Honda NSX SC Trackday project
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Honda NSX SC Trackday project
Zo nou dat ik kleurenblind ben blijkt wel weer, ik zie witte velgen....
- remonrace
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 18 mar 2010, 11:27
- Locatie: Amersfoort
Re: Honda NSX SC Trackday project
Oef, fraai hoor! Mooi uitgevoerd zo, vette decals ook.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Honda NSX SC Trackday project
Goddomme wat een gaaf apparaat



- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Honda NSX SC Trackday project
Die uitlaat is echt bizar! Wat een mega ding!



- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Honda NSX SC Trackday project
Wat een gaaf ding zeg........ 

- Dimer
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 16 jan 2013, 21:38
- Locatie: Amstelveen
Re: Honda NSX SC Trackday project
Zaterdag gingen we de motor afstellen bij DP Engineering. We zagen al snel dat de sensor waardes enorm fluctueerden. We vonden een kabel in de motorruimte die voor een deel gestript was geraakt en tegen het schutbord lag. Dit veroorzaakte natuurlijk kortsluiting. Na de kabel netjes ingebonden te hebben werd het al iets beter, maar nog steeds niet top. Eindstand: dynamo, accu en ECU kapot...
DP Engineering gaat de AEM vervangen voor VEMS en we stappen over op E85. Met een beetje mazzel zit alles er over twee weken weer in en kunnen voor een nieuwe poging gaan.
DP Engineering gaat de AEM vervangen voor VEMS en we stappen over op E85. Met een beetje mazzel zit alles er over twee weken weer in en kunnen voor een nieuwe poging gaan.
- vinox
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33
Re: Honda NSX SC Trackday project
Net even je topic doorlopen, wat een waanzinnig cool machien is dit! De nieuwe livery vind ik persoonlijk veel lekkerder, en het ziet er naar uit dat je na een hoop tegenslag eindelijk de goeie kant op gaat! Mss dat we mekaar eens tegenkomen op Zandvoort, ik wil een co-ritje! 

-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 20 jul 2010, 12:51
- Locatie: Haarlem
Re: Honda NSX SC Trackday project
Je hebt inderdaad wel wat tegenslagen, maar wat ziet dat ding er gaaf uit!
Ik heb ooit een keer in een NSX mogen rijden toen ik een jaar of 19 was, heel erg vet.

- Dimer
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 16 jan 2013, 21:38
- Locatie: Amstelveen
Re: Honda NSX SC Trackday project
Weer tijd voor een update 
Afgelopen zaterdag eindelijk de motor afgesteld bij DP-Engineering met een prachtig resultaat. We tikte nog even de 470pk aan, maar om het veilig te houden toch iets teruggeschroefd. Normaal gesproken kan de motor nog wat meer toeren draaien, echter kon de brandstofpomp het boven de 8k niet meer bijbenen.

Vanuit DP-Engineering zijn we direct naar Zandvoort gereden om 'm daar klaar te maken voor de Time Attack keuring. Omdat we nogal laat de sleutel kregen van onze box, konden we 'm 's avonds niet meer keuren. We hebben dus gezellig tot 2:00 doorgewerkt en 's ochtends om 6:30 kwam ie netjes door de keuring heen.
Om ongeveer 9:30 kon ik mijn eerste meters gaan maken. We hadden nog helemaal niks kunnen testen, dus we gingen niet met de gedachten de baan op om een snelle tijd neer te zetten. Maar vooral om te voelen, kinderziektes aan te pakken en de auto weer in een stuk terug te brengen. De motor heeft het super goed gedaan! Hij voelde erg sterk. In de eerste sessie, voelde ik al snel een hevige tril in mijn stuur en m'n stuur stond ook scheef. Dus ik ben naar binnen gegaan, maar we konden niks vinden. Weer naar buiten, het ging niet weg, dus weer terug. Toen zagen we dat het rechtervoorwiel los zat, bleek de spacer het begeven te hebben. Gelukkig konden we dat snel oplossen, maar de sessie was voorbij.
Tweede sessie was na twee rondes code rood en moest iedereen opstellen in de pits. Dit duurde nogal lang en de motor werd toen warm en hij gooide er wat koelvloeistof uit, waardoor ik een zwarte vlag kreeg in de eerste ronde na code rood.
In de kwalificatie had ik nog steeds veel problemen met grip op de voorkant. Bij aanremmen blokkeerde de voorwielen direct, zonder al te hard te remmen. Hij had in de bochten wat onderstuur, maar niet hinderlijk. Ik kon alleen niet vertrouwen op mijn remmen. In de pits hebben we de bandenspanning omlaag gedaan, er kwam geen temperatuur in de voorbanden. Toen ik de pits uitkwam was de sessie alweer voorbij.
Al met al een hele leerzame dag. De auto is ongeschonden uit de strijd gekomen en hebben veel ervaring opgedaan.
Wat jammer is aan de nieuwe opzet van Time Attack is dat de sessies maar 20 minuten duren. Als je tussendoor dus iets wilt aanpassen is het al voorbij.
Het plan nu is om alles na te lopen. Nieuwe voorbanden erop zetten, uitwegen en opnieuw uitlijnen en dan een DF Trackday pakken.
Hier wat plaatjes van afgelopen zondag:






Afgelopen zaterdag eindelijk de motor afgesteld bij DP-Engineering met een prachtig resultaat. We tikte nog even de 470pk aan, maar om het veilig te houden toch iets teruggeschroefd. Normaal gesproken kan de motor nog wat meer toeren draaien, echter kon de brandstofpomp het boven de 8k niet meer bijbenen.

Vanuit DP-Engineering zijn we direct naar Zandvoort gereden om 'm daar klaar te maken voor de Time Attack keuring. Omdat we nogal laat de sleutel kregen van onze box, konden we 'm 's avonds niet meer keuren. We hebben dus gezellig tot 2:00 doorgewerkt en 's ochtends om 6:30 kwam ie netjes door de keuring heen.
Om ongeveer 9:30 kon ik mijn eerste meters gaan maken. We hadden nog helemaal niks kunnen testen, dus we gingen niet met de gedachten de baan op om een snelle tijd neer te zetten. Maar vooral om te voelen, kinderziektes aan te pakken en de auto weer in een stuk terug te brengen. De motor heeft het super goed gedaan! Hij voelde erg sterk. In de eerste sessie, voelde ik al snel een hevige tril in mijn stuur en m'n stuur stond ook scheef. Dus ik ben naar binnen gegaan, maar we konden niks vinden. Weer naar buiten, het ging niet weg, dus weer terug. Toen zagen we dat het rechtervoorwiel los zat, bleek de spacer het begeven te hebben. Gelukkig konden we dat snel oplossen, maar de sessie was voorbij.
Tweede sessie was na twee rondes code rood en moest iedereen opstellen in de pits. Dit duurde nogal lang en de motor werd toen warm en hij gooide er wat koelvloeistof uit, waardoor ik een zwarte vlag kreeg in de eerste ronde na code rood.
In de kwalificatie had ik nog steeds veel problemen met grip op de voorkant. Bij aanremmen blokkeerde de voorwielen direct, zonder al te hard te remmen. Hij had in de bochten wat onderstuur, maar niet hinderlijk. Ik kon alleen niet vertrouwen op mijn remmen. In de pits hebben we de bandenspanning omlaag gedaan, er kwam geen temperatuur in de voorbanden. Toen ik de pits uitkwam was de sessie alweer voorbij.
Al met al een hele leerzame dag. De auto is ongeschonden uit de strijd gekomen en hebben veel ervaring opgedaan.
Wat jammer is aan de nieuwe opzet van Time Attack is dat de sessies maar 20 minuten duren. Als je tussendoor dus iets wilt aanpassen is het al voorbij.
Het plan nu is om alles na te lopen. Nieuwe voorbanden erop zetten, uitwegen en opnieuw uitlijnen en dan een DF Trackday pakken.
Hier wat plaatjes van afgelopen zondag:





- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Honda NSX SC Trackday project
Mooi ding hoor, ziet er snel uit, en zo te lezen zal het aan de tor niet liggen
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Honda NSX SC Trackday project
Prachtige wagen!
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Honda NSX SC Trackday project
Prachtig.Dimer schreef:
![]()

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Honda NSX SC Trackday project
Echte een super brute auto geworden zo!



-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
- Locatie: Beverwijk
Re: Honda NSX SC Trackday project
Gaaf apparaat, zeker in deze trim.
Wat is er precies met die motor gedaan als ik het vragen mag?
Wat is er precies met die motor gedaan als ik het vragen mag?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Honda NSX SC Trackday project
idd zeer fraaie racert, mooie grijs tinten ook qua wrap. 

- Dimer
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 16 jan 2013, 21:38
- Locatie: Amstelveen
Re: Honda NSX SC Trackday project
Thanks 
CT Engineering Supercharger
CT Engineering Oil Pump (billet gears)
HEL Oil Cooler
VEMS ECU
885cc Siemens Injectors
Walbro 255 LPH Fuel Pump
Science of Speed Fuel Pump Power Distribution Kit
CT Engineering Fuel Pressure Regulator
Custom High Boost Pulley (9psi)
Cedar Ridge Fabrication Pulley Tensioner
Science of Speed / Wiseco 9:5:1 Pistons
Science of Speed Forged Valves
Science of Speed Dual Valve Spring Kit
Science of Speed Titanium Valve Spring Retainers
Science of Speed Dual Valve Spring Base Set
Science of Speed Lost Motion Assembly Kit
MLS Head Gaskets
ARP Head Stud Kit
CT Engineering Adjustable Cam Gears
CT Engineering Locking Timing Belt Tensioner
Power Enterprises Timing Belt
Science of Speed Damper Pulley Shield
Dali Racing Coolant Tank
SFS Silicone Coolant Hoses
Gruppe M Kevlar Intake
Downforce Intake Scoop
Super Taitec C3 Model 2 Exhaust (titanium heat wrapped)
CT Engineering Headers (titanium heat wrapped)
CT Engineering Test Pipes
Science of Speed Oil Pan Baffle
Mishimoto Aluminium Radiator
En natuurlijk alle rubbers, pakking, keerringen vernieuwd, allen OEM Honda.

Dit is het complete lijstjeE-volve schreef:Gaaf apparaat, zeker in deze trim.
Wat is er precies met die motor gedaan als ik het vragen mag?
CT Engineering Supercharger
CT Engineering Oil Pump (billet gears)
HEL Oil Cooler
VEMS ECU
885cc Siemens Injectors
Walbro 255 LPH Fuel Pump
Science of Speed Fuel Pump Power Distribution Kit
CT Engineering Fuel Pressure Regulator
Custom High Boost Pulley (9psi)
Cedar Ridge Fabrication Pulley Tensioner
Science of Speed / Wiseco 9:5:1 Pistons
Science of Speed Forged Valves
Science of Speed Dual Valve Spring Kit
Science of Speed Titanium Valve Spring Retainers
Science of Speed Dual Valve Spring Base Set
Science of Speed Lost Motion Assembly Kit
MLS Head Gaskets
ARP Head Stud Kit
CT Engineering Adjustable Cam Gears
CT Engineering Locking Timing Belt Tensioner
Power Enterprises Timing Belt
Science of Speed Damper Pulley Shield
Dali Racing Coolant Tank
SFS Silicone Coolant Hoses
Gruppe M Kevlar Intake
Downforce Intake Scoop
Super Taitec C3 Model 2 Exhaust (titanium heat wrapped)
CT Engineering Headers (titanium heat wrapped)
CT Engineering Test Pipes
Science of Speed Oil Pan Baffle
Mishimoto Aluminium Radiator
En natuurlijk alle rubbers, pakking, keerringen vernieuwd, allen OEM Honda.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Honda NSX SC Trackday project






Bijzonder gave wagen!
Zo te lezen ga je een erg leuk seizoen tegemoet

-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 13 mar 2015, 16:53
Re: Honda NSX SC Trackday project
''even'' je hele topic doorgespit, fantastisch leesmateriaal, serieuze auto en dito upgrades!
De nieuwe Bbsen zullen hem kwa exterieur zeker goed doen, prachtige wielen.
Ik wacht op de update en hou het topic in de gaten.
De nieuwe Bbsen zullen hem kwa exterieur zeker goed doen, prachtige wielen.

Ik wacht op de update en hou het topic in de gaten.

- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Honda NSX SC Trackday project
Gaaf apparaat! Hopelijk binnenkort in het echt te aanschouwen op een DF trackday?
- Dimer
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 16 jan 2013, 21:38
- Locatie: Amstelveen
Re: Honda NSX SC Trackday project
Na een jaar maar weer eens een update.
De motor is vorig jaar tijdens mijn eerste DF trackday vastgelopen. Na vier rondjes hoorde ik een ratel uit de motor komen, aan de kant gezet en hopen op het beste. Helaas werd mijn vermoeden bevestigd en waren de lagers weer vastgelopen
Dymotrack heeft mijn motor de tweede keer volledig opgebouwd, kleppen gesteld en op tijd gezet. Ook hebben ze mij olieadvies gegeven, welke ik heb opgevolgd. Maar na contact wilden zij mij nergens mee helpen. Eigenlijk niet eens te woord staan. Pas na een brief van mijn advocaat kwam er reactie, ook hieruit bleek dat ze op geen enkele manier wilde helpen.
Aangezien ik niet zo van negativiteit houd, heb ik het er bij gelaten en is de motor eruit gegaan. Deze heb ik in delen verkocht en we zijn onze pijlen gaan richten op iets nieuws.
Honda boekt tegenwoordig in de LeMans series veel succes met hun J35 twin turbo motor. Het leuke is, dat deze motor erg makkelijk te vinden is in verschillende Acura's. Alleen dan zonder turbo's. Voor weinig geld heb ik twee motoren op de kop getikt en LoveFab (runner up Pikes Peak Open Class) heeft hiervoor een op maat gemaakte twin turbo kit gebouwd. Ook heb ik nieuwe motorsteunen laten maken om deze motor te kunnen monteren. Gelukkig kan de NSX versnellingsbak zo op de J serie geschroefd worden.
Cody (eigenaar van LoveFab) is ook erg goed met aerodynamica en carbon en heeft een ander bedrijf Affinity Aero, welke de NSX gaat voorzien van een compleet nieuw aero pakket (splitter, canards, side skirts, diffuser en vleugel).
Hontec heeft ondertussen de auto helemaal gestript en hij gaat deze week naar Sloot Autogroep voor een nieuwe kleur.
Omdat we de auto graag zo betrouwbaar mogelijk willen houden, komt er van voor tot achter nieuwe bedrading in.
Verder komen er nog nieuwe fenders op aan de voorkant en nieuwe wielen. Waarschijnlijk Enkei NT03's.
Als ie van de zomer af is, dan is het eigenlijk een compleet nieuwe auto, aangezien ik van al m'n andere nieuwe spullen nog niks heb kunnen gebruiken....
Het doel is 500wpk/500Nm op >1200kg met volle tank + coureur

De motor is vorig jaar tijdens mijn eerste DF trackday vastgelopen. Na vier rondjes hoorde ik een ratel uit de motor komen, aan de kant gezet en hopen op het beste. Helaas werd mijn vermoeden bevestigd en waren de lagers weer vastgelopen

Dymotrack heeft mijn motor de tweede keer volledig opgebouwd, kleppen gesteld en op tijd gezet. Ook hebben ze mij olieadvies gegeven, welke ik heb opgevolgd. Maar na contact wilden zij mij nergens mee helpen. Eigenlijk niet eens te woord staan. Pas na een brief van mijn advocaat kwam er reactie, ook hieruit bleek dat ze op geen enkele manier wilde helpen.
Aangezien ik niet zo van negativiteit houd, heb ik het er bij gelaten en is de motor eruit gegaan. Deze heb ik in delen verkocht en we zijn onze pijlen gaan richten op iets nieuws.
Honda boekt tegenwoordig in de LeMans series veel succes met hun J35 twin turbo motor. Het leuke is, dat deze motor erg makkelijk te vinden is in verschillende Acura's. Alleen dan zonder turbo's. Voor weinig geld heb ik twee motoren op de kop getikt en LoveFab (runner up Pikes Peak Open Class) heeft hiervoor een op maat gemaakte twin turbo kit gebouwd. Ook heb ik nieuwe motorsteunen laten maken om deze motor te kunnen monteren. Gelukkig kan de NSX versnellingsbak zo op de J serie geschroefd worden.
Cody (eigenaar van LoveFab) is ook erg goed met aerodynamica en carbon en heeft een ander bedrijf Affinity Aero, welke de NSX gaat voorzien van een compleet nieuw aero pakket (splitter, canards, side skirts, diffuser en vleugel).
Hontec heeft ondertussen de auto helemaal gestript en hij gaat deze week naar Sloot Autogroep voor een nieuwe kleur.
Omdat we de auto graag zo betrouwbaar mogelijk willen houden, komt er van voor tot achter nieuwe bedrading in.
Verder komen er nog nieuwe fenders op aan de voorkant en nieuwe wielen. Waarschijnlijk Enkei NT03's.
Als ie van de zomer af is, dan is het eigenlijk een compleet nieuwe auto, aangezien ik van al m'n andere nieuwe spullen nog niks heb kunnen gebruiken....

Het doel is 500wpk/500Nm op >1200kg met volle tank + coureur

- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Honda NSX SC Trackday project
Holy moly.....
Respect, je bent een moedig man! Is nog bekend geworden waardoor de eerste motor kapot draaide? Blijkt wel weer dat een motor opbouwen geen sinecure is...
Respect, je bent een moedig man! Is nog bekend geworden waardoor de eerste motor kapot draaide? Blijkt wel weer dat een motor opbouwen geen sinecure is...
- Dimer
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 16 jan 2013, 21:38
- Locatie: Amstelveen
Re: Honda NSX SC Trackday project
Haha.. tsja.. Ik wil nu wel eens rijden. Zul je zien dat als ie straks af is, dat ik het zonde vind 

- Vanreijmersdal
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Honda NSX SC Trackday project
Leuk, er gaat weer wat gebeuren en idd respect voor je doorzettingsvermogen hoor.
Ik kijk uit naar je volgende updates.
Ik kijk uit naar je volgende updates.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Honda NSX SC Trackday project
wel mooi zo'n opgebouwde V6 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Honda NSX SC Trackday project
Gaaf dat je nu gewoon meteen next-level gaat! 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EricT, Fabian, Mark 320iS, mark123, maurizio en 5 gasten