Digitalisering, de onvoorstelbare toekomst.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Digitalisering, de onvoorstelbare toekomst.

Bericht door romo » 05 mei 2015, 21:56

De wereld is sinds de digitalisering in rap tempo veranderd, maar de rit gaat nog onvoorstelbaar veel verder, harder en wilder worden !!

De toekomst in 5 minuten;

http://singularityhub.com/2014/06/10/st ... ign=buffer" onclick="window.open(this.href);return false;

In dat licht;

http://www.nrcq.nl/2015/05/05/na-twinti ... oi-geweest" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaruit;
Cisco zal zich onder Robbins nog meer richten op het internet of things: het verschijnsel dat steeds meer apparaten verbonden raken met internet. Cisco noemt dat zelf ‘het internet van alles’. “Mijn verwachting is dat die ontwikkeling groter wordt dan wat we in de jaren 90 hebben gezien met het onstaan van het internet. Ik denk twee tot tien keer groter. Alles gaat digitaliseren: hele landen, steden, en bedrijven.”

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Digitalisering, de onvoorstelbare toekomst.

Bericht door smiley » 05 mei 2015, 22:23

Van wat er tot nu toe uit die relatief dure 3D printers komt rollen ben ik nog niet echt onder de indruk.
Maar we zullen het wel meemaken.

Maus

Bericht door Maus » 06 mei 2015, 19:22

In dit licht bezien, mogen we Google X ook wel even aanhalen met betrekking tot de digitalisering en onvoorstelbare toekomst.
Het is de doelstelling van Google om in 2045, met behulp van nanotechnologie, het menselijk lichaam onsterfelijk te maken. Tevens moet het tegen die tijd ook mogelijk zijn je eigen avatar te hebben. :swinging: :hmmm:

Wij zullen ons hardop af moeten vragen of deze geschetste digitalisering ons gaat brengen wat men ons nu voorspiegelt en dat het ons daadwerkelijk zal gaan dienen, of dat 't misschien toch.... ;)
Mij bekruipt me in ieder geval een behoorlijk 1984-gevoel (George Orwell)...

AlexMK4

Bericht door AlexMK4 » 06 mei 2015, 19:44

smiley schreef:Van wat er tot nu toe uit die relatief dure 3D printers komt rollen ben ik nog niet echt onder de indruk.
Maar we zullen het wel meemaken.
:peace:
http://youtu.be/Dw6cs7opvzA

HJ2

Bericht door HJ2 » 06 mei 2015, 22:21

Ik mis de nano technologie, is dat al weer dood?

Enneuh, 3D printen is al meer aanwezig dan je zou denken. Vergeet echter al die maker-bot derrivaten. Ik kan me voorstellen dat je daarvan niet onder de indruk bent ja.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 mei 2015, 22:42

HJ2 schreef:Enneuh, 3D printen is al meer aanwezig dan je zou denken.
Bij de professionals ja.
Maar ik zie mezelf nog niet een telefoon casing uitzoeken in de imodel store, en deze naar mijn 3D printer sturen, en dan nog goedkoper uitzijn dan een exemplaar van dx.com.

Ik hoop dat ik ernaast zit. Zou wel leuk zijn.

Ik zie wel veel kansen voor de jonge entrepreneur die dingen gaat maken (en vooral het copyright op het model houd) in de maatwerk scene.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 07 mei 2015, 00:38

Een bekende heeft dat gedaan. 3d laten printen via een netwerk van mensen die hun printer daarvoor beschikbaar stellen. Dan kan je dus voor weinig kosten in jouw omgeving zo'n hoesje laten maken. Maar ik denk dat het op dit moment nog te duur is om goedkoper uit te zijn dan dealextreme en consorten.

Edit:
Dit zal die site wel zijn https://www.3dhubs.com

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2015, 18:52

zo'n Jarvis computer zou voor mij wel handig zijn met dat analoge ouderwetse small disc PC brain van mij :lol:

Plaats reactie