Er is te veel aan gedaan om op te noemen. Auto heeft nu 223.000km gelopen maar bij 215.000 is de motor volledig gereviseerd. Kop is gevlakt, kleppen geslepen en gesteld en en motor gehoond. Nieuwe zuigerveren. Pakkingen (kleppendeksel, spruitstuk inlaat/uitlaat, cilinderkop), waterpomp en kopbouten. Verder supersprint spruitstuk erop en compbrake quickshift met group N schakelstangen en Sparco pookknop en pedaaltjes en stuur. Motor loopt echt fenomenaal lekker in de toeren en ploft heerlijk bij gaslos. Custom made uitlaat van DF racing erop.
Verder zitten er sinds eind 2013 nieuwe koplampen op en nieuwe achterlichten op. Het vochtprobleem bij de achterlichten en achterbank is verholpen. Lekken op hemelbekleding bij de antenne (binnenkant bij leeslampje) is verholpen. Roestplekken buiten is opgelost maar zit nu een kras op spatbord die ik nog zal verhelpen bij verkoop. Motorkap is toen ook opnieuw gespoten. Meeste putjes in de lak zijn uitgedeukt. Spatborden zitten weer vast. Nieuwe rubbers kofferbak geplaatst.
Aan de onderkant het volgende eind 2013. De bout van de stabi stang door de achteras was gebroken. Dus onvoldoende stabiliteit in de achteras. De afgebroken bout is uitgeboord en nu sterker m10 draad erin dus stuk steviger dan origineel. Gereviseerde achteras via Trackdayparts en nieuwe fuseekogel, nieuwe handremkabel, nieuwe remdrukbegrenzer op achteras, nieuwe krukaskeerring, set aandrijfaskeerringen, nieuwe koppeling. In 2014 nieuwe banden en APK en balanceren en uitlijnen.
Verder vast nog wel wat vergeten ...
Wil zelf een MX5 kopen en daarmee lekker toeren vandaar de verkoop. Als ik er heel weinig voor terugkrijg dan hou ik hem liever zelf. Dan maar een derde auto. Maar als ik er iemand blij mee kan maken vind ik dat ook wel leuk natuurlijk. Maar daarom deze vraagprijs in elk geval.
Vraagprijs €2000
Mooie Bosch ruitenwissers:
Antenne netjes weggewerkt:
Mooie nieuwe buitenspiegels met nieuw glas:
Sparco stuur bevestiging is in orde gemaakt (plastic kapje is weg)
Sparco pookknop op de shortshifter:
Blauwe matjes:
Originele radiocover