Hoofdtelefoon met achtergrond geluid onderdrukking
- Niels
- Auto: Prius+
Hoofdtelefoon met achtergrond geluid onderdrukking
Volgens collega's is de Bose QC 25 de way to go, nog weer beter dan de 15. Aangezien ik em voornamelijk voor mijn werk ga gebruiken hik ik nog wat tegen die 300,- aanschaf aan.
Hier wellicht gebruikerservaringen en goede adviezen?
Hier wellicht gebruikerservaringen en goede adviezen?
- RutgerK
Re: Hoofdtelefoon met achtergrond geluid onderdrukking
Wat bedoel je met voor je werk gebruiken? Wat verwacht je met de onderdrukking te krijgen?
- Niels
Het gaat me niet zozeer om muziek af te spelen maar meer als gehoor bescherming in helikopter of vliegtuig. De Bose QC25 compenseert/onderdrukt die geluiden erg goed schijnt het.
- Macboy
Minder achtergrond geluid denk ik
- RutgerK
Ik vroeg het omdat het nog wel uitmaakt waar je het voor gaat gebruiken. Over de oren is op lange vluchten prettiger dan op de oren. De on-ear zorgen bij mij voor pijn in de oorschelp door de continue druk na een uurtje of zes. Zelf heb ik nu ook een in-ear noise cancelling gekocht omdat je daar wat prettiger een 'dutje' kan doen. Ik wissel ze dus af.
Stemmen blijf je op kantoor redelijk goed horen tegen de weggedrukte omgevingsgeluiden.
Ik heb geshopt bij AKG omdat ik Bose ook best prijzig vond.
Overigens kan je als het alleen om gehoorbescherming gaat ook Pluggerz kopen. Kosten maar 9,95 bij Kruitvat en dempen erg goed.
Stemmen blijf je op kantoor redelijk goed horen tegen de weggedrukte omgevingsgeluiden.
Ik heb geshopt bij AKG omdat ik Bose ook best prijzig vond.
Overigens kan je als het alleen om gehoorbescherming gaat ook Pluggerz kopen. Kosten maar 9,95 bij Kruitvat en dempen erg goed.
- MartijnGizmo
Volgens mij is (ondanks/dankzij de prijs) Bose toch wel the way to go op dit gebied... zie je ook met ruime afstand het meest gebruikt worden in vliegtuigen.
- tomgtr
Ik heb voor verjaardag beats studio wireless gekregen. Werkt erg goed maar zeker niet goedkoop. Bose is top qua noise cancelling maar wel erg duur voor geluidskwaliteit. Bose heeft wereldwijd de prijzen helemaal dichtgetimmerd. Heb net om zelf te vliegen een bose aviaton headset gekocht. Waar je ook zoekt, 1100 euro! Belachelijk.
- Niels
1100,- Is helemaal wel geld maar luchtvaart equipment is gewoon bizar qua prijzen. Iets waarvan je denkt dat het een paar honderd kost, kost een paar duizend.....
Sowieso zou ik altijd voor "over ear" gaan vanwege het comfort. Slapen in een vliegtuig lukt me toch al niet helaas maar hoofdzakelijk is het voor de tering herrie in de heli en die schijnt Bose helemaal weg te filteren.
Sowieso zou ik altijd voor "over ear" gaan vanwege het comfort. Slapen in een vliegtuig lukt me toch al niet helaas maar hoofdzakelijk is het voor de tering herrie in de heli en die schijnt Bose helemaal weg te filteren.
-
Of gewoon een setje oordopjes laten gieten door Alpine?
- Niels
Heb ik al maar ik vind ze niet prettig zitten na niet al te lange tijd. Daarnaast schijnt zo'n hoofdtelefoon nagenoeg stil te zijn en dat redden de oordoppen ook niet.
- Peric
Weet niet of je al iets gekocht hebt, maar misschien kun je hier iets uit halen?
http://www.keymusic.com/nl/winkel/hoofdtelefoons/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keymusic.com/nl/winkel/hoofdtelefoons/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
Wij vliegen in de helicopters doorgaans gewoon met oordoppen en dan nog een keer een koptelefoon daar overheen. Word on board ook muziek op afgespeeld maar je eigen is toch leuker.Niels schreef:1100,- Is helemaal wel geld maar luchtvaart equipment is gewoon bizar qua prijzen. Iets waarvan je denkt dat het een paar honderd kost, kost een paar duizend.....
Moet zeggen dat ik nog nooit iemand met een koptelefoon van Bose oid heb zien vliegen aan boord van helicoptervluchten. Qua comfort is het toch al drama in je overlevingspak, stoelen die te rechtop staan etc. Dus het hele kleine beetje achtergrond geluid wat je dan nog over houd maaakt dan ook niks meer uit voor die 30-60 minuten.
- tomgtr
Wel grappig te lezen dit. Waar voor de meesten onder ons een heli ritje een verre droom is, is het voor sommigen just another boring day in the office.
-
Klinkt voor mij alsof je veel in Noorwegen offshore zit.Wij vliegen in de helicopters doorgaans gewoon met oordoppen en dan nog een keer een koptelefoon daar overheen. Word on board ook muziek op afgespeeld maar je eigen is toch leuker.
Dan even on-topic....
Voor op de Noordzee gebruik ikzelf helemaal geen koptelefoon heb wat oordoppen in en de standard dingen die je krijgt. meeste vluchten die ik meemaak op de Noordzee duren ook geen uren.......
In het vliegtuig zie je idd vaak van die Bose gevallen, zullen vast goed zijn, echter meer en meer komt het op mij over als kuddegedrag, het nieuwe statussymbooltje. Daarnaast om een paar 100 euro voor die dingen uit te geven vind ik waanzin.
Ik heb zelf een Sennheisser op de kop getikt vor 95 euro. Opvouwbaar ook nog maar wel op het oor, echter ook na een vlucht van 9 uur nog geen centje pijn aan de oren. Geluidskwaliteit is beter dan de geleverde systemen van airliners.
Groeten,
Eric