Werk is 15 minuten fietsen, school is over 2 weken klaar, en ik ga met de trein naar m'n stageplaats.
Daarnaast mocht ik wanneer ik echt een auto nodig had, de Peugeot van m'n vader pakken.
Maar toch, al m'n vrienden hadden zelf al wel een auto, en altijd maar meerijden raak je vroeg of laat zat.
Ik wilde zelf ook stoer doen

Dus toch maar op 't gemakje rond gaan kijken, veel eisen had ik niet maar ik zoals ik zei had ik niet per direct een auto nodig dus ik zou ook niet zomaar iets kopen.
Proefritje gemaakt in een Toyota Celica uit 2000, in principe alles prima, (lees: powerslides gingen prima) maar helaas voor de verkoper had ik m'n huiswerk over Celica's uit dat bouwjaar al gedaan en was ik bekend met het VVTI probleem. (productie fout van Toyota mbt olieverbruik) Er werd me verteld dat de toenmalige eigenaar 7 jaar de tijd gehad heeft dit kosteloos te laten verhelpen als hij er last van had, was dit nu nog niet gebeurt zou het waarschijnlijk dus wel goed zitten. Dit ging bij mij echter het ene oor in en het andere oor weer uit want aangezien de Celica nog maar 132k gelopen had kon het nog alle kanten op met het olieverbruik. Zelf contact gehad met een garage die zich gespecialiseerd heeft in het reviseren van deze blokken, kosten hiervan zo'n 2300,-. Verkoper dus vriendelijk bedankt en de zoektocht voortgezet.
Kort daarna nog gekeken bij een '99 Civic EJ9, (zie foto's) maar dat was toch niet echt mijn ding.
Ik woon in Walcheren, Zeeland dus is een 'stanced' auto onmogelijk te vervoeren met al die drempels.
Daarnaast sprak de eigenaar van lichte gebruikerssporen maar ik heb serieus moeten zoeken naar een paneel met minder dan drie deukjes. Gelukkig had ik een maatje meegenomen, die was gelijk verkocht. Iedereen blij zou je zeggen maar ik had nog steeds geen auto.
Toen was daar Joy, die hier op het forum reageerde op mijn voorsteltopic met een foto van de 316i Compact. Wauw, een BMW. Ik ben altijd een fan van dit merk geweest maar nooit echt serieus naar gekeken omdat ik er vanuit ging dat dit te duur was in verzekering, onderhoud etc. Dit bleek echter mee te vallen, dus daar wilde ik meer van weten! Na wat contact via mail gehad te hebben een afspraak met Daniel gemaakt die mij nog enthousiaster maakte. Het is overal aan te zien dat deze auto goed behandeld is. En die kleur...

Mijn vader, de criticus die mij door zijn ervaring met eerdergenoemde Civic nog graag een paar jaar had zien fietsen, was echter ook vlug om en zo heb je ineens een BMW als eerste auto!
Ik ben super geholpen door Joy en Daniel, setje winterbanden & velgen erbij gekregen en uiteraard alle facturen en bonnetjes van het onderhoud. Met een smile van oor tot oor naar huis gereden over de snelweg, muziek uit en genieten. Dit is echt een auto om lekker in te rijden. Elke keer als ik geparkeerd heb en wegloop kijk ik nog even om met een big smile. Ik heb ontelbare leuke reacties gehad, nog een redden om er goed voor te zorgen.
Wat ik nog van plan ben met de auto, van alles, maar het uiterlijk wil ik zo origineel mogelijk houden.
Misschien iemand nog tips? Hier onder alvast wat foto's, maar ik zal dit topic zeker bijhouden met foto's etc.
Joey