Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 22 apr 2015, 18:55

Bram schreef:En ik snap niet helemaal waarom die mensen weg moeten blijven uit Europa. Hebben wij omdat we hier geboren zijn soms het alleenrecht op dit continent?
Ok, als we de deur volledig open zouden zetten hoe zou je dat in de praktijk uitvoeren?
En dan doel ik voornamelijk op waar ze in opgevangen worden (en kom niet met tenten aan :wink: ), scholing, uitkering etc?

Een miljoen is best wel veel.
http://nos.nl/artikel/2023297-miljoen-v ... talie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzorgingsstaat opheffen, en Europa in een migratieland veranderen?

Luco

Bericht door Luco » 22 apr 2015, 19:04

Peric schreef:
Dus jij vind het gen probleem dat je straks alles wat je verdiend in mag leveren omdat er teveel asielzoekers in NL zijn?
Straks??
we leveren nu al alles in.

En als ze hier bed, bad en brood krijgen, krijgen ze al meer dan thuis.

Ga dan voor een basisinkomen voor iedere inwoner, wil je meer ga je werken, wil je niet meer, ook goed.

Fernando

Bericht door Fernando » 22 apr 2015, 19:11

Gewoon de schrijnende gevallen een TIJDELIJKE verblijfstatus geven en zodra het kan een "buitenkantje rechts" de grens weer over...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 apr 2015, 19:24

Zo wat een medeleven.... :?

Het probleem is dat NL gewoon geen kort en bondig beleid heeft. Te weinig duidelijkheid, lekker pappen en nathouden. Dat je iemand die uitgeprocedeerd is zijn verblijfplaats afneemt om vervolgens te hopen dat ie weer weggaat, wat denk je zelf.... Geen duidelijkheid, geen daadkracht en geen lef om een beslissing te nemen....dat is NL op z'n best. Leuk dat links naar rechts wijst en rechts naar links, dan hoef je zelf lekker verantwoording te nemen om het daadwerkelijke probleem aan te pakken.

100-en bootvluchtelingen komen om en na een week vergaderen gaat men den 10 stappen plan presenteren, het is echt te triest voor woorden in deze wereld....

JP

Bericht door JP » 22 apr 2015, 19:33

Vorig jaar werden een kleine 200 NL'ers uit de lucht geschoten, en de NL'se overheid die is in al die 9 maanden alleen maar druk geweest met beloftes doen en rapporten in doofpotten stoppen. Daar hoor je niets meer over.

NL moet eerst zijn eigen problemen oplossen voor aleer ze als braafste jongetje van de klas beginnen te blèren over andere problemen. Hoe erg ze ook zijn.
Laatst gewijzigd door JP op 22 apr 2015, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2015, 19:34

Alsof het NL z'n schuld is dat mensen uit een land vluchten dmv smokkelaars in een gaar bootje en vervolgens omkomen.
Sorry hoor. Heel erg. Maar waarom is dat opeens ons probleem of onze schuld?

Als er in Afrika 2000 mensen in een middag afgeslacht worden haalt iedereen z'n schouders op. Want? Die vluchten niet ofzo? Daar zitten ook kleine meisjes tussen...

De reden waarom ze vluchten. Dat is de 'schuld'.
Eenmaal hier in NL ga je nergens meer heen. Beter wordt 't namelijk niet. Dat is nogal simpel...
Je kan alleen niet heel de wereld kwijt in NL...
Misschien moet NL heel de wereld maar gaan bezetten... Als toch iedereen er zo graag in woont.

NL ftw!?

Maus

Bericht door Maus » 22 apr 2015, 20:13

Robin schreef:Hoe deden 'wij' dat toendertijd in '39/'45? Toen bleven 'wij' toch ook op onze plek? Naja, de Joden kregen door Engeland etc hun 'rechtmatige' stekkie terug. Met nog steeds heibel.
Een klein nuanceverschil; niet de Joden kregen een eigen stekkie terug (?), maar de Nepjoden. De echte Joden zitten sinds die tijd in Russische gebieden.
Robin schreef:Gewoon ervoor zorgen dat daar 't rustiger wordt, komen die burgers hier ook niet, met alle wrijving en gezeik van dien.
Maar da's blijkbaar niet eenvoudig...
Zolang de brandhaarden in deze wereld door dezelfde Nepjoden gecreëerd worden (in aansturing naar WOIII), zal dat niet gebeuren.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 21:29

Peric schreef:We weten inmiddels dat je behoorlijk links geëngageerd bent Bram. Nee, wij hebben niet het alleenrecht op/in Europa. Maar de gelukzoekers verwachten wél van ons dat wij ze bed-bad-brood bieden. Én een kans op werk.. Er zijn in NL al 700.000 werklozen. Wat moeten die arme asielzoekers dan gaan doen? Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze geen Nederlands of zelfs Engels spreken.
En ja, in dit geval geef ik toe dat ik egoïstisch ben. Maar ik heb geen zin om ook nog voor die mensen te gaan betalen. Heb het zelf al moeilijk genoeg.
En gooi het maar weer op populisme. Maar er wordt aan alle kanten bezuinigd in NL, onze ouderen kwijnen weg..
Dan vind ik dat er wel 's gezegd mag worden dat het gewoon niet kán..

Dus jij vind het gen probleem dat je straks alles wat je verdiend in mag leveren omdat er teveel asielzoekers in NL zijn?
Ik ben lid van een politieke partij die helemaal niet links is. Misschien is de goegemeente op DF wel heel erg rechts en lijk ik daardoor hartstikke links, wie zal het zeggen.

Je ziet mij helemaal niet praten over gelukzoekers, maar over mensen die vluchten omdat het oorlog is in hun land. Een wezenlijk verschil. Gelukzoekers moeten wat mij (en ook de overheid volgens mij) betreft na een mislukte asielaanvraag gewoon weg. Iemand die alles kwijt is vanwege oorlog en daarom asiel aanvraagt is heel wat anders.

Voor wat betreft je punt over alles moeten inleveren als er teveel asielzoekers zijn, wie zegt dat dat gaat gebeuren dan? Wanneer zijn het er teveel?
Laatst gewijzigd door Bram op 22 apr 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 21:51

smiley schreef:
Bram schreef:En ik snap niet helemaal waarom die mensen weg moeten blijven uit Europa. Hebben wij omdat we hier geboren zijn soms het alleenrecht op dit continent?
Ok, als we de deur volledig open zouden zetten hoe zou je dat in de praktijk uitvoeren?
En dan doel ik voornamelijk op waar ze in opgevangen worden (en kom niet met tenten aan :wink: ), scholing, uitkering etc?

Een miljoen is best wel veel.
http://nos.nl/artikel/2023297-miljoen-v ... talie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzorgingsstaat opheffen, en Europa in een migratieland veranderen?
Daar heb ik geen antwoord op. Vind de tenten wel een goede suggestie eigenlijk :)

Mochten er een miljoen naar Europa komen dan worden die ongetwijfeld verdeeld (waarbij Duitsland veruit de meeste opneemt) maar ik snap ook wel dat dit op termijn niet houdbaar is. Ik vind in het geval van vluchten voor oorlogsgeweld, wat ik al eerder schreef, dat mensen welkom zijn. Ik ben ook blij als ik ergens terecht kan als ik in een vergelijkbare situatie zit.

De verzorgingsstaat is sowieso onhoudbaar, dat hangt echt niet af van honderdduizend vluchtelingen extra in ons land.

Fernando

Bericht door Fernando » 22 apr 2015, 21:54

Opvang IN de regio van herkomst Bram, dat is de beste oplossing...

Bram

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 21:58

Als die regio stabiel is en vrij van oorlog geloof ik dat ook ja, maar volgens mij is dat nu (nog) niet het geval.

WJ

Bericht door WJ » 22 apr 2015, 21:59

Tot die tijd neemt Bram er wel een paar in huis.

Bram

Bericht door Bram » 22 apr 2015, 22:09

Luco schreef:
Peric schreef:
Straks??
we leveren nu al alles in.

En als ze hier bed, bad en brood krijgen, krijgen ze al meer dan thuis.

Ga dan voor een basisinkomen voor iedere inwoner, wil je meer ga je werken, wil je niet meer, ook goed.
Daar wordt nu mee getest in verschillende landen, dat basisinkomen. Ben heel benieuwd wat voor conclusies daar uit komen.

Is bij de Correspondent eens een interessant artikel over verschenen, weet niet of dat voor niet-leden ook te lezen is?

https://decorrespondent.nl/10/Waarom-we ... 0-fdb1e6fb

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 apr 2015, 22:55

Ja, is te lezen. Best interessant overigens :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 22 apr 2015, 23:16

Ik snap überhaupt al niet dat je je land ontvlucht als er oorlog is.

Maar goed, het gebeurd, maar waarom vlucht je dan meer dan 3000KM?

En wat Bram betreft ( man D66 is toch echt zo links als wat…), die man heeft na school alleen maar als ambtenaar baantjes gehad. Ook een soort van uitkeringstrekker. :tong uitsteken: En ja, dan is het makkelijk om iedereen uit dezelfde ruif te laten eten.

Merk wel als mensen echt moeten werken voor hun centen, ze er niet op zitten te wachten om nog meer van die (imo) gelukzoekers van onderhoud te voorzien.

Bram

Bericht door Bram » 23 apr 2015, 00:20

Ben je wel eens in zo'n gebied geweest, met eigen ogen de ellende aangezien? Je weet niet waarover je praat, dat is wel duidelijk. Iemand die huis en haard verlaat vanwege oorlog is helemaal geen gelukszoeker, meer een ontzettende pechvogel.

Met je uitkeringstrekker, zo te lezen teveel van je eigen poeder binnengekregen :tooth:

350 Z

Bericht door 350 Z » 23 apr 2015, 01:09

Simpele vraag, hoeveel asielzoekers kunnen er nog bij hier, voordat we onze welvaart verliezen want we zullen ze allemaal moeten betalen want werken is een scheldwoord bij ze ik woon naast 8 asielzoekers met een abotje op enorme overlast, jeugdzorg, politie, maatschappelijk werk etc. etc. dus ik spreek uit eigen ervaring en nee dit is geen op zich staand apart geval maar meer de norm voor hen.
1.000.000 asielzoekers erbij en het land gaat ten onder niet alleen aan gebrek aan geld maar ook andere normen en waarden (criminaliteit), en dan wachten er nog steeds 500.000.000 asielzoekers die graag hier naar toe willen komen.

Ofwel dit kunnen we niet hier oplossen maar zal ginds moeten gebeuren.
NL is zo wie zo al veel te vol.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 apr 2015, 07:29

Haal ze maal allemaal hier naartoe en als het dan toch niet goed gaat dan sturen we ze alsnog weg, dat is de manier van Bram, net of dat gaat werken......... :hmmm:

Fernando

Bericht door Fernando » 23 apr 2015, 07:35

€2000 kost de overtocht gemiddeld toch? Ik denk dat juist het merendeel van de echte vluchtelingen daar geen geld voor heeft. Dan blijven vooral de gelukzoekers over...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 apr 2015, 08:16

:) Dan is het daar leeg en kunnen ze hier oorlog voeren, gaan wij daar in de zon liggen :P
Downforce Hans schreef:Haal ze maal allemaal hier naartoe en als het dan toch niet goed gaat dan sturen we ze alsnog weg, dat is de manier van Bram, net of dat gaat werken......... :hmmm:

dvh

Bericht door dvh » 23 apr 2015, 08:20

Dat is an sich geen slecht plan.
Kunnen we niet gewoon ruilen qua land ? Mogen ze onze regering gelijk houden.

Bram

Bericht door Bram » 23 apr 2015, 09:31

Downforce Hans schreef:Haal ze maal allemaal hier naartoe en als het dan toch niet goed gaat dan sturen we ze alsnog weg, dat is de manier van Bram, net of dat gaat werken......... :hmmm:
Heb je moeite met begrijpend lezen Hans? Misschien even langs David gaan, die schijnt daar prima oplossingen voor te hebben :roflol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 apr 2015, 09:49

Ha. Dat denken de Palestijnen nou ook nu er 'nepjoden'(laat me niet lachen Maus) op 'hun' grondgebied rondlopen:)

Wat was er eerder de kip of het ei. De Joden of de Palestijnen.
Retorisch, ik weet 't antwoord wel.
Allemaal moeilijk. En tuurlijk mogen kunnen er genoeg EU binnenstromen. Soms zitten er criminelen(Bulgarije/Roemenië etc) tussen, soms godsdienstwaanzinnigen. Het binnenkomen in dit continent is 'geen probleem' , de cultuurclash zeer zeker wel.

:coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 apr 2015, 09:55

In WW2 konden wij ook nergens naartoe. Gewoon blijf zitten waar je zit ern verroer je niet ofzo.

En nu met alle interne problematiek(wat Peric zegt) moeten wij in it kleine kikkerlandje ons weer schuldig voelen?
Het is 'n theorie, maar als hier de pleuris uitbreekt denk je dan dat de MO landen ons met open armen zullen onvangen?

Basisinkomen wat Luco zegt zit wat in.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 apr 2015, 12:30

Ik geloof niet dat we uit deze discussie komen. Humaniteit en NIMBY botsen hier nogal. Beide partijen hebben wel geode punten maar het echte antwoord is er niet. Het is een zooitje, schokkend en triest. Maar ik hevb de oplossing niet, jullie ook niet en zeker de politiek niet.

Plaats reactie