Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Bert ///M3 » 29 mar 2015, 08:15

Die black box hoort toch een gesloten unit te zijn welke een crash overleven kan? Hoe dan ook.

Maar verder is wat jij ook meld het eerste wat mij te binnen schoot. Die daling zou 8 minuten geduurd hebben en de door lock werkt toch maar 5 minuten nadat hij op lock gezet is? Maw zelfs als had hij de deur expres op slot gedaan, dan nog hadden ze tijd gehad om hem te openen als hij buiten bewustzijn was.

Verder geloof ik nog niet helemaal in dat fly by wire gebeuren. Ze kunnen haast nog niet eens een internetverbinding op zetten voor een beetje facebook en email. Wel op Europese vluchtjes op lagere hoogtes maar op lange afstandsvluchten is dat nog ontzettend ontbetrouwbaar. Vliegtuig via een MF of HF radiosignaal besturen trek ik ook in twijfel, omdat die signalen heel erg afhankelijk zijn van de conditie van de ionosfeer (dag of nacht maakt bijvoorbeeld een heel groot verschil).

Er oa een SATCOM link aangehaald. Commerciële SATCOM heeft niet de bandbreedte om fly by wire op afstand mogelijk te maken. Die bandbreedte bestaat volgens mij alleen in militaire netwerken. Commerciële netwerken zoals INMARSAT zijn veel te traag. Voice communicatie gaat een beetje, maar bijvoorbeeld live data schiet niet op. Dan heb je nog wat private netwerken maar of dat ook op een vliegtuig werkt is nog maar de vraag. In geval van een SATCOM link heb je dus een een gyro gestabiliseerde richtantenne nodig op een vliegtuig welke 900 km/u vliegt en dat zorgt met de huidige techniek voor veel problemen.

Dan moet je nog even verder denken, hoeveel vliegtuigen zijn er op een willekeurig tijdstip in de lucht. Live datamonitoring van al die vliegtuigen zou een giga netwerk vereisen. Als Rolls Royce dus data opvraagt over hun motoren lijkt mij het logischer dat ze die gewoon uitlezen bij een motorenservice.

Verder is TCP vergiftinging niet iets wat in een paar minuten ontstaat. En dan zou het niet alleen de piloot zijn maar alle passagiers in een vliegtuig omdat de luchtdruk in het passagierscompartiment van hetzelfde bleed air systeem komt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 mar 2015, 09:31

Maus schreef:@ Bert; waarom plaats je dit nou? Je hebt gisterenmiddag toch ook kunnen lezen dat deze uitleg weerlegd wordt door Niburu?! :? :wink:

dvh

Bericht door dvh » 29 mar 2015, 10:09

Toch wel knap.
Ik weet niet eens wat mijn buurvrouw uitspookt maar sommige pretenderen 1000km+ verweg situaties tot in den detail te beschrijven als waarheid. Vanuit hun eigen huiskamer!

Op dit soort momenten realiseer ik me weer wat voor een simpel mensch ik wel niet moet zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 mar 2015, 12:42

Dvh het is simpel: jij kunt Stevie Wonder's ogen 'meten' vanaf duizenden kilometers afstand. Anders wordt het als he die van Daley Blind moet gaan meten. Zoals Joost Schouten al zei, en Bert hierboven ook, niburu is geinig, maar neem het allemaal niet zo serieus: ze willen traffic op hun site en daar mag n leugentje her en der best. ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 29 mar 2015, 13:50

Niburu is voor gasten waarvan de fantasie generator aan ADHD lijdt.

Maus

Bericht door Maus » 29 mar 2015, 15:33

@ Bert en Joost; dank voor de inhoudelijke reacties! :thumbup:

Ik ben wel van mening dat de overheid / defensie / geheime dienst / you name it over veel krachtiger en geavanceerde systemen beschikken dan wat ons bekend is, dus de optie van op afstand beïnvloeden blijft bij mij wel open staan.
Misschien vergezocht, maar die straaljager die door een herder gesignaleerd was bij het vliegtuig, wat was diens rol? Daar horen we niets meer over. Was die straaljager misschien uitgerust met zo'n systeem om de controle van het vliegtuig over te nemen?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 mar 2015, 15:38

Waar wil je nou heen met al je vermoedens en insinuaties?

Joy

Bericht door Joy » 29 mar 2015, 15:49

Maus, als je even verder had gelezen had je ook gezien dat de straaljager de lucht in is gegaan omdat het vliegtuig niet op radiocontact reageerde. Standaard procedure.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 mar 2015, 16:00

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat er dingen zijn waar de normale burger niets vanaf weet/mag weten.

Maar ik word wel een beetje moe van het feit dat nu bij álles wel complottheorieën opduiken. Het is daarnaast ook gewoon compleet nutteloos om over na te denken; al zou het waar zijn; je kan er toch niets tegen doen.

Misschien dan maar beter in je schuilkelder met een Alu hoedje op wachten tot de wereld vergaat..

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2015, 16:30

Joy schreef:Maus, als je even verder had gelezen had je ook gezien dat de straaljager de lucht in is gegaan omdat het vliegtuig niet op radiocontact reageerde. Standaard procedure.
Klopt, standaardprocedure, maar waarom horen we daar geen verklaring van?
Wat heeft die gezien?
Een co piloot die zijn middelvinger opsteekt en tegen een bergwand aanvliegt, als dat zo is waarom dan geen verklaring van die straaljagerpiloot.

Ik ben helemaal niet van die CT, maar er werd nu wel heel erg snel een conclusie getrokken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 mar 2015, 17:25

De conclusies werden heel snel getrokken inderdaad. Maar denk dat de tapes weinig reden tot twijfel overlieten. Als ze veel langer hadden gewacht met de resultaten vrijgeven hadden de CT freaks nog meer reden om prachtige verhalen te verzinnen.

JP

Bericht door JP » 29 mar 2015, 18:21

Robin Hartog schreef: (...)
Maar ik word wel een beetje moe van het feit dat nu bij álles wel complottheorieën opduiken. Het is daarnaast ook gewoon compleet nutteloos om over na te denken; al zou het waar zijn; je kan er toch niets tegen doen.
(...)
Je krijgt de mensen er toch niet mee terug, wat de oorzaak ook is. Same as, met de MH17.....was het een ongeluk of zijn ze uit de lucht geschoten.......? Who cares......

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 mar 2015, 19:37

Voor de goede en juiste orde zou het zo moeten zijn dat ook de FDR gevonden en uitgelezen wordt, voor zo ver mogelijk.

Ik sluit me aan bij het betoog/verwijt van Airbus chef Enders;

http://www.faz.net/aktuell/gesellschaft ... 11948.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rest niets dan gepaste stilte en de profs hun werk laten uitvoeren.

Robin

Bericht door Robin » 30 mar 2015, 09:23

Ik geef de man groot gelijk...

Pech voor Airbus, weer 'n ongelukkige landing met 'n 320:
http://www.nu.nl/buitenland/4021046/vli ... nding.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 30 mar 2015, 11:06

Luco schreef:
Joy schreef:Maus, als je even verder had gelezen had je ook gezien dat de straaljager de lucht in is gegaan omdat het vliegtuig niet op radiocontact reageerde. Standaard procedure.
Klopt, standaardprocedure, maar waarom horen we daar geen verklaring van?
Wat heeft die gezien?
Hij heeft niets gezien omdat ie nooit voldoende tijd heeft gehad om naast dat vliegtuig te komen. Vanaf het moment van het overnemen van het vliegtuig tot het inslaan op de grond zijn 10 minuten verstreken. Ergens daartussen is het de vluchtleiding opgevallen dat er rare dingen aan boord van dat vliegtuig gebeurden en hebben ze besloten de luchtmacht een straaljager te laten opstijgen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mar 2015, 13:51

Maar hoe kwam het dat hij niets heeft gezien? Dat kwam natuurlijk omdat de grotere machten hem te laat hebben laten opstijgen, het zenuwgas z'n werk nog moest doen en omdat het op afstand besturen nog niet helemaal was ge-upload. Dat is toch zo klaar als een klontje, echt!
Hij mocht niets zien! Zo! Als je dat maar weet :)

Robin

Bericht door Robin » 30 mar 2015, 14:08

Amen:)
http://www.dagelijksevangelie.org/main. ... e=20140703" onclick="window.open(this.href);return false;

En deze:
Afbeelding

:coffee:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 mar 2015, 14:45

Thanks Robin, dat dagelijkse evangelie had ik ff nodig :thumbup:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 mar 2015, 15:17

Arthur schreef:Maar hoe kwam het dat hij niets heeft gezien? Dat kwam natuurlijk omdat de grotere machten hem te laat hebben laten opstijgen, het zenuwgas z'n werk nog moest doen en omdat het op afstand besturen nog niet helemaal was ge-upload. Dat is toch zo klaar als een klontje, echt!
Hij mocht niets zien! Zo! Als je dat maar weet :)

:tooth: Beter kan ik het niet verwoorden eigenlijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 mar 2015, 16:10

Je vergeet daarbij dat 'ze' ook nog wat tijd nodig hadden om al die brokstukken er neer te leggen, dat vliegtuig is helemaal niet neergestort hoor :tooth:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 mar 2015, 17:02

Schrijvers van die complot theorieën doen er trouwens goed aan om dat patent eens te lezen voor ze het quoten.

Het is namelijk niet echt bedoeld als afstandbesturing, maar gewoon als beveiligingssysteem, welke in uiterste noodzaak het toestal zou laten stijgen en naar een voorgeprogrammeerde bestemming laten vliegen en vervolgens landen. Maar verder zou het vooral een systeem zijn welke bepaalde acties van de piloot ook tegen houd, zoals een te steile duik, te lage vlieghoogte, te steile klim, en andere gevaarlijke manoeuvres. In dit geval zou het dat toestel juist gered hebben ipv de piloot toe te staan aan de afdaling te beginnen.

Verder is een patent niks anders als een geregistreerd idee, niks meer. Zegt niks over implementatie.

Zou ook niet logisch zijn een afstand besturing. Want even simpel gezegd wie heeft er autoriteit over zoiets? In een uiterst geval kan een land tijdens een oorlogssituatie dus gewoon een commerciële airliner van de tegenpartij crashen of omleiden en een chaos veroorzaken.

Boeing en Airbus denken waarschijnlijk wel 66886546 keer na over dit soort mogelijkheden en de mogelijke legale gevolgen bij een ongeval.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 30 mar 2015, 18:33

FDD schreef:Vooropstaand natuurlijk erg voor de nabestaanden wat er gebeurd is.

Er valt me echter 1 dingetje op. De passagiers zouden niks gemerkt hebben, dit is in mijn ogen meer dan vreemd te noemen. Ikzelf vlieg vaker dan dat ik in mijn auto zit en een normale daling voel je al laat staan een sterke daling.

Ik heb ook een paar keer met German wings gevlogen en daar is bij mijn weten op korte vluchten geen businessclass laat staan firstclass. Dit houd in dat je vanuit economy gewoon de acties ziet die de pilot ondernomen heeft......Ik kan me voorstellen dat de mensen in combinatie met de daling het toch allemaal wel hebben meegekregen...

Om dan te zeggen dat de passagiers er niks van hebben meegekregen en pas begon te gillen bij de eerste impact kan ik niet geloven, dat is voor mij meer een fabelte om het de nabestaanden wat 'dragelijker' te maken.
We hadden het er al over, kon niet anders eigenlijk:
http://nos.nl/artikel/2027499-maak-die- ... -open.html" onclick="window.open(this.href);return false;

WJ

Bericht door WJ » 12 apr 2015, 21:47

http://edition.cnn.com/2015/04/12/polit ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hillary Clinton running for president.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 apr 2015, 22:35

ja...best al een oude Tante, helemaal in 2016...zou die een 4 jaar erbij nog halen?

ze gaan iets van 2 biljoen ervoor uittrekken (campagne) dacht ik te horen...2 biljoen :gek:

geld geeft macht zoiets...hoe heten dat soort lui ook al weer die daarachter zitten, lobbyisten oid die voor veelal bedrijven? werken?

Robin

Bericht door Robin » 13 apr 2015, 09:02

Biljoen?

Billion is Engels voor miljard, dus 't zal wel 2 miljard zijn en geen 2 biljoen denk ik.

Dit is een biljoen in NL: 1.000.000.000.000
Duizend miljard ...

Afbeelding

:coffee:

Plaats reactie