Waarvan akte Hans, bedankt voor jouw zinvolle bijdrage aan dit topic. Gaan er nog meer van dit soort pareltjes volgen vandaag?Downforce Hans schreef:Bram, je stelt je pas aan als je iemand die een BMW koopt een held noemt...........dat heeft niks met smaak te maken.............Bram schreef:Hans, stel je niet zo aan joh. Over smaak valt niet te twisten...Downforce Hans schreef:
Hij koopt een spuuglelijke BMW en hij is in jou ogen een held.............gaat het wel goed met je?
Die golf is tien keer mooier..........
120dA Macboy: overnameprijs bekend !
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Feli Ilija, het is dat je me erop wees:)
Ga je nu net zoals je ex collega Bram in de politiek?
Partij Koppel Onderin(PKO)
Lekker:)
Ga je nu net zoals je ex collega Bram in de politiek?
Partij Koppel Onderin(PKO)
Lekker:)
-
Dit snapte ik even niet(buiten de looks die persoonlijk zijn). Hoe kan 'n 120d ná een 135i tegenvallen en 'n Golf GTD niet zozeer?k33z schreef:Ik had de GTD genomen, omdat een 120d na een M135i natuurlijk alleen maar tegen kan vallen.
Van een 120d zou ik zeker overstappen naar een M135i, andersom zou ik naar de Golf gaan.
Zal wel aan mij liggen:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Of Partij Bram Macboy Wilders 

- Luca
Gefeliciteerd!
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
-
Omdat je een Golf en een 1-serie minder makkelijk vergelijkt dan een 1-serie met een 1-serie.Robin schreef:Dit snapte ik even niet(buiten de looks die persoonlijk zijn). Hoe kan 'n 120d ná een 135i tegenvallen en 'n Golf GTD niet zozeer?k33z schreef:Ik had de GTD genomen, omdat een 120d na een M135i natuurlijk alleen maar tegen kan vallen.
Van een 120d zou ik zeker overstappen naar een M135i, andersom zou ik naar de Golf gaan.
- JP
Toen VW destijds de nieuwe Golf 7 introduceerde, vielen mensen in slaap, zo saai vonden ze hem.
Nu fapt driekwart van DF op een Golf, en ook nog eens ten koste van een BMW......
Waar gaat dit/DF heen mensen......
?
Nu fapt driekwart van DF op een Golf, en ook nog eens ten koste van een BMW......

Waar gaat dit/DF heen mensen......

-
Mompels quasqaiachtigietsGolfgtBMW325JP schreef:Toen VW destijds de nieuwe Golf 7 introduceerde, vielen mensen in slaap, zo saai vonden ze hem.
Nu fapt driekwart van DF op een Golf, en ook nog eens ten koste van een BMW......![]()
Waar gaat dit/DF heen mensen......?

-
Kees jonguh:)k33z schreef:Omdat je een Golf en een 1-serie minder makkelijk vergelijkt dan een 1-serie met een 1-serie.Robin schreef:Dit snapte ik even niet(buiten de looks die persoonlijk zijn). Hoe kan 'n 120d ná een 135i tegenvallen en 'n Golf GTD niet zozeer?k33z schreef:Ik had de GTD genomen, omdat een 120d na een M135i natuurlijk alleen maar tegen kan vallen.
Wat ík begrepen heb kun je beter de Golf doen want voordeliger in bijna alles,maar als ik véélrijders in
mijn omgeving hoor die Audi/VW/Volvo/BMW (lease)rijden, komt de 2.0 BMW qua zuinigheid, laufkultur , kracht en het weggedrag in 3 en 1er tov A4/5/Passat/Golf/Jetta altijd positief naar voren, ik hoorde zondag nog, jammer dat ik A5 2.0 170tdi 'moet'rijden , want wilde een 420d maar was 100 per maand duurder etc etc.

Macboy snapt 'm (een 120d rijdt gewoon lekkerder technisch gesproken) en ik reed zojuist langs m'n dealert, staat 'n witte LCI, mooiere kont/mooier front, karakteristiek, waarbij (zoals JP hierboven ook al meldt) de Golf dikke prima degelijk etc is maar wat anoniemer(?)
-
Wanneer zou er een shooting brake op basis van de 2 coupe komen? Zoiets als die nieuwe CLA shooting brake? Die wil ik wel. De Eins is me te klein.
- JP
ErikS schreef:Mompels quasqaiachtigietsGolfgtBMW325JP schreef:Toen VW destijds de nieuwe Golf 7 introduceerde, vielen mensen in slaap, zo saai vonden ze hem.
Nu fapt driekwart van DF op een Golf, en ook nog eens ten koste van een BMW......![]()
Waar gaat dit/DF heen mensen......?
![]()

- Tim R
Goed keuze! Ik ben voor de 118dA gegaan met M pakket, Business pakket, Comfort pakket en nog wat zaken...
Geniet er van!
Geniet er van!

- Macboy
Mooie reacties.
A klasse al geschreven: auto viel tegen en nu geen moment voor Mercedes. CLA shooting brake fors aan de prijs in de shortlease. Wel mooiste interieur.
220d geen optie want 2 deuren onpraktisch en onhandig en een sedan. Dan liever een 320d dus dat komt later nog wel.
Kees: ik heb een 220d coupe bij me gehad van zaterdagochtend tot maandag eind van de dag. De 190pk diesel is voor het gevoel amper langzamer. Dat heeft vooral met het enorme koppel te maken. 400nm vs 450nm is geen mega verschil. Cijfermatig natuurlijk wel maar de 120d doet 0-100 ook in 7 seconden wat erg snel is. Maar qua duw en gevoel was ik zeer maar dan ook zeer onder de indruk ! De CLA 220 CDI komt niet eens in de buurt en is nog fors onzuiniger. De Golf GTD heeft een oude 6-bak en is ook minder zuinig en ook minder koppel wat merkbaar is. Dus qua overstap van M135i dan is de 120d juist de meest logische optie.
En eerlijk gezegd is de 1-serie zon heerlijke auto dat ik er nog niet op uitgekeken ben. Vergeet niet dat de Golf niet alleen onzuiniger en langzamer is maar ook nog eens wat duurder door de hogere bijtelling. Beetje omgekeerde wereld want Golf zou juist goedkoper moeten zijn.
Dat in combinatie met het nog 2 jaar kunnen driften op nat/sneeuw maakte voor mij de keuze overtuigend. Vooral in de door mij gekozen combinatie, ben zeer benieuwd naar de auto in het echt !
En tot slot het M-pakket: ja ik vind hem dus oprecht (voor het eerst !) lelijker mét dan zonder ...
A klasse al geschreven: auto viel tegen en nu geen moment voor Mercedes. CLA shooting brake fors aan de prijs in de shortlease. Wel mooiste interieur.
220d geen optie want 2 deuren onpraktisch en onhandig en een sedan. Dan liever een 320d dus dat komt later nog wel.
Kees: ik heb een 220d coupe bij me gehad van zaterdagochtend tot maandag eind van de dag. De 190pk diesel is voor het gevoel amper langzamer. Dat heeft vooral met het enorme koppel te maken. 400nm vs 450nm is geen mega verschil. Cijfermatig natuurlijk wel maar de 120d doet 0-100 ook in 7 seconden wat erg snel is. Maar qua duw en gevoel was ik zeer maar dan ook zeer onder de indruk ! De CLA 220 CDI komt niet eens in de buurt en is nog fors onzuiniger. De Golf GTD heeft een oude 6-bak en is ook minder zuinig en ook minder koppel wat merkbaar is. Dus qua overstap van M135i dan is de 120d juist de meest logische optie.
En eerlijk gezegd is de 1-serie zon heerlijke auto dat ik er nog niet op uitgekeken ben. Vergeet niet dat de Golf niet alleen onzuiniger en langzamer is maar ook nog eens wat duurder door de hogere bijtelling. Beetje omgekeerde wereld want Golf zou juist goedkoper moeten zijn.
Dat in combinatie met het nog 2 jaar kunnen driften op nat/sneeuw maakte voor mij de keuze overtuigend. Vooral in de door mij gekozen combinatie, ben zeer benieuwd naar de auto in het echt !
En tot slot het M-pakket: ja ik vind hem dus oprecht (voor het eerst !) lelijker mét dan zonder ...
-
Toppie Smackboy! Als de geluidsinstallatie maar top is voor wat Ruzmarin!
*Zingt mee!
*Zingt mee!
-
Gefeliciteerd! Ik begrijp de keuze helemaal. Mijn vrouw heeft een Golf 6. Prima auto, maar ik vind het net wat minder dan een BMW. BMW rijdt gewoon fijner en ik vind dat de facelift van de 1 er goed uitziet.
Wordt de M135i ingeleverd bij de leasemij of neem je hem over en verkoop je hem? Zelf geen interesse overigens. Een witte auto is een nogo voor mij.
Wordt de M135i ingeleverd bij de leasemij of neem je hem over en verkoop je hem? Zelf geen interesse overigens. Een witte auto is een nogo voor mij.
- Macboy
Hij kan nu voor €32.500 boetevrij worden overgenomen. Alleen BMW biedt dat bedrag ook daadwerkelijk andere merken fors minder. Jaguar €23.500 bijvoorbeeld. Mercedes €28.500. Allemaal ongezien overigens.
-
En Heino en Stevie W. wat bieden die dan, Ilija?
-
Mooi? Ja!A klasse al geschreven: auto viel tegen en nu geen moment voor Mercedes. CLA shooting brake fors aan de prijs in de shortlease. Wel mooiste interieur.
Verschrikkelijke bediening? Ja!
Ik zou 'm op de bediening laten staan. Heb nu al twee keer het boekje erbij moeten pakken om de motorkap van de B250 van opa open te krijgen. Verschrikkelijk gewoon. Radio/navi alles werkt niet zonder dat je moet kijken wat je moet doen....
Hij is alleen zoooooooo moooooooi.....

- Macboy
Auto vandaag besteld. Qua config alleen M sportonderstel toegevoegd want die bleek ook op de demo te zitten wat me niet was verteld. 10mm lager en andere veren voor €363 dus prima.
Nu alleen nog nadenken over de powerbox van €1000 voor 224pk en 455nm !!!
Nu alleen nog nadenken over de powerbox van €1000 voor 224pk en 455nm !!!
- GTRene
die powerbox klinkt wel goed, zal idd duurder zijn dan sommige chip kuurtjes en demontabel voor you never know en weer los verkoopbaar nadien indien gewenst lijkt me.
- Macboy
Prijs is juist prima. Via Abt ga je snel naar €1700 voor chippen en dan niet zon vermogenswinst. Demontabel is niet nodig alles via de dealer en lease.
- GTRene
ow? dus gewoon met garantie e.d.?
dat zou helemaal leuk zijn
dat zou helemaal leuk zijn

- WJ
Niet denken gewoon doen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Als dat allemaal via de dealer kan zou ik daar ook niet te lang over nadenken.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back