romo schreef:
oh ja, Post nl sluit een deal met de fiscus en laat zijn pakket bezorgers al ZZP`r werken, scheelt weer wat knaken.....
bedoel je ook extra PostNL extra@home bezorgers?
Ik heb nog nooit zo'n puinhoop meegemaakt...
zo bestel ik na 15 jaar eens 2 kasten om de boel eens netjes in kasten op te kunnen bergen in de 2 reserve slaapkamers waar ik onderdelen heb liggen en veel nieuw gereedschap.
overal prijzen bekijken e.d. en zag wat bij Otto een hoge kast en en commode waar ik aardig wat in kon opbergen, voor een leuke prijs.
Afijn besteld en zag dat ze met/bij zoiets (zwaardere pakketten) net als heel veel andere internet bedrijven, nu werken met een vrij nieuw onderdeel van PostNL extra@home...
Ik dacht, postnl is goed, nooit echt problemen mee gehad al zag je daar ook steeds mee zelfstandige scheurpiloten, die per pakje oid betaald krijgen en soms best ruw met pakjes om kunnen gaan.
afijn, moest wat weken wachten op de kasten (wist ik), toen van Otto mail dat het nu bij PostNL extra@home lag en ik het nu kan volgen via postnl extra home.
een dag of 2 daarna een sms bericht met een linkje (maja geen internet op foon) en kort daarna nog 1 met hoe laat ik de kast (1 alvast) kon verwachten...
Gelukkig kreeg ik ook email van dat postnl met linkje en via dat kon je op de website kijken, lijkt allemaal super en wordt alles heel uitvoerig beschreven op die site, dus ik dacht, wow...wat uitvoerig en goed te volgen hoe laat enz enz enz...
ik de hele middag op de bank TV aan en op de straat letten enz...niks voorbij zien komen...dus kijk eens weer op die website zie ik staan...dat ie is geweest, maar dat er een probleem was, zie ook dat auto icoontje hier op de kaart staan en tijd...maar is hier helemaal niet geweest...
hm....dacht WTF bijna snacht tegen 00 uur weer 2 sms en mails met linkjes, ze komen morgen tussen die en die tijd, smorgens om 7u weer sms grrr zelfde...
dacht eens opzoeken op het web qua klachten of info over postnl extra@home...kom je aardig wat tegen, heb er de eerste uit gepakt en zag meer dan 350 klachten in korte tijd alleen over hun...dacht WTF en heb er 50 gelezen, ik dacht owneee...het zal toch niet?
sommige mensen name bv elke dag vrij om te wachten op het pakket immers tijd en pakket en gewicht enz alles stond er en dus komt het...niet...en dat bij velen 5x achter elkaar en of lieten ze anderen in hun huis om te wachten op...en of kwam er bv van een kast uit 2 delen (pakken) 1 pak of bij 4 stoelen kwamen er 3 enz enz en of beschadigingen en dan moest je het zelf maar oplossen enz enz enz...
afijn, mij overkomen dus die ergste horror verhalen bijna allemaal, wachten voor nop en als je belt wachtrijen van hier tot Tokio en bv na een uur wachten werden vele ineens uit gezet (geen gehoor meer) , heb ook 3x geprobeerd erdoor te komen.
Toen maar lange mails sturen, Otto kan er niks aan doen, die helpen goed, maar dat post bedrijf extra home van postnl, ongelofelijk en liegen die chauffeurs met een grote smile waarvan je al denkt, jaja.
Na er 3 (van die chauffeurs) te hebben gesproken (2 vol smoesjes en liegen) kwam ik erachter (na een lang gesprek met 2 van) dat bv pakketten die zwaarder wegen als 40kilo (of zelfs minder) nemen ze gewoon niet mee (maar dat geven ze niet door)...moeten maar mensen met busjes doen die met 2 personen rijden...maar bijna geen busje doet dat immers geld verdelen van de post... en ze geven dat niet door dus probleem...
De Computer die sms en mail verstuurd plant alles in zonder overeenkomst met de werkvloer zzp getinte chauffeurs gewoon door, die het dus niet mee pakken, maar via hun nwe computer en inplanning van, komen ze wel langs maar zit er niks in de bus immers ze hebben dat laten staan...te zwaar zeggen ze en dus 'probleem' en dus andere moet dat maar oplossen werkmentaliteit van NUL
na 6 dagen dus nogmaals gemaild met extra home van postnl en met otto en uitgelegd waarom dat misgaat daar (computer die indeelt maar zzpr die het moet doen maar niet samenwerkt met of computer/chef niet met) en sindsdien geen sms meer (ze kregen het toen eindelijk door, ik had daar geen klacht over gelezen of oplossing) en otto bedankte me ook nog en postnl ook voor die tip

nu het daar nog in de praktijk werken.
magoed...al met al had ik dus 1 pakket van 2...(kan ik dus niks mee)
andere 2 deurs kast kwam 2 weken later eindelijk savonds met 2 man in busje (kon je trouwens best alleen of samen met klant) wel licht beschadigt, magoed meeste zie je niet weer en dus maar aangenomen, staat al in elkaar gezet boven en mooi ingedeeld.
en Otto belde dat ze postnl zoekopdracht hebben gegeven naar pakket 2 paar dagen later belde otto weer dat postnl dat pakket 2 is kwijtgeraakt

en dus mag pakket 1 via de gewone postnl terug en krijg ik nu over een week of 4 als het goed is een andere zelfde via hun (ze bestellen een nwe) en pakket 1 (onuitgepakt want voelde al wat aankomen) wordt next week opgehaald...pff (da nog in het kort omschreven

)
heb trouwens niet op een klachtensite wat ingevuld, maar hier is bv 1 van de vele, lees het eens,
bij lees meer, van de klacht kun je het beste bv met muis rechts openen in nieuw venster oid ander moet je telkens terug, of de knop Ctrl in drukken en op de linker muisknop, dan komt het in een nwe tabblad en zo open je er 10 ofzo
en owja...stel dat ze wat leveren (stel als je geluk hebt) dan behoren ze een lijst in te vullen met jou op hun computer, hoe de staat is van pakket en schade en hoe tevreden je bent over en een handtekening op het eind...ze vragen niks...ze vullen het zelf in (positief voor hunzelf) daarna in hun bus en tekenen voor jou
ongelofelijk...wel leuk leesvoer, lees maar eens als je wat tijd hebt
http://www.klacht.nl/extrahome/" onclick="window.open(this.href);return false;
edit...ik zie dat het best een lang verhaal is geworden