Deze mooie 530d uit '04 zal de komende tijd de nieuwe familieauto zijn. Hopelijk voor vele probleemloze kilometers.
Het is wel een snoepje. De koets is keurig strak. geen krassen of deuken.. Voor zijn leeftijd een heel erg nette auto. Interieur idem dito, keurig , fris en netjes.
Geen idee wat ie weegt. Je voelt natuurlijk dat het een boot is. Maar vind hem opvallend wendbaar voor zo'n grote koetst. Gisteren had ik wat haast en moest even snel ergens naartoe. Binnendoor weggetjes genomen. Geeft gelijk veel vertrouwen maar je merkt dat de technisch ingrijpt als je korte bochtjes net wat te nauw wil nemen

Al bij al een positieve eerste indruk. Fijne motor. Rustig maar toch pittig.
Paar kleinigheidjes.. Motorkap moet een keer gesteld worden.. Dacht ook eerst dat ie wellicht een keer schade gehad zou hebben omdat er wat ruimte zat tussen de bumper en de kap.. Maar het is de kap zelf die wat omhoog staat en wat speling heeft.. Keertje afstellen denk ik.
En er zit zo'n afdekzijl in de achterbak.. Dat wordt dan weer vastgehouden door een of ander haakje. En dat haakje is heeft een automatische sluiter ( ofzo ) maar die is de kluts een beetje kwijt.. Dat hoor je af en toe klikken als je aan het rijden bent terwijl ie niks hoort te doen op dat moment.. Irritant dus.. Snel fixen of eruit slopen.
Velgen zijn niet origineel.. Denk dat de vorige eigenaar zijn zomerset heeft gehouden. Want dit zijn winterbanden. Wel nieuwe Dunlop banden erom.. Maar wil nog een keer een knappe zomerset scoren.
Nu eerst even rijden.. En foto's posten

Er zitten van die gigantisch smerige immitatieknipperlichtjes op de zijkant. Die worden zsm vervangen..
De stoelen.. Die zijn goddelijk.. Op de massagefunctie na valt er niks meer aan te wensen. Je zou bijna niet meer uit willen stappen.
Navigatie is zover ik weet geupdate met een 2014 versie. Ook handig.. i-drive is even puzzelen maar inmiddels al redelijk vertrouwd mee. Zo snap ik alleen nog niet hoe je de navigatie uit / stop zet nadat je iets heb ingevoerd ( dus niet de auto stoppen en starten maar gewoon digitaal de boel afkappen ). De cruizecontrol heb ik even mee zitten stoeien. Werkt weer net wat anders als de E46.. Maar ook dat is onder de knie..
En mis een bakje op het dashboard.. Zit nu een asbak.. had liever een vakje voor de telefoon of wat prul.
Verder een heerlijke auto.
Gewoon ontzettend veel auto voor het geld eigenlijk..
Auto heeft 245dkm gelopen.. Heb een boekwerk aan onderhoudspapieren erbij. Supernetjes. In 2014 ook veel preventief onderhoud gehad.. Daar koop je niks voor maar het voelt fijn(er). De motor geeft geen krimp.. Rijdt gewoon perfect. Des BMW