mooi ook, zie nu net Arnold Z op podium
F1 2015
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F1 2015
sowieso netjes wat ie deed, jammer van de pech waar hij niks aan kon doen, had mooi geweest dat de eerste race kon worden uit gereden, up naar de next.
mooi ook, zie nu net Arnold Z op podium
mooi ook, zie nu net Arnold Z op podium
- JP
- Berichten: 35000
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: F1 2015
Dat motorblok van Max zal dan kassiewijlen zijn. If so......krijgt hij dan komende race daar ook nog een penalty voor ?
Max had dit weekend ook al €300 penalty gekregen voor te hoge snelheid......zou hem op de openbare weg niet gauw gebeuren.....(re: RTL commentaar)
Max had dit weekend ook al €300 penalty gekregen voor te hoge snelheid......zou hem op de openbare weg niet gauw gebeuren.....(re: RTL commentaar)
-
OnlineLuco
- Berichten: 29535
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
Jij had je ogen en oren dicht zitten ofzo?Sperdy schreef:Arthur schreef:Volgens mij reed Verstappen op full wets hoor, Sperdy![]()
...ik bedoel max reed als enige niet op soft.
Ook wel weer cool, hij als enige dacht daar dus anders over ...
Er waren er meer op dezelfde banden gestart hoor
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: F1 2015
Verstappen zal ook een zwaardere auto gehad hebben, als je kijkt hoe laat hij voor de stop ging, volgens mij bijna de laatste van het veld? Als de auto van max 10 kg zwaarder startte dan scheelt dat haast al 0,4-0,5 sec per ronde.
Op zich is het geen slechte strategie, eerst lang doorrijden op intermediates, vervolgens op softs als de temperatuur iets daalt in de middag. Verder weet je ook niet of zijn motor nog in topconditie was, gezien die ook in de soep liep.
Blijft toch allemaal speculatie. Voor hetzelfde geld ligt Melbourne Sainz gewoon beter als Verstappen. Over een paar races heb je een duidelijker beeld.
Op zich is het geen slechte strategie, eerst lang doorrijden op intermediates, vervolgens op softs als de temperatuur iets daalt in de middag. Verder weet je ook niet of zijn motor nog in topconditie was, gezien die ook in de soep liep.
Blijft toch allemaal speculatie. Voor hetzelfde geld ligt Melbourne Sainz gewoon beter als Verstappen. Over een paar races heb je een duidelijker beeld.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29535
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
@Bert, hoezo zwaardere auto? Tanken doen ze al even niet meer.
En er is een brandstoflimiet.
En er is een brandstoflimiet.
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: F1 2015
Nu je het zegt, ik zat er half naar te kijken en het was me niet eens opgevallen.
Kan je nagaan hoe lang het geleden is dat ik F1 gekeken heb
Kan je nagaan hoe lang het geleden is dat ik F1 gekeken heb
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: F1 2015
In het laatste gedeelte van de race had MAX zijn ware pace pas kunnen laten zien. Van de front runners was hij de enige op medium banden starten welke (volgens zeggen) 0.8 tot 1 sec per ronden langzamer zijn. Zijn achterstand op Sainz was toen die de pit in ging iets van 8 seconden. Feitelijke ben je dan veel sneller. Hij zou dus als enige op het laatst met frisse softs hebben gereden. Had dus een mooie slotfase kunnen worden.
Maargoed, we zullen het nooit weten.
Maargoed, we zullen het nooit weten.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: F1 2015
Hij had inderdaad net voor de pitstop zijn snelste ronde. Over 2 weken weten wij meer..nieuw setje bougies erin en gaan...Reind schreef:In het laatste gedeelte van de race had MAX zijn ware pace pas kunnen laten zien. Van de front runners was hij de enige op medium banden starten welke (volgens zeggen) 0.8 tot 1 sec per ronden langzamer zijn. Zijn achterstand op Sainz was toen die de pit in ging iets van 8 seconden. Feitelijke ben je dan veel sneller. Hij zou dus als enige op het laatst met frisse softs hebben gereden. Had dus een mooie slotfase kunnen worden.
Maargoed, we zullen het nooit weten.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: F1 2015
Lijkt wel of de duitsers als enigste echt motoren kunnen ontwikkelen, net als in normale auto wereld


-
Robin
- Berichten: 56138
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 2015
GP Strecke dus niet meer voor dat stelletje stofzuigers? Jammer...tja , the times they are changing...
Maar dan komt er dit, even volume omhoog.

Maar dan komt er dit, even volume omhoog.
-
Wouter81
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2015
Ik ben gister ook weer teruggekomen van een geweldige trip naar de GP van Australië. In de afgelopen anderhalve week zo'n 42 uur in vliegtuigen doorgebracht dus voorlopig wel even genoeg gevlogen maar verder was het top.
Verslagje dan maar. Al jaren roepen mijn compagnon en ik tegen elkaar dat we ook eens naar een F1 race moeten. In een grijs verleden (1996 Spa en 1997 Nurburgring) heb ik wel 2 races bezocht (en Jos Verstappen live in actie gezien, al liep dat in 1996 op Spa niet goed af). Nu met zijn zoon Max in aantocht bedacht ik me eind vorig jaar dat het wel heel speciaal zou zijn om Max' eerste GP bij te wonen. Als het later inderdaad een grote wordt, dan is het toch wel erg leuk om te kunnen zeggen dat je bij zijn eerste meters in de F1 aanwezig was.
Thuis voorgesteld, gelukkig is mijn vrouw daar erg gemakkelijk in dus tickets geboekt naar Melbourne.
Als je daarnaartoe gaat, dan moet je het ook goed doen dus voor alle 4 dagen ook maar tribunekaarten gekocht, elke dag op een andere tribune. Via Airbnb een vet appartement gehuurd dus helemaal goed. Vorige week dinsdag die kant opgevlogen (nu ik dit schrijf lijkt het al veel langer terug...) met Singapore Airlines via Singapore. Na een overstap daar het laatste kleine stukje (7 uur...) naar Melbourne in een Airbus met te weinig beenruimte. Blij dat we er waren na ca. 21 vliegen in totaal. Had onderweg ook niet geslapen dus inmiddels een tikje gaar dus snel naar het appartement en slapen. Ik was bang voor jetlag maar uiteindelijk nergens last van gehad, dat viel me reuze mee.
De volgende dag naar Albert Park, een paar km verderop. Wat een prachtige locatie voor de GP, echt een groot park en in combinatie met het mooie weer daar (graadje of 24) zijn er slechter plekken om je te vermaken.
Op deze donderdag nog geen F1 (al werden we 's ochtends net als de rest van Melbourne wel steeds wakker gemaakt door het jankende geluid van de F1 twoseater, nog met oude V10) maar wel V8 Supercars en wat andere raceklasses. Ook erg leuk, vooral die V8 Supercars klinken erg lekker.
Op vrijdag de eerste F1 meters van 2015 aanschouwd. Met de V6 turbomotoren van dit jaar is het geluid zoals we dat kenden inderdaad veel minder aanwezig. Ik moet echter toegeven dat ik het niet zo erg vind als veel F1 liefhebbers. Natuurlijk hadden die jankende V8's, V10's en V12's van eerdere jaren ook wel wat maar ook dit vind ik niet heel slecht. Er zit wel een bruut soort grom in, met name de Honda V6 klonk best bruut (maar dat is dan ook het enige waar 'ie tot nu toe goed in is...). Je hoeft geen oordoppen mee, het is prima uit te houden zonder. Voor mij geen probleem in ieder geval, dat het wat minder hard en luid is. We hadden mooie tribuneplekken elke dag maar op deze vrijdag ook even op een stukje gestaan waar ze van 280 km/u afremmen naar 150 en dan insturen. Werkelijk bizar op welk punt zo'n F1 auto pas remt, niet normaal zo laat.
Zelfs vanaf de kant was het wel te zien dat een Mercedes harder gaat dan bijvoorbeeld een Force India of McLaren. Met name bij het insturen en het uitkomen van bochten zie je dat zo'n Mercedes als op rails gaat. Bij de langzamere teams zie je nogal wat onbalans.
Natuurlijk extra op Max gelet. Was mooi om te zien hoe hij de grenzen aan het aftasten was. Soms ging hij iets over de limiet en 2 wielen door het kunstgras maar dat ging dan ook maar 1x mis, daarna wist hij de limiet daar en was het klaar. 's Avonds op Dumpert nog een onboard filmpje van Max op Albert Park gezien, gaat angstaanjagend hard en als je dat ziet besef je weer dat het behoorlijk speciaal is dat de jongen nog maar 17 is.
Zaterdag op kwalificatiedag natuurlijk weer aanwezig, jammer van het foutje van Max in Q2, ander had hij dik in Q3 gestaan maar desalniettemin prima gedaan.
Zondag raceday! Helaas een erg klein veld maar toch prima vermaakt tijdens de race, vanaf een tribune bij de eerste bocht. Max zat er de hele race goed bij, mooi uit de problemen gebleven en op zijn medium banden kon hij de rijders voor zich op softs goed bijhouden, gewoon erg goed. Zag er ook superstrak uit, geen foutjes, elke bocht weer snaarstrak. De teleurstelling was daarom ook groot dat hij na zijn eerste pitstop stil kwam te vallen met technische problemen. Hij had meer verdiend. Na de race gingen de hekken open dus ook mee het rechte stuk op, waar Arnold Schwarzenegger de podiuminterviews deed. Leuk om mee te maken!
Maandags nog een dagje Melbourne meegepikt (fietsen gehuurd, erg relaxt) en toen was het alweer bijna tijd om te vertrekken uit Australië. Melbourne is een geweldige stad, geweldig aardige en vooral zeer relaxte mensen en Albert Park is een prachtlocatie voor een GP. Afgelopen dinsdag naar Singapore gevlogen en daar nog 2 dagen rondgekeken in de tropische hitte (pfff wat is het daar warm). Hotel gelijk aan het Marina Bay stratencircuit dus ook dit had een F1 tintje
, ook Singapore is een meer dan geweldige stad verder! Ook daar erg leuke en zeer beleefde mensen. Als je dan op de terugreis in het vliegtuig gelijk last hebt van een lompe hork van een Nederlander die stampij staat te maken over zijn plaats in het vliegtuig, dan schaam je je soms dat je Nederlander bent... Gisterochtend vroeg weer geland op Schiphol (koud hier, brrr) en toen snel naar huis.
Het waren een intensieve 10 dagen maar tegelijkertijd een geweldige ervaring die ik niet had willen missen!
Verslagje dan maar. Al jaren roepen mijn compagnon en ik tegen elkaar dat we ook eens naar een F1 race moeten. In een grijs verleden (1996 Spa en 1997 Nurburgring) heb ik wel 2 races bezocht (en Jos Verstappen live in actie gezien, al liep dat in 1996 op Spa niet goed af). Nu met zijn zoon Max in aantocht bedacht ik me eind vorig jaar dat het wel heel speciaal zou zijn om Max' eerste GP bij te wonen. Als het later inderdaad een grote wordt, dan is het toch wel erg leuk om te kunnen zeggen dat je bij zijn eerste meters in de F1 aanwezig was.
Als je daarnaartoe gaat, dan moet je het ook goed doen dus voor alle 4 dagen ook maar tribunekaarten gekocht, elke dag op een andere tribune. Via Airbnb een vet appartement gehuurd dus helemaal goed. Vorige week dinsdag die kant opgevlogen (nu ik dit schrijf lijkt het al veel langer terug...) met Singapore Airlines via Singapore. Na een overstap daar het laatste kleine stukje (7 uur...) naar Melbourne in een Airbus met te weinig beenruimte. Blij dat we er waren na ca. 21 vliegen in totaal. Had onderweg ook niet geslapen dus inmiddels een tikje gaar dus snel naar het appartement en slapen. Ik was bang voor jetlag maar uiteindelijk nergens last van gehad, dat viel me reuze mee.
De volgende dag naar Albert Park, een paar km verderop. Wat een prachtige locatie voor de GP, echt een groot park en in combinatie met het mooie weer daar (graadje of 24) zijn er slechter plekken om je te vermaken.
Op vrijdag de eerste F1 meters van 2015 aanschouwd. Met de V6 turbomotoren van dit jaar is het geluid zoals we dat kenden inderdaad veel minder aanwezig. Ik moet echter toegeven dat ik het niet zo erg vind als veel F1 liefhebbers. Natuurlijk hadden die jankende V8's, V10's en V12's van eerdere jaren ook wel wat maar ook dit vind ik niet heel slecht. Er zit wel een bruut soort grom in, met name de Honda V6 klonk best bruut (maar dat is dan ook het enige waar 'ie tot nu toe goed in is...). Je hoeft geen oordoppen mee, het is prima uit te houden zonder. Voor mij geen probleem in ieder geval, dat het wat minder hard en luid is. We hadden mooie tribuneplekken elke dag maar op deze vrijdag ook even op een stukje gestaan waar ze van 280 km/u afremmen naar 150 en dan insturen. Werkelijk bizar op welk punt zo'n F1 auto pas remt, niet normaal zo laat.
Zelfs vanaf de kant was het wel te zien dat een Mercedes harder gaat dan bijvoorbeeld een Force India of McLaren. Met name bij het insturen en het uitkomen van bochten zie je dat zo'n Mercedes als op rails gaat. Bij de langzamere teams zie je nogal wat onbalans.
Natuurlijk extra op Max gelet. Was mooi om te zien hoe hij de grenzen aan het aftasten was. Soms ging hij iets over de limiet en 2 wielen door het kunstgras maar dat ging dan ook maar 1x mis, daarna wist hij de limiet daar en was het klaar. 's Avonds op Dumpert nog een onboard filmpje van Max op Albert Park gezien, gaat angstaanjagend hard en als je dat ziet besef je weer dat het behoorlijk speciaal is dat de jongen nog maar 17 is.
Zaterdag op kwalificatiedag natuurlijk weer aanwezig, jammer van het foutje van Max in Q2, ander had hij dik in Q3 gestaan maar desalniettemin prima gedaan.
Zondag raceday! Helaas een erg klein veld maar toch prima vermaakt tijdens de race, vanaf een tribune bij de eerste bocht. Max zat er de hele race goed bij, mooi uit de problemen gebleven en op zijn medium banden kon hij de rijders voor zich op softs goed bijhouden, gewoon erg goed. Zag er ook superstrak uit, geen foutjes, elke bocht weer snaarstrak. De teleurstelling was daarom ook groot dat hij na zijn eerste pitstop stil kwam te vallen met technische problemen. Hij had meer verdiend. Na de race gingen de hekken open dus ook mee het rechte stuk op, waar Arnold Schwarzenegger de podiuminterviews deed. Leuk om mee te maken!
Maandags nog een dagje Melbourne meegepikt (fietsen gehuurd, erg relaxt) en toen was het alweer bijna tijd om te vertrekken uit Australië. Melbourne is een geweldige stad, geweldig aardige en vooral zeer relaxte mensen en Albert Park is een prachtlocatie voor een GP. Afgelopen dinsdag naar Singapore gevlogen en daar nog 2 dagen rondgekeken in de tropische hitte (pfff wat is het daar warm). Hotel gelijk aan het Marina Bay stratencircuit dus ook dit had een F1 tintje
Het waren een intensieve 10 dagen maar tegelijkertijd een geweldige ervaring die ik niet had willen missen!
- EmielS60
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: F1 2015
Mooi verslag! Klinkt als een geweldige trip. 
-
OnlineRichardt.
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2015
Erg gaaf Wouter! 
-
Robin
- Berichten: 56138
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 2015
Mooi verhaal! 
- Booooh
- Berichten: 3545
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: F1 2015
Top avontuur
, streepje op je bucket list
...
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: F1 2015
Mooi verslag Wouter 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F1 2015
zag net dit, een toekomst beeld van F1, lijkt mij wel gaaf,
bovendien zijn de banden zo ook wat beter beschermd tegen bv scherpe wings van andere auto's,
die er anders te makkelijk in kunnen snijden en zo een auto van een andere rijder een lekke band kan bezorgen.
met die aanpassingen van front wings en rondom de banden wat beschermd, wel wat prettiger, ook trouwens veiliger om dat afgeschoten worden te voorkomen als een andere band hard op de voorliggers achterband raakt, om vervolgend soms hoog te vliegen zeg maar vanwege sticky tires en draaimoment e.d.




bovendien zijn de banden zo ook wat beter beschermd tegen bv scherpe wings van andere auto's,
die er anders te makkelijk in kunnen snijden en zo een auto van een andere rijder een lekke band kan bezorgen.
met die aanpassingen van front wings en rondom de banden wat beschermd, wel wat prettiger, ook trouwens veiliger om dat afgeschoten worden te voorkomen als een andere band hard op de voorliggers achterband raakt, om vervolgend soms hoog te vliegen zeg maar vanwege sticky tires en draaimoment e.d.
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: F1 2015
Zijn er nog mensen die toevallig naar de GP van Maleisie gaan?
Ik ga er zondag heen (woon nu in Maleisie) om uiteraard Max aan te moedigen.
Ik ga er zondag heen (woon nu in Maleisie) om uiteraard Max aan te moedigen.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: F1 2015
In september/oktober zouden wij weer richting Australië gaan voor familiebezoek. Rond 20 september een tussenstop plannen in Singapore ga ik in de week leggen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29535
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
Verstappen naar Q3 
-
OnlineRichardt.
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2015
En Sainz op 15, Max was op het juiste moment op de juiste plek
Ben benieuwd wat Max dadelijk op een natte baan kan (als het de hele sessie nat blijft), hopelijk heeft ie ook de regen skills van z'n vader
Ben benieuwd wat Max dadelijk op een natte baan kan (als het de hele sessie nat blijft), hopelijk heeft ie ook de regen skills van z'n vader
-
OnlineLuco
- Berichten: 29535
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
6e startplek, heel erg netjes 
- Roy RS
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: F1 2015
Wat n topper!! Dat wordt lachen morgen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
