Gereden; F11 535d, een impressie.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gereden; F11 535d, een impressie.
Vriend van mij heeft onlangs een F11 535d touring gekocht, full options, wit, zwart glanzende gril, zwart glanzende 19" 5 spaaks RFT, HUD, H&K soundsystem, spraaksturing, you name it.
Exterieur;
Echt iedereen, wie je ook spreekt vind de huidige 5er een beeldschone auto, er komt echt wat aan so to speak. daarbij oogt de touring nog fraaier dan de sedan IMO. Wit staat hem goed en de zwart glanzende details, nieren en velgen, maken de kar echt af, een plaatje.
Interieur;
Waanzinnige stoelen en kwaliteitsgevoel, dash old school BMW met een naar de bestuurder toegedraaide console met een briljant ingebouwd satnav/multifunctional display scherm. Zo veel mooier dan het uitstekende scherm in de 3er.
Het dash bestaat uit een LCD scherm waarin, afhankelijk welke rijmodus je rijdt, een andere teller unit/kleur verschijnt. Persoonlijk vind ik dit te veel spielerei, oogt ietwat goedkoop t.o.v. de klassieke teller units met echte tellernaalden.
Verder de bekende knopjes, de briljante iDrive nu met schrijf/touch functie, vervloekt in het verleden, nu een voorbeeld voor de mondiale auto industrie.
Motor/rijden;
We spreken over 313PK en 630Nm, ja een DIESEL...laat het even bezinken, een waanzinnig mooi rondlopende 6 cilinder diesel, die je niet hoort, die je niet voelt, die niet nagelt, nou ja, die wel waanzinnig rijdt. In combinatie met de reeds in andere tests gelauwerde 8-traps automaat, met flipperfunctie aan het prachtige M stuur, gaat het ding zo makkelijk af, onvoorstelbaar. Dit alles met een serene rust waar je geheel ontspannen van raakt, 180 in no time op de klok, muziekje op de achtergrond en rustig kunnen communiceren zonder enige stemverheffing.
De kar ligt als een tank op de weg, het stuurhuis is erg snel ( zal variabel zijn denk ik) en verhult op niet mis te verstane wijze het imposante gewicht van >1800 kg. Met remmen voel je de massa dan dubbel terugkomen, natuurkunde liegt niet zullen we maar zeggen.
Conclusie;
Een werkelijk zeer imposante auto zowel qua in-exterieur als rijeigenschappen, diesel rijden heeft zich niet geëvolueerd, het is gerevolutioneerd, ongehoord hoe goed en altagstauglich zo`n lel van kar is, als er een benzine motor in zou liggen had je het ook geloofd !! Een kilometer vreter pur sang.
IK heb nog geen toestemming om foto`s te plaatsen, komt die er dan houdt iedereen ze tegoed.
Exterieur;
Echt iedereen, wie je ook spreekt vind de huidige 5er een beeldschone auto, er komt echt wat aan so to speak. daarbij oogt de touring nog fraaier dan de sedan IMO. Wit staat hem goed en de zwart glanzende details, nieren en velgen, maken de kar echt af, een plaatje.
Interieur;
Waanzinnige stoelen en kwaliteitsgevoel, dash old school BMW met een naar de bestuurder toegedraaide console met een briljant ingebouwd satnav/multifunctional display scherm. Zo veel mooier dan het uitstekende scherm in de 3er.
Het dash bestaat uit een LCD scherm waarin, afhankelijk welke rijmodus je rijdt, een andere teller unit/kleur verschijnt. Persoonlijk vind ik dit te veel spielerei, oogt ietwat goedkoop t.o.v. de klassieke teller units met echte tellernaalden.
Verder de bekende knopjes, de briljante iDrive nu met schrijf/touch functie, vervloekt in het verleden, nu een voorbeeld voor de mondiale auto industrie.
Motor/rijden;
We spreken over 313PK en 630Nm, ja een DIESEL...laat het even bezinken, een waanzinnig mooi rondlopende 6 cilinder diesel, die je niet hoort, die je niet voelt, die niet nagelt, nou ja, die wel waanzinnig rijdt. In combinatie met de reeds in andere tests gelauwerde 8-traps automaat, met flipperfunctie aan het prachtige M stuur, gaat het ding zo makkelijk af, onvoorstelbaar. Dit alles met een serene rust waar je geheel ontspannen van raakt, 180 in no time op de klok, muziekje op de achtergrond en rustig kunnen communiceren zonder enige stemverheffing.
De kar ligt als een tank op de weg, het stuurhuis is erg snel ( zal variabel zijn denk ik) en verhult op niet mis te verstane wijze het imposante gewicht van >1800 kg. Met remmen voel je de massa dan dubbel terugkomen, natuurkunde liegt niet zullen we maar zeggen.
Conclusie;
Een werkelijk zeer imposante auto zowel qua in-exterieur als rijeigenschappen, diesel rijden heeft zich niet geëvolueerd, het is gerevolutioneerd, ongehoord hoe goed en altagstauglich zo`n lel van kar is, als er een benzine motor in zou liggen had je het ook geloofd !! Een kilometer vreter pur sang.
IK heb nog geen toestemming om foto`s te plaatsen, komt die er dan houdt iedereen ze tegoed.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Gereden; F10 535d, een impressie.
Dan is dit toch een F11?

- Joy
F16 zo te lezen....180 in no time op de klok...

-
Idd Arthur.
Verder kan ik me goed vinden in hoe je het beschrijft. Heb zelf een F10 535d uit 2011 met wel nog de ´´echte´´ tacho. Dijk van een auto en het blok is echt super, al heb ik nog de 299pk versie. De nieuwe zal weer een tikkeltje vlotter zijn met 14pk meer en 30nm erbij.
Verder kan ik me goed vinden in hoe je het beschrijft. Heb zelf een F10 535d uit 2011 met wel nog de ´´echte´´ tacho. Dijk van een auto en het blok is echt super, al heb ik nog de 299pk versie. De nieuwe zal weer een tikkeltje vlotter zijn met 14pk meer en 30nm erbij.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
oeps
even aanpassen

even aanpassen
- romo
Re: Gereden; F11 535d, een impressie.
Voor de goede orde;
Onlangs ook in een 220d en een 320d kunnen rijden.
Opvallend veel meer diesel geluid in de 220d, 320d is onhoorbaar. Beide rijden voortreffelijk, maar de 535d met een surplus aan power is toch wel het summum.
Onlangs ook in een 220d en een 320d kunnen rijden.
Opvallend veel meer diesel geluid in de 220d, 320d is onhoorbaar. Beide rijden voortreffelijk, maar de 535d met een surplus aan power is toch wel het summum.
- Fernando
Leuk geschreven stuk romo. Benieuwd wat de uitkomst is in een rechtstreekse test met de concurrent uit Ingolstadt.
- romo
Een kleine aanvulling;
Het was mijn eerste kennismaking met het HUD. Het heeft me direct overtuigd, de projectie ligt ruim voor de neus, dus je ogen hoeven zich niet aan te passen tijdens de blik op de weg, heel, heel fraai gemaakt en gedaan.
Opvallend, maar lichtelijk negatief; de auto slaat behoorlijk hard met achtertrein/wielen op korte oneffenheden, het lijkt of de veerbalans daar niet geheel op orde is, wellicht komt het ook van/door de RFT`s, FWIW. De hele kar is redelijk soft afgeveerd en gemaakt op ultiem reiscomfort, dan valt bovenstaande extra op.
Het was mijn eerste kennismaking met het HUD. Het heeft me direct overtuigd, de projectie ligt ruim voor de neus, dus je ogen hoeven zich niet aan te passen tijdens de blik op de weg, heel, heel fraai gemaakt en gedaan.
Opvallend, maar lichtelijk negatief; de auto slaat behoorlijk hard met achtertrein/wielen op korte oneffenheden, het lijkt of de veerbalans daar niet geheel op orde is, wellicht komt het ook van/door de RFT`s, FWIW. De hele kar is redelijk soft afgeveerd en gemaakt op ultiem reiscomfort, dan valt bovenstaande extra op.
- romo
- romo
huh, hoe krijg ik dit goed?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Is dat //M logo origineel op de achterklep?
En wat voor onderstel zit er onder, normaal of sport?
En wat voor onderstel zit er onder, normaal of sport?
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Leuk verslag Romo. Ik las een tijdje terug in een Duits tijdschrift dat de 535d qua prestaties nauwelijks onder doet voor de veel duurdere M550 diesel. Die laatste heeft op papier veel meer power, maar de paardjes komen er dankzij hoge gewicht niet allemaal uit. En het schijnt dat die auto net een paar paardjes mist tov de fabriekswaarde. De 535d is dus de beste keus als je een snelle diesel wilt.
- Macboy
De 530d is de beste keus Chris. Bespaar je veel geld mee en die auto doet alles bijna net zo goed maar veel zuiniger. Motor loopt ook lekkerder zeggen velen. Denk dat je vanuit een 535d komend misschien wat vermogen mist. Maar als een 535d beter is tov 550d dan is een 530d ook absoluut genoeg.
Verder leuke rijtest en openbaring Romo 10 jaar na de introductie van de 535d !
Verder leuke rijtest en openbaring Romo 10 jaar na de introductie van de 535d !
- Snipe
Voortaan je camera niet ondersteboven houden.romo schreef:huh, hoe krijg ik dit goed?
- JP
Dit is het beeld wat elke BMW-rijder toch heeft ? (als ie gebukt bij de dealer staat)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Luca
Die lijkt precies op een auto die ik ken
Mooie bak!

Mooie bak!
- Tim N
Nee joh, duidelijk zomerbanden op deze 

- romo
Snipe schreef:Voortaan je camera niet ondersteboven houden.romo schreef:huh, hoe krijg ik dit goed?
Met iPhone gemaakt, op de Mac geïmporteerd en ze staan helemaal goed, vervolgens zet ik ze hier en het staat ondersteboven...........WTF ???
- Luca
Ze stonden gewoon op de juiste wijze hoor?!romo schreef:foto`s verwijderd, op de kop is geen gezicht
Gewoon recht. (Ik kijk wel via mijn iPad)
- romo
Luca schreef:Ze stonden gewoon op de juiste wijze hoor?!romo schreef:foto`s verwijderd, op de kop is geen gezicht
Gewoon recht. (Ik kijk wel via mijn iPad)
Nu snap ik d`r helemaal niks meer van........
- JP
Op onze Ipad staan ze recht, op mijn macbook stonden ze op de kop...... 

- romo
Ik word er gestoord van.............JP schreef:Op onze Ipad staan ze recht, op mijn macbook stonden ze op de kop......

Kan iemand ze kopiëren en opnieuw plaatsen?
Dan zet ik ze wel terug in de oorspronkelijke post !
- romo
- Fernando
Nu staan ze 90graden naar rechts....