
Mijn eerste Tesla Model S ervaring
- Arthur
- Berichten: 43157
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Ik zie een complot tegen Tesla 

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Blijkbaar kun je voor 950,- per jaar een verzekering bij Tesla zelf afsluiten voor 5jr lang..
Zo heeft mijn zwager dat naar zeggen ook gedaan.
Zo heeft mijn zwager dat naar zeggen ook gedaan.
- D20VT
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Groot struikelblok is ook dat tesla zelf onderdelen maakt, ze zelf verkoopt en er dus zelf de prijs aan hangt.
De meeste merken hebben toeleveranciers die de onderdelen goedkoper kunnen maken. Een economisch Total los gereden tesla is in de restmarkt ook geen donder waard omdat je niet aan onderdelen kan komen.
Dan krijg je als niet tesla goedgekeurd hersteller ook geen onderdelen, dus moet je verplicht de auto laten maken bij de door tesla aangewezen hersteller.
Toyota hanteerd ook zulke achterlijke bedragen voor onderdelen, bij een lichtmetalen velg van een Prius (waar nog zo'n wieldop overheen zit) kost bij Toyota gewoon 800,- ex. Onderlaatst meegemaakt een navigatieunit van een landcruiser van ruim 10k (Zonder scherm, daar moest je nog € 4600,- extra voor betalen)
Uiteindelijk betalen wij als consumenten de premies, vroeger in Duitsland betaalde je premie adhv de onderdeelprijzen van auto's , daarom reden er weinig Duitsers in Japanse auto's de gemiddelde onderdeelprijzen van Duitse autos was ook relatief laag.
Een aantal jaren geleden zijn ze afgestapt van die koppeling en vervolgens hebben de onderdeelprijzen van de Duitse merken ook een enorme stijging meegemaakt.
Accupakketten zijn idd duur, maar bij de outlander kost deze ook gewoon 14k, en bij Renault ben je niet eens eigenaar van je accu, die mag je meeleasen, zodra je de auto verkoopt moet de nieuwe eigenaar het leasecontract voor het accupakket overnemen anders komt Renault het terughalen.
Laat die teslafabrikant maar voelen dat de consumenten gaan klagen, dan gaan ze wellicht actie ondernemen, maar als ze een beetje de Apple mentaliteit hebben vegen ze daar hun reet mee af en ben jij als eigenaar van zo'n auto het haasje.
De meeste merken hebben toeleveranciers die de onderdelen goedkoper kunnen maken. Een economisch Total los gereden tesla is in de restmarkt ook geen donder waard omdat je niet aan onderdelen kan komen.
Dan krijg je als niet tesla goedgekeurd hersteller ook geen onderdelen, dus moet je verplicht de auto laten maken bij de door tesla aangewezen hersteller.
Toyota hanteerd ook zulke achterlijke bedragen voor onderdelen, bij een lichtmetalen velg van een Prius (waar nog zo'n wieldop overheen zit) kost bij Toyota gewoon 800,- ex. Onderlaatst meegemaakt een navigatieunit van een landcruiser van ruim 10k (Zonder scherm, daar moest je nog € 4600,- extra voor betalen)
Uiteindelijk betalen wij als consumenten de premies, vroeger in Duitsland betaalde je premie adhv de onderdeelprijzen van auto's , daarom reden er weinig Duitsers in Japanse auto's de gemiddelde onderdeelprijzen van Duitse autos was ook relatief laag.
Een aantal jaren geleden zijn ze afgestapt van die koppeling en vervolgens hebben de onderdeelprijzen van de Duitse merken ook een enorme stijging meegemaakt.
Accupakketten zijn idd duur, maar bij de outlander kost deze ook gewoon 14k, en bij Renault ben je niet eens eigenaar van je accu, die mag je meeleasen, zodra je de auto verkoopt moet de nieuwe eigenaar het leasecontract voor het accupakket overnemen anders komt Renault het terughalen.
Laat die teslafabrikant maar voelen dat de consumenten gaan klagen, dan gaan ze wellicht actie ondernemen, maar als ze een beetje de Apple mentaliteit hebben vegen ze daar hun reet mee af en ben jij als eigenaar van zo'n auto het haasje.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29388
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Twee gratis tips:
Geen Tesla kopen
Geen Tesla stuk maken
Geen Tesla kopen

Geen Tesla stuk maken

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Zolang Tesla geen auto's aan kan bieden die je
1) in 5 minuten kunt "tanken"
of
2) 800km met 180kmh gemiddeld af kunnen leggen op 1 accu lading
dan is en blijft het een auto voor een rondje om de kerk
jammer hoor
1) in 5 minuten kunt "tanken"
of
2) 800km met 180kmh gemiddeld af kunnen leggen op 1 accu lading
dan is en blijft het een auto voor een rondje om de kerk

jammer hoor

-
- Berichten: 55248
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Kunnen ze die hele Tesla fabriek niet gewoon nuken en zeggen dat 't de Russen waren?:)
Dat hele merk draagt nul bij wat je hier ook boven leest en die baas Musk, is helemaal de weg kwijt.
Hier zo'n 20j terug toen ie ze nog wel op 'n rijtje had, Elon Musk, met z'n nieuwe McLaren F1 en z'n ex.

Wil je verslavend koppel, haal 'n dikke benzineturbo, een Viper een Vette, een Ferrari, Lambo, of McLaren F1 .Einde discussie.
Dat hele merk draagt nul bij wat je hier ook boven leest en die baas Musk, is helemaal de weg kwijt.
Hier zo'n 20j terug toen ie ze nog wel op 'n rijtje had, Elon Musk, met z'n nieuwe McLaren F1 en z'n ex.
Wil je verslavend koppel, haal 'n dikke benzineturbo, een Viper een Vette, een Ferrari, Lambo, of McLaren F1 .Einde discussie.

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
Ik zie enkel een grijze pixel
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Mijn eerste Tesla Model S ervaring
De auto en de techniek is er wel om binnen drie minuten de accu te wisselen. De infrastructuur is er echter nog niet. Tesla heeft onlangs een Red Bull F1 man in dienst genomen om het proces verder te verbeteren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], e30touring1990 en 5 gasten