Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 20 mei 2015, 13:25

lol :mrgreen: kun je rekenen? reken er dan maar niet op :lol:

gaat trouwens al 200 of 250 miljoen extra oid naar het leger en dat de komende jaren ook...dus 4 jaar en het is weer op.
of ze betalen daarmee die 5.000 ambtenaren die er uit moeten/gaan vanwege meer computerwerk oid?

of ze financieren daarmee meer EV auto's om het aantrekkelijker te maken om aan particulieren te verkopen, MAW dan komt er weer een gat in belastingen die dan gemist worden en dat gat moet dan weer door 'andere' belasting betalers die geen EV voertuig kopen als het ware gefinancierd worden.

ze hebben altijd wel een doel voor het geld, bv verdelen onder de armen...

voor hen betekent dat veelal, onder de linker en rechter arm :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2015, 17:07

Dit vind ik echt niet normaal, zoiets vind ik pure diefstal van iemand die al een grote schuld heeft...

kijk de video, lijkt wel 1 april, pure diefstal...2.000,-euro voor dat grote schip van een paar miljoen...
zie hoe ze dat doen...'legale' diefstal al je het mij vraagt.
Veiling van schip begint bij 2 miljoen, eindigt met 2000 euro
Je schip zal maar aan de ketting liggen en te maken krijgen met deurwaarders. In het programma De Deurwaarders wordt een zeeschip op een executieveiling geplaatst voor 1,5 miljoen. Uiteindelijk betaalt de nieuwe eigenaar slechts 2000 euro. En dat terwijl de schuld 62.000 euro is aan de werf.
Bekijk hier het fragment van de veiling van het zeeschip:

Read more at http://nautica.nl/50453/veiling-van-sch ... iMzAAor.99" onclick="window.open(this.href);return false;
ff scrollen dan zie je de korte video, ongelooflijk.

op een echte bv grote veiling voor geïnteresseerden zal zoiets 1.000x zoveel opleveren en die persoon makklijk zijn schuld kunnen betalen en kunnen gaan rentenieren bewijze van.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 mei 2015, 18:00

Zal wel iets anders zitten Rene.

Dat schip staat waarschijnlijk op naam van een BV oid. Dus de BV gaat gewoon failliet en uiteindelijk is de eigenaar niet hoofdelijk aansprakelijk.

Rentenieren zal wel niet gaan omdat er allerlei schulden afgelost dienen te worden en vaak staat er ook nog een lening uit met het schip als onderpand.

De enigen die hier dus nadeel van hebben zijn dus de schuldeisers.

Het kan in theorie zelfs zo zijn dat degene die het schip voor 2000 euro koopt, gewoon dezelfde eigenaar is maar van een ander bedrijf. Ben je ook van je schuld af, je hebt dezelfde boot maar zonder de uitstaande financiering.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2015, 18:40

lijkt mij ook anders te zitten, maar wordt uit het verhaal niet duidelijk, ik reageer puur op dat wat daar gaande was.
als het zo is zoals dat verhaal zo het er staat, dan begrijp ik er echt niks meer van dat het kan.

mocht het heel anders zijn (wat het meer aannemelijk zou maken) hadden ze dat wel eens mogen vermelden :D

Andre

Bericht door Andre » 28 mei 2015, 09:50

Even leuk naar Kos op vakantie!

http://www.telegraaf.nl/e/24090591" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2015, 10:58

ben 2 of 3x ooit op Kos geweest toen ik nog wel eens op vakantie ging (al meer dan 6 jaar niet meer op vakantie geweest lol)

Vond het een leuk eiland, je kan er niet snel verdwalen (niet zo groot) Kos stad is leuk om door te wandelen en de oude stad helemaal.
Voor de rest lekker met de scooter het eiland verkennen :lol:

Owja, je kan vanaf het eiland Turkije goed zien liggen, vandaar de makkelijke oversteek.

Het is toch een zooitje zoals in Afrika en delen rond de middellandse zee e.d. (IS en kornuiten e.d.) en nog veel meer landen en het wordt steeds uitgebreider zo lijkt (WW3 is al aardig op stoom zo lijkt)

China die rare dingen doet...Oekraine die land/bedrijven in de verkoop doet voor de Amerikanen...die vervolgens bv kunnen roepen, de Russen doen aanvallen op hun belangen of hun (US) belangen komen in gevaar oid in oekraine en dus bv oorlog vroeg of laat, maar laten we hopen van niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 mei 2015, 09:26

Dit 'fantastische' voorjaar in dit kikkerlandje zou eigenlijk van buiten komende kanslozen en gelukszoekers moeten kunnen afschrikken. Maar zo werkt 't blijkbaar niet.

:coffee: = ook ook al op.

350 Z

Bericht door 350 Z » 29 mei 2015, 10:44

Gisteren in Tilburg bij een nieuwe klant op de Korvelse weg geweest, ik waande me in het buitenland.
Volgende stap, de dorpen vullen en ik hoef niet meer op vakantie :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 29 mei 2015, 11:09

Truckers weigeren ritje naar Engeland

http://www.telegraaf.nl/e/24095377" onclick="window.open(this.href);return false;

Ongelooflijk dat de politiek Hun ogen sluit!

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2015, 11:40

Tja, de échte Bandidos zitten in Den Haag en Brussel....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 mei 2015, 11:51

Verse worker bees zeg maar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Replacement_migration" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2015, 12:15

o.a. de Nederlanders zijn al die tijd schijnbaar weer goed voorgelogen door onze 'eigen' mensen...triest.
De Nederlandse oud-minister Joris Voorhoeve van Defensie heeft luchtsteun voor Nederlandse militairen tegengehouden op de dag dat moslimenclave Srebrenica viel in 1995.
Dat heeft oud-luchtmachtofficier Bart Wagenaar verteld tegen De Telegraaf. Wagenaar maakte deel uit van het crisisteam in Den Haag voor, tijdens en na de val van Srebrenica.

Mede doordat de Nederlandse Dutchbat-militairen in Bosnië en Herzegovina geen luchtsteun kregen konden Bosnische-Servische troepen de enclave op 11 juli overlopen en een bloedbad aanrichten. "Dinsdagmiddag 11 juli 1995 hield minister Voorhoeve persoonlijk bombardementen door F-16's tegen'', zei Wagenaar tegen de krant.

"Even na vijf uur moest ik VN-gezant Yashushi Akashi bellen en hem met de bewindsman doorverbinden. 'Cancel all airstrikes', ik hoor het Voorhoeve nog zeggen", zegt Wagenaar.

VN

Oud-minister Voorhoeve bevestigt tegenover de krant dat hij luchtsteun afblies, maar stelt dat de VN daartoe eerder had besloten. "De Bosnisch-Servische vlag wapperde al op de compound. Mladic dreigde gegijzelde Nederlandse blauwhelmen en vluchtelingen te doden", aldus de oud-minister.

In Srebrenica waren duizenden moslimjongens en -mannen die onder bescherming stonden van een VN-bataljon van Nederlandse militairen. Tussen de 6.800 en 8.300 van de moslims kwamen om, nadat Bosnische-Servische troepen onder leiding van generaal Ratko Mladic de enclave waren binnengedrongen.

Geschokt

Voorzitter Derk Zwaan van Vereniging Dutchbat III reageerde echter geschokt op de uitspraak van Wagenaar en zegt zich niet te herkennen in de door Voorhoeve geschetste situatie. "Wij dachten altijd dat de VN ons destijds in de steek liet, nu blijken we dus door onze eigen regering te zijn verraden'', zegt Zwaan tegen de krant.

Zijn advocaat wil Wagenaar en Voorhoeve als getuigen oproepen in een rechtszaak tegen de staat.
http://www.nu.nl/politiek/4057893/toenm ... tegen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

iemand linkte ook nog dit wat het voor Karremans iets 'beter' maakt wat die vertelde.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cees_Nicolai" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is natuurlijk ook wel zo dat de Nederlanders veelal laag bewapend waren en als je luchtsteun en dus die militairen raakt, je gegarandeerd meer ellende terug kan verwachten, magoed...eigenlijk ben je daar ook voor, bescherming oid van whatever it takes, anders kan je ze net zo goed alleen het rode kruis oid sturen denk?

moeilijke situaties, thats for sure.

Robin

Bericht door Robin » 30 mei 2015, 10:22

Tranentrekkend en ten hemelschreiend dit en de economie stagneert ook nog eens.

http://www.nu.nl/geldzaken/4058665/oude ... utten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zwaar criminele organisaties en medeveroorzakers van alle ellende zouden eens 'n groot aantal Bandidos hun de les moeten laten lezen, bij wijze van.

:coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2015, 12:09

Goed, wat is de stand van zaken voor de BV Nederland?

Staatsschuld loop op met €400,-- per sec;

http://www.z24.nl/economie/412-euro-per ... ast-497884" onclick="window.open(this.href);return false;

Het Fyra project is €11 miljard door de plee
De ABN gaat naar de beurs, gekocht voor dik €30 miljard, geschatte opbrengst 15 miljard; verlies €15 miljard

Hiermee worden de bezuinigen van de laatste jaren volstrekt ten niet gedaan, maar och wacht;

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/30/top ... uchtvaart/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ooit een trots vliegende Zwaan, maar nu de Zwanenzang...........

Komt bij dat Quatar topman Akbar AL Baker gewoon openlijk dreigt met minder opdrachten voor NL bedrijfsleven als ie niet meer landingsrechten krijgt;

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/26/qat ... en-voelen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, het gaat goed in NL, de vlag kan uit, 3 * hoeraa

oh ja, Post nl sluit een deal met de fiscus en laat zijn pakket bezorgers al ZZP`r werken, scheelt weer wat knaken.....

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2015, 12:38

Robin schreef:Tranentrekkend en ten hemelschreiend dit en de economie stagneert ook nog eens.

http://www.nu.nl/geldzaken/4058665/oude ... utten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zwaar criminele organisaties en medeveroorzakers van alle ellende zouden eens 'n groot aantal Bandidos hun de les moeten laten lezen, bij wijze van.

:coffee:
wat je in zo'n situatie kan doen (denk ik) is, 'verkoop'(of zet het op naam van en laat die kids dat geld opvragen wat nodig is) je huis aan 1 (of meer) van je kinderen (op papier) voor een leuk prijsje, de overwaarde krijgen die oudjes op de bank, kunnen ze doen wat ze wilden en de rest van het geld
kunnen de 'kids' weer in dat zelfde huis stoppen. (of als het alleen op papier kan dus op naam zetten voor weinig, dan halen dus de kids dat geld er uit voor de oudelui) zoiets.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2015, 13:16

romo schreef: oh ja, Post nl sluit een deal met de fiscus en laat zijn pakket bezorgers al ZZP`r werken, scheelt weer wat knaken.....
bedoel je ook extra PostNL extra@home bezorgers?

Ik heb nog nooit zo'n puinhoop meegemaakt...
zo bestel ik na 15 jaar eens 2 kasten om de boel eens netjes in kasten op te kunnen bergen in de 2 reserve slaapkamers waar ik onderdelen heb liggen en veel nieuw gereedschap.
overal prijzen bekijken e.d. en zag wat bij Otto een hoge kast en en commode waar ik aardig wat in kon opbergen, voor een leuke prijs.

Afijn besteld en zag dat ze met/bij zoiets (zwaardere pakketten) net als heel veel andere internet bedrijven, nu werken met een vrij nieuw onderdeel van PostNL extra@home...

Ik dacht, postnl is goed, nooit echt problemen mee gehad al zag je daar ook steeds mee zelfstandige scheurpiloten, die per pakje oid betaald krijgen en soms best ruw met pakjes om kunnen gaan.

afijn, moest wat weken wachten op de kasten (wist ik), toen van Otto mail dat het nu bij PostNL extra@home lag en ik het nu kan volgen via postnl extra home.

een dag of 2 daarna een sms bericht met een linkje (maja geen internet op foon) en kort daarna nog 1 met hoe laat ik de kast (1 alvast) kon verwachten...
Gelukkig kreeg ik ook email van dat postnl met linkje en via dat kon je op de website kijken, lijkt allemaal super en wordt alles heel uitvoerig beschreven op die site, dus ik dacht, wow...wat uitvoerig en goed te volgen hoe laat enz enz enz...

ik de hele middag op de bank TV aan en op de straat letten enz...niks voorbij zien komen...dus kijk eens weer op die website zie ik staan...dat ie is geweest, maar dat er een probleem was, zie ook dat auto icoontje hier op de kaart staan en tijd...maar is hier helemaal niet geweest...
hm....dacht WTF bijna snacht tegen 00 uur weer 2 sms en mails met linkjes, ze komen morgen tussen die en die tijd, smorgens om 7u weer sms grrr zelfde...

dacht eens opzoeken op het web qua klachten of info over postnl extra@home...kom je aardig wat tegen, heb er de eerste uit gepakt en zag meer dan 350 klachten in korte tijd alleen over hun...dacht WTF en heb er 50 gelezen, ik dacht owneee...het zal toch niet?

sommige mensen name bv elke dag vrij om te wachten op het pakket immers tijd en pakket en gewicht enz alles stond er en dus komt het...niet...en dat bij velen 5x achter elkaar en of lieten ze anderen in hun huis om te wachten op...en of kwam er bv van een kast uit 2 delen (pakken) 1 pak of bij 4 stoelen kwamen er 3 enz enz en of beschadigingen en dan moest je het zelf maar oplossen enz enz enz...

afijn, mij overkomen dus die ergste horror verhalen bijna allemaal, wachten voor nop en als je belt wachtrijen van hier tot Tokio en bv na een uur wachten werden vele ineens uit gezet (geen gehoor meer) , heb ook 3x geprobeerd erdoor te komen.
Toen maar lange mails sturen, Otto kan er niks aan doen, die helpen goed, maar dat post bedrijf extra home van postnl, ongelofelijk en liegen die chauffeurs met een grote smile waarvan je al denkt, jaja.

Na er 3 (van die chauffeurs) te hebben gesproken (2 vol smoesjes en liegen) kwam ik erachter (na een lang gesprek met 2 van) dat bv pakketten die zwaarder wegen als 40kilo (of zelfs minder) nemen ze gewoon niet mee (maar dat geven ze niet door)...moeten maar mensen met busjes doen die met 2 personen rijden...maar bijna geen busje doet dat immers geld verdelen van de post... en ze geven dat niet door dus probleem...

De Computer die sms en mail verstuurd plant alles in zonder overeenkomst met de werkvloer zzp getinte chauffeurs gewoon door, die het dus niet mee pakken, maar via hun nwe computer en inplanning van, komen ze wel langs maar zit er niks in de bus immers ze hebben dat laten staan...te zwaar zeggen ze en dus 'probleem' en dus andere moet dat maar oplossen werkmentaliteit van NUL

na 6 dagen dus nogmaals gemaild met extra home van postnl en met otto en uitgelegd waarom dat misgaat daar (computer die indeelt maar zzpr die het moet doen maar niet samenwerkt met of computer/chef niet met) en sindsdien geen sms meer (ze kregen het toen eindelijk door, ik had daar geen klacht over gelezen of oplossing) en otto bedankte me ook nog en postnl ook voor die tip :lol: nu het daar nog in de praktijk werken.

magoed...al met al had ik dus 1 pakket van 2...(kan ik dus niks mee)
andere 2 deurs kast kwam 2 weken later eindelijk savonds met 2 man in busje (kon je trouwens best alleen of samen met klant) wel licht beschadigt, magoed meeste zie je niet weer en dus maar aangenomen, staat al in elkaar gezet boven en mooi ingedeeld.

en Otto belde dat ze postnl zoekopdracht hebben gegeven naar pakket 2 paar dagen later belde otto weer dat postnl dat pakket 2 is kwijtgeraakt :wtf: en dus mag pakket 1 via de gewone postnl terug en krijg ik nu over een week of 4 als het goed is een andere zelfde via hun (ze bestellen een nwe) en pakket 1 (onuitgepakt want voelde al wat aankomen) wordt next week opgehaald...pff (da nog in het kort omschreven :mrgreen: )

heb trouwens niet op een klachtensite wat ingevuld, maar hier is bv 1 van de vele, lees het eens, :mrgreen:

bij lees meer, van de klacht kun je het beste bv met muis rechts openen in nieuw venster oid ander moet je telkens terug, of de knop Ctrl in drukken en op de linker muisknop, dan komt het in een nwe tabblad en zo open je er 10 ofzo :D

en owja...stel dat ze wat leveren (stel als je geluk hebt) dan behoren ze een lijst in te vullen met jou op hun computer, hoe de staat is van pakket en schade en hoe tevreden je bent over en een handtekening op het eind...ze vragen niks...ze vullen het zelf in (positief voor hunzelf) daarna in hun bus en tekenen voor jou :shock:

ongelofelijk...wel leuk leesvoer, lees maar eens als je wat tijd hebt :bignews:

http://www.klacht.nl/extrahome/" onclick="window.open(this.href);return false;

edit...ik zie dat het best een lang verhaal is geworden :coffee:
Laatst gewijzigd door GTRene op 30 mei 2015, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 30 mei 2015, 13:27

Het nieuwe boek korte (on)samenhangende verhalen 'Van het kastje naar de muur' van bestsellerauteur GTRené is uit, met een voorwoord van Otto:)
:beer:

Nee zonder gekheid, ik zit met hetzelfde gesodemieter met Post NL. En 'n pakket naar UK wat al 12 dagen onderweg is en nog niet bij ontvanger. Ook nog 1 onderweg naar Zweden. Chaos daar bij TNT/PTT Post. Had ze gisteren nog aan de lijn bij klachten. Maar TNT kan alleen maar 'n onderzoek starten(wat 5/6 weken duurt) om dat soort lakse klojos in die postdepots te laten opschieten. Dan worden ze vaak wél opeens wakker....

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2015, 13:58

het kan erg frustrerend zijn, zoals je ook wel ziet/leest tussen die klachten.
bij vele staat ook dat er een oplossing is gevonden, met een soort standaard brief/mail van postnl erbij dat het nu goedkomt...ja die heb ik ook gehad per mail (niet via een klachtensite want niks ingevuld op zoiets), maar kwam niet goed...zelfde gedoe :lol:

hopelijk heb jij track trace bij je pakketjes? of verzekering? er raakt soms wel eens wat 'zoek' whatever that means.
het is in elk geval niet goed voor je klanten (en voor verzender van), vooral naar het buitenland, met al die oplichting via het web van tegenwoordig, kunnen klanten na wat weken al snel een aan zoiets denken, vooral als ze je niet kennen.

Robin

Bericht door Robin » 30 mei 2015, 14:40

Ja doh, track en trace en verzekerde waarde. Altijd....

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2015, 14:48

Vind het allemaal erg dubbel.
We zoeken met zijn allen de koopjes op internet.
Verwachten dat het gratis gebracht wordt, want betalen voor bezorgen willen we niet.
Dan wordt de bezorger door de postleverancier helemaal uitgeknepen.
Vervolgens roepen we dan nog even dat de werkmentaliteit nul is.
Wordt ook nog ff genoemd dat ze getint zijn.

Misschien moeten we gewoon de werkelijke kosten voor het bezorgen betalen, dan heb je dat gezeik niet.
Of gewoon naar de winkel gaan en het zelf meenemen.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 30 mei 2015, 15:27

Laten we dat doen ja, prachtig altijd de parkeerplaats van de ikea! Alles gekocht en dan staan ze bij de bijtellingsschraper te kijken van hoe gaat dit er ooit in. :mrgreen:

Bestel regelmatig spullen uit duitsland, banden en motorfiets onderdelen, maar eigenlijk nooit gezeur ermee. Maar laat meestal op het werk afleveren. De laatste keer thuis, zijn ze 4 keer langsgeweest. Bel kapot en via de code die ze in de bus stoppen kun je aangeven of ze bij de buren mogen afleveren maar dat werkte niet op de site van de dhl.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2015, 15:50

Luco schreef:Vind het allemaal erg dubbel.
Verwachten dat het gratis gebracht wordt, want betalen voor bezorgen willen we niet.

Misschien moeten we gewoon de werkelijke kosten voor het bezorgen betalen, dan heb je dat gezeik niet.
gratis?? waar las je dat...
wat denk je van bijna 30,-euro bezorgkosten! per kast, als je daar 1 kast besteld

als ik naar IKEA ging was ik bv goedkoper uit, maar past niet in mijn kar, dus makkelijk online wat thuis laten bezorgen.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2015, 15:55

GTRene schreef:
Luco schreef:Vind het allemaal erg dubbel.

gratis?? waar las je dat...
wat denk je van bijna 30,-euro bezorgkosten! per kast, als je daar 1 kast besteld
Dan kan je hem beter zelf ophalen :lol:
Maar als je ervoor betaald moet je imho bij Otto zijn, blijkbaar hebben ze dan geen goede afspraken.
Het enige wat ik weet is dat je heel snel moet zijn, want ze bellen en voordat je bij de deur bent zijn ze al bijna weg.
Maar ze krijgen zoveel mee dat als ze dat niet doen ze never hun route halen.
En als je dan weet wat ze betaald krijgen zou bij mij de mentaliteit ook moeilijk te handhaven zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2015, 15:58

ze hebben wel goede afspraken, maar extra@home van postnl heeft de zaakjes niet op orde met de 'werkvloer/chauffeurs' zeg maar.

Robin

Bericht door Robin » 30 mei 2015, 16:45

Geen fan van Halbe en VVD(meer) maar wel mooi gezegd:)

Links heeft volgens hem last van 'achteruitgangspessimisme'.

http://www.nu.nl/politiek/4058818/zijls ... -bang.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoiets als dat CO2 correcte Übermensch Hans Spekman opeens de Benz ML van Gerard Joling in z'n sterretje gedouwd krijgt?

:kikker:

Plaats reactie