaliteit.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 jun 2015, 19:32

Robin schreef:Publieke/beroemde personen die 'zeuren' over 'n halve dag onbetaald werk ja. Om dat soort zaken op twitter te gooien vind ik 'not done'. Vind ik 'n slechte mentaliteit.

Als ik jou een halve dag info ga vragen over horloges terwijl ik van te voren al weet dat jij niet het type hebt wat ik zoek vind jij dat toch ook niet fijn?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jun 2015, 19:41

:)
tomgtr schreef:Je schrijft zoals zo vaak wat ik denk Art!

Robin

Bericht door Robin » 05 jun 2015, 19:56

Riceaux schreef:
Robin schreef:Publieke/beroemde personen die 'zeuren' over 'n halve dag onbetaald werk ja. Om dat soort zaken op twitter te gooien vind ik 'not done'. Vind ik 'n slechte mentaliteit.

Als ik jou een halve dag info ga vragen over horloges terwijl ik van te voren al weet dat jij niet het type hebt wat ik zoek vind jij dat toch ook niet fijn?
Tja, als je die vreemde vergelijking wil maken ok....
En dan dus de wereld inslingeren via twitter dat ik dat niet pik met naam en toenaam? Neh, ik zou jou ook niet gaan boycotten. Deze zogenaamde 'dames' zouden beter moeten weten. Sterallures, meer niet, in mijn ogen.

Maar volgens jou is dit dus een vrijbrief om dus anderen/andere bedrijven van 'repliek' te dienen. Misschien doe ik dat ook maar eens. Want dat 'soort klanten' bestaat wel...Ben bang dat ik op den duur geen batterij meer verkoop lol:)

romo

Bericht door romo » 05 jun 2015, 20:42

Zeurende wijven..........de meeste vrouwen worden nooit gevraagd voor Voque........

next idd

niet goed genoeg komt natuurlijk hard aan :tooth: Dat lag niet aan de kwaliteit van de foto`s maar meer wat er op die foto`s stond natuurlijk...... :lol:

Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2015, 13:22

Een beetje 'n trend op DF, de fiets en nu ook al indirect 'n hit in Nederland:)
http://www.nu.nl/binnenland/4061898/dag ... tolen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie