BMW E90 330xd lekkage bij Swirl flaps

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Rnd

BMW E90 330xd lekkage bij Swirl flaps

Bericht door Rnd » 17 mei 2015, 19:28

Goedendag,

Ik heb al een tijdje last van olielekkage bij mijn E90 330xd. De garage had gezegd dat het bij de automaat vandaan kwam. Daarna een afspraak gemaakt bij ZF in Delfgauw om de bak te spoelen en nieuwe pakkingen te plaatsen. Zij gaven aan dat de lekkage niet van de automaat kwam, maar van boven. Wel het werk laten doen, want in die 7 jaren dat ik hem heb was de automaat nooit onderhouden. Op Internet las ik dat de Swirl flaps vaak olielekkage veroorzaken. Na verloop van tijd gaat het draaimechanisme bij die flaps lekken.

Na veel doe het zelf video's bekeken te hebben, heb ik besloten om het zelf op te lossen. Na het loshalen van het spruitstuk bleken de Swirl flaps inderdaad de oorzaak van de lekkage te zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Pakkingen heb ik al bij de BMW dealer gehaald en de doppen om de Swirl flaps te vervangen, zijn net besteld op Internet. Hopelijk krijg ik het allemaal weer netjes in elkaar ( en werkend).

Groeten,

Rnd

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: BMW E90 330xd lekkage bij Swirl flaps

Bericht door G Kolkman » 19 mei 2015, 17:42

Moet je nou de ruitenwissermotor deels demonteren om fatsoenlijk bij de motor te kunnen of doe je daar nog iets anders?

Verder wel leuk werk als je niet heel hard om de auto verlegen zit :) .

fuseekogel

Re: BMW E90 330xd lekkage bij Swirl flaps

Bericht door fuseekogel » 20 mei 2015, 06:30

Voordat je de boel in elkaar schroeft, lees hem even uit, door de olielekkage gaat vaak de gloeiautomaat stuk. En als je toch aan de klus bent, gelijk de vacuümslangen vervangen, die zijn ook vaak broos door de hitte en olie op de slangetjes helpt ook niet bepaald.

Plaats reactie