Good or bad ?
No more BPM
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
No more BPM
http://www.nu.nl/auto/4054472/kabinet-w ... affen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Good or bad ?

Good or bad ?
- JP
- Berichten: 34923
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: No more BPM
Neutraal......budgetneutraal.
Inkomsten bpm wordt voor het kabinet steeds minder omdat de auto's steeds zuiniger worden.
Straks op het einde van de rit ben je toch hetzelfde kwijt.....misschien wel zelfs meer.
Inkomsten bpm wordt voor het kabinet steeds minder omdat de auto's steeds zuiniger worden.
Straks op het einde van de rit ben je toch hetzelfde kwijt.....misschien wel zelfs meer.
- Robin
- Berichten: 56047
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: No more BPM
Staat ook in 't AD, komkommertijd?
Als je 'n leuke(lees van 'n potentere, politiek incorrecte motor voorziene) kar wil, word je nog meer genaaid door Den Haag dan nu.
Kilometerheffing moet er komen. De vervuiler(...) betaalt. En niet alléén maar 't bezit van 'n dikkere baffer onevenredig zwaar belasten.
Omgekeerde klassenjustitie heet dat.

Als je 'n leuke(lees van 'n potentere, politiek incorrecte motor voorziene) kar wil, word je nog meer genaaid door Den Haag dan nu.
Kilometerheffing moet er komen. De vervuiler(...) betaalt. En niet alléén maar 't bezit van 'n dikkere baffer onevenredig zwaar belasten.
Omgekeerde klassenjustitie heet dat.
-
Gisae
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: No more BPM
Dit proeft als "wij gaan jullie blij maken met een dooie mus".
BPM gaat eraf maar ze naaien je onevenredig met de wegenbelasting terug. Deze gaan nu al stelselmatig omhoog, en dat zullen ze alleen maar sneller laten gaan.
Dan maar een 45km karretje halen, die zijn er tegenwoordig ook als cabrio :+
BPM gaat eraf maar ze naaien je onevenredig met de wegenbelasting terug. Deze gaan nu al stelselmatig omhoog, en dat zullen ze alleen maar sneller laten gaan.
Dan maar een 45km karretje halen, die zijn er tegenwoordig ook als cabrio :+
- JP
- Berichten: 34923
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: No more BPM
Ik hoor dat ook al de hele morgen (Skaairadio) Bpm valt weg, auto's worden goedkoper. Dat de MRB verhoogt dat melden ze niet.
- matthyssie
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: No more BPM
De BPM valt weg. Fijn voor als je nieuw koopt. Koop je wat oudere auto's heb je dus geen no-BPM-voordeel, maar betaal je wel de volle pond aan MRB. 
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: No more BPM
Als ze dan landelijk een gelijk tarief maken, en ook niet meer onderverdelen in gewicht zou het wel mooi zijn. Want wegenbelasting is het toch al niet meer als je ziet waar ze het aan uitgeven.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: No more BPM
Ik zou er graag meer dan € 100 wegenbelasting per maand voor mijn up! betalen als ik door het hele land gebruik zou kunnen maken van goed onderhouden vierbaanswegen met een variabele snelheidslimiet en kundige medeweggebruikers.
Feit blijft dat al het geld dat uit de auto komt wordt uitgegeven aan die linke hobby's.
Feit blijft dat al het geld dat uit de auto komt wordt uitgegeven aan die linke hobby's.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: No more BPM
Vierbaans wegen. Voor een Up! kun je beter hopen dat ze er een paar fietspaden voor gaan aanleggen...
- Arthur
- Berichten: 43713
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: No more BPM
Las het vanmorgen ook en vroeg me ook af wat dit zou moeten brengen. Iig is het budgetneutraal, dus ene kant omlaag en andere kant omhoog. Ene kant is/was eenmalig bij aanschaf, andere kant gaat alsmaar door... Dan wordt het toch duurder.
Tevens vraag ik mij af wat het gaat doen voor mijn, nog betrekkelijk jonge auto. Of zakt de nieuwe evenredig mee dat hetzelfde er weer bij moet als ik een nieuwe koop? Dan is het broekzak/vestzak bij aankoop. Gauw je auto nog ff verkopen gaat ook niet werken, je weet de ingangsdatum niet. En als je die wel weet dan lukt het niet meer, zo dom zijn "we" met elkaar ook weer niet.
Resumerend denk ik dat het er op neer komt dat het houden en het gebruik van een auto duurder gaat worden. Hoera, de wedergeboorte van de melkkoe!

Tevens vraag ik mij af wat het gaat doen voor mijn, nog betrekkelijk jonge auto. Of zakt de nieuwe evenredig mee dat hetzelfde er weer bij moet als ik een nieuwe koop? Dan is het broekzak/vestzak bij aankoop. Gauw je auto nog ff verkopen gaat ook niet werken, je weet de ingangsdatum niet. En als je die wel weet dan lukt het niet meer, zo dom zijn "we" met elkaar ook weer niet.
Resumerend denk ik dat het er op neer komt dat het houden en het gebruik van een auto duurder gaat worden. Hoera, de wedergeboorte van de melkkoe!
- Robin
- Berichten: 56047
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: No more BPM
Zoiets Arthur inderdaad.
Den Haag en cadeautjes geven? Wie dat denkt is inderdaad rijp voor 't fietspad:)
Den Haag en cadeautjes geven? Wie dat denkt is inderdaad rijp voor 't fietspad:)
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: No more BPM
Over een paar jaar is BPM compleet afgeschaft en zit het stiekem in de milieubelasting bij aanschaf. Daarnaast is de mrb omhoog. Voor wie geen trek heeft in die milieubelasting en denkt dat ze in de huidige wagen blijven rijden...
Welkom in Nieuw Nederland waar auto's boven de tien jaar straks uit alle stadscentra en dorpskernen geweerd worden. Linksom of rechtsom wordt het geld voor Griekenland toch wel binnengeharkt.
Welkom in Nieuw Nederland waar auto's boven de tien jaar straks uit alle stadscentra en dorpskernen geweerd worden. Linksom of rechtsom wordt het geld voor Griekenland toch wel binnengeharkt.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: No more BPM
Gewoon niet in de centrums komen.. no problem :*-)allen schreef:Over een paar jaar is BPM compleet afgeschaft en zit het stiekem in de milieubelasting bij aanschaf. Daarnaast is de mrb omhoog. Voor wie geen trek heeft in die milieubelasting en denkt dat ze in de huidige wagen blijven rijden...
Welkom in Nieuw Nederland waar auto's boven de tien jaar straks uit alle stadscentra en dorpskernen geweerd worden. Linksom of rechtsom wordt het geld voor Griekenland toch wel binnengeharkt.
Laatst gewijzigd door dvh op 23 mei 2015, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: No more BPM
BPM omlaag = catalogusprijs omhoog.
- Arthur
- Berichten: 43713
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: No more BPM
Daar zit ook wat in. Ex belastingen liggen de prijzen in NL toch behoorlijk laag?
-
OnlineRichardt.
- Berichten: 6796
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: No more BPM
Precies. Autopriizen zullen niet dalen, want dan schroeven de importeurs de prijzen wel opdaNpy schreef:BPM omlaag = catalogusprijs omhoog.
Elk ander systeem van belastingheffing zal er ook niet goedkoper op worden, wat ze ook verzinnen in Den Haag per saldo zullen we altijd minstens net zoveel kwijt zijn.
Heb het al vaker gezegd dat er een systeem moet komen waarbij de groot verbruiker (de km vreter en/of de onzuinige rijder) ook betaald. Dus gewoon het hele zooitje verrekenen in de brandstof prijzen (desnoods Europa breed)..... Wishfull thinking natuurlijk
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: No more BPM
Mochten ze in Nederland dan de catalogusprijzen verhogen dan zal het importeren van auto's nog populairder worden, er zit in ieder geval geen belemmering meer op in de vorm van BPM dus zomaar verhogen van de catalogusprijs zal niet zo makkelijk zijn.
-
Andre
- Berichten: 11435
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: No more BPM
Ik denk dat als de wegenbelasting zo n 15% verhoogd word. Dan is het budget centraal met het wegvallen bpm op nieuw en import.
Als ze dat op die manier doen is het nog niet zo gek.
Zal wel weer wishfull thinking zijn!
Als ze dat op die manier doen is het nog niet zo gek.
Zal wel weer wishfull thinking zijn!
- Joël D.
- Berichten: 3601
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: No more BPM
Welja, je betaalt nu al amper iets voor MRB, dus die kan best omhoog. 
- Martijn_bmw
- Berichten: 28972
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: No more BPM
Ook beetje vreemd dat ze het willen uitstellen met doorvoeren om de leasemaatschappijen te sparen....
Er is maar 1 auto eigenaar in Nederland die juist deze kosten kwijt kan... Elke leasemaatschappij heeft in zijn voorwaarden staan dat ze kosten voortvloeiend uit overheid maatregelen mogen doorbelasten.
Dat elke autohandelaar en Nederlandse particulier die nu een auto heeft wel alle waardedaling voor zijn eigen kiezen krijgt wordt maar ff vergeten
Er is maar 1 auto eigenaar in Nederland die juist deze kosten kwijt kan... Elke leasemaatschappij heeft in zijn voorwaarden staan dat ze kosten voortvloeiend uit overheid maatregelen mogen doorbelasten.
Dat elke autohandelaar en Nederlandse particulier die nu een auto heeft wel alle waardedaling voor zijn eigen kiezen krijgt wordt maar ff vergeten

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: No more BPM
kan leuk zijn voor mensen die nieuw kopen (slurper/sport auto's e.d.) maar als bv de wegenbelasting omhoog gaat , moeten ook anderen die nooit nieuw kopen meebetalen,
om het gat te vullen en ook bestuurders die heel weinig rijden worden dan zwaarder belast.
als ze nu de MRB en BPM/Co2 laten vervallen en daarvoor alleen een kilometer systeem voor terug brengen, dus alleen de gebruiker/vervuiler laat betalen, kunnen heel wat systemen opgeheven worden.
te weten bv>
--MRB
--BPM/Co2
--geregel/gedoe met klassiekers gedeeltelijk MRB en maanden niet
--geregel met oldtimers
--geregel met schorsen
--enz
Met dat enkele systeem per kilometer, wordt het veel overzichtelijker en er kunnen wat banen geschrapt worden en nwe worden verworven.
Dan alleen nog een waterdicht systeem zien te vinden wat niet lomp is en niet fraude gevoelig is met de huidige stand der techniek moet dat niet zo moeilijk zijn binnen een jaar of 5 <> 10 oid om voor elkaar te krijgen.
om het gat te vullen en ook bestuurders die heel weinig rijden worden dan zwaarder belast.
als ze nu de MRB en BPM/Co2 laten vervallen en daarvoor alleen een kilometer systeem voor terug brengen, dus alleen de gebruiker/vervuiler laat betalen, kunnen heel wat systemen opgeheven worden.
te weten bv>
--MRB
--BPM/Co2
--geregel/gedoe met klassiekers gedeeltelijk MRB en maanden niet
--geregel met oldtimers
--geregel met schorsen
--enz
Met dat enkele systeem per kilometer, wordt het veel overzichtelijker en er kunnen wat banen geschrapt worden en nwe worden verworven.
Dan alleen nog een waterdicht systeem zien te vinden wat niet lomp is en niet fraude gevoelig is met de huidige stand der techniek moet dat niet zo moeilijk zijn binnen een jaar of 5 <> 10 oid om voor elkaar te krijgen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29502
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: No more BPM
Het is altijd wat.
Km heffing is leuk voor de mensen die die weinig rijden.
Maar is funest voor de werkenden die veel km moeten rijden.
Iedereen rekent weer naar zichzelf toe.
Km heffing is leuk voor de mensen die die weinig rijden.
Maar is funest voor de werkenden die veel km moeten rijden.
Iedereen rekent weer naar zichzelf toe.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: No more BPM
die veel moeten rijden van het werk krijgen vaak onkosten vergoeding e.d. daar kan ook wat mee geregeld worden zodat het 'redelijk' gelijk blijft, je maakt overigens ook veel meer gebruik van het wegennet.
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: No more BPM
Jullie zijn erg negatief. Volgens mij gaat dit voor ons als autoliefhebbers goed uitpakken. Modellen met dikke motoren zijn in NL onbetaalbaar geworden. Gevolg is dat deze modellen na een paar jaar via import binnenkomen. Dan gaat vrijwel de gehele omzet (behalve wat rest-bpm/belasting) naar het buitenland. In NL worden alleen nog maar voordelige auto's gekocht en de lease auto's met subsidie en lage bijtelling. Dit is voor niemand goed (althans...in NL) en dat is eindelijk tot de ambtenaren doorgedrongen. Prijzen gelijk trekken met andere Europese landen is (bijna) voor iedereen goed. Extra wegenbelasting is wel minder als je 2 of meer auto's hebt, maar lage aanschaf belasting is wel weer fijn. Het is bizar dat dezelfde auto in bijv. Duitsland 20k goedkoper is dan in NL. Daar zijn we hopelijk binnen een paar jaar vanaf.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29502
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: No more BPM
GTRene schreef:die veel moeten rijden van het werk krijgen vaak onkosten vergoeding e.d. daar kan ook wat mee geregeld worden zodat het 'redelijk' gelijk blijft, je maakt overigens ook veel meer gebruik van het wegennet.
Ja je opdrachtgever ziet je aankomen dat er ff een paar euro per uur op moet in deze tijden.
Overigens zit er al een hoop belasting in de brandstof, dus betalen diegene die veel rijden al meer dan genoeg voor hun gebruik van de weg.
