Politie gaat boetes uitdelen rijden over spitsstrook A1 !!
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
http://www.ad.nl/binnenland/article1405892.ece
Lezen ze hier mee??? Eindelijk wat actie die ik kan waarderen.
Lezen ze hier mee??? Eindelijk wat actie die ik kan waarderen.
- Sjoerd
Stond gister om 15h30 lekker vast op de A50 bij Arnhem, net een ongeluk gebeurd op de linker baan; dus dicht. Spitsstrook was maagdelijkleeg, echter was het nog geen 16h00 dus die blijft lekker dicht....
Dat krijg je dus als je een fietsende geitenwollensok achter een computer in Den Haag een beleidsmedewerker noemt

Dat krijg je dus als je een fietsende geitenwollensok achter een computer in Den Haag een beleidsmedewerker noemt

-
Sjoerd schreef:Stond gister om 15h30 lekker vast op de A50 bij Arnhem, net een ongeluk gebeurd op de linker baan; dus dicht. Spitsstrook was maagdelijkleeg, echter was het nog geen 16h00 dus die blijft lekker dicht....
Dat krijg je dus als je een fietsende geitenwollensok achter een computer in Den Haag een beleidsmedewerker noemt![]()
![]()

- Pescatore
@Sjoerd: helaas moeten wij in het Oosten ook steeds meer rekening houden met fileverkeer. Het lijkt de laatste maanden ook wel erger dan normaal te zijn. Veel Polen inderdaad, die qua rijstijl de indruk wekken zich bepaald niet aan de rijtijdenwet te houden.
Hoe staat het overigens met Macboy's proefproces? Ben wel benieuwd, hoorde laatst dat nergens vastgelegd is dat zo'n rood kruis ook echt voorschrijft dat je niet op die baan mag rijden..
Hoe staat het overigens met Macboy's proefproces? Ben wel benieuwd, hoorde laatst dat nergens vastgelegd is dat zo'n rood kruis ook echt voorschrijft dat je niet op die baan mag rijden..

- Macboy
- duifjes.com
- Mack
Re: Politie gaat boetes uitdelen rijden over spitsstrook A1
Nee, die files zijn goed voor het milieu...Macboy schreef: ,,Bovendien: de strook mag niet eerder open vanwege milieuregels. Die worden dus ook geschonden.''

Edit: oeps, oud berichtje (misschien toch iemand verstandig geworden?)

- Jelmer850i
- Jelmer850i
- Macboy
- duifjes.com
- Maus335i
- Macboy
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
*trap*
Ik maak dus sinds enkele maanden 2x per week gebruik van dit stuk, evenals het stuk op de A50 (van A1 naar de A12 toe). Heel leuk dat die spitsstroken nu meer open zijn maar ik kan me op een zondagavond waarop er nauwelijks verkeer aanwezig is om 10, 11 of zelfs 12 uur 's avonds er GIGANTISCH aan ergeren dat die KLOTEstroken open zijn. Want de overheid heeft er een mooi middel in gevonden om de snelheid er maar helemaal mee omlaag te krijgen. Moet je gewoon 12 km lang 129 rijden i.p.v. 149 :twisted: . A50 zelfde verhaal. Weinig vrachtverkeer, nog minder normaal verkeer en je kunt mooi 100 gaan tuffen over de hei daar. Kunt er niet langsrijden of de 'spits'stroken zijn open en hoppa, snelheid gaat weer een stuk omlaag
. Als ik zondagavond van Twente naar Den Bosch knor doe ik dat het liefst zo effectief mogelijk.
/einde rant
hitte heeft me onder jongens
Ik maak dus sinds enkele maanden 2x per week gebruik van dit stuk, evenals het stuk op de A50 (van A1 naar de A12 toe). Heel leuk dat die spitsstroken nu meer open zijn maar ik kan me op een zondagavond waarop er nauwelijks verkeer aanwezig is om 10, 11 of zelfs 12 uur 's avonds er GIGANTISCH aan ergeren dat die KLOTEstroken open zijn. Want de overheid heeft er een mooi middel in gevonden om de snelheid er maar helemaal mee omlaag te krijgen. Moet je gewoon 12 km lang 129 rijden i.p.v. 149 :twisted: . A50 zelfde verhaal. Weinig vrachtverkeer, nog minder normaal verkeer en je kunt mooi 100 gaan tuffen over de hei daar. Kunt er niet langsrijden of de 'spits'stroken zijn open en hoppa, snelheid gaat weer een stuk omlaag

/einde rant
hitte heeft me onder jongens

- SteV6
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: Politie gaat boetes uitdelen rijden over spitsstrook A1 !!
In het kader van 'zeuren is makkelijk, zeggen dat het goed is vergeten nog makkelijker':
Spitsstroken zijn nu op normale tijden weer dicht (waardoor er weer proper doorgereden kan worden
). Eerlijk is eerlijk.
Spitsstroken zijn nu op normale tijden weer dicht (waardoor er weer proper doorgereden kan worden

-
Gisteravond was de spitstrook op de A1 bij Barneveld dicht en er brandde een rood kruis boven de rechter (normale) baan. Dit thv de afrit naar de A30. Gelijk file omdat mensen gingen remmen + uitwijken naar links. Volgende bord was weer normaal, niet aan de hand. Snap niet waarom het aan stond, beetje raar.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik rijd regelmatig Breda - Groningen en dan kom ik ook altijd over een deel A27 met spitsstrook. Die spitsstrook is dus gewoon NOOIT open :twisted: Van de week stond m'n vriendin er nog in de file overdag notebene. Organisatie van lik m'n vessie hier (weer eens
)