120dA Macboy: overnameprijs bekend !
- Macboy
Re: De nieuwe leasebak van Macboy
Met "wat denken jullie" bedoelde ik natuurlijk wat ik heb gekozen. De keuze is namelijk al gemaakt. Alleen moest even financieel wat dingen afronden. Dat wacht ik even af.
Overleg hier was juist altijd leuk maar had DF op een laag pitje de afgelopen 2 jaar. Ben zelf al 6 maanden aan het analyseren en normaal zou ik dat hier delen. Leuk om met enthousiaste mensen dingen te bekijken en bedenken en vaak vergeet je soms iets wat mensen hier wel bedenken.
Toch vond ik het raar om niet iets te posten, vooral omdat ik al paar weken iets actiever ben. En natuurlijk benieuwd of mensen zouden raden wat ik had gekozen.
Skoda is super auto maar zonder gezin volstrekt onzinnig. Wil een kleine auto. Later kan dat niet meer en groot kan altijd nog.
De overstap van een M135i naar een Polo GT was voor mij ook mooi geweest. Ben gewoon autogek en ben tevreden met alles. Beschouw dat als een luxe. Zou absoluut nooit het gevoel hebben dat een Polo een grote achteruitgang zou zijn. Alleen beetje zakelijk onverstandig. Met een Polo maak ik echt veel te weinig kosten.
Golf GTE is voor mij onzin: met mijn kilometers kan je beter naast een paal staan continue. Ook rijd je veel minder op accu en dan rij je gewoon een minder zuinige benzine. Dan meteen maar diesel. Ook karakter van diesel hou ik van. Tot slot: bijtelling nu gunstig maar over 2 jaar moet ik dan maandelijks opeens weer honderden euros meer betalen. Wil daar niet aan wennen.
Golf 7 GTD is absoluut anders dan een Golf 6 GTD. Volledig nieuw model en onderstel. De 1-serie wijziging was veel minder ingrijpend.
Overleg hier was juist altijd leuk maar had DF op een laag pitje de afgelopen 2 jaar. Ben zelf al 6 maanden aan het analyseren en normaal zou ik dat hier delen. Leuk om met enthousiaste mensen dingen te bekijken en bedenken en vaak vergeet je soms iets wat mensen hier wel bedenken.
Toch vond ik het raar om niet iets te posten, vooral omdat ik al paar weken iets actiever ben. En natuurlijk benieuwd of mensen zouden raden wat ik had gekozen.
Skoda is super auto maar zonder gezin volstrekt onzinnig. Wil een kleine auto. Later kan dat niet meer en groot kan altijd nog.
De overstap van een M135i naar een Polo GT was voor mij ook mooi geweest. Ben gewoon autogek en ben tevreden met alles. Beschouw dat als een luxe. Zou absoluut nooit het gevoel hebben dat een Polo een grote achteruitgang zou zijn. Alleen beetje zakelijk onverstandig. Met een Polo maak ik echt veel te weinig kosten.
Golf GTE is voor mij onzin: met mijn kilometers kan je beter naast een paal staan continue. Ook rijd je veel minder op accu en dan rij je gewoon een minder zuinige benzine. Dan meteen maar diesel. Ook karakter van diesel hou ik van. Tot slot: bijtelling nu gunstig maar over 2 jaar moet ik dan maandelijks opeens weer honderden euros meer betalen. Wil daar niet aan wennen.
Golf 7 GTD is absoluut anders dan een Golf 6 GTD. Volledig nieuw model en onderstel. De 1-serie wijziging was veel minder ingrijpend.
- Macboy
Ik ben eigenlijk zeer tevreden over de 1-serie. RWD geeft veel plezier. Hou niet van zelfde auto na 2 jaar zoals Tom suggereerde maar deze keer vind ik het niet erg. Nieuwe voorkant en achterkant en hele aparte maar gewaagde combinatie. Interieur ook donkerder en met leer en automaat en daarnaast nieuw stuur en betere nav vanwege touch pad. Afgelopen weekend proefrit met 220d en dat maakte zoveel indruk dat ik die motor toch heel graag wilde. Tot 180 merk ik gevoelsmatig weinig achteruitgang. 380nm is gewoon veel koppel en niet veel minder dan de BMW. Qua duw ga je er dus niet mega op achteruit. Golf ben ik zeer groot liefhebber van en 6 maanden lang wist ik zeker dat ik voor de Golf zou gaan. Prachtige auto en ideaal voor mij. Maar kwam er met de lease niet uit en kon pas september rijden op zijn vroegst. BMW kan per 1 juli al. Daarnaast qua kleuren mogelijkheden helaas wat beperkt. Maar dat gold ook voor BMW. Baalde ook dat op de BMW geen dodehoek warning leverbaar is maar goed. De Golf heeft ook paar andere nadelen. Zo is de Golf 25% bijtelling en BMW 20%. Al met al juist toch vanwege de kleurencombinatie nu toch voor de BMW gegaan. Zo tevreden over die auto dat ik er nog graag 2 jaar in ga rijden terwijl de auto toch behoorlijk anders is en ook hetzelfde is (positief dus).
Het stond voor mij vast dat het een rode Golf zou worden. Maar een rode BMW met M-pakket is nog steeds niet leverbaar, wel de 2-serie. Onbegrijpelijk maar goed. Ook blij mee want voor het eerst vind ik M-pakket voorspoiler lelijker dan de gewone versie ! Een rode 1-serie Sport vind ik niet mooi. Dus ben daarom voor chique luxe gegaan. Champagne lak met bruin leer maar helaas is ook bruin leer alleen op de 2-serie leverbaar. Leer achteraf geen optie want dan moest ik dubbel betalen want af-fabriek verplicht in mijn combo. Kortom verplicht om zwart leer te nemen en dan rode lak mooiste contrast ! Rood en chroom en zwart interieur met chromen en zilveren delen. Geen enkele van verkocht in Nederland als goed is dus ben heel erg benieuwd hoe deze in het echt zal zijn.
Het is geworden:
120d 5-deurs
Karmenisrot
Executive uitvoering
Urban line (chroom voor en achter)
Leder dakota zwart
Automaat 8-versnelling met stuur schakeling
Regen- lichtsensor
USB en bluetooth
Stuurverwarming
Stoelverwarming
Automatische airco
Zwarte hemel
Chrome line (bij 5-deur alleen onderrand omlijst)
Harman Kardon (zilver speakers)
Elektrische stoelen met memory
Comfort acces
Elektrisch schuifdak
Lichtpakket
Opbergpakket
LED-koplampen
Sportstoelen
Delen neerklapbare achterbank
PDC achter
Alarm
Cruise controle
Navi-pro
Zwarte sierlijsten met zilver onderrand
M-sportstuurwiel
18" styling 385

Het stond voor mij vast dat het een rode Golf zou worden. Maar een rode BMW met M-pakket is nog steeds niet leverbaar, wel de 2-serie. Onbegrijpelijk maar goed. Ook blij mee want voor het eerst vind ik M-pakket voorspoiler lelijker dan de gewone versie ! Een rode 1-serie Sport vind ik niet mooi. Dus ben daarom voor chique luxe gegaan. Champagne lak met bruin leer maar helaas is ook bruin leer alleen op de 2-serie leverbaar. Leer achteraf geen optie want dan moest ik dubbel betalen want af-fabriek verplicht in mijn combo. Kortom verplicht om zwart leer te nemen en dan rode lak mooiste contrast ! Rood en chroom en zwart interieur met chromen en zilveren delen. Geen enkele van verkocht in Nederland als goed is dus ben heel erg benieuwd hoe deze in het echt zal zijn.
Het is geworden:
120d 5-deurs
Karmenisrot
Executive uitvoering
Urban line (chroom voor en achter)
Leder dakota zwart
Automaat 8-versnelling met stuur schakeling
Regen- lichtsensor
USB en bluetooth
Stuurverwarming
Stoelverwarming
Automatische airco
Zwarte hemel
Chrome line (bij 5-deur alleen onderrand omlijst)
Harman Kardon (zilver speakers)
Elektrische stoelen met memory
Comfort acces
Elektrisch schuifdak
Lichtpakket
Opbergpakket
LED-koplampen
Sportstoelen
Delen neerklapbare achterbank
PDC achter
Alarm
Cruise controle
Navi-pro
Zwarte sierlijsten met zilver onderrand
M-sportstuurwiel
18" styling 385

- Bijlagen
-
- image.jpg (93.4 KiB) 2430 keer bekeken
-
- image.jpg (56.88 KiB) 2430 keer bekeken
-
- image.jpg (50.4 KiB) 2430 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Macboy op 22 apr 2015, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco
veel plezier ermee Macboy 

- Niels
- Auto: Prius+
Had ik niet gedacht maar imho wel de juiste keuze 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik ook niet. Wel fijne motor icm bak. Heeft deze de nieuwe 190pk diesel of nog de 184pk?
- Macboy
190pk en 380Nm 

- Luco
en wat weegt zon nieuwe 1 serie?
Is overigens net zoveel vermogen als de oudere 3.0 6 cilinder diesels
Is overigens net zoveel vermogen als de oudere 3.0 6 cilinder diesels

- Arthur
400nm dacht ik. 380nm heeft de oude.
@Luco: 1365kg.Macboy schreef:190pk en 380Nm
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Jahaaaaaaaaaaaa, gefeliciteerd..................
Mooi man !!!!
Mooi man !!!!
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Haha, wat een held ben je toch. We stonden in Basel toch nog te gapen naar een rode Golf GTD? Ik dacht echt dat je er helemaal uit was, verrassende wending voor mij 

Laatst gewijzigd door Bram op 22 apr 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Golf GTD of BMW 120d. Tough choice. I like them both
. Welke je ook had gekozen,
wat mij betreft. Heel veel plezier er mee en mooie uitrusting heb je!

-
OnlineWJ
Ik had iig de kleur goed.
Ben benieuwd!
Was de A-klasse ook een optie?

Ben benieuwd!
Was de A-klasse ook een optie?
- Ender
Mooie combinatie!
Mijn GTI in de kleur Tornadorood;

Mijn GTI in de kleur Tornadorood;
- Downforce Hans
Hij koopt een spuuglelijke BMW en hij is in jou ogen een held.............gaat het wel goed met je?Bram schreef:Haha, wat een held ben je toch. We stonden in Basel toch nog te gapen naar een rode Golf GTD? Ik dacht echt dat je er helemaal uit was, verrassende wending voor mij
Die golf is tien keer mooier..........
- Arthur
Motor en automaat van de BMW zijn wel erg fijn, vind ik. Die van de Golf weet ik niet. Wel vind ik de Golf idd ook mooier dan een 1-er. Maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken. En daar valt toch niet over te twisten?
En voor een Skodarijder ben je al gauw een held natuurlijk

En voor een Skodarijder ben je al gauw een held natuurlijk

- dvh
Vind zo'n rode golf (gti) wel lekker smoelen !
Ben benieuwd naar de real-life pics van de facelift 1...
Kan bijna niet slechter dan de vorige natuurlijk

Ben benieuwd naar de real-life pics van de facelift 1...
Kan bijna niet slechter dan de vorige natuurlijk

-
Gisteren op de Rai de nieuwe eins bekeken. (jaja, facelift..)
Gelukkig zit je erin.
De vorige vond ik alleen met M pakket mooi.
De huidige vind ik ook met M pakket niet te pruimen.....
Het interieur is echter wel echt BMW. Mooi.
Gelukkig zit je erin.

De vorige vond ik alleen met M pakket mooi.
De huidige vind ik ook met M pakket niet te pruimen.....
Het interieur is echter wel echt BMW. Mooi.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Hans, stel je niet zo aan joh. Over smaak valt niet te twisten...Downforce Hans schreef:Hij koopt een spuuglelijke BMW en hij is in jou ogen een held.............gaat het wel goed met je?Bram schreef:Haha, wat een held ben je toch. We stonden in Basel toch nog te gapen naar een rode Golf GTD? Ik dacht echt dat je er helemaal uit was, verrassende wending voor mij
-
Ik had de GTD genomen, omdat een 120d na een M135i natuurlijk alleen maar tegen kan vallen. Ja, natuurlijk ziet de facelift er beter uit (al twijfel ik daaraan zonder M-pakket).
Zou dan zelf liever kiezen voor heel iets anders, dan ben je denk ik minder aan het vergelijken.
Van een 120d zou ik zeker overstappen naar een M135i, andersom zou ik naar de Golf gaan.
Maargoed, ik zie dat de keuze al gemaakt is en die 120d za ongetwijfeld heerlijk rijden. Fijner dan de GTD durf ik wel te stellen.
En iets anders / nieuws is altijd leuk, helemaal mee eens.
Zou dan zelf liever kiezen voor heel iets anders, dan ben je denk ik minder aan het vergelijken.
Van een 120d zou ik zeker overstappen naar een M135i, andersom zou ik naar de Golf gaan.
Maargoed, ik zie dat de keuze al gemaakt is en die 120d za ongetwijfeld heerlijk rijden. Fijner dan de GTD durf ik wel te stellen.
En iets anders / nieuws is altijd leuk, helemaal mee eens.
-
Waarom geen 220d eigenlijk?
-
hallo macboy waarom geen porsche 991 gt3 rs die zijn ook mooi. als dat te duur is neem je de gewonen gt3. die is ook in rood leverbaar dus zoals je wilt hebbn.
-
ok ik hoor het wel.
- Downforce Hans
Bram, je stelt je pas aan als je iemand die een BMW koopt een held noemt...........dat heeft niks met smaak te maken.............Bram schreef:Hans, stel je niet zo aan joh. Over smaak valt niet te twisten...Downforce Hans schreef:Hij koopt een spuuglelijke BMW en hij is in jou ogen een held.............gaat het wel goed met je?Bram schreef:Haha, wat een held ben je toch. We stonden in Basel toch nog te gapen naar een rode Golf GTD? Ik dacht echt dat je er helemaal uit was, verrassende wending voor mij
- Barend
- Auto: F20 m135i
Na een 1-serie had ik een Golf genomen denk ik eerlijk gezegd. Maargoed, de facelift is gewoon wel een stuk mooier dan zijn voorganger. Maar waarom weer zo'n veilige keuze? Waarom geen gekke keuze? Een keuze die je over een paar jaar écht niet meer kan maken?
Ik moet nog steeds een rondje maken in die 135i eigenlijk!
Ik moet nog steeds een rondje maken in die 135i eigenlijk!