Idd... de laatste jaren is dat niet vanzelfsprekend meer en zijn er genoeg sectoren waar ze mensen zonder pardon op straat gooien. Valt wel op hoe makkelijk ze bij semi-overheden gaan staken.. net als leraren, staan ook elk jaar wel weer op straat met borden voor m'n gevoel. Staken zie je in de commerciële hoek veel minder... terwijl ze daar een stuk harder zijn voor de werknemer (je ligt er eerder uit als je je werk niet goed doet, overwerk is vaak tijd voor tijd, minder goede secundaire arbeidsvoorwaarden, pensioenen vaak minder goed geregeld etc).Robin schreef:Over staken ben ik kort:Wees blij dat je 'n baan hebt.
Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineLuco
@Tom, heb je uberhaupt de laatste jaren de arbeidsvoorwaarden van semi-overheidspersoneel bekeken?
-
Nee ik ken geen details, baseer mij op wat ik zo om mij heen hoor. Maar laat mij graag van m'n ongelijk overtuigen hoor.
Feit is dat er in de commercie ook hard aan toe gaat. Zeker in bepaalde sectoren is de concurrentie moordend. Dan heb je als werknemer helemaal niets te eisen... ga je eisen dan lachen ze je vierkant uit... kwestie van doorbijten en blij zijn dat je nog werk hebt, het is tenslotte crisis. Daar weet je zelf alles van.
Vergeleken daarmee is semi-overheid toch een warm nest? Ja, je salaris gaat een aantal jaar niet mee waardoor je er netto op achteruit gaat.. en sommige voordeeltjes die je had vervallen.. maar in the end heb je werk en is het volgens mij zo slecht nog niet om bij semi-overheid te moeten werken. Het kan volgens mij geen kwaad om even te realiseren dat we al jarenlang in een crisis zitten en vrijwel iedereen het moeilijk heeft/had (al trekt het weer aan..).
Gun verder iedereen die hard werkt een passend salaris hoor.. maar staken vind ik altijd kansloos en krijg bij stakende semi-overheid zo'n calimero gevoel

Feit is dat er in de commercie ook hard aan toe gaat. Zeker in bepaalde sectoren is de concurrentie moordend. Dan heb je als werknemer helemaal niets te eisen... ga je eisen dan lachen ze je vierkant uit... kwestie van doorbijten en blij zijn dat je nog werk hebt, het is tenslotte crisis. Daar weet je zelf alles van.
Vergeleken daarmee is semi-overheid toch een warm nest? Ja, je salaris gaat een aantal jaar niet mee waardoor je er netto op achteruit gaat.. en sommige voordeeltjes die je had vervallen.. maar in the end heb je werk en is het volgens mij zo slecht nog niet om bij semi-overheid te moeten werken. Het kan volgens mij geen kwaad om even te realiseren dat we al jarenlang in een crisis zitten en vrijwel iedereen het moeilijk heeft/had (al trekt het weer aan..).
Gun verder iedereen die hard werkt een passend salaris hoor.. maar staken vind ik altijd kansloos en krijg bij stakende semi-overheid zo'n calimero gevoel

-
OnlineLuco
Zon beetje alle voordelen voor de "normale" ambtenaar zijn vervallen hoor.
"vrije" werktijden zijn van 7 sochtends tot 10 savonds (afhankelijk van functie) en worden als normale tijd beschouwd, dus niks geen overwerk.
overwerk wordt helemaal niet uitbetaald, is tijd voor tijd.
teveel gewerkte uren ben je aan het einde van het jaar kwijt.
ontslagbescherming is er ook niet meer.
Dus onder de streep gelijk aan commercieel tegenwoordig, niks mis mee hoor, maar die vooroordelen over semi-overheid is ook een beetje calimero gedrg.
Verder, staken ben ik met je eens hoor, ook in de commerciele sector werd in het verleden nogal eens gestaakt, voor bv 0,5 procent loonsverhoging, ging je staken kreeg je 80% van je loon, en lachen dat ze deden, staken en toch betaald krijgen.
totdat ze voorgerekend werd dat als ze een week staakten voor 80%, ze 5 jaar lang die 0,5 procent moesten krijgen om die week terug te verdienen
, sukkels.
"vrije" werktijden zijn van 7 sochtends tot 10 savonds (afhankelijk van functie) en worden als normale tijd beschouwd, dus niks geen overwerk.
overwerk wordt helemaal niet uitbetaald, is tijd voor tijd.
teveel gewerkte uren ben je aan het einde van het jaar kwijt.
Dus onder de streep gelijk aan commercieel tegenwoordig, niks mis mee hoor, maar die vooroordelen over semi-overheid is ook een beetje calimero gedrg.
Verder, staken ben ik met je eens hoor, ook in de commerciele sector werd in het verleden nogal eens gestaakt, voor bv 0,5 procent loonsverhoging, ging je staken kreeg je 80% van je loon, en lachen dat ze deden, staken en toch betaald krijgen.
totdat ze voorgerekend werd dat als ze een week staakten voor 80%, ze 5 jaar lang die 0,5 procent moesten krijgen om die week terug te verdienen

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Rijden zonder db killer mag niet, kom wij gaan herrie maken met sirenes.
Langzaamrijdende vrachtwagens als staking, doe maar niet dan bekeuren we je.
Prive rijden met een zakelijke auto, dikke naheffing.
Misbruik van zakelijk materiaal en werkwijgering hoef je bij commerciele bedrijven niet aan te komen lijkt me. Word agent en het kan allemaal, en je krijgt vervolgens extra betaald?
Langzaamrijdende vrachtwagens als staking, doe maar niet dan bekeuren we je.
Prive rijden met een zakelijke auto, dikke naheffing.
Misbruik van zakelijk materiaal en werkwijgering hoef je bij commerciele bedrijven niet aan te komen lijkt me. Word agent en het kan allemaal, en je krijgt vervolgens extra betaald?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Staken heb ik nog nooit gedaan, komt natuurlijk ook omdat ik dat niet mocht toen ik bij defensie werkte. Daardoor geloofde ik er ook niet echt in, ondertussen verandert mijn mening daar wel over.
Onderwijs verwacht hoog opgeleid personeel dat alle onderwijsuren in 40 weken tijd er doorheen ramt waardoor er eigenlijk altijd 's avonds in eigen tijd gewerkt moet worden. Ik wil best een paar weken vakantie inleveren zodat ik geen 42.5 uur met m'n werk bezig ben, nog los van alles wat ik thuis doe. Afgezien van dat ben je je 'leven' in het onderwijs niet zeker, nog nooit zo'n lomp personeelsbeleid meegemaakt. Flex contracten ohne ende, op het allerlaatste moment (als alle vacatures voor het komende schooljaar overal al gevuld zijn) mensen duidelijk maken dat er volgend jaar geen plaats voor ze is, onderwijs is voor wat betreft bedrijfsvoering en personeelsbeleid echt geen overheid meer...Ik ken ook geen enkele sector waar er zoveel collega's uitplokken, burn-out krijgen etc. En dan doel ik niet op geitenwollensokken, maar types zoals Shakes en ikzelf
Dat beschouwende, samen met de eis om HBO of WO geschoold te zijn, vind ik het eerlijk gezegd een zwaar onderbetaalde baan. Ik heb er zelf voor gekozen, ga daar verder ook niet over liggen janken, maar voor het geld had ik bij defensie niet weg gehoeven. Had me drie jaar studeren in de avonduren gescheeld.
Kortom, ik heb nu iets meer begrip voor mijn stakende collega's gekregen. De opmerking, 'had je maar een ander vak moeten kiezen' vind ik echt tekort door de bocht
Onderwijs verwacht hoog opgeleid personeel dat alle onderwijsuren in 40 weken tijd er doorheen ramt waardoor er eigenlijk altijd 's avonds in eigen tijd gewerkt moet worden. Ik wil best een paar weken vakantie inleveren zodat ik geen 42.5 uur met m'n werk bezig ben, nog los van alles wat ik thuis doe. Afgezien van dat ben je je 'leven' in het onderwijs niet zeker, nog nooit zo'n lomp personeelsbeleid meegemaakt. Flex contracten ohne ende, op het allerlaatste moment (als alle vacatures voor het komende schooljaar overal al gevuld zijn) mensen duidelijk maken dat er volgend jaar geen plaats voor ze is, onderwijs is voor wat betreft bedrijfsvoering en personeelsbeleid echt geen overheid meer...Ik ken ook geen enkele sector waar er zoveel collega's uitplokken, burn-out krijgen etc. En dan doel ik niet op geitenwollensokken, maar types zoals Shakes en ikzelf

Dat beschouwende, samen met de eis om HBO of WO geschoold te zijn, vind ik het eerlijk gezegd een zwaar onderbetaalde baan. Ik heb er zelf voor gekozen, ga daar verder ook niet over liggen janken, maar voor het geld had ik bij defensie niet weg gehoeven. Had me drie jaar studeren in de avonduren gescheeld.
Kortom, ik heb nu iets meer begrip voor mijn stakende collega's gekregen. De opmerking, 'had je maar een ander vak moeten kiezen' vind ik echt tekort door de bocht

- Fernando
Luco schreef:Zon beetje alle voordelen voor de "normale" ambtenaar zijn vervallen hoor.
"vrije" werktijden zijn van 7 sochtends tot 10 savonds (afhankelijk van functie) en worden als normale tijd beschouwd, dus niks geen overwerk.onzin
overwerk wordt helemaal niet uitbetaald, is tijd voor tijd.onzin
teveel gewerkte uren ben je aan het einde van het jaar kwijt.onzin

-
Zeg je zonder twijfel?dvh schreef:En een stuk dommer.
Als elk nadeel een voordeel heeft, wat zou dat voordeel in dit geval zijn en zou het dan nog jammer zijn?Robin schreef:Dat stuk waar Wouter mee komt is inderdaad jammergenoeg 'wat het nu is'.
Niets mis met de dynamiek slash deelnemers nu, als je het mij vraagt. Maar misschien is echt verdiepen wel overdreven. Wat meer nuance en neutraliteit is soms wel gewenst, vraagteken?Robin schreef:Dan zou 't wel heel stil worden hier en zit ik wat met 'n handjevol andere frisse denkers alléén hier wat neer te typen
Zolang je er niet bij vermeld wat 5 dagen staken de werkgever kost, weten we niet wie de sukkel is.Luco schreef:totdat ze voorgerekend werd dat als ze een week staakten voor 80%, ze 5 jaar lang die 0,5 procent moesten krijgen om die week terug te verdienen, sukkels.
-
In een land waar bureaucratie en regelgeving wendbaarheid, daadkracht en inventiviteit verdooft. Veiligheid tot een paar lagen buiten de kern moet worden beoordeeld, vast gelegd, fysiek afgeschermd en gecontroleerd door mensen die zich niet bezig mogen houden met de kerntaak. Met jaarlijks gekeurd gereedschap, door regelmatig getoetst gecertificeerd personeel. Waar opleidingen voornamelijk uit commercieel oogpunt bestaan en soms onnodig breed zijn, diepgang missen en slecht aansluiten op de praktijk. Er geïnvesteerd wordt in verzekeringstechnisch interessante opleidingen voor mensen die te weinig ervaring op doen omdat het hen kerntaak niet is. Waar inkoopbeleid door tig lagen moet gaan ($$) ongeacht het te besteden bedrag. Waar men denkt dat het makkelijk is bedrijfsspecifieke software te maken met de overdadige functionaliteit en kwaliteit van massaal verkochte, jarenlang doorontwikkelde spullen als auto's en smartphones.
Bek dicht, blij zijn dat je een baan hebt en kop in het drijfzand..
Bek dicht, blij zijn dat je een baan hebt en kop in het drijfzand..
-
OnlineLuco
Is echt geen onzin hoor, ik zit nu bij een overheidsinstantie.Fernando schreef:Luco schreef:Zon beetje alle voordelen voor de "normale" ambtenaar zijn vervallen hoor.
"vrije" werktijden zijn van 7 sochtends tot 10 savonds (afhankelijk van functie) en worden als normale tijd beschouwd, dus niks geen overwerk.onzin
overwerk wordt helemaal niet uitbetaald, is tijd voor tijd.onzin
teveel gewerkte uren ben je aan het einde van het jaar kwijt.onzin
, ik zit trouwens al 4 jaar zonder cao, maar ik zeur niet...
- Fernando
Ik ben inmiddels 8 jaar ambtenaar bij het Rijk. Ken het ARAR wel aardig...
-
OnlineLuco
rijk is wat anders dan gemeente.
daar zijn echt al die voordelen wegbezuinigd.
daar zijn echt al die voordelen wegbezuinigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik lees net in de Telebaron;
Depay gaat €120.000,-- per week verdienen, 6 miljoen per jaar, Ik lees ook dat van Persie, Rooney en Falcao daar met €340.000 per week nog dik overheen gaan,
De krant noemt dit alles "een prachtig inkomen"
De zelfde krant een paar weken terug, een ING topbankier verdient een kleine 2 miljoen, wordt weggezet als een graaier.
De inconsequentheid kent idd geen grenzen meer, de verdienmodellen idem, allemaal weer een jaarkaart kopen en op de banken voor je cluppie.............
We zijn collectief gek geworden............
Depay gaat €120.000,-- per week verdienen, 6 miljoen per jaar, Ik lees ook dat van Persie, Rooney en Falcao daar met €340.000 per week nog dik overheen gaan,
De zelfde krant een paar weken terug, een ING topbankier verdient een kleine 2 miljoen, wordt weggezet als een graaier.
De inconsequentheid kent idd geen grenzen meer, de verdienmodellen idem, allemaal weer een jaarkaart kopen en op de banken voor je cluppie.............
-
+1, een topman in een top zaak hoort een topinkomen te hebben. En niet zo'n aap die achter een balletje huppelt. Of die twee idioten die elkaars hersens insloegen afgelopen weekend.... Idioterie...romo schreef:Ik lees net in de Telebaron;
-
OnlineLuco
Aan de andere kant ook weer knap dat je met het iq van een dode muis zoveel kan verdienen 

- GTRene
die bedragen gaan nergens meer over, niet normaal en triest.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Goede punten. Ben blij dat 't wordt aangedragen. Een topman is een graaier en van 'n man als Depay dromen we(prima voetballer en ik gun 't hem als geen ander overigens), maar dat is de Nederrlandse selectieve verontwaardiging denk ik(?)
Nou zit ik er tussenin, vind 't beide wel best, (kijk naar jezelf, zou jezelf niet in hun positie qua inkomen willen zitten? Tuurlijk) En ze zitten mij niet in de weg, de topman niet, de voetballer niet. Ze pompen hun inkomen ook weer in de/eeneconomie.
Kansloos volk/roverheid/gemeente daarentegen heb ik dan weer wel moeite mee.Schooiers om te schooien.
Geef je geld (als je hebt) aan de mensen om je heen/die je kent, die 't nodig zijn , niet aan anonieme dingen/entiteiten/mensen. Die laatste groepen heb je in de kern niks aan en ze kunnen anoniem nogal de backstabber uithangen in 't algemeen.
Nou zit ik er tussenin, vind 't beide wel best, (kijk naar jezelf, zou jezelf niet in hun positie qua inkomen willen zitten? Tuurlijk) En ze zitten mij niet in de weg, de topman niet, de voetballer niet. Ze pompen hun inkomen ook weer in de/eeneconomie.
Kansloos volk/roverheid/gemeente daarentegen heb ik dan weer wel moeite mee.Schooiers om te schooien.
Geef je geld (als je hebt) aan de mensen om je heen/die je kent, die 't nodig zijn , niet aan anonieme dingen/entiteiten/mensen. Die laatste groepen heb je in de kern niks aan en ze kunnen anoniem nogal de backstabber uithangen in 't algemeen.
-
'Mooi verhaal', parasiteren is van alle tijden en Nederland is het nieuwe België:)
http://tvolen.be/2012/01/06/waalse-nean ... r-luiheid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Neanderthaler gast lijkt ook wel 'n beetje op Hans Spekman...
http://tvolen.be/2012/01/06/waalse-nean ... r-luiheid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Neanderthaler gast lijkt ook wel 'n beetje op Hans Spekman...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
En doe je een beetje zunig an, dan mag het ook weer niet;
http://www.volkskrant.nl/dossier-werk/o ... ~a4010188/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat er teveel ZZPers zijn, die uiteraard de wettelijk toegestane fiscale voordelen gebruiken, moeten die ook afgeroomd worden natuurlijk;
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _er__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kortom; wil je d`r iets van maken van je leven, dan kan je altijd bukken, buk je niet genoeg, dan zorgen we er voor dat je nog krommer moet.
http://www.volkskrant.nl/dossier-werk/o ... ~a4010188/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat er teveel ZZPers zijn, die uiteraard de wettelijk toegestane fiscale voordelen gebruiken, moeten die ook afgeroomd worden natuurlijk;
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _er__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kortom; wil je d`r iets van maken van je leven, dan kan je altijd bukken, buk je niet genoeg, dan zorgen we er voor dat je nog krommer moet.
-
^^^
Ja er worden ook te weinig doodstraffen gegeven in NL.
Weer twee op de nominatie:)
Ja er worden ook te weinig doodstraffen gegeven in NL.
Weer twee op de nominatie:)
- WJ
Bed, bad, brood en al dat andere hollandse(en niet) tuig dat hun handje opvangt moet toch ergens van betaald worden..
- GTRene
vroeger stond BBB nog voor heel wat anders dacht ik, was het niet iets van
Borsten Billen Buik oid?
edit na ff google, ow, not...
Borsten Billen Buik oid?

edit na ff google, ow, not...
http://www.gezondheidsnet.nl/sporten/bb ... n-en-benen" onclick="window.open(this.href);return false;BBB: oefeningen voor buik, billen en benen
-
Ik las dit en zou denken dat die zogenaamde rechters gewoon onder één hoedje spelen met die (ex) bankiers. Ik zou beter moeten weten....
http://www.nu.nl/economie/4051680/hoeft ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/economie/4051680/hoeft ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
je zou er idd wat van gaan denken zo...op zogenaamd 'vormfouten' dat zoiets anno 2015 nog kan.
-
http://www.nu.nl/politiek/4052232/meeva ... osten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou Den Haag. 2.000.000.000 gedeeld door 17.000.000 inwoners is 117,- per hoofd vd bevolking.
Leuk vakantiegeld en koopkracht:)
Nou Den Haag. 2.000.000.000 gedeeld door 17.000.000 inwoners is 117,- per hoofd vd bevolking.
Leuk vakantiegeld en koopkracht:)