
De nieuwe Passat
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De nieuwe Passat
Eindelijk eens een autojournalist zonder die buitengewoon irritante R. Verfrissend! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe Passat
doet ie goed voor z'n leeftijd 

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: De nieuwe Passat
Die nieuwe biturbo 2.0 TDI is aardig rap! Leuk filmpje Macboy van je neefje. Talent heeft ie!
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De nieuwe Passat
'Highline betekend: 'extra luxe dingen'. En dat zie je zo ook wel'.
Hoppa. Niks meer aan toevoegen
Hoppa. Niks meer aan toevoegen

-
Online
- Berichten: 4124
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: De nieuwe Passat
Hij heeft gave achterlampen, en dat mag ook wel bij een nieuwe auto.dvh schreef:'Highline betekend: 'extra luxe dingen'. En dat zie je zo ook wel'.
Hoppa. Niks meer aan toevoegen
Wat ook wel mooi is, tijdens het vertellen over de automatische sluitknop van de achterklep lijkt hij een beetje teleurgesteld dat het er hier niet op zit.
Toen ik klein was werd ik ongeveer de showroom uitgekeken, maarja dan ging ik op mn skelter bij alle dealers kijken, stickers bietsen en kwijlen bij de modelautotjes.
Bij de Volvo mocht het wel altijd de magazijn chef was een toffe gast, dus op iets oudere leeftijd zo af en toe een schaalmodel gescoord en zonder gezeur nog korting krijgen van hem ook

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De nieuwe Passat
Als je een bril van David op je neus hebt staan.dvh schreef:'Highline betekend: 'extra luxe dingen'. En dat zie je zo ook wel'.
Hoppa. Niks meer aan toevoegen
Alsjeblieft, die krijg je van me. Veel succes met je nieuwe toko gewenst!
-
OnlineHJ2
- Berichten: 3690
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: De nieuwe Passat
Bemoei me normaal niet zo in de niet-sleutel draadjes, maar gisteren in de autoweek zag ik de tekeningen van de CC shooting brake staan.... Hohly moly! Dat is echt wel een prachtbak!
Zou mooi zijn als dat ook ooit nog eens in productie gaat.
Zou mooi zijn als dat ook ooit nog eens in productie gaat.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De nieuwe Passat
Weet je zeker dat het jouw neefje is en niet een neefje van Robin? "En als je meer wil dan heb je dus meer geld nodig!"Macboy schreef:Mijn broer heeft een Passat besteld en mijn neefje van 9 is goed bezig om auto journalist te worden. Ben best trots op die kleine knaap. Hij was trots dat zijn filmpje al 185x was bekeken. Dus ik dacht: misschien kan DF helpen om hem nog wat meer views te geven.
Maar ik zag het nu pas, wat een briljant filmpje!
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe Passat
Gaaf filmpje! 

-
Onlinesitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe Passat
Bron: http://driveaholic.nl/rijtest-volkswage ... -tdi-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Duitsers en perfectie, niet altijd een gelukkige combinatie als je een benzineverslaafde petrolhead bent. De vorige generatie Volkswagen Passat is hier een goed voorbeeld van. Een ruime, degelijke, chique en comfortabele auto, maar toch kijk ik nog liever naar het EK allround schaatsen dan dat ik vrijwillig achter het stuur van een Volkswagen Passat kruip. Perfectie staat hier gelijk aan saai. Oersaai. Niet voor niets wordt deze auto in volksmond de Volkswagen Passaai genoemd. Kleurlozer zie je ze niet. Het kost dan ook enige moeite om mijzelf te overtuigen dat het een goed idee is om de nieuwe Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 pk te testen.

Passat ontmoet haar vijand
Ik neem bij de dealer de sleutels in ontvangst. De medewerker is opmerkelijk enthousiast over de auto. Hij gebruikt woorden als ‘dynamisch’ en ‘leuk’ om de auto te beschrijven. Hij wenst me zelfs veel rijplezier. Wtf! Heeft hij gedronken? Een Passat ‘fun to drive’? Dat zal toch niet? Ik kan maar één manier bedenken om dit uit te vinden. Hooliganstijl! Ik ga de frontale confrontatie aan met de grootste vijand van deze auto: een bocht. Ik zet mijn stoel goed, start de motor en breng deze op bedrijfstemperatuur. Tijd voor de aanval! Ik ga met een noodvaart op een haakse bocht af en stuur zo scherp als ik kan in. Geestelijk bereid ik me al voor op hopeloos onderstuur, een crash en een excuusbrief aan de dealer. Tot mijn verrassing blijf ik meters van de berm af. Wat me ook opvalt is dat de auto prettig stuurt. Met gevoel. Heel ver weg ontplooit zich zelfs een glimlach bij me. Ik doe dezelfde bochtenserie nog een keer en weer geeft de Volkswagen geen krimp. Natuurlijk is het geen hothatch en krijg je onherroepelijk met onderstuur te maken en ervaar je dat het onderstel vooral op veiligheid is afgestemd, maar met deze auto kun je best een Alpenpasje bestormen en ook plezier hebben. Helemaal als je de op onze testauto gemonteerde ecobandjes omwisselt voor serieuzer rubber en het sportonderstel wel aanvinkt op de optielijst.

Comfortabel kilometervreten
Gelukkig heeft Volkswagen niet de fout gemaakt om het DNA van de auto te wijzigen. Hij is nog steeds comfortabel, ruim en heel erg stil. Alleen hebben ze een klein beetje peper toegevoegd. Net genoeg. Verder voelt de Passat vooral ook aan als een hele robuuste auto. Als een Mercedes. Niets trilt, niets hapert. Het interieur ziet er fraai uit en de afwerking en de gebruikte materialen zijn van prima kwaliteit. Leuk detail is het analoge klokje. De met alcantara beklede comfortstoelen zitten heerlijk en zien er ook nog eens fraai uit. Sterk punt van Volkswagen is het bedieningsgemak. Alle knoppen en functies zitten daar waar je ze verwacht.

Fijne TDI
Met de 150 pk sterke 2.0 TDI kom je in Nederland weinig te kort. Het maximumkoppel van 340 nm is al bij 1750 toeren beschikbaar. Ook de acceleratiecijfers zijn acceptabel. De Wolfsburger sprint in 8,7 seconden van 0-100 en de topsnelheid bedraagt 220 kilometer per uur. De auto is in de praktijk echt wel snel genoeg, even inhalen doe je zonder al te veel moeite. Kom je regelmatig op de Autobahn of heb je een hele zware rechtervoet, dan is 150 pk natuurlijk onvoldoende. Het is goed om te weten dat je ook een 240 pk/500 nm sterke diesel kunt aanschaffen, alleen zul je dan diep moeten bukken bij je Volkswagen dealer. De tijden dat je een TDI drie straten verderop nog hoorde nagelen zijn voorbij. Volkswagen heeft de TDI manieren bijgebracht. Nooit zet de motor een onbeschaafde keel op, ook niet bij een koude start. De echte die-hard TDI fans zullen de ouderwetse schop in de rug wel een beetje missen. Het brandstofverbruik is gunstig. Zonder moeite kun je een verbruik van 1 op 20 scoren.

20% bijtelling
Goed nieuws voor de zakelijke rijder, de 150 pk versie met handbak valt ook in 2015 nog binnen de 20% bijtellingscategorie. De Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 pk Highline kost bijna 40.000 euro. Onze testauto was verder uitgerust met het Executive pakket (onder meer navigatie, alarm, LED verlichting en wat andere frutsels), waardoor de prijs stijgt naar 42.000 euro. Eigenlijk heb je alles dan wel aan boord, de ‘value for money’ is helemaal niet slecht. Ook dat is wel eens anders geweest bij de Passat. Smetje op het blazoen vind ik de lege knoppenbalk naast de versnellingsbak. Een weinig subtiele herinnering van Volkswagen dat je een paar pagina’s bent vergeten op de optielijst. Ook al is de uitrusting op orde, je kunt makkelijk nog 15.000 euro bijplussen als je budget het toelaat.

Passat versus de rest
Kan de Passat het ook opnemen tegen de duurdere BMW 3-serie, Mercedes C-klasse en Audi A4? Ik vind van wel. De laatste twee zijn in mijn optiek geen partij voor de Passat. Met name de verouderde Audi A4 heeft weinig in te brengen tegen de concurrentie in eigen huis. Het is afwachten wat de opvolger gaat doen. De Mercedes C220 CDI vond ik persoonlijk wat tegenvallen, dus die valt voor mij ook af. De BMW 3-serie blijft voor mij wel de maatstaf in het D-segment als het gaat om stuur- en rijplezier. De Volkswagen stuurt best aardig, maar kan de BMW natuurlijk niet benaderen. Het moet niet gekker worden! Op veel andere onderdelen moet de BMW het echter afleggen tegen de Volkswagen. De Passat is ruimer, comfortabeler, goedkoper en gelijkwaardig als het gaat om de kwaliteitsbeleving. De keuze tussen een 3-serie en Passat is vooral een kwestie van je persoonlijke smaak en je budget.

Conclusie
Het overkomt me niet vaak, maar ik kan niet heel veel minpunten opsommen bij deze auto. De Passat was altijd al een goede auto, maar nu stuurt de auto ook nog eens een stuk vermakelijker. Hooguit kun je nog wat zeuren over de anonieme uitstraling van de Passat. Van voren is het best een aardig vormgegeven auto, maar de achterzijde is nog steeds uitgesproken saai. Het imago van de Passat is natuurlijk ook niet bijster goed. Het duurt even voordat de naam Passaai in de vergetelheid raakt. Toch adviseer ik je deze Passat van harte. Hij scoort op alle onderdelen een 7 of hoger. Ook de ‘value for money’ klopt. Deze Volkswagen Passat is voorlopig mijn eerste keus in het D-segment. Het is overigens net niet genoeg om mee te knokken om het eremetaal. Daarvoor mist de auto net even dat beetje bravoure. Dat laatste beetje overtuiging. De Passat is nog net wat te bescheiden.

Eindcijfer: 8-
+ het is een echte Passat, dus degelijk, comfortabel en ruim
+ die ook nog eens leuk stuurt
+ en binnen de 20% bijtellingscategorie valt
– hooguit kun je nog wat zeuren over de anonieme uitstraling.
Duitsers en perfectie, niet altijd een gelukkige combinatie als je een benzineverslaafde petrolhead bent. De vorige generatie Volkswagen Passat is hier een goed voorbeeld van. Een ruime, degelijke, chique en comfortabele auto, maar toch kijk ik nog liever naar het EK allround schaatsen dan dat ik vrijwillig achter het stuur van een Volkswagen Passat kruip. Perfectie staat hier gelijk aan saai. Oersaai. Niet voor niets wordt deze auto in volksmond de Volkswagen Passaai genoemd. Kleurlozer zie je ze niet. Het kost dan ook enige moeite om mijzelf te overtuigen dat het een goed idee is om de nieuwe Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 pk te testen.
Passat ontmoet haar vijand
Ik neem bij de dealer de sleutels in ontvangst. De medewerker is opmerkelijk enthousiast over de auto. Hij gebruikt woorden als ‘dynamisch’ en ‘leuk’ om de auto te beschrijven. Hij wenst me zelfs veel rijplezier. Wtf! Heeft hij gedronken? Een Passat ‘fun to drive’? Dat zal toch niet? Ik kan maar één manier bedenken om dit uit te vinden. Hooliganstijl! Ik ga de frontale confrontatie aan met de grootste vijand van deze auto: een bocht. Ik zet mijn stoel goed, start de motor en breng deze op bedrijfstemperatuur. Tijd voor de aanval! Ik ga met een noodvaart op een haakse bocht af en stuur zo scherp als ik kan in. Geestelijk bereid ik me al voor op hopeloos onderstuur, een crash en een excuusbrief aan de dealer. Tot mijn verrassing blijf ik meters van de berm af. Wat me ook opvalt is dat de auto prettig stuurt. Met gevoel. Heel ver weg ontplooit zich zelfs een glimlach bij me. Ik doe dezelfde bochtenserie nog een keer en weer geeft de Volkswagen geen krimp. Natuurlijk is het geen hothatch en krijg je onherroepelijk met onderstuur te maken en ervaar je dat het onderstel vooral op veiligheid is afgestemd, maar met deze auto kun je best een Alpenpasje bestormen en ook plezier hebben. Helemaal als je de op onze testauto gemonteerde ecobandjes omwisselt voor serieuzer rubber en het sportonderstel wel aanvinkt op de optielijst.
Comfortabel kilometervreten
Gelukkig heeft Volkswagen niet de fout gemaakt om het DNA van de auto te wijzigen. Hij is nog steeds comfortabel, ruim en heel erg stil. Alleen hebben ze een klein beetje peper toegevoegd. Net genoeg. Verder voelt de Passat vooral ook aan als een hele robuuste auto. Als een Mercedes. Niets trilt, niets hapert. Het interieur ziet er fraai uit en de afwerking en de gebruikte materialen zijn van prima kwaliteit. Leuk detail is het analoge klokje. De met alcantara beklede comfortstoelen zitten heerlijk en zien er ook nog eens fraai uit. Sterk punt van Volkswagen is het bedieningsgemak. Alle knoppen en functies zitten daar waar je ze verwacht.
Fijne TDI
Met de 150 pk sterke 2.0 TDI kom je in Nederland weinig te kort. Het maximumkoppel van 340 nm is al bij 1750 toeren beschikbaar. Ook de acceleratiecijfers zijn acceptabel. De Wolfsburger sprint in 8,7 seconden van 0-100 en de topsnelheid bedraagt 220 kilometer per uur. De auto is in de praktijk echt wel snel genoeg, even inhalen doe je zonder al te veel moeite. Kom je regelmatig op de Autobahn of heb je een hele zware rechtervoet, dan is 150 pk natuurlijk onvoldoende. Het is goed om te weten dat je ook een 240 pk/500 nm sterke diesel kunt aanschaffen, alleen zul je dan diep moeten bukken bij je Volkswagen dealer. De tijden dat je een TDI drie straten verderop nog hoorde nagelen zijn voorbij. Volkswagen heeft de TDI manieren bijgebracht. Nooit zet de motor een onbeschaafde keel op, ook niet bij een koude start. De echte die-hard TDI fans zullen de ouderwetse schop in de rug wel een beetje missen. Het brandstofverbruik is gunstig. Zonder moeite kun je een verbruik van 1 op 20 scoren.
20% bijtelling
Goed nieuws voor de zakelijke rijder, de 150 pk versie met handbak valt ook in 2015 nog binnen de 20% bijtellingscategorie. De Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 pk Highline kost bijna 40.000 euro. Onze testauto was verder uitgerust met het Executive pakket (onder meer navigatie, alarm, LED verlichting en wat andere frutsels), waardoor de prijs stijgt naar 42.000 euro. Eigenlijk heb je alles dan wel aan boord, de ‘value for money’ is helemaal niet slecht. Ook dat is wel eens anders geweest bij de Passat. Smetje op het blazoen vind ik de lege knoppenbalk naast de versnellingsbak. Een weinig subtiele herinnering van Volkswagen dat je een paar pagina’s bent vergeten op de optielijst. Ook al is de uitrusting op orde, je kunt makkelijk nog 15.000 euro bijplussen als je budget het toelaat.
Passat versus de rest
Kan de Passat het ook opnemen tegen de duurdere BMW 3-serie, Mercedes C-klasse en Audi A4? Ik vind van wel. De laatste twee zijn in mijn optiek geen partij voor de Passat. Met name de verouderde Audi A4 heeft weinig in te brengen tegen de concurrentie in eigen huis. Het is afwachten wat de opvolger gaat doen. De Mercedes C220 CDI vond ik persoonlijk wat tegenvallen, dus die valt voor mij ook af. De BMW 3-serie blijft voor mij wel de maatstaf in het D-segment als het gaat om stuur- en rijplezier. De Volkswagen stuurt best aardig, maar kan de BMW natuurlijk niet benaderen. Het moet niet gekker worden! Op veel andere onderdelen moet de BMW het echter afleggen tegen de Volkswagen. De Passat is ruimer, comfortabeler, goedkoper en gelijkwaardig als het gaat om de kwaliteitsbeleving. De keuze tussen een 3-serie en Passat is vooral een kwestie van je persoonlijke smaak en je budget.
Conclusie
Het overkomt me niet vaak, maar ik kan niet heel veel minpunten opsommen bij deze auto. De Passat was altijd al een goede auto, maar nu stuurt de auto ook nog eens een stuk vermakelijker. Hooguit kun je nog wat zeuren over de anonieme uitstraling van de Passat. Van voren is het best een aardig vormgegeven auto, maar de achterzijde is nog steeds uitgesproken saai. Het imago van de Passat is natuurlijk ook niet bijster goed. Het duurt even voordat de naam Passaai in de vergetelheid raakt. Toch adviseer ik je deze Passat van harte. Hij scoort op alle onderdelen een 7 of hoger. Ook de ‘value for money’ klopt. Deze Volkswagen Passat is voorlopig mijn eerste keus in het D-segment. Het is overigens net niet genoeg om mee te knokken om het eremetaal. Daarvoor mist de auto net even dat beetje bravoure. Dat laatste beetje overtuiging. De Passat is nog net wat te bescheiden.
Eindcijfer: 8-
+ het is een echte Passat, dus degelijk, comfortabel en ruim
+ die ook nog eens leuk stuurt
+ en binnen de 20% bijtellingscategorie valt
– hooguit kun je nog wat zeuren over de anonieme uitstraling.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe Passat
Ja dan ben ik toch weer trots op hem. Hij heeft camera gekocht voor zijn verjaardag en monteert alles zelf !
'VW Passat Active Display en stoelverwarming achter' bekijken op YouTube - VW Passat Active Display en stoelverwarming achter:
http://youtu.be/EIISfUbs0Gw" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook meteen klikbaar:
'VW Passat Active Display en stoelverwarming achter' bekijken op YouTube - VW Passat Active Display en stoelverwarming achter:
http://youtu.be/EIISfUbs0Gw" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook meteen klikbaar:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe Passat
En de volgende: met vleugje humor 

-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: De nieuwe Passat
Dat ventje doet het verrekte goed!! 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo, matthyssie, sitechris, SlowCo en 14 gasten