Ik vind de skirts zelf ook best aardig staan en inderdaad ik wacht op beter weer voor de contourset.
Het klusje was in ongeveer 1½ uur gefikst maar daar komen natuurlijk weer andere klussen uit voort die je ziet als je bezig bent met de auto.....
@Tim betreffende mijn ex328i; ben er ook bang voor maar toen de auto te koop stond had die ondertussen ook al bijna 300dkm op de teller..... het was wel een van de betere die ik gehad heb, maar niet de looks van de huidige 323i.
Heb de laatste weken weer wat vaker de touring gepakt, deze stond in de winter bijna 99% van de tijd in de garage, maar heb nu wel het idee dat er aan de schokbrekers iets moet gaan gebeuren. Met name die aan de achterkant hebben voor mijn gevoel hun beste tijd gehad...... Het is natuurlijk ook wel een heel verschil met de MINI Cooper die ik nu dagelijks gebruik
Maar goed ik wil er dan toch graag een Eibach Pro-kit onder hebben met nieuwe Bilstein dempers, maar ben toch een beetje aan het tweifelen tussen de B4, B6 of een B12(is volgens mij de B8 met de prokit veren). Wat veren betreft ben ik dus wel zeker van de Pro-kit maar over de dempers twijfel ik nog.
Iemand daar nog een goed advies voor en een voordelig adresje?
Thuis hebben we een 316i Compact op Eibach Prokit veren en Bilstein B4 dempers. Dat is precies goed naar mijn mening. Net iets strakker gedempt dan M-tech maar nog wel voldoende comfort voor dagelijks gebruik.
Uiteindelijk een B12 set besteld voor de touring, dat zijn de B8 Bilstein dempers in combi met de Eibach Pro-kit. Die heb ik deze week binnen gekregen en afgelopen woensdag is het vrachtje zo naar BMW specialist Spin in Rogat vertrokken........
Daar is alles vervangen inclusief de versnellingsbak voor een (verse) bak van een E46 328i en een nieuwe set koppelingsplaten.
De oude schokbrekers waren ook echt wel aan vervanging toe
Gezien bovenstaande foto zullen jullie ongetwijfeld begrijpen dat de touring nu vergeleken met voor de "operatie"een super wegligging heeft.
En tot nu toe bevalt de B12 set mij super goed, niet te stug en helt ook niet meer over in de bochten. Heb alleen spijt dat ik deze niet eerder heb besteld. Maar goed beter laat dan nooit.
De touring staat nu ook weer iets strakker op het asfalt al het ik het aan de voorzijde nog iets lager verwacht. Maar ik vind het goed zo.......
Nog een paar plaatjes dan maar.
Die staat mooi op z'n poten zo, ik heb de Bilstein B6 dempers i.c.m. VDF veren en dat vind ik al heerlijk rijden. Jouw B8-Eibach combinatie zal dan vast nog beter sturen!
Mooi Luuk Jan, staat prima zo. Als je voor nog een cm wil pakken zijn er toch nog schotels die hem 1 cm lager zetten als ik het goed heb? Hij lijkt op de foto's rechts lager dan links welke hoogte is het meest natuurgetrouw?
Zomer duurt nog ff maar we moeten toch echt ff een keer meeten denk ik.
@ GTRene; de oude waren inderdaad verre van fris..... schrok er zelf een beetje van. Voordeel is nu wel dat het verschil met de nieuwe des te beter te merken is!
@ Tim; Heb zelf nog niets ontdekt van een verschil tussen links en rechts, zal het morgen eens gaan opmeten. Ik denk dat ik de hoogte voor verder zo laat als ie nu is, waarschijnlijk zakt alles ook nog wel een beetje.
Tja dat meeten komt er maar niet van he? Ik ben wel voornemens om zondag 7 juni naar het Bimmerfest in Venlo te gaan. Daar hebben ze ook nog eens een E36 wereldrecordpoging.
Ga jij daar toevallig ook heen?
En nog even voor Tim, verschil tussen links en rechts is zo'n 4 mm. Ik heb dan gemeten vanaf de bovenste velg-rand tot de wielkast-rand. Knap dat je dat zo van een foto haalt.
Als ik samen met mijn vrouw in de auto zit wordt dat door het gewicht weer mooi gecompenseerd. Weer een goede reden om zelf achter het stuur te kunnen kruipen.
Het grootste deel van mijn zomervakantie zit er weer op, ik ben inmiddels al weer thuis..... Voor vertrek heeft heeft de touring nog een oliebeurt en nieuwe uitlaatrubbers gekregen zodat niets een geslaagde vakantie meer in de weg kon staan.
De vakantie bestemming was Daun in DLD in de Eifel vlak bij de ring. Daar zijn we nog een paar keer naar toe geweest om rond te kijken en de hobby van onze zoon uit te oefenen (auto's spotten).
Hier bij een korte impressie van wat we allemaal gezien hebben.
Eerst de heenreis naar de Eifel, bij Venlo de grens over, en dan wordt het heuvelachtig ingehaald worden door een GT3 vind ik geen schande.....:
Aangekomen bij het vakantiehuis was het mooi weer..... dus nog even tijd voor zomaar een paar foto's van de touring:
En dan wat er zoal rond de ring te zien was, veel BMW's
Maar ook andere exoten als b.v. een Koenigsegg CCX Edition...... Meer foto's van deze supercar (en ook anderen die we gezien hebben) zijn ook te zien op autogespot http://www.autogespot.com/koenigsegg-cc ... 2015/07/12
Al met al een zeer geslaagde vakantie waarbij de nieuwe nieuwe vering en schokbrekers uitermate goed bevallen zijn
Bedankt mannen, vind het zelf ook nog steeds een erg mooie touring.
@Milka: De E46 328i bak is puur omdat de originele niet altijd helemaal lekker schakelde. Deze bak is volgens mijn specialist identiek. Het schakelt in ieder geval een stuk beter.
@Tom V: Dit is ook een beetje de reden dat we deze auto hebben. Het is een erg fijne vakantieauto en inderdaad nu ze zeldzamer worden in deze staat is het leuk er een te hebben. Ik heb al vaak genoeg spijt gehad dat ik een BMW heb verkocht. Probeer deze fout niet nog een keer te maken
's ochtends even naar de supermarkt in Daun, altijd leuk die typische duitse kerken
's middags op weg naar......
De Nürnburgring
Misschien volgende keer zelf maar eens een rondje maken