Gewoon om het vergelijken...

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
markk

Gewoon om het vergelijken...

Bericht door markk » 22 mar 2015, 16:57

Zojuist de winterwielen van de P107 afgehaald en het zomerspul weer gemonteerd. Direct natuurlijk met de wielen eraf even opgemeten wat het profiel is en naar de staat van de remmen (schijven en blokken) gekeken.

23000km:
- schijven prima
- blokken - zeker nog een mm of 6
- zomerbandjes tussen de 5 en 6 mm profiel
- winterbandjes niet gemeten maar zit ook zeker nog wel op 6mm
Kortom het geheel (remmen banden) zijn nog niet eens op de helft van hun slijtage en houden het zeker tot zo'n 50km uit schat ik zo.
(Disclaimer: Achter zijn trommels en die heb ik er niet afgetrokken / bekeken)

En dan even de log erbij gepakt van de EVO 8 MR RS op "slechts" 35000km (grofweg 1,5x de afstand die de P107 heeft afgelegd)
- Is al aan z'n 2e setje schijven bezig - 2e setje is nog prima
- Is al voor aan 3e setje blokken bezig - wat nog prima is
- Is achter aan al 2e setje blokken bezig - wat nog prima is
- Heeft 2e setje zomerbanden rondom versleten - 3e setje zal binnenkort gemonteerd moeten worden
- Heeft ook al een setje winterbanden voor zo'n 60-70% versleten
(Disclaimer: De eerste 6000km heeft Andre de EVO gereden ;-))

Om maar even het verschil aan te geven tussen slijtage van een "vervoersmiddel" (P107) en een DF-middel :df:

Mark.

Bert ///M3

Re: Gewoon om het vergelijken...

Bericht door Bert ///M3 » 23 mar 2015, 08:36

Hou je toch. Dat zijn kosten van spelerij.

Als ik naar mijn E36 M3 kijk. Die staat meestal op vrij zachte UHP zomerbanden, zoals die Federal 595RSR of Toyo R1R. Daarmee rij je rustig in 5000 km een set bandjes op en remblokken gaan ook hard, zelfs met geupgrade blokken van PFC. Ook de wat hardere typen banden zoals Eagle F1's of Dunlop SP9000 daar haalde ik ook nooit over de 20.000 mee.

Mijn Mazda 2 sedan met trommelremmetjes achter, standaard remmetjes, Dunlop SP2000 bandjes staat nu op 35.000 km en die banden zien er uit alsof ze haast nieuw zijn. Remmen slijten ook haast niet. En dan rij ik er ook nog heel fors mee, voor zover dat mogelijk is. Hij heeft het motorvermogen van een elektrische tandenborstel, FWD sucks maar de chassisbalans is wel heel goed met een 4 cyl motor en een gewicht van 1150 KG. Dat lage gewicht zorgt ook voor minder slijtage naar mijn idee.

Plaats reactie