Hobby auto gezocht, hulp nodig. waardevast, erg sportief, en

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
jacobt

Hobby auto gezocht, hulp nodig. waardevast, erg sportief, en

Bericht door jacobt » 14 apr 2015, 13:31

Ik ben op zoek naar vervanging van de gt3, de wagen stijgt te hard in waarde waardoor ik hem niet meer verantwoord kan inzetten (vind ik zelf).
Het hoeft niet meer zo exclusief, voor veel minder is er ook net zoveel lol te beleven, de nieuwe wagen wordt door mij alleen gebruikt in vrije tijd bij mooi weer, en 2 trackdays per jaar.
Af en toe kom ik wagens tegen en denk ik, goh daar had ik nou niet aan gedacht, vandaar ff wat hulp gezocht.
Budget reikt tot circa 18k, voor echte specials is budget 25k mits helemaal waardevast.
De eisen zijn ongeveer:

Niet teveel afschrijven, liefst waarde vast.
Handgeschakeld.
Auto moet in Nederland staan ( ivm tijd)
Trackday proof, een enkele trackday moet ie overleven zonder al te veel problemen.
Max 1400 kilo.
Minimaal 200 pk
Voorkeur meer dan 2 zitplaatsen, niet verreist.
Technisch betrouwbaar.
Eventueel voorwiel aandrijver moet een sper hebben ( bijv megane 3 rs met cup onderstel)

Zat zelf te denken aan porsche 968 met weinig kilometers ( CS is al te duur)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Renault megane r26r ( dit is een special waarvoor extra budget is).

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/re ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

E46 m3

http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-co ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieud naar de andere inzichten, kom maar door a.u.b. en als het kan met voorbeeld advertentie :thnx:

ErikS

Re: Hobby auto gezocht, hulp nodig. waardevast, erg sportief

Bericht door ErikS » 14 apr 2015, 13:49

De gt3 hou je wel ivm waardestijging?

E46 m3 is opt moment wel een erg lekkere auto voor t geld.
130i?

jacobt

Bericht door jacobt » 14 apr 2015, 13:53

Ja hoor, de Porsche zet ik even een jaartje weg, even kijken hoe de wereld er dan uitziet.

130i al wel eens bekeken, maar ik dan toch BMW ga, heeft een m3 wel de voorkeur.
Is volgens mij ooit ook weer makkelijker te verkopen mits kilometers en onderhoud goed zijn.

Maar er zijn alternatieven die ik nu nog over het hoofd zie denk ik.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 apr 2015, 14:17

Wat zegt je gevoel over zoiets:
http://www.autowereld.nl/lotus/elise/1- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 14 apr 2015, 14:24

Lotus schoot mij ook als eerste binnen

Wat weegt een E46 M3 eigenlijk?

Macboy

Bericht door Macboy » 14 apr 2015, 14:31

De R26-R moest ik meteen aan denken. Die auto straalt af fabriek alles uit wat je van een hobby auto kunt verwachten. Ik bedoel kom op zeg: race kuipen en rolkooi als een GT3 RS. Plexiglas en titanium uitlaat. En - niet onbelangrijk - toch ook waardevast !

Mijn 106 Rallye heeft helaas geen sper, anders had ik je die aangeboden.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 apr 2015, 14:47

Porsche 968____________1400kilo/240pk/305nm (171pk/ton)
Renault Megane R26.R___1252kilo/230pk/310nm (181pk/ton
BMW E46 m3___________1565kilo/343pk/365nm (216pk/ton)
Lotus Elise SC____________877kilo/220pk/210nm (250pk/ton)

Gewicht is niet alles natuurlijk, maar die R26.R en die Elise zullen wel een heel andere bochtenbelevenis geven dan die propeller van anderhalve ton.
Aan de andere kant ben je nu Deutsche grundlichkeit gewend, en daar is ook wat voor te zeggen.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 14 apr 2015, 15:01

Z3M Roadster/Coupé. Misschien dat een Z4M zelfs lukt binnen je budget.

321 pk en +/- 1350 kg als ik me niet vergis.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 apr 2015, 15:15

Wat ik hierboven lees en zie :Zo'n Exige is erg leuk en zo'n Z3M/Roadster ook. Ik dacht aan 'n E30 M3 maar die zijn buiten't budget?
Ik hoef persoonlijk de power écht niet in 't stuur te voelen en 'n E46 M3 kun je echt 'n hele hoop lol aan beleven en rijdt van a naar b ook gewoon goed.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 apr 2015, 15:22

ik heb de R26R van een DF'er geprobeerd een jaartje geleden en dat vond ik echt een topper, echt fabrieksaf degelijk, maar toch lekker je racy spulletjes. Als ik in jouw schoenen stond zou ik ZEKER voor een fabrieksaf geprepte auto zoals deze, sterker nog, ik dacht niet meer na en kocht een R26R!

ik heb hem al vaak overwogen en vind hem telkens net niet spectaculair genoeg qua vermogen om als enige hobby aan te schaffen, maar als het budget iets krimpt (of juist iets groter wordt) dan zou ik die meteen aanschaffen! Je hebt de GT3 nog, dus lekker zo'n hok kopen, die lijdt helemaal niks van een trackday meer of minder en is op de weg ook dikke fun.

alternatief staat de clio RS Cup ook erg hoog op mijn lijstje, maar dan moet je nog even een kooitje zetten enz, wel fabrieksaf erg leuk!
Verder is een Z3M een top auto zoals Robin zegt, maar een WRX STI is natuurlijk ook een enorm onderschatte auto...die is leuk te maken voor het circuit en klinkt erg mooi, plus je blijft binnen de boxermotor club :D

jacobt

Bericht door jacobt » 14 apr 2015, 16:03

Hoe verhoud een Clio rs cup zich t.o.v. Een r26r.
Ik heb dit weekend al een Clio rs cup bekeken, erg mooi met recaro's.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 apr 2015, 16:15

jacobt schreef:Hoe verhoud een Clio rs cup zich t.o.v. Een r26r.
Ik heb dit weekend al een Clio rs cup bekeken, erg mooi met recaro's.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

in geval van de juiste uitvoering heb je fabrieksaf:
titanium uitlaat, semislicks, halve kooi, echte kuipjes, plastiek ramen en een chippie als ik me niet vergis.

de Cup RS heeft dat allemaal niet, dus je moet iig een kooitje bouwen en eventueel wat semi's kopen, de rest is leuk, maar niet spannend.
qua pure tijden maakt het niet veel volgens mij, ik heb beide bereden en vond de R26 R de sportievere touch hebben, wat mogelijk vooral door de kooi en de geluidbeleving door het gebrek aan interieur en heerlijke uitlaat kwam overigens.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 apr 2015, 16:26

Z3 M-Coupe :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 apr 2015, 16:34

Mini Cooper GP (de 1e versie R53). Deze hothatch zou ik momenteel het liefst aan het wagenpark willen toevoegen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 apr 2015, 16:35

zo'n Z3M rijdt wel echt heel erg goed...dat is een moeilijke keuze hoor...running cost van zo'n Megane is natuurlijk wel veel schappelijker.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 apr 2015, 17:47

Doe mij maar de atmosferische karakteristiek van een Clio RS ipv de turbo in de Megane R26R, maar ook da's natuurlijk ook een kwestie van smaak. Sprak afgelopen zaterdag op Spa een jongen die zowel een Megane R26 F1 (dus geen R26R) heeft als een Clio RS en hij had exact dezelfde mening :). Ik heb in ieder geval weer genoten van mijn Cliootje op Spa.

jacobt

Bericht door jacobt » 14 apr 2015, 17:50

Tristan schreef:Mini Cooper GP (de 1e versie R53). Deze hothatch zou ik momenteel het liefst aan het wagenpark willen toevoegen.
Ik had nog nooit van een r53 gehoord, echt een mooi autootje maar niet veel vermogen tov Clio rs.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

jacobt

Bericht door jacobt » 14 apr 2015, 17:52

Paskal schreef:Doe mij maar de atmosferische karakteristiek van een Clio RS ipv de turbo in de Megane R26R, maar ook da's natuurlijk ook een kwestie van smaak. Sprak afgelopen zaterdag op Spa een jongen die zowel een Megane R26 F1 (dus geen R26R) heeft als een Clio RS en hij had exact dezelfde mening :). Ik heb in ieder geval weer genoten van mijn Cliootje op Spa.

Hoe is de wegligging van een Clio zonder sper tov een oudere megane met sper.
Is dat een groot verschil?
Kun je met een standaard Clio rs cup en r26 F1 bijhouden op het circuit ?

JP

Bericht door JP » 14 apr 2015, 18:15

jacobt schreef:
Tristan schreef:Mini Cooper GP (de 1e versie R53). Deze hothatch zou ik momenteel het liefst aan het wagenpark willen toevoegen.
Ik had nog nooit van een r53 gehoord, echt een mooi autootje maar niet veel vermogen tov Clio rs.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Tristan bedoelt vast en zeker zo iets;

Afbeelding

218pk bij ± 1000kg

voorbeeld;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Noud

Bericht door Noud » 14 apr 2015, 18:28

Mogelijk te ver out of the box maar wel enorm waarde vast :

Nissan Skyline GTR (R32GTR of R33GTR)

Voorbeeldje :

Midnight purple GTR32 550hp
R34Gtr engine with gt2860-5 ball-bearing turbo's
Incl JBT BigBrake kit rondom
oem Gtr interieur
€15500

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=559E7033" onclick="window.open(this.href);return false;

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 apr 2015, 18:58

Lancer EVO 6 of eventueel 7-9? Wel wat ouder maar ze schrijven, zeker in LHD-vorm, erg langzaam af, er is lekker mee te knallen op een trackday, er passen 4 personen in. Zo'n japanner moet je wel liggen maar ze staan in ieder geval nog wel op mijn bucket-list :) . Ik zie eigenlijk niet gebeuren dat die auto's (zeker de 6) nog veel verder gaan dalen in waarde, aangezien het aanbod van non-LHD nogal schraal is (lees: er staan momenteel maar 1 LHD EVO 6-9 te koop op autotrack, MP, autotrader). Het nadeel is dat wel wat ouder zijn maar dat heeft jou in het verleden volgens mij ook niet weerhouden (m5 en E30 m3 toch?). Wel opletten dat je geen voormalig opgefrommeld exemplaar koopt. Er zijn zo weinig van die auto's in Nederland dat de meeste exemplaren wel ergens in een database-je staan.

Mazda RX-7, Toyota Supra Turbo, beide gaan ook niet bepaald hard onderuit in waarde. Alleen er 1 vinden is een crime.

Of 'n oude Donkervoort
http://www.autotrader.nl/auto/donkervoo ... onkervoort" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door G Kolkman op 14 apr 2015, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 apr 2015, 19:02

jacobt schreef:Hoe is de wegligging van een Clio zonder sper tov een oudere megane met sper.
Is dat een groot verschil? Kun je met een standaard Clio rs cup en r26 F1 bijhouden op het circuit ?
MIjn Clio RS is niet echt standaard meer maar ik kon op Spa de R26 F1 niet bijhouden. In de rechte lijn vanaf de Busstop chicane waren we even snel, maar vanaf Eau Rouge omhoog was er geen bijhouden meer aan. Ik denk dat het hogere koppel van de Megane (310 Nm vs 215 Nm) daar schuldig aan is. In de bochten zal het waarschijnlijk meer aan mijn beperkte driving-skills en voorzichtigheid gelegen hebben dat ik hem niet bij kon houden :)

Beide autootjes naast elkaar:
Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 14 apr 2015, 20:00

JP schreef:
jacobt schreef:

Tristan bedoelt vast en zeker zo iets;

Afbeelding

218pk bij ± 1000kg

voorbeeld;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Exact, is echt serieus snel en vooral op bochtige, smalle wegen echt geweldig.

martll

Bericht door martll » 14 apr 2015, 20:35

R26r is niet te vergelijken met andere hothatch bakkies. Is denk ook het meest waardevast. E46 M3 is dat ook wel.
Clio RS in standaard trim komt daar nooit bij in de buurt, dan moet je idd al snel denken aan die van Paskal qua upgrades.

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2015, 20:59

Ligt ook aan het circuit, op spa heeft de r26r een veel groter voordeel dan bv zolder.

Zon mini is leuk, maar die reed ik met een 5gtt compleet zoek 122 wielpk op 800 kilo.

Clio of r26r zou het voor mij zijn.

Plaats reactie