Was weer een enerverende editie van de Time Attack zeg!
Het begon bij mij al een week geleden in de vorm van het klaarmaken van de Z3 GTR. Auto was net afgesteld en moest nu weer verder afgebouwd worden en uiteraard zijn een paar stickers er op ook leuk......
Na elke dag van de week tot laat door te werken is het gelukt om de auto op zaterdag avond aan te bieden voor de keuring op CPZ. Daar kwam ik Elmar ook tegen met de Viper en kon het lange wachten beginnen
1. Schrijf je in en ontvang een transponder in ruil voor je rijbewijs
2. Ga naar de toren en betaal €100 borg in ruil voor een sleutel van je pitbox
3. laad de autos af en zet de aanhangers bij de box.
4. Ga met je auto in de lange rij staan voor de keuring.
5. Krijg daar te horen dat je startnummer niet recht op de auto zit en dat ze misschien me nummer niet kunnen lezen als ik langsrij, boehoe.. Ervaring na 2 keer time attack is dat als er ook maar IETS te zeuren is, dan zullen ze het niet laten dit te melden.
Na 2,5 uur verder te zijn konden we eindelijk weer naar huis toe.
De zondag begint echter vroeg want ze vinden het niet handig om de briefing tijdens het keuren te doen, maar om 08:00uur in de ochtend en dat terwijl je pas om 10:30 uur hoeft te rijden.
Maar goed, we zijn de moeilijkste niet en zijn er dan ook op tijd. Dit werd voor mij bijna nog onmogelijk gemaakt omdat ze mij niet doorlieten bij de poort omdat ik een Jeep rij en geen auto van japanse makelaardij. Als je vervolgens zegt dat je moet racen, zeggen ze doodleuk: er wordt niet geraced, het is een japanse autodag... Brainfart!!!
Anyway....... We komen er uiteindelijk wel en onze buren van Hoto autobanden hadden de koffie al klaar en dat had ik ook wel even nodig! Ondertussen was Elmar er ook en konden we rond 10:10 de auto's gaan warmdraaien voor onze eerste Warm-up sessie.
Deze sessie is voor mij van belang om meer gevoel te krijgen met de auto, immers had ik er nog maar 45 minuten in gereden daarvoor. Eenmaal op de baan alles rustig opwarmen, toen 2 ronden op snelheid rijden om daarna snel de pits in te gaan voor controle van de bandenspanning.
Deze iets moeten aflaten en toen proberen vertrouwen te krijgen in de Z3. Dit ging vrij snel de goede kant op en zonder veel problemen zat ik op een 1.53 qua rondetijd. Ik heb nog tijd nodig om de rembalans af te stemmen en te ontdekken hoe laat ik kan remmen zonder te blokkeren. Mijn gevoel zei dat ik vrij snel onder de 1.50 moest kunnen komen, maar dit heb ik niet kunnen waarmaken.
Bij het uitkomen van de Tarzan klapte plots de 3de versnelling eruit.
Dit was dus enorm balen daar ik de bak net voor een godsvermogen had laten reviseren. Daarnaast ook nog eens een nieuw KMS systeem erop met flatshift functie etc etc etc. Nu dus de angst weer voor hoge kosten te komen staan, maar niet zonder te achterhalen wat er nu mis is gegaan. DE bak schakelde namelijk perfect, kost totaal geen kracht en de shiftcut is duidelijk hoorbaar.
Verder geen rare dingen meegemaakt dus ik ben benieuwd!
Voor mij zat de dag qua rijden in elk geval er op, maar Elmar kon natuurlijk wel blijven rijden. We hebben dan ook besloten om mijn bandenwarmers te gebruiken voor de finale van Elmar. Omdat je maar 1 opwarmronde heb zijn deze eigenlijk cruciaal en zeker nu Elmar het moest opnemen tegen een 800pk evo.
Elmar mocht als laatste starten omdat hij de snelste kwalificatietijd had neergezet dus met spanning keken we toe wat de tijden van de andere waren. De eerste klokte 1m58 en dus niet snel genoeg, toen kwam de Evo met een tijd van 1m49 en dat zou spannend worden, maar wij wisten zeker dat Elmar daaronder zou kunnen komen.
ff wachten en daar kwam Elmar aan, BAM 1m55
WUUUUUTTTT
Hier moest iets niet goed gegaan zijn. Eenmaal in de pits moest hij met het schaamrood om zijn gezicht vertellen dat de brandstof halverwege op was
Neemt niet weg dat het goed genoeg was voor een 2de plaats, maar we hadden liever een ander podium gezien. Thats racing denk ik maar.
Voor mij is het tijd om de bak weer na te kijken en eens 100% duidelijkheid te krijgen wat er nu mis gaat. In het filmpje hieronder zie je een ronde tijdens de warm up sessie. Na de tarzan van de opvolgende ronde hoor je duidelijk de versnellingsbak kapot gaan, terwijl daarvoor alles nog perfect was...
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=h3-AariU ... e=youtu.be[/youtube]