Gereden; F11 535d, een impressie.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Gereden; F11 535d, een impressie.
arghhhhhhhhhhhhhhhhhh 

- JP
Gelukkig heb je meer verstand van geneeskunde...(oid)..... 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- WJ
Dat hopen we dan maar.JP schreef:Gelukkig heb je meer verstand van geneeskunde...(oid).....

- Peric
Vaag.. Op het forum staan ze op de kop. Als ik ze aanklik staan ze wel goed..
- Macboy
Ik zie ze in zwart/wit ??
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi verhaal. Ik reed dus tijdje terug M550xD F11 heb ik hier al eens verteld. En buiten de interieurrust/afwerking en remmerij voor zo'n zwaar loeder, maakte hij mij de zeik niet lauw, ik voelde geen 380pk en 700nm(?) in ieder geval. Verder prima kar voor veelrijders, maar geen adembenemend stuk techniek voor mij, terwijl 't zo ongeveer 's werelds snelste diesel moet zijn(?)
Dus beter de 535/530d blijkbaar doen zoals hierboven al gezegd.
Dus beter de 535/530d blijkbaar doen zoals hierboven al gezegd.
- Sjoerd
Inmiddels 1,5 jaar verder in een LCI 535d; ik kan niets anders zeggen dat het mijn fijnste daily tot nu toe is. Ik ben echt content over de auto en zou niet weten wat ik er nu - als daily - voor in de plaats zou kopen.
Ik rij zelf met M-sport onderstel en Integral Active Steering. Met name dat laatste is super.
) wat ik bijvoorbeeld niet heb voor een M550D. Mijn 535d is overiges (fors) zuiniger als de F11 530d die ik als tussen-auto 6 maanden heb gereden.
Ik heb met opzet de executive besteld i.p.v. de high executive om te voorkomen dat ik dat nieuwe dash heb. Mijn moeder heeft overigens een MY15 waarbij de dash los van de sport knop kan worden gekoppeld.535d schreef:Heb zelf een F10 535d uit 2011 met wel nog de ´´echte´´ tacho. Dijk van een auto en het blok is echt super, al heb ik nog de 299pk versie. De nieuwe zal weer een tikkeltje vlotter zijn met 14pk meer en 30nm erbij.
HUD wordt ik misselijk van; heel raar. Mijn ouders zweren ook bij HUD. Ik rij sinds aflevering al op non-RFT. Wereld van verschil.romo schreef:Een kleine aanvulling;
Het was mijn eerste kennismaking met het HUD. Het heeft me direct overtuigd, de projectie ligt ruim voor de neus, dus je ogen hoeven zich niet aan te passen tijdens de blik op de weg, heel, heel fraai gemaakt en gedaan.
Opvallend, maar lichtelijk negatief; de auto slaat behoorlijk hard met achtertrein/wielen op korte oneffenheden, het lijkt of de veerbalans daar niet geheel op orde is, wellicht komt het ook van/door de RFT`s, FWIW. De hele kar is redelijk soft afgeveerd en gemaakt op ultiem reiscomfort, dan valt bovenstaande extra op.
Ik heb uitvoerig in de M550 proef gereden. Voor mijn gevoel is die inderdaad nauwelijks sneller als een 535d. Verder vind ik de X-drive voor BMW nog niet goed. Stuurgevoel is erg indirect; haast BMW onwaardig.sitechris schreef:Leuk verslag Romo. Ik las een tijdje terug in een Duits tijdschrift dat de 535d qua prestaties nauwelijks onder doet voor de veel duurdere M550 diesel. Die laatste heeft op papier veel meer power, maar de paardjes komen er dankzij hoge gewicht niet allemaal uit. En het schijnt dat die auto net een paar paardjes mist tov de fabriekswaarde. De 535d is dus de beste keus als je een snelle diesel wilt.
Ik rij zelf met M-sport onderstel en Integral Active Steering. Met name dat laatste is super.
Het is een luxe probleem; maar ik heb zeker meer geld over voor een 535d (of minder optiesMacboy schreef:De 530d is de beste keus Chris. Bespaar je veel geld mee en die auto doet alles bijna net zo goed maar veel zuiniger. Motor loopt ook lekkerder zeggen velen. Denk dat je vanuit een 535d komend misschien wat vermogen mist. Maar als een 535d beter is tov 550d dan is een 530d ook absoluut genoeg.
Verder leuke rijtest en openbaring Romo 10 jaar na de introductie van de 535d !

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat verbruikt jouw auto dan, Sjoerd? Ik rijd bewust diesel om zuiniger te rijden met m'n 30-35kkm per jaar. Ik had ipv een nieuwe F31 ook wel een 2e hands 6 cilinder F11 kunnen nemen maar qua verwachte running costs maar niet gedaan. Gewicht en verbruik leken me dusdanig hoog dat ik dan haast ook een benzine zou kunnen rijden. Ik rijd nu met gemak 1:17-18 en de belasting is met 1485kg nog te doen. Nieuwe 190pk 520d lijkt me ook wel wat. Prestaties gelijk aan de 320d en toch redelijk zuinig, 1 klasse hoger in de belasting en een grotere auto 

- Sjoerd
535d: 1:13+
530d: 1:12- (F11)
535i: 1:9
530d: 1:12- (F11)
535i: 1:9
- Arthur
-
Hier gemiddeld 7,5/100km met een normale rijstijl.
Op de cruise bij 105km/u circa 5 liter op de 100.
Op de cruise bij 105km/u circa 5 liter op de 100.

-
Ik heb nu sinds kleine 2 maanden een f11 530d. 1:12 ook bij mij (rij op snelweg meestal vmax +40)
Ik heb een aantal 530d en 535d's uitgeprobeerd en was erg verrast over het kleine verschil tussen beide. De eerste 535d die ik probeerde ben ik na 10 minuten mee omgekeerd omdat ik overtuigd was dat hij niet goed was, zo veel minder snelheidsverschil zat er in dan ik had verwacht. Als je er voor gaat zitten is het echt wel merkbaar dat er meer vermogen is, maar een verschil zoals bij m'n GTI met / zonder JD is het niet. Waarschijnlijk maskeren de kilo's veel van de pk's. Uiteindelijk 530 geworden omdat die beste specs en prijs had.
Komend uit de E91 bevalt F11 me als kilometervreter heel erg goed. De stoelen (ik heb de comfort fauteuils met ventilatie en massage) alleen rechtvaardigen elke meerprijs ten opzichte van de F31. F31 viel me sowieso tegen, vleesch noch vis. Geen betrokkenheid bij rijden zoals de E91 en geen echte cruiser zoals de F11.
Ik heb een aantal 530d en 535d's uitgeprobeerd en was erg verrast over het kleine verschil tussen beide. De eerste 535d die ik probeerde ben ik na 10 minuten mee omgekeerd omdat ik overtuigd was dat hij niet goed was, zo veel minder snelheidsverschil zat er in dan ik had verwacht. Als je er voor gaat zitten is het echt wel merkbaar dat er meer vermogen is, maar een verschil zoals bij m'n GTI met / zonder JD is het niet. Waarschijnlijk maskeren de kilo's veel van de pk's. Uiteindelijk 530 geworden omdat die beste specs en prijs had.
Komend uit de E91 bevalt F11 me als kilometervreter heel erg goed. De stoelen (ik heb de comfort fauteuils met ventilatie en massage) alleen rechtvaardigen elke meerprijs ten opzichte van de F31. F31 viel me sowieso tegen, vleesch noch vis. Geen betrokkenheid bij rijden zoals de E91 en geen echte cruiser zoals de F11.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Gebrek aan snelheidsbeleving vind ik sowieso wel een kwaal bij vooral de snellere diesels. Ik heb dat gevoel ook gehad in een 335d, een gechipte 330d en recent ook in de Mercedes C300 Hybrid CDI (231 pk/500 nm). Het voelde nooit echt heel snel aan, terwijl de auto's dat wel zijn. Het gaat allemaal erg makkelijk en soepel, maar zonder spektakel.
- Arthur
Ik heb geen (BMW) referentiekader en vind de F31 een prima wagen, bevalt erg goed. Dat van die stoelen geloof ik graag, ondanks dat de sportstoelen prima zitten in de F31 zijn die in de F11 een stuk fijner. Alleen al een stuk groter (schouders) is sowieso fijn(er). 2x een F10 meegehad, het reed en zat prima, maar in vergelijking met de F31 had ik wel het id in een tank onderweg te zijn
Neemt niet weg dat ik wel een F11 overweeg als opvolger. Maar eerst maar eens doorrijden, heb de F31 net 9 maanden

zegmaarboris schreef:Komend uit de E91 bevalt F11 me als kilometervreter heel erg goed. De stoelen (ik heb de comfort fauteuils met ventilatie en massage) alleen rechtvaardigen elke meerprijs ten opzichte van de F31. F31 viel me sowieso tegen, vleesch noch vis. Geen betrokkenheid bij rijden zoals de E91 en geen echte cruiser zoals de F11.
- Luca
Wat mij het meeste opvalt aan mijn F11 is het gewicht. Bij het remmen merk je dat je redelijk wat kg moet stoppen.
Ik heb "maar" een 520i en ben daar al behoorlijk tevreden over. Het is geen snelheidsmonster maar oh wat rijdt het lekker en soepel.
Dan is de mijne, buiten het M-onderstel icm het M-sportpakket, volgens mij nog extra verlaagd. Hoe en wat weet ik nog niet maar dat hoor ik volgende week vrijdag.
Als "vervanger" van mijn Audi A4 ben ik erg tevreden. Wel echt een klasse groter en hoger.
Het is dat ik een hond heb want anders was het wel zeker een sedan geworden. Net iets mooier.
Als een 520i al lekker rijdt dan moet een 535d helemaal lekker rijden.
Nadeel: groot, zwaar en log tov sportief rijden.
Ik heb "maar" een 520i en ben daar al behoorlijk tevreden over. Het is geen snelheidsmonster maar oh wat rijdt het lekker en soepel.
Dan is de mijne, buiten het M-onderstel icm het M-sportpakket, volgens mij nog extra verlaagd. Hoe en wat weet ik nog niet maar dat hoor ik volgende week vrijdag.
Als "vervanger" van mijn Audi A4 ben ik erg tevreden. Wel echt een klasse groter en hoger.
Het is dat ik een hond heb want anders was het wel zeker een sedan geworden. Net iets mooier.
Als een 520i al lekker rijdt dan moet een 535d helemaal lekker rijden.
Nadeel: groot, zwaar en log tov sportief rijden.