Mazda MX-5 Niseko
- Sander-E46
Re: Mazda MX-5 Niseko
Op AB actief onder de naam traxxas? Ben wel benieuwd wat voor traxxas er in de collectie zit?
-
Correct!Sander-E46 schreef:Op AB actief onder de naam traxxas? Ben wel benieuwd wat voor traxxas er in de collectie zit?
Heel wat jaartjes geleden had ik RC-auto's als hobby en eerst een Traxxas Rustler VXL gekocht en al snel daarna een E-Revo Brushless. Die hobby ligt echter al ongeveer 3 jaar stil en wil de E-Revo gaan verkopen. Mocht je interesse hebben, stuur maar een PB.

Heb/had je zelf ook een Traxxas?
-
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet... In de handleiding staat dat ik twee keer moet trekken aan het hendeltje, maar dat werkt ook niet. Op andere fora weten ze het ook niet omdat het alleen in Europa op NC's zit, dus heb je nog een tip?Gisae schreef:Simpel, verlichting aan en ruitensproeier gebruiken. Dan komen ze mee naar buiten.

-
Toch werkt het echt op die manier. In ieder geval bij mij. Zit er uberhaupt een sproeier achter? Je kan voorzichtig het kapje naar buiten trekken, dan komt de sproeier mee naar buiten.ThomasNürburgring schreef:Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet... In de handleiding staat dat ik twee keer moet trekken aan het hendeltje, maar dat werkt ook niet. Op andere fora weten ze het ook niet omdat het alleen in Europa op NC's zit, dus heb je nog een tip?Gisae schreef:Simpel, verlichting aan en ruitensproeier gebruiken. Dan komen ze mee naar buiten.
-
Ik zal het kapje eens voorzichtig open trekken, maar ik denk dat ik maar even langs de dealer rijd deze week. Volgens mij zijn ze namelijk gewoon kapot...
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Als ze het niet doen, prima! Je krijgt alleen je auto maar onder de zooi 

-
QFTmatthyssie schreef:Als ze het niet doen, prima! Je krijgt alleen je auto maar onder de zooi

-
Het is echter verplicht en ik wil hem eindelijk laten keuren deze week... 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Verplicht? Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat dit gecheckt wordt? Bij onze E46 waren ze ook uitgeschakeld. Nooit afgekeurd om die reden hoor. Ook geen punt van aandacht.
-
Oh oke! Dat zou meevallen, toch laat ik het maken door de dealer, want ik heb toch nog garantie. 

-
Als ze aanwezig zijn is het volgens mij inderdaad ook verplicht dat ze werken....matthyssie schreef:Verplicht? Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat dit gecheckt wordt? Bij onze E46 waren ze ook uitgeschakeld. Nooit afgekeurd om die reden hoor. Ook geen punt van aandacht.
Overigens; Super onhandig als die dingen niet werken. Ik zou ze gelijk laten maken!

-
Vrijdagochtend krijgt de auto APK, dus dan weten we het zeker. Maken laat ik ze sowieso... Het stoort me als ze erop zitten en niet werken. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
En dan gelijk weer onklaar maken. Geeft onnodige zooi, tankje is sneller leeg en volgens mij helpt het niets...
-
Als ze weer werken haal ik gewoon de zekering uit de auto, want het is inderdaad een beetje overbodig denk ik (en verplicht is het dus waarschijnlijk toch niet). Dan weet ik in ieder geval dat ze werken en dan kan ik zelf beslissen wanneer ik ze wel/niet wil gebruiken.
-
Zojuist APK gehad en er is niks gezegd over de xenon sproeiers. Die zijn dus inderdaad niet verplicht. Wel heb ik een afspraak gemaakt om ze te laten maken.
Verder was er niks bijzonders... Alleen de remblokken voor moeten vervangen worden binnenkort en de accu was een beetje zwak na het lange stilstaan en regelmatig starten.
Wel voor het eerst open kunnen rijden vandaag. Wat een genot!
Verder was er niks bijzonders... Alleen de remblokken voor moeten vervangen worden binnenkort en de accu was een beetje zwak na het lange stilstaan en regelmatig starten.
Wel voor het eerst open kunnen rijden vandaag. Wat een genot!

- Richard430
Hele stomme vraag misschien, maar ik heb eens hetzelfde probleem gehad. Heb je de sproeiers geprobeerd met licht aan en deuren dicht? Bij sommige auto's gaan ze overigens maar eens in de 5x ruitensproeien uit.
-
Tijdens het touren merk ik toch dat 2 jaar automaat rijden sinds dat ik mijn rijbewijs heb niet helpt bij het kunnen schakelen/koppelen... Het is weer even wennen!

Helemaal geen stomme vraag, maar heb het geprobeerd met licht aan en deuren (en ramen) dicht. Jammer genoeg zonder succes. Ook bij de MX-5 is het zo dat de xenon sproeiers na 5x ruiten sproeien moeten werken, maar ook dat doen ze niet...Richard430 schreef:Hele stomme vraag misschien, maar ik heb eens hetzelfde probleem gehad. Heb je de sproeiers geprobeerd met licht aan en deuren dicht? Bij sommige auto's gaan ze overigens maar eens in de 5x ruitensproeien uit.
-
Vandaag de xenonsproeiers laten maken. Bleek dat de vorige eigenaar ergens iets had los gemaakt om het uit te schakelen... Gelukkig was het dus niet lastig te verhelpen en nu werken ze weer. Wel heb ik de zekering eruit gehaald, want heb ze niet nodig, maar wilde wel weten dat ze werken. 
Ook meteen nieuwe remblokken erop laten leggen. Verder is er niks bijzonders gebeurd... Door drukte met mijn studie heb ik nog geen lange ritten kunnen maken, maar wel regelmatig korte ritjes. Dat is wel genieten, zeker met mooi weer!

Ook meteen nieuwe remblokken erop laten leggen. Verder is er niks bijzonders gebeurd... Door drukte met mijn studie heb ik nog geen lange ritten kunnen maken, maar wel regelmatig korte ritjes. Dat is wel genieten, zeker met mooi weer!

-
Inmiddels iets meer dan 1.000km op de teller erbij gezet en elke kilometer genoten!
Eindelijk een paar foto's gemaakt, maar het zijn niet de beste... Ze zijn snel genomen met mijn telefoon. Ik heb nog altijd geen tijd gehad om goede foto's te (laten) maken. Ik vond het echter wel eens tijd worden om eens wat betere foto's te posten, dus bij deze.

Eindelijk een paar foto's gemaakt, maar het zijn niet de beste... Ze zijn snel genomen met mijn telefoon. Ik heb nog altijd geen tijd gehad om goede foto's te (laten) maken. Ik vond het echter wel eens tijd worden om eens wat betere foto's te posten, dus bij deze.

Laatst gewijzigd door TNThomas op 17 jul 2015, 11:46, 3 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
mooie foto's met de telefoon, zo is die ook meer 'echt' met een goede kamera en instellingen e.d. kan je wel super plaatjes krijgen en veel oeh en aah op het web krijgen, maar dan valt de werkelijkheid vaak wat 'tegen' 

-
Ik snap wat je bedoelt. Foto's met een goede camera en instellingen kunnen soms te mooi zijn.
-
Tijd voor een kleine update. Inmiddels ongeveer 1.500km met de auto gereden en het zijn alleen maar fun kilometers geweest. Hoe meer ik ermee rijd hoe blijer ik ermee ben. Er waren een paar dingen waarover ik twijfelde toen ik de auto had gekocht en op alle punten ben ik positief verrast! 
Het eerste is de motor. Toen ik een MX5 ging kopen twijfelde ik tussen de 1.8 (126pk) en de 2.0 (161pk). Toen heb ik gekozen voor de 1.8, omdat deze goedkoper was in aanschaf. Gelukkig voelt de auto sneller dan 126pk, zeker hoog in de toeren. De motor maakt graag toeren en klinkt leuk. Ook is hij relatief zuinig. Laatste tank was 1:13,6. Kortom, fijne motor, fijner dat ik had verwacht.
Het volgende is het comfort. Ik kocht de MX5 natuurlijk niet voor het comfort, maar mijn MX5 is door de vorige eigenaar een paar cm verlaagd met originele Mazda verlagingsveren. Ik was daarom bang dat het op lange ritten misschien te stug zou worden, maar dat is totaal niet het geval. De auto ligt strak op de weg, maar niet keihard. Het is in mijn ogen een goede middenweg tussen sportiviteit (iets stugger/lager dan standaard) en comfort.
Ook twijfelde ik tussen de soft-top en hard-top. Ik vind een soft-top mooier, maar een hard-top is praktischer. Gelukkig bevalt de soft-top erg goed. Ik doe altijd een hoes over het dak en door die kleine moeite heb ik er nooit omkijken naar.
De stoelverwarming... Toen ik de auto kocht dacht ik dat ik het nooit zou gebruiken, maar het is toch erg fijn als het fris is buiten. Ik rij bijna altijd met het dak open en de stoelverwarming helpt erg bij het open rijden als het wat kouder is. Achteraf dus toch een fijne optie om te hebben.
Er is echter ook een klein nadeel... Soms krijg ik negatieve opmerkingen, zoals vragen of het "de auto van papa" is of zo noemde een meneer die naast mij parkeerde me een "verwend kind". Beetje jammer, maar gelukkig krijg ik veel meer positieve reacties dan negatieve!

Het eerste is de motor. Toen ik een MX5 ging kopen twijfelde ik tussen de 1.8 (126pk) en de 2.0 (161pk). Toen heb ik gekozen voor de 1.8, omdat deze goedkoper was in aanschaf. Gelukkig voelt de auto sneller dan 126pk, zeker hoog in de toeren. De motor maakt graag toeren en klinkt leuk. Ook is hij relatief zuinig. Laatste tank was 1:13,6. Kortom, fijne motor, fijner dat ik had verwacht.
Het volgende is het comfort. Ik kocht de MX5 natuurlijk niet voor het comfort, maar mijn MX5 is door de vorige eigenaar een paar cm verlaagd met originele Mazda verlagingsveren. Ik was daarom bang dat het op lange ritten misschien te stug zou worden, maar dat is totaal niet het geval. De auto ligt strak op de weg, maar niet keihard. Het is in mijn ogen een goede middenweg tussen sportiviteit (iets stugger/lager dan standaard) en comfort.
Ook twijfelde ik tussen de soft-top en hard-top. Ik vind een soft-top mooier, maar een hard-top is praktischer. Gelukkig bevalt de soft-top erg goed. Ik doe altijd een hoes over het dak en door die kleine moeite heb ik er nooit omkijken naar.
De stoelverwarming... Toen ik de auto kocht dacht ik dat ik het nooit zou gebruiken, maar het is toch erg fijn als het fris is buiten. Ik rij bijna altijd met het dak open en de stoelverwarming helpt erg bij het open rijden als het wat kouder is. Achteraf dus toch een fijne optie om te hebben.
Er is echter ook een klein nadeel... Soms krijg ik negatieve opmerkingen, zoals vragen of het "de auto van papa" is of zo noemde een meneer die naast mij parkeerde me een "verwend kind". Beetje jammer, maar gelukkig krijg ik veel meer positieve reacties dan negatieve!
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ach ik rij een 3serie touring en krijg regelmatig de vraag of ik al kinderstoeltjes erin heb staan en dergelijke, omdat ik blijkbaar te jong ben voor een station.
Ik zie het meer als jalozie van hen, dus eigenlijk alleen maar een compliment dat je een mooie kar hebt.
Ik zie het meer als jalozie van hen, dus eigenlijk alleen maar een compliment dat je een mooie kar hebt.
- ErikMartijn
Met zo'n relatief nieuwe cabrio hebben mensen altijd de veronderstelling dat het een erg dure auto is, het meerendeel van de Nederlanders weet gewoon niks van auto's en zijn snel jaloers... Het ene oor in en het andere er weer uit dus.
Ik meen me te herinneren dat Rico ook die ervaring had toen hij van de M5 naar de Z4 coupe ging... Toen kreeg hij opeens veel meer negatieve reacties alleen omdat het een sportauto is en mensen ervan uitgaan dat het dan wel erg duur zal zijn.
Kortom lekker van die auto blijven genieten en niks van dat negatieve commentaar aantrekken.
Ik meen me te herinneren dat Rico ook die ervaring had toen hij van de M5 naar de Z4 coupe ging... Toen kreeg hij opeens veel meer negatieve reacties alleen omdat het een sportauto is en mensen ervan uitgaan dat het dan wel erg duur zal zijn.
Kortom lekker van die auto blijven genieten en niks van dat negatieve commentaar aantrekken.

-
Ik denk dat veel van dat soort opmerkingen veroorzaakt worden door jaloezie, dus ik zie het maar als een compliment. 
Dat mensen niet zeuren over een M5, maar wel over een Z4 bevestigt dat het vaak mensen zijn met weinig kennis van zaken. In hun ogen is een sportieve auto altijd duur ofzo...

Dat mensen niet zeuren over een M5, maar wel over een Z4 bevestigt dat het vaak mensen zijn met weinig kennis van zaken. In hun ogen is een sportieve auto altijd duur ofzo...